EL 1/8-finale: FCM - Nottingham Forest

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

EL 1/8-finale: FCM - Nottingham Forest

Indlæg af ABT »

Returkampen venter om en tur i kvartfinalen. Det ville være et stort resultat og bedrift, omend det ikke bliver en nem kamp. Vi har dog et fint udgangspunkt. Forhåbentlig tænker Forest mest på weekendens kamp mod Spurs, så de får roteret en hel del i aften.

Midt i den potentielle lykkerus kan man ikke undgå at skele til ligaen... At vi potentielt skal have to yderligere kampe i kalenderen er formentlig ikke noget der forbedrer vores chancer for et mesterskab. Det vil i såfald betyde, at vi efter jul vil være oppe på 7 kampe flere spillet end GF (2 i EL ligaspillet, 4 i EL knockout, 1 pokalfinale) - givet at vi ikke kommer længere end kvarten i EL. Det kan vise sig afgørende i det lange løb.
/ ABT

Billede

Debussy

Re: EL 1/8-finale: FCM - Nottingham Forest

Indlæg af Debussy »

Det er så håbløst ringe. Vores trup er så håbløs ringe. Jeg tror vi vinder nul og nix i år. Vi bliver udraderet af Forests reserver. Hvad er der sket med vores spillere? Det er vel kun Elias der er sin indsats bekendt.

Jeg bebrejder BS for det der overlevelsestur bullshit.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

igen som mod FCN midtbanen virker for svag.

Hvis Byskov mener han er beretiget til en startplads ????, ham og Bravo får ikke fat i noget som helst. og kan ikke holde på bolden.

Begge har været håbløse. Byskov kåret som den ringeste på banen i 1 halvleg.

Billing kommer ind i anden række som ringeste, de tre fejler totalt samlet.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Debussy skrev:
19. mar 2026, 19:32
Det er så håbløst ringe. Vores trup er så håbløs ringe. Jeg tror vi vinder nul og nix i år. Vi bliver udraderet af Forests reserver. Hvad er der sket med vores spillere? Det er vel kun Elias der er sin indsats bekendt.

Jeg bebrejder BS for det der overlevelsestur bullshit.
Ufgh, så kom blodtrykket en anelse ned. Første halveg var bare så håbløs ringe. Desværre skal vi i forlænget spilletid.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Det var simpelthen den mest ynkelige straffesparkskonkurrence jeg nogensinde har set.

Flot europa kampagne, men den straffesparkskonkurrence vil jeg bare gerne glemme.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Helt fortjent at vi ryger ud i dag. Og det er nok også for det bedste, med øjne på ligaen og pokal.

Flot Europa kampagne, men nøj en undervældende omgang i dag. Igen.

Straffesparkene behøver vi ikke snakke længe om. Hold da op en jammerlig omgang - det værste er, at deres målmand endda lignede en Løssl kopi inde på stregen, så det må siges at være undervældende… 3 missere, nul redninger. Lol
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

håbløs at vælge cho, simsir og chili, den første har brændt flere gange for FCM, simsir også, sidste er håbløs.

Målmændene i FCM, hvornår har de sidst reddet et straffe ?

Hvad sker der i hovedet på Tullberg ?

Kampen i dag viser at spillere som castillo, diao, osorio, simsir, erlic, lee, bak og diao kan være med på det her niveau

Billing kan også men viste det ikke i dag.

Dem der kan sættes store spørgsmål ved, er byskov og bravo. De bliver simpelhen kørt over i dag.

skal cho videre her til sommer ?

Jeg synes sådan en kamp viser nogle ting som kan bruges positivt i et transfervindue

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ærgelig afslutning på en flot europæisk kampagne.
Dette års koefficienthøst vil følge os i fem år. Det er næsten uvurderligt.

Den har dog også med stor sandsynlighed kostet os et dansk mesterskab. Men det er sådan det er. Vi må også give AGF den kredit at 2,45 point i snit de sidste 20 kampe, det er sgu flot. Også selvom de har haft kolossal medvind hos dommerne, og det er med til at give et selvforstærkende boost til selvtilliden. Det har de udnyttet på flotteste vis.

Jeg bliver sgu mere og mere træt af kommentatorer, der hele tiden skal nævne vores store bredde. Hallo, vi har kun en stor bredde, hvis spillerne er til rådighed. Hele AGFs trup trænede fuld med op til første kamp i slutspillet. Vi er nødt til at give spilletid til Chili og Uhre og ikke benytte alle vores indskiftningsmuligheder fra kamp til kamp. Vi er helt flade. I aften bruger vi ikke engang alle seks mulige indskiftninger, trods 120 minutter mod et premier league mandskab. Vi giver endda comeback til en marginalspiller i Gabriel, som vi alle ved er totalt overmatchet i den her slags kampe.

Vi var helt flade i efterårets sidste fire kampe. Vi havde en kort vinterpause grundet Europa, og vi spiller en omgang fodbold, der kræver lige så mange kræfter som Zornigers Brøndby i 2018. De kunne heller ikke stå distancen selvom de ikke havde Europa at tænke på, men vandt dog pokalfinalen. Vi kan håbe vi kan gøre det efter, for et mesterskab er meget svær at få øje på. Vi er formodentlig 7-8 point efter AGF ved landsholdpausen, medmindre Brøndby overrasker.

Med Tullbergs spillestil in mente, så skulle vi have haft to kvalificerede indkøb ind i vinterpausen. Det må være lærdommen til næste års vintervindue, hvis vi er videre i Europa. Og så skal det tynde øl ud af truppen. Chili må ikke tage så meget som et minut mere af spilletiden, så giv den til et af talenterne. Det skal vi også have modet til. Det samme med Uhres, hvis han ikke snart viser noget.

Vi må hylde drengene for denne europæiske sæson. Det har været stort at følge, men det ikke vemodigt at sige farvel. Måske lidt for komisk med det sidste "spark" in mente, men så må man jo lade være med at sætte trampolinfod på banen. Og sætte ham til at sparke straffe er jo tragikomisk.

Tullberg får ikke ros i dag. Han rammer intet med sin startopstilling og må ikke vente med at skifte ud til pausen.
Castillo er for mig bedste mand i dag.

Håber jeg tager fejl i mine bange anelser for suppen. Jeg tror AGF er mestre med 3-4 kampe tilbage - for så er der lang tid til Kristi Flyvedag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja jeg må istemme mig koret, om at det ikke var den bedste afslutning. Dårlig kamp og dårligt udført straffespark, ja jeg bævede allerede da jeg så Cho gå mod pletten…

Men når det nu skal være, er jeg nærmest lettet over at vi ikke skal i kvartfinalen, for de fem point AGF har ned til os ville vi ikke have en jordisk chance for at hente, hvis alle tankerne var på to fede kvartfinale kampe… ja det koster dyrt i ligaen at være længe i Europa!

Nu kan vi koncentrere os om ligaen og med tanke på at vi skal sælge vores store profiler til sommer, så er det simpelthen nu. Med AGFs forspring i mente er vi ude i at skulle vinde hver eneste kamp, og det kravet herfra.

Vi har en markant bedre trup. Vi så i første runde af mesterskabsspillet at AGF også sætter point til. Set and go!

Tak Europa for denne gang. Det var en lige til minde kassen!

Besvar