Ørgaard er genial!!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
The FCM FAN

Ørgaard er genial!!!

Indlæg af The FCM FAN »

Hvor er Ørgaard da genial!!

Sælger Winstin Reid for 36 millioner!
Og køber så klublegenden KBN tilbage for 3-5 millioner, og på en 5 årig kontrakt!

Jeg ser det virkeligt ikke som en svækkelse tværtimod! :)

Links :
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed OG

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Brugeravatar
Ravnen

Re: Ørgaard er genial!!!

Indlæg af Ravnen »

Ja hatten af for dansk fodbolds bedste købmand: Jens Ørgaard!

At få Kristian Bak Nielsen tilbage er jo et drømmescenarie som ingen herinde ville have troet var muligt. Jeg glæder mig vanvittigt til at se ham i kamp, han kommer til at betyde en forskel for os.

At sælge Winston i det her marked, hvor alt nærmest står stille, til 35-40 mio kr, jamen det er fuldstændig vanvittigt stærkt gjort. Ikke nok med at det kaster glans over FCM og Jens Ørgaard, så efterlader det en FED streg under akademiets kapacitet, ingen i Europa kan længere være i tvivl om at vores akademi er blandt de bedste. Det er jo i den grad selvforstærkende, en slags domino effekt, vi kommer med garanti til at se flere akademispillere blive solgt til sådanne beløb! Det kan vi takke en visionær ledelse for, som så potentialet og tog en kæmpe chance ved at oprette akademiet, nu er det pay day!

Fremragende, intet mindre!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fra West Ham´s hjemmeside:
The 6'3" centre-back signed professional terms with Midtjylland at the age of 17 in 2005, having come through the same Academy structure as Palermo and Denmark defender Simon Kjaer.
:mrgreen:

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ravnen skrev:Ja hatten af for dansk fodbolds bedste købmand: Jens Ørgaard!
At kalde Jens Ørgaard for den bedste købmand i Danmark, er jeg langt fra enig med dig i - medmindre du selvfølgelig mener til at sælge spillere, for så har du ret.
Men hvis vi kigger på handler, så skal vi blot gå tilbage til starten af forrige sæson, for at find talrige eksempler på lorte spillere, han har handlet for mange millioner.
Eksempler gider jeg ikke komme med, da alle kender dem (Danny Califf, Marcic osv. osv. osv.)
Ravnen skrev:At få Kristian Bak Nielsen tilbage er jo et drømmescenarie som ingen herinde ville have troet var muligt. Jeg glæder mig vanvittigt til at se ham i kamp, han kommer til at betyde en forskel for os.
Ikke engang Ørgaard troede det var muligt, og kontaktede kun Kristian Bak fordi Glen Riddersholm sparkede ham hårdt i røven, og bad over flere omgange ham gøre det, så derfor skal Glen have kredit for at vi får 32 tilbage i dag!
Ravnen skrev:At sælge Winston i det her marked, hvor alt nærmest står stille, til 35-40 mio kr, jamen det er fuldstændig vanvittigt stærkt gjort. Ikke nok med at det kaster glans over FCM og Jens Ørgaard, så efterlader det en FED streg under akademiets kapacitet, ingen i Europa kan længere være i tvivl om at vores akademi er blandt de bedste. Det er jo i den grad selvforstærkende, en slags domino effekt, vi kommer med garanti til at se flere akademispillere blive solgt til sådanne beløb! Det kan vi takke en visionær ledelse for, som så potentialet og tog en kæmpe chance ved at oprette akademiet, nu er det pay day!

Det er jeg helt enig med dig i!

VELKOMMEN TIL 32 :D
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Det kan vi takke en visionær ledelse for, som så potentialet og tog en kæmpe chance ved at oprette akademiet, nu er det pay day!

Jeg glæder mig vanvittigt meget til at se resultatet for regnskabsåret 2009/2010 og forventningerne, når de kommer. Det er her, vi får at se, hvor visionær en ledelelse FCM har: Umiddelbart har de jo valgt at rive plastret af i et hug, og afskrive alle de dyre drenge. Det kommer til at gøre ondt nu. Spørgsmåler er så, om det har været nok: Kan vi se frem til lysere tider allerede nu?

Sportsligt står vi imo godt nu (selvom det ser tyndt ud helt på top), med en start-11, som faktisk er både rutineret og kvalificeret. Bænken er befolket af de unge, men de er allerede tættere på end i foråret. Det ville være ærgeligt at skulle sælge ud sportsligt pga. et nyt regnskabschok.

For mig at se står Lynge og Ålborg for en meget mere passiv (handlingslammet) tilgang til krisen: Han kalkulerer tilsyneladende med at markedet vender, så han kan komme af med sine højtbetalte drenge. Det ser ud til at være lykkes med både Jacobsen og Chanko. Er det nok?

Drop superligastillingen i år: Kampen på direktionsgangen bliver en gyser ;)

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

»Jeg kan ikke kommentere på de præcise tal, men vi har vendt skuden. Det er en kæmpe lettelse for os. Vi er gået fra et underskud på 55 mio. kr. til en forventning om at gå i nul,« siger Claus Bertelsen.
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... 69836/1384

Flot at gå fra 55 milioner i forventet minus til en forventning balance i regnskabet. Den havde jeg ikke se komme for bare nogle mdr. siden.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Noe

Indlæg af Noe »

Le Compte skrev:
»Jeg kan ikke kommentere på de præcise tal, men vi har vendt skuden. Det er en kæmpe lettelse for os. Vi er gået fra et underskud på 55 mio. kr. til en forventning om at gå i nul,« siger Claus Bertelsen.
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... 69836/1384

Flot at gå fra 55 milioner i forventet minus til en forventning balance i regnskabet. Den havde jeg ikke se komme for bare nogle mdr. siden.
Hvor vildt. Man kan jo høre hans lettelsens suk helt herover - selvom der er 300 km i fugleflugt :)

Med lidt held og omtanke kan vi vel snart arkivere de seneste par år under 'lærepenge', og så tage mappen frem en gang imellem, så vi aldrig glemmer hvordan man ikke skal gøre det.

Edit: Balancen i regskabet refererer vel til næste regnskabsår. Vi kan vel stadig forvente et gigantunderskud i år - en (forhåbenlig) sidste huskekage.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Efter vi har hentet endnu en top-3 spiller til, i dette transfervindue, trækker jeg dele af min kritik af Ørgaard tilbage, som må siges at have vendt skuden hvad indkøb angår.
Et utroligt comeback til 32 (desværre en kort comeback), og et køb af en dansk A-landsholdsspiller viser tydeligt hvilken vej Ørgaard og klubben går! - hvis der skal hentes spillere ind nu, er det VIRKELIG top-3 spillere, som tidligere har vist deres værd i en god liga (bedre end de østeuropæiske liga'er, hvor vi har brændt mange unødvendige penge af).
Jeg holder dog stadig i min kritik af at vi har spildt alt for mange penge, på dårlige spillere, men det ser ud til skuden er vendt, selvom vi endnu ikke har set Jakob Poulsen bevise sit værd i Midtjylland.

Så derfor skal der lyde en stor tak til Ørgaard (+trænerstaben og de andre der har med køb af spillere at gøre), som heldigvis har lært at sine fejl!

FREMRAGENDE HANDEL! - de sidste 14 dage af transfervinduet bliver spændende at følge, jeg tvivler dog på der sker det store, da truppen ser rigtig fornuftig ud nu, når/hvis Morten Nielsen bliver tilføjet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

ArneR

Indlæg af ArneR »

Ja, Ørgaard var genial, da han fik skudt Reid af til West Ham. Prøv lige at gå ind på Hammers hjemmeside, og se hvor meget de benytter ham.
Hvis vi havde købt en spiller i den prisklasse, og så kun have benyttet ham i 1 liga kamp plus et par cup kampe, var der nok nogen der ville mene at Ørgaard var knap så genial. Ørgaard har i fbm. salget af Winston spillet klubbens kort rigtig godt, der er så andre tider hvor han har gjort det knap så godt.( Fagerberg bla. min egen mening, og ikke nødvendigvis andres) Men alt i alt, tror jeg vi skal være meget tilfredse med manden, men ligefrem at gøre ham genial.!!!!!!

2294

Indlæg af 2294 »

ArneR skrev:Ja, Ørgaard var genial, da han fik skudt Reid af til West Ham. Prøv lige at gå ind på Hammers hjemmeside, og se hvor meget de benytter ham.
Mon ikke det bliver bedre når han ikke længere er skadet?? :roll:
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Reid fik vist fuld spilletid for West Ham her i weekenden. Jeg tror, han kan klare sig i Premier League, men måske ville det være godt for ham at blive udlejet til en Championship-klub.

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Acebone skrev:Reid fik vist fuld spilletid for West Ham her i weekenden. Jeg tror, han kan klare sig i Premier League, men måske ville det være godt for ham at blive udlejet til en Championship-klub.
Han kunne jo også bare rykke ned i Championship, det ser ud til at være West hams plan ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Young Wolf skrev:Han kunne jo også bare rykke ned i Championship, det ser ud til at være West hams plan ;)
Haha, så langt havde jeg sgu ikke tænkt den. :)

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Reid var så vidt jeg ved på banken, i lørdags, i kampen imod Arsenal.

Jeg var inde og se kampen, og jeg kan kun sige: Hvis han ikke kan spille sig på, ser det skidt ud..

Besvar