Viborg - FCM, runde 24

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Viborg - FCM, runde 24

Indlæg af mousebreaker »

Nottingham Forest har vist vejen med en 3-0 sejr ude over Spurs i dag. Så 120 minutter ingen hindring…

Ok, kan ikke sammenlignes, prøver bsre at finde optimisme i et eller andet.

Billing skadet. Franculino skadet. Osv.
Vores bænk i dag er ultra tynd. Viborg er godt spillende. Matcher vi AGFs resultat i denne runde må vi være tilfredse (forudsat at AGF ikke taber, naturligvis)

Efter landsholdspausen håber jeg Gogorza er ved at være helt klar, og Franculino klar til bænken. Og Billing tilbage i form. Osv

Vi har brug for marginalerne i dag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Debussy

Re: Viborg - FCM, runde 24

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
22. mar 2026, 19:22
Nottingham Forest har vist vejen med en 3-0 sejr ude over Spurs i dag. Så 120 minutter ingen hindring…

Vores bænk i dag er ultra tynd. Viborg er godt spillende. Matcher vi AGFs resultat i denne runde må vi være tilfredse (forudsat at AGF ikke taber, naturligvis)

Efter landsholdspausen håber jeg Gogorza er ved at være helt klar, og Franculino klar til bænken. Og Billing tilbage i form. Osv

Vores helt store problem er, at hvem end der har godkendt vores spillertrup til foråret har fejlet. Det må og skal have konsekvenser, at vi hvert eneste år står i denne suppedas. Der bliver hele tiden snakket om europæiske lærepenge, men hvornår snakker vi om superliga lærepenge?

Jeg bryder mig heller ikke om, at der ofte bliver talt om bredde i vores trup. Hvilken bredde? Vi har alt for mange alibi-spillere, der hæver en fed løn, men næsten ikke bidrager med noget som helst. Når sæsonen er overstået, så håber jeg at der bliver luet ud, og at vi får nogle nye spillere ind der faktisk kommer ind og gør en forskel fra dag 1.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Debussy skrev:
22. mar 2026, 20:30
mousebreaker skrev:
22. mar 2026, 19:22

Vores helt store problem er, at hvem end der har godkendt vores spillertrup til foråret har fejlet. Det må og skal have konsekvenser, at vi hvert eneste år står i denne suppedas. Der bliver hele tiden snakket om europæiske lærepenge, men hvornår snakker vi om superliga lærepenge?

Jeg bryder mig heller ikke om, at der ofte bliver talt om bredde i vores trup. Hvilken bredde? Vi har alt for mange alibi-spillere, der hæver en fed løn, men næsten ikke bidrager med noget som helst. Når sæsonen er overstået, så håber jeg at der bliver luet ud, og at vi får nogle nye spillere ind der faktisk kommer ind og gør en forskel fra dag 1.
ja man burde have fundet en til højrekant, som sub for osorio.

Det jeg synes er mest bekymrende er at det tager forholdsvis lang tid at få de skadede tilbage, Ola B. er helt forrykt, jeg undre mig over at Gorgorza starter op efter nytår og får en overbelastningsskade.

Man udlejer silva men får ingen ind, det virker også lidt fransk arroganza.

Synes ikke at Byskov har set overbevisende ud, og FCM trækker også en del kort, det belaster også kontinuiteten.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

1 point i to kampe er ikke godt nok Tullberg, kampen viser igen, FCM har ingen midtbane med Byskov og bravo.

De får overhovedet ikke styr på midtbanen.

Kejle

Indlæg af Kejle »

Det havde klædt kampen at blive spillet på en fodboldbane.....

Stimme

Indlæg af Stimme »

Det havde klædt kampen at vi gjorde det færdig, det er sgu da utroligt vi ikke kan lukke en kamp. Og med det hold vi stiller i dag, mener jeg også vi burde dominere noget mere. Det er bare ikke godt nok.

Debussy

Indlæg af Debussy »

FCM2000 skrev:
22. mar 2026, 21:55
1 point i to kampe er ikke godt nok Tullberg, kampen viser igen, FCM har ingen midtbane med Byskov og bravo.

De får overhovedet ikke styr på midtbanen.
Du kan sgu ikke klandre Tullberg for at der ikke er blevet handlet ind i vinterpausen. Det er hybris fra ledelsen der er skyld i at vi i øjeblikket har en spillertrup fyldt med skader, der er så uendelig træt.

At man fra ledelsens side også tillod den overlevelsestur med BS var noget regulært bullshit. Har BS' ture overhovedet bidraget med noget positivt, eller er det ren og skær PR? Jeg har aldrig hørt om andre fodboldklubber der drømmer om pokaler hvert år, der sender deres spillere på overlevelsestur. Jeg bliver simpelthen så rødglødende over de her "smart i en fart" ting.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis vi ikke henter noget på AGF de første 3 kampe i slutspillet, så bliver vi ikke mestre.

AGF ude Sønderjyske
AGF hjemme Brøndby
AGF ude Viborg

FCM hjemme FCN
FCM ude Viborg
FCM hjemme Sønderjyske

Det var her at jeg havde set AGF smide point og de har nu kun fået 2 point i 2 kampe. Desværre har vi selv kun fået 1. Henter vi ikke point på AGF i næste runde, så bliver det svært, da vi så med al sandsynlighed kun har en chance tilbage og det er at vinde de to indbyrdes. Og det er godt nok nogle små marginaler.

Et fantastisk hold og en uhørt dyr trup, men måske det ender uden titler.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
23. mar 2026, 07:40
Hvis vi ikke henter noget på AGF de første 3 kampe i slutspillet, så bliver vi ikke mestre.

AGF ude Sønderjyske
AGF hjemme Brøndby
AGF ude Viborg

FCM hjemme FCN
FCM ude Viborg
FCM hjemme Sønderjyske

Det var her at jeg havde set AGF smide point og de har nu kun fået 2 point i 2 kampe. Desværre har vi selv kun fået 1. Henter vi ikke point på AGF i næste runde, så bliver det svært, da vi så med al sandsynlighed kun har en chance tilbage og det er at vinde de to indbyrdes. Og det er godt nok nogle små marginaler.

Et fantastisk hold og en uhørt dyr trup, men måske det ender uden titler.
Man kan sige, at vi kun har 7 kampe til at hente AGF i. For hvem tror på en sejr i Farum? Specielt når Tullberg helt sikkert vil gå højt kampen igennem.
Der er for meget ego i vejen til at stille sig ned som både AGF, FCK og Brøndby har haft held med. Som han tidligere har udtalt, så vil han gerne vise at man sagtens kan vinde ved at presse højt på plastikken i Farum, det kommer til at stå sin prøve.

Jeg tænker, at vi skal have tre point i banken ifht AGF, når vi mangler 2 runder. Dvs hente 8 point i de næste 6. Bliver svært
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Synes alt inden kampen tegnede sig til at det ville blive meget svært at gå fra Viborg med en sejr. Vi kører på pumperne - Landsholdspausen kommer på et belejligt tidspunkt. Topærgerligt, at vi ikke får en sejr med hjem baseret på 2. halvlegen.

Begge tophold virker til at være gået lidt i stå. Vi skal snart til at have tændt for maskinen igen. Eneste forhåbning er, at de folk vi har haft ude snart er i fuld vigør igen. Det giver noget længesavnet bredde også. Men hvem ved hvor lang tid vi skal bruge på at få vores skadede spillere op i omdrejninger? (Gogorza var dog lovende i går, synes jeg).

Det bliver tæt, og vi har snart ikke plads til at mangle flere marginaler og missere. Den skal have fuld æde de næste par måneder. Ude og hjemme. Når man kigger på sæsonen indtil nu, kan vi hurtigt finde nogle kampe, hvor vi smider fuldstændig håbløse point. SE ude, FCN hjemme, OB hjemme, Fredericia hjemme, for at nævne et par stykker.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Efter dagens melding, så er Gogorza, Simsir, Mbabu, Castillo og Billing ukampdygtige.

Det er kritisk lige nu.

Besvar