FCM - SIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Re: FCM - SIF

Indlæg af AlwaysFCM »

Mads Hvilsom med i truppen! jeg håber man kommer til at se ham, hvis fcm tør sende ham på banen? :D
FC Midtjylland

007
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af 007 »

Hejsa..

Jeg bor i Århus og overvejer at tage hjem og se kampen i morgen.

Hvordan er vejret i Herning og er der fare for at kampen kan blive aflyst?

Dmi har skiftet vejrprognosen for herning flere gange i løbet af dagen....

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

007 skrev:Hejsa..

Jeg bor i Århus og overvejer at tage hjem og se kampen i morgen.

Hvordan er vejret i Herning og er der fare for at kampen kan blive aflyst?

Dmi har skiftet vejrprognosen for herning flere gange i løbet af dagen....
Det hele kommer nok an på, om det begynder at sne over middag, og i så fald hvor kraftigt. Lige nu sner det en smule, men ikke så meget, så der er fare for aflysning.

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

!

jakobV

Indlæg af jakobV »

Så er startopstillingen offentlig, Borring med igen samt Fagerberg på toppen - Det bliver spændende at se om Borring er blevet bedre og fagerberg, ja hvad kan man forvente?

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hva' fanden! Jeg mener bestemt, at det er blevet meldt ud, at Royal League ikke blev til noget i år. Men det var godt nok rent flash-back til RL i dag - jeg sad bare og ventede på, at vi skiftede Klaus Kærgaard ind!

Pjat til side, så var det en kamp under meget svære betingelser, hvor marginalerne heldigvis gik til vores side, og vi vinder en fortjent sejr. Vi undlader dog stadig ikke, at give chancer væk, og med lidt uheld kunne vi endnu en gang have smidt en 2-0 føring. Men denne gang holdt det heldigvis.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Oh my god hvor jeg dog er begyndt at hade 2-0 føringer! Endnu engang var vi ved at smide en ellers sikker og sårefortjent sejr i de sidste minutter. Ved simpelthen ikke hvad jeg havde gjort hvis Lorte-Rajko havde udlignet i det 93. minut. Det havde slet ikke været til at bære. Men det holdt, og gud ske tak og lov for det. De 3 point er fandens vigtige og det samme er en hjemmesejr, og forhåbentlig er gutterne nu mentalt tilbage på sporet, så vi kan slutte af med 3 point i Lyngby, hvis sneen ellers tillader fodbold på Lyngby stadion næste mandag.

Karakterer:
Lössl - 8
En lumsk bold i første halvleg var ved at snyde ham, men han fik den reddet. Ellers ikke det store arbejde for ham de første 80 minutter. Var prisgivet ved reduceringen. En ganske fin kamp af Jonas.

Priske - 7
Det var ikke det store vi så til Priske fremad banen den halvleg han fik. Men det skyldes med garanti den skade han fik i starten. Så han er i mine øjne undskyldt for den lidt anonyme indsats.

Julle - 7
Det går stille og rolig fremad for Julle. Efter en katastrofekamp i Odense, var det noget bedre i dag, selvom han i perioder havde sit hyr med Svensson. Hans dødbolde var ganske gode, og det er da også efter et af hans hjørnespark, at vi ender med at score til 1-0. Julle har helt sikkert været nede i en downperiode, men sådan er det sommetider med unge spillere. Og med vores koncept er vi nødt til at acceptere dette og bakke op om gutterne; også i de svære tider!

Hulken - 10
Stærk i det defensive, eminent i luften og målscorer til 1-0. Man kan vel ikke forlange meget mere?

Erik - 10
Rigtig fin kamp af Erik i dag. Ganske stærk i det defensive og giftig i offensiven hvor han bidrager med 2 assists.
Har dog et par enkelte blundere i det defensive, bl.a. i det 93. minut i fællesskab med Sivebæk overfor Lekic, som kunne have kostet dyrt. Symptomatisk for Eriks kamp er det dog ham selv, der får det reddet til sidst.
Han skal nok blive guld værd; både på banen og i pengekassen!

Danny - 8
En ganske udemærket kamp af Danny. Jeg har været en rigtig stor kritiker af Danny, men han skal også roses når han gør det godt. Jeg synes Dannys attitude er blevet meget bedre, og han arbejder en del mere end tidligere. I dag har han nogle rigtig fine aktioner og der er også optræk til et par giftige situationer, men der mangler lige det sidste i dag før det bliver rigtig farligt.

Borring - 7
Attituden var langt bedre hos Borring end tidligere i denne sæson. Dog er det, i mine øjne, tydeligt at se, at Borring i den grad mangler selvtillid. Han tror jo slet ikke på hans aktioner vil lykkedes, og det bærer præstationen i dag også præg af. Alt for mange gange vælger han de forkerte løsninger, og han kommer til at se dum ud. Dog er det positivt, at han var noget mere med i kampen end han ellers har været i denne sæson. Samtidig er det fantastisk at det netop er ham der scorer til 2-0. Det kan forhåbentlig være med til at piske noget selvtillid ind i ham. Det har både han og FCM brug for, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om at minimere det økonomiske tab vi helt sikkert kommer til at lide på ham!

Izunna - 9
Rigtig stærk i det defensive og får ofte sat ro på spillet med sine vendinger af spillet. Dog mangler han stadig noget i det fremadrettede pasningsspil. Men det skal helt sikkert nok komme med tiden.

Thyge - 9
Brølstærk på midtbanen og i fællesskab med Izunna vinder han i den grad slaget om midtbanen. Har nogle rigtig fine offensive aktioner også. Bl.a. løbet ind i feltet på Slys fantastiske aflevering, som han dog desværre ikke får træf på.
Som Thyge har spillet i de sidste 6-7 kampe kommer vi i den grad til at savne ham, når han, med al sandsynlighed, forsvinder senest til sommer!

Sly - 7
Det var langt fra en af Slys bedste præstationer i dag. Lykkedes ikke med ret meget af det han forsøger sig på. Dog er der enkelte lyspunkter, såsom skuddet på stolten, skuddet lige forbi mål i slutningen af første halvleg samt superafleveringen til Thyge i anden halvleg. Men man er nok også bare blevet lidt for forvænt, efter hans sæson indtil videre. Han er jo stadig bare en ung knægt!

Fagerberg - 10
Min helt klare MOM. For satan hvor var det en fornøjelse at følge Ken ude på banen i dag. Han er jo brølstærk, holder rigtig godt på bolden, og vælger stort set altid de rigtige løsninger. Jeg kan virkelig ikke huske hvornår jeg har set Ken spille så godt. Og det er utroligt, at han har så meget selvtillid som han tydeligt udstråler, når man tager antallet af spilleminutter han har fået i denne sæson i betragtning. Jeg ved godt at én enkelt svale ikke gør nogen sommer. Men kan han fortsætte takterne fra i dag, og få bygget noget mere målfarlighed på, er Kens dage i FCM, som alt ellers tyder på, måske ikke talte alligevel?

Sivebæk - 8
Har enkelte problemer i det defensive, men han er fantastisk i det offensive. Hvis vi kan få bygget noget mere på hans defensive kvaliteter, vil vi altså stå med en fantastisk offensiv back. For satan han er da hurtig på fødderne!

Rilwan - 9
Rigtig fint indhop af Rilwan. Dejlig udfordrende i sit spil og er manden der spiller Erik fri ved opspillet til 2-0, samt spiller Jakob P fri til slut.

Jakob P - UB
Var lige ved at få en drømmedebut på hjemmebane, da han får en friløber serveret af Rilwan. Desværre får han afsluttet for svagt.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

FC Midtjylland

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Synes man lærte en ting idag, når vi er foran med 2-0, med 20-15 min igen så er det altså med at gå over til en fem mands midtbane så vi kan holde presset på boldholderen specielt i midten.

Da Jakob Poulsen kom ind blev det meget bedre, om end der selvfølgelig stadigvæk kommer tilfældigheder. Men problemet med at vi falder mener jeg hænger direkte sammen med at vores midtbane og (angeb) ikke formår at presse modstandernes boldholder nok, derfor bliver de retvendte med bolden og det er også det der fører til første mål til Silkeborg.

Ang. Fagerberg så laver han nogle fantastiske ting, men han SKAL altså også lærer at stå der hvor angriberen skal stå når der kommer indlæg, flade som høje.

Alt i alt dejligt med 3. en sejr, dem sjak vi have flere af.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Haha, ja jeg synes også det lignede en Royal League kamp :D

Vores spil fungerer bare bedre når Thyge er med på den centrale midtbane. Jeg håber Allan Kuhn husker dette, og ikke igen prøver med Salami og Izunna ved siden af hinanden.

Jeg var imponeret over Fagerberg, hvor kom det lige fra? Her troede man han var på vej væk, og så får han chancen fra start og viser jernvilje. Sådan!

Synes også Danny og Borring skal have ros i dag, de kommer virkelig afsted på kanterne hele tiden. Desværre manglede der lidt "Frank" i feltet, spørgsmålet er om jernmanden Fagerberg også kan blive en målscoreren Fagerberg?

Hele holdet skal have ros. Og gudskelov for at Lekic ikke fik banket den bold ind til sidst..

Mose

Indlæg af Mose »

Julle skal bestemt have mere end 7 for sin kamp igår.

Han er meget påpasselig i sine defensive opgaver. Fx tager han hånd om et par farlige indlæg, der når helt ind i vores målfelt, samtidig kommer Silkeborg ikke rigtigt frem til noget i hans side.

Han skaber et par rigtig farlige indlæg. Det ene hvor han selv erobrer bolden på egen banehalvdel, løber en halv banelængde og serverer et perfekt indlæg til Sly, som burde have scoret.

Han sender Borring afsted et par gange, og spillet omkring ham i de situationer var generelt positivt.

Han sparker et direkte frispark meget tæt forbi mål. Heinze var helt væk.

Hans dødbolde var generelt af god kvalitet og det udnytter vi også ved 1-0 målet.

Trækker en advarsel på et glimrene tidspunkt. Vi var ved at komme i undertal, og så gør han det eneste rigtige. Jeg har før set andre rose Florescu for netop dette.

Julle var langt over middel igår. Men generelt bedømmes han hårdt her på graven. Efter min vurdering har han ikke haft det bedte efterår, men langt fra så katastrofalt som andre efter OBkampen gjorde det til.

Ellers er jeg glad for dine karaktere til spillerne. Er der en kamp jeg ikke har set, skal jeg altid lige ind og tjekke de karaktere du giver. Bliv endelig ved med det.

Besvar