Ny Anfører

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SteffenO
Geografisk sted: Thy

Ny Anfører

Indlæg af SteffenO »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Hedes gamle Anfører er på ny blevet anfører, mon ikke det er et ordenligt vink med en vognstang om at Thygesen´s kontrakt ikke bliver forlænget?

Om selve skiftet er der vel ikke meget og sige, men Bak han er vel en mere tydelig anfører, og en større lederfigur, end thyge men jeg synes det ærligt hvis det så betyder vi mister thyge til sommer.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Ny Anfører

Indlæg af Ravnen »

Det lå jo i luften, Bak var hentet til at være anfører. Jeg synes ikke det er nogen stor overraskelse. Jeg ved ikke om det udelukker en forlængelse med Thygesen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

helt sikkert en indikation om at Thyge er på vej ud af klubben, og vi gør meget for at få ham til at vælge en af de klubber som bejler til ham.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg ved ikke helt, om jeg kan lide det.

Jeg synes, Thyge har været en god anfører. At fratage nogen anførerbindet er ikke helt uden risiko. Det er vigtigt med god stemning i klubben, og et anførerskifte ville komme mere naturligt i forbindelse med et salg. Vi må næsten forvente, at Thyge ikke ligger til at blive solgt i transfervinduet, for ellers havde man vel ventet med dette træk?

Desuden har Bak ikke spillet regelmæssigt i efteråret, og han har samlet set ikke vist mere end f.eks. Sviatchenko. Hvis jeg skulle bestemme, var Albrechtsen mit valg som anfører, fordi han er vores bedste og mest rutinerede forsvarsspiller. Folk som Thyge og Bak står over ham på grund af deres historie i klubben.

I det hele taget bryder jeg mig slet ikke om al den usikkerhed omkring både Frank og Thyge. Ro i kulisserne er uvurderligt.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

SteffenO skrev:http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Hedes gamle Anfører er på ny blevet anfører, mon ikke det er et ordenligt vink med en vognstang om at Thygesen´s kontrakt ikke bliver forlænget?

Om selve skiftet er der vel ikke meget og sige, men Bak han er vel en mere tydelig anfører, og en større lederfigur, end thyge men jeg synes det ærligt hvis det så betyder vi mister thyge til sommer.
Fuldstændig uenig.

Jeg mener klart Thyge er en bedre anfører end Bak. Thyge ligger fight og løbevillighed i hver en bold. Og han gør det godt. Han er vel tilbage på det gamle niveau, inden han røg til Tyskland. Det vil være en skandale at skille sig af med ham, hvis man har muligheden for at forlænge aftalen.¨

Bak derimod er skadet halvdelen af tiden, og så spiller han med hovedet under armen ind i mellem. Han har slet ikke fundet sit gamle jeg, fra dengang han smuttede til Holland. Men han skal da være glad for Martin Albrechtsen står ved siden af ham til at rydde op.

Bare min betragtning ;)

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Mini Bager skrev:
SteffenO skrev:http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Fuldstændig uenig.

Jeg mener klart Thyge er en bedre anfører end Bak. Thyge ligger fight og løbevillighed i hver en bold. Og han gør det godt. Han er vel tilbage på det gamle niveau, inden han røg til Tyskland. Det vil være en skandale at skille sig af med ham, hvis man har muligheden for at forlænge aftalen.¨

Bak derimod er skadet halvdelen af tiden, og så spiller han med hovedet under armen ind i mellem. Han har slet ikke fundet sit gamle jeg, fra dengang han smuttede til Holland. Men han skal da være glad for Martin Albrechtsen står ved siden af ham til at rydde op.

Bare min betragtning ;)

Helt enig, Bak har ikke leveret varen og tror iøvrigt ikke han kommer til det, han har ikke samme lederevner som Thyge. At miste Thyge vil være en katastrofe, specielt nu hvor vores offensiv mere eller mindre afhænger af Sly. Bak`s tid på toppen tror jeg desværre er passe,` håber jeg tager fejl, men nej :(

SteffenO

Indlæg af SteffenO »

Jeg vil nu stadig mene at Bak er en mere klar ledertype end Thyge, dermed ikke sagt han er en bedre anfører end Thyge.
Da bak kom til klubben var han jo skadet og kom aldrig ordenligt oven på igen. Det siger de jo at han er nu, og derfor må man os forvente han kan holde til at spille hver gang, ellers vil man ikke skifte anfører nu.

En ting er jeg godt kan forstå man skifter anfører, men jeg synes på ingen måde det er den rette beslutning, at skifte nu. Fordi det giver vel ikke thyge større lyst til at blive i klubben. det er for mig en klar indikation på at Ørgaard og co. har opgivet at forlænge med ham. Håber bare thyge´s klubhjerte får ham til at forlænge!!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev: Jeg synes, Thyge har været en god anfører. At fratage nogen anførerbindet er ikke helt uden risiko. Det er vigtigt med god stemning i klubben, og et anførerskifte ville komme mere naturligt i forbindelse med et salg. Vi må næsten forvente, at Thyge ikke ligger til at blive solgt i transfervinduet, for ellers havde man vel ventet med dette træk?
Tror nærmere at det er en klar indikation på, at Thyge er på vej væk og vi er jo ikke selv herrer over, hvornår han offentliggør et skifte. Så det er måske netop for at sørge for ro på bagsmækken senere hen, at vi laver skiftet nu. Det vil måske give mere uro, hvis Thyge fortsætter som anfører og det så midt på foråret i en tæt duel med BIF og OB bliver offentliggjort, at han skifter til fx Brøndby (i stil med da vi hentede Califf).
Acebone skrev: Desuden har Bak ikke spillet regelmæssigt i efteråret, og han har samlet set ikke vist mere end f.eks. Sviatchenko. Hvis jeg skulle bestemme, var Albrechtsen mit valg som anfører, fordi han er vores bedste og mest rutinerede forsvarsspiller. Folk som Thyge og Bak står over ham på grund af deres historie i klubben.
Jeg er enig i, at Bak ikke har vist noget højt niveau i efteråret. Men jeg synes sgu man skylder ham lidt mere kredit end det der. Vi kender hans niveau, ved han har været skadet og ved at han har lederevner. Jeg er helt sikker på, at vil præstere godt i foråret. Albrechtsen var altså heller ikke suveræn i den første halvsæson.
Albrechtsen duer ikke som anfører. Det drejer sig jo ikke bare om, hvem der præsterer på banen. Anføreren har jo en vigtig funktion i truppen både på og udenfor banen. Han er simpelthen ikke en ledertype. Det er velkendt. Det har han både selv sagt og folk der kender ham har også sagt det. Desuden er han jo sandsynligvis væk fra klubben om senest 1½ år.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Bak passer vel godt til anfører, andet har man jo ikke hørt. og i så fald, hvis han er på sit gamle niveau nu, så skal han da være anfører. Men hvis det fortsætter som i efteråret, så forstår jeg ikke de lader det sådan gå ud over thyge, som efter min mening har levet fuldt op til anførerrollen.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er som om folks syn på Thygesen er blevet lidt forblændet af at han nu nok er på vej væk? Han har jo været helt utroligt svingende i sit spil i en lang periode, og er først, momentvis, det seneste halvår begyndte at vise lidt af sit gamle jeg på banen.
Han har i en lang periode haft svært ved at bide sig fast på en specifik plads, han er blevet rykket fra fløjen til midtbanen, og tilbage, og det har været svært at se hvor han egentlig skulle være.
Jeg synes også han har haft det svært som anfører, når hans eget spil ikke har kørt, hvilket ofte er sket, og så er det næsten som at spille uden anfører.

Kristian Baks spidskompetence er netop at være meget kommunikerende og ledende på banen, det er bare hans natur. Thygesen derimod har hele tiden nærmest skulle kæmpe mod sin natur, i rollen som anfører. Derfor har det fra dag 1 i Baks tilbage venden til FCM, blot været et spørgsmål om hvornår Bak definitivt fik sit anførerbind tilbage. Bak har døjet med skader, men når han har været på banen, så er han gået forrest og været den naturlige leder. Bak er købt til at være lederen, ligeså meget som han er købt til at være midterforsvarer. Reelt synes jeg man burde have givet Bak bindet samme dag han ankom, men det har nok været en brik i spillet om hvorvidt man kunne få Thygesen til at forlænge, selvom jeg ikke tror det på noget tidspunkt har været et spørgsmål om hvorvidt Bak skulle være anfører, mere hvornår.

Alt tyder på at Thygesen er på vej væk, og derfor er tiden rigtig til anførerskiftet. Jeg tror Thygesen vil have mere i løn end vi rimeligvis kan betale. Han har vel også noget han skal bevise, efter det mislykkedes ophold i Tyskland?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Tror nærmere at det er en klar indikation på, at Thyge er på vej væk og vi er jo ikke selv herrer over, hvornår han offentliggør et skifte. Så det er måske netop for at sørge for ro på bagsmækken senere hen, at vi laver skiftet nu. Det vil måske give mere uro, hvis Thyge fortsætter som anfører og det så midt på foråret i en tæt duel med BIF og OB bliver offentliggjort, at han skifter til fx Brøndby (i stil med da vi hentede Califf).
Det var vel reelt også det, jeg skrev? :) At vi ikke sælger Thyge i dette transfervindue. Jeg er godt klar over, at han sandsynligvis er tabt for klubben, men det bliver til sommer. Hvis vi forestiller os, at Ørgaard havde en køber nu og her, kunne man nok have ventet de par dage ekstra, før man så på helt naturlig vis kunne give anførerbindet videre.
Kent skrev:Jeg er enig i, at Bak ikke har vist noget højt niveau i efteråret. Men jeg synes sgu man skylder ham lidt mere kredit end det der. Vi kender hans niveau, ved han har været skadet og ved at han har lederevner. Jeg er helt sikker på, at vil præstere godt i foråret. Albrechtsen var altså heller ikke suveræn i den første halvsæson.
Albrechtsen duer ikke som anfører. Det drejer sig jo ikke bare om, hvem der præsterer på banen. Anføreren har jo en vigtig funktion i truppen både på og udenfor banen. Han er simpelthen ikke en ledertype. Det er velkendt. Det har han både selv sagt og folk der kender ham har også sagt det. Desuden er han jo sandsynligvis væk fra klubben om senest 1½ år.
Vi kender Baks niveau, men han kom ikke sovende til anførerbindet sidste gang. Det føler jeg lidt, at han gør nu. Tingene har ændret sig, siden Bak var her sidst, og derfor synes jeg, man burde se stabilitet fra ham, før man gav ham rollen. En anfører er ikke nødvendigvis den bedste spiller på holdet, men han skal dog holde et vist niveau. Albrechtsen har været viceanfører og båret anførerbindet før. I mine øjne er han den no-nonsense-type, jeg foretrækker som anfører. Men det er jo bare tankespind, og når hans forskerordning løber ud, er han nok også fortid i klubben, som du antyder.

Jeg elsker Bak for alt det, han har gjort for klubben. Han er en ægte klubmand. Anførerbindet har han fået, fordi man regner med, at han som minimum når det niveau, han havde før Heerenveen. Det håber jeg også på, at han gør. Men der er en risiko for, at han ikke når derop igen. Og hvad gør man så?

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

Ravnen skrev:Det er som om folks syn på Thygesen er blevet lidt forblændet af at han nu nok er på vej væk? Han har jo været helt utroligt svingende i sit spil i en lang periode, og er først, momentvis, det seneste halvår begyndte at vise lidt af sit gamle jeg på banen.
Han har i en lang periode haft svært ved at bide sig fast på en specifik plads, han er blevet rykket fra fløjen til midtbanen, og tilbage, og det har været svært at se hvor han egentlig skulle være.
Jeg synes også han har haft det svært som anfører, når hans eget spil ikke har kørt, hvilket ofte er sket, og så er det næsten som at spille uden anfører.

Kristian Baks spidskompetence er netop at være meget kommunikerende og ledende på banen, det er bare hans natur. Thygesen derimod har hele tiden nærmest skulle kæmpe mod sin natur, i rollen som anfører. Derfor har det fra dag 1 i Baks tilbage venden til FCM, blot været et spørgsmål om hvornår Bak definitivt fik sit anførerbind tilbage. Bak har døjet med skader, men når han har været på banen, så er han gået forrest og været den naturlige leder. Bak er købt til at være lederen, ligeså meget som han er købt til at være midterforsvarer. Reelt synes jeg man burde have givet Bak bindet samme dag han ankom, men det har nok været en brik i spillet om hvorvidt man kunne få Thygesen til at forlænge, selvom jeg ikke tror det på noget tidspunkt har været et spørgsmål om hvorvidt Bak skulle være anfører, mere hvornår.

Alt tyder på at Thygesen er på vej væk, og derfor er tiden rigtig til anførerskiftet. Jeg tror Thygesen vil have mere i løn end vi rimeligvis kan betale. Han har vel også noget han skal bevise, efter det mislykkedes ophold i Tyskland?
Som du selv siger, har det hele tiden ligget i kortene at Bak skulle overtage anførerbindet. At det sker nu, ser jeg ikke som ensbetydende med at Thyge er på vej væk, men nærmere at ledelsen lægger kortene på bordet for Thyge. De vil gerne beholde ham, men hvis han forlænger, skal han være klar over at det ikke bliver som anfører. Det ville være virkelig dårlig stil, hvis Ørgaard først fik lokket Thyge til en forlængelse, hvorefter anførerbindet blev flået af hans arm.
Jeg synes faktisk at det er et ganske fornuftigt træk fra Kuhn og Ørgaard. Jeg tolker det som om at Thyge har fået klar besked omkring sin fremtid i klubben. Nu er det op til ham selv at beslutte, om det er noget han vil være med til.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Er fuldstændig ligeglad med hvem der er anfører. Vil hellere vinde kampe, for hvis Albrechtsen spiller er det en katastrofe hvis Bak skal tage pladsen fra Sviatchenko, en mand langsommere end Bak er da svær at finde og når man så samtidlig tager så mange forkerte beslutninger ja så skal vi da nok få brug for alt Lössl`s talent i målet.
(er faktisk lidt træt af at jeg ikke kan finde de store kvaliteter ved Bak da jeg selv er gammel Kibæk dreng) men håber selvfølgelig at han gør mine synspunkter til skamme, ved at vise helt nye ting i sit spil.

SteffenO

Indlæg af SteffenO »

6097 skrev:Er fuldstændig ligeglad med hvem der er anfører. Vil hellere vinde kampe, for hvis Albrechtsen spiller er det en katastrofe hvis Bak skal tage pladsen fra Sviatchenko, en mand langsommere end Bak er da svær at finde og når man så samtidlig tager så mange forkerte beslutninger ja så skal vi da nok få brug for alt Lössl`s talent i målet.
(er faktisk lidt træt af at jeg ikke kan finde de store kvaliteter ved Bak da jeg selv er gammel Kibæk dreng) men håber selvfølgelig at han gør mine synspunkter til skamme, ved at vise helt nye ting i sit spil.
Du kan da ikke komme og forlange han skal præstere fra første dag, når han kommer skadet, og bliver det a flere omgange.. manden har jo ligesom været væk fra klubben i noget tid, og ikke spillet sammen med Martin eller Erik eller Ipsa for den skyld. og hvis nu at kampen mod lyngby var blevet spillet på dagen, var vi på 2 pladsen og godt på vej i pokal finalen, så du skal da ikke komme og sige det har været dårligt spil.. ?

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Må da gå ud fra at skal man have en plads på holdet må man da formode at man er bedre end den mand man har skubbet ud på bænken, så kan man da ikke bruge undskyldninger om at være skadet eller ikke at kende sine medspillere, disse ting skal da klares på træningsbanen. Men er da godt klar over at nogen for en længere snor end andre, mener bare at man skal vise sig god nok, og ikke bare kan leve på hvad man har kunnet præstere, sådan er verden ikke skruet sammen længere.Og 10 point i de sidste ni kampe er vel ikke helt godkendt, nu du selv er inde på det med placeringen i ligaen, godt at de nærmeste hold også har smidt point væk, ellers var den andenplads som du nævner da væk for mange kampe siden.

Besvar