FM-research: Legender i FCM!

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Hekler

Re: FM-research: Legender i FCM!

Indlæg af Hekler »

Man kan ikke være en legende og stadig spille.

Et ikon, er ikke en spiller der var god for klubben, det er en spiller som identificeres med klubben når du spørge fodboldfolk også dem der ikke er FCM folk.

Hvis man skal hive spillere fra den næste hylle så kan man altså ikke nævne Rotten aka, Kenneth Møller uanset hvor meget jeg selv holder af hans væsen så har han bare ikke hverken haft betydning eller spillet længe nok til nogen som helst plads.

Zidan kan lige knibe sig med i tredje geled pga. sin rolle ifm. nyt stadion osv. Men der er vel ikke mange andre en FCM folk der vil påstå han er FCM spiller???
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Der må jeg være uenig med dig, Hekler.

Hvis man spørger den gennemsnitlige fodboldfan hvilke tidligere FCM-spillere personen kender så vil det med stor sandsynlighed være Zidan der nævnes først. Han var en stor profil i dansk fodbold, og særligt i den tid han var hos os. Han spillede fantastisk fodbold, og han var med til at sætte FCM på landkortet - der var jo sågar tale om at han skulle nationaliseres og jeg husker også folk omtale vores stadion som "Zidanium".

Hans betydning for klubben på langt sigt er ikke så stor som fx. Frank Kristensen men i perioden han var i klubben var han måske nok en af de største profiler i Superligaen. Zidan er en legende i klubben, og der er vel også en grund til at hans nummer er pensioneret(for markspillere)

Jeg tror hele fodbold-danmark husker Zidan som FCM-spiller - og måske endda den bedste vi har haft gennem tiden.

Noe

Indlæg af Noe »

Sjov diskussion, uanset man ikke spiller managerspil. :)
Acebone skrev:Skoubo skal måske rykkes en tak ned, ja. Det, der forsvarer hans status som "icon", er, at han var vores første storsalg. Jeg mindes, at Ørgaard har betegnet det som den vigtigste transfer i klubbens historie. Kanske hæderen retteligt bør tilfalde Ørgaard?
Skoubo har imo ikke noget at gøre på listen - hans hjerte tilhører en anden klub. Og som du skriver: æren for salget tilfalder Ørgaard.

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Mit forslag:

Legend
Frank Kristensen, Mohamed Zidan.

Icons
Kristian Bak Nielsen, Mikkel Thygesen, Jens Ørgaard.

Favoured Personnel
Claus Madsen, Ove Pedersen, Jens Jessen, Ulrik Lindkvist, Søren Skriver, Simon Kjær, Leon Jessen, Thomas Thomasberg, Erik Rasmussen, Peter Skov-Jensen.

Den er hård - men jeg synes også den er fair. Der er mange som har leveret gennem tiden, men for at nå op som Icon eller højere skal man også ha' klubben 100% i hjertet, og det synes jeg kun 32, Thyge, Ørgaard og Frank kan leve op til. Zidan er undtagelsen som bekræfter reglen...

Der er luget ud i nogen af dem som jeg vil vurdere var på vippen, fx Simon Poulsen, Dennis Sørensen, Rathe, KMP, Pimpong osv.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg må insistere på, at Jesper Mikkelsen skal være med, og nok også som "icon".

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Kan vi få en begrundelse?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Næstflest kampe for klubben. Og så skal man passe på med at bruge udtrykket i netop denne tråd, men legendarisk dødboldsskytte. ;)

Han er til hver en tid over Lindkvist og Skriver.

2294

Indlæg af 2294 »

Men hvor er Cristian Magleby? Han kunne jo "få bolden til at lave kaffe", så Viborg blev slået, og vi endte i vores første pokalfinale...
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

2294 skrev:Men hvor er Cristian Magleby? Han kunne jo "få bolden til at lave kaffe", så Viborg blev slået, og vi endte i vores første pokalfinale...
Åhh, ja. Jeg gi'r fandeme en øl til den, der kan fremskaffe højdepunkter fra dén kamp. Jeg har før ledt forgæves efter det.

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Hekler skrev:Man kan ikke være en legende og stadig spille.
Der er jeg simpelthen 100% uenig.

Steven Gerrard i Liverpool er en legende i klubben på niveau med Kenny Daglish og Ian Rush. Ryan Giggs er en kæmpe legende i Man Utd, og det samme er Poul Scholes.

Hos Chelsea er gode gamle John Terry da også en levende legende - han har tilbragt hele sin seniorkarriere i klubben med undtagelse af et enkelt lejeophold.

Fra Juventus bør man nævne Alessandro Del Piero som om nogen er ét med klubben. Og for at blive i støvlelandet render en vis Francesco Totti stadig rundt og hygger sig - en mand som siden 97/98 vel nærmest har scoret 20 mål pr. sæson i gennemsnit!

I Spanien kan man trække Carles Puyol frem fra Barcelona. Gode gamle Raúl González fra Real Madrid(dog nu Schalke) er vel også en legende i kongeklubben?

Indtil for få år siden havde man Paolo Maldini i AC Milan, Alan Shearer var en legende i Newcastle i de sidste år af hans karriere der, og Oliver Kahns 14 år i målet hos Bayern sikrede også ham legende status inden karrieren sluttede.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Acebone skrev:
2294 skrev:Men hvor er Cristian Magleby? Han kunne jo "få bolden til at lave kaffe", så Viborg blev slået, og vi endte i vores første pokalfinale...
Åhh, ja. Jeg gi'r fandeme en øl til den, der kan fremskaffe højdepunkter fra dén kamp. Jeg har før ledt forgæves efter det.
Det var mit allerførste år med, hvor jeg klipsede lidt på tribunen, med det helt nye vidunder det første spæde digatalkamera (kvaliteten var ikke så skarp endnu) ;)

Men lidt fik jeg da. 8 maj 2003:

Billede

Billede

Stemningen gik ned i 1 halvleg..

Billede

Men så skete der noget!

Billede

Billede

Billede

Og det hele ender i sanseløs kollektiv jubel! :mrgreen:

Billede

Billede

JesperK

Indlæg af JesperK »

Jeg er faktisk enig med Hekler mht. antallet af folk paa de lister. Hvis vaerdien af det ikke skal udvandes helt, skal den bestaa af ret faa personer, isaer fordi klubben kun er fra 1999.

Besvar