SL R19: FCM - FCK
SL R19: FCM - FCK
Forårssæsonen skydes i gang i Suppen med et brag mod FC Copenhagen. Vi har som bekendt nogle profiler ude, så det skal blive spændende at se, om vi kan sætte os på opgøret fra start og gøre det onde ved FCK som så mange gange før.
Det må siges at være en vigtig kamp lige fra start af, da et nederlag vil kunne betyde endnu større afstand til AGF på 1. pladsen, som ovenikøbet har et meget nemmere slutprogram i grundspillet end os.
Jeg håber, at vi kan bygge videre på 2. halvleg mod Zagreb - Så vil jeg være tryg nok ved den opstilling vi kan mønstre. Vinder vi, er det tæt på at FCK officielt er hægtet af mesterskabsduellen.
Det må siges at være en vigtig kamp lige fra start af, da et nederlag vil kunne betyde endnu større afstand til AGF på 1. pladsen, som ovenikøbet har et meget nemmere slutprogram i grundspillet end os.
Jeg håber, at vi kan bygge videre på 2. halvleg mod Zagreb - Så vil jeg være tryg nok ved den opstilling vi kan mønstre. Vinder vi, er det tæt på at FCK officielt er hægtet af mesterskabsduellen.
/ ABT

Re: SL R19: FCM - FCK
En spændende kamp, hvor kulden nok også kommer til at have indflydelse på kampen.
Fra den ideelle opstilling er det efter min vurdering kun Franculino og Billing der savnes. 2 spillere skal vi kunne undvære også selvom det er de 2 bedste. FCK mangler også Cornelius, Matsson, Huescas fra deres bedste start 11. Jeg håber vi kan tage de 3 point, men det mest oplagte resultat er nok uafgjort.
Efter AGF’s kamp blev flyttet, så kunne det være fedt at vinde, da vi så allerede fra runde et kan lægge pres på dem og se hvordan de præsterer, når vi har vundet.
Fra den ideelle opstilling er det efter min vurdering kun Franculino og Billing der savnes. 2 spillere skal vi kunne undvære også selvom det er de 2 bedste. FCK mangler også Cornelius, Matsson, Huescas fra deres bedste start 11. Jeg håber vi kan tage de 3 point, men det mest oplagte resultat er nok uafgjort.
Efter AGF’s kamp blev flyttet, så kunne det være fedt at vinde, da vi så allerede fra runde et kan lægge pres på dem og se hvordan de præsterer, når vi har vundet.
-
mousebreaker
Elendig første halvleg - egentlig meget forventet.
Kan gå begge veje - og ende 0-0.
Skal vi sige 33-34-33 i odds lige nu
FCK er nok gået tilfredse ind til halvlegen
Kan gå begge veje - og ende 0-0.
Skal vi sige 33-34-33 i odds lige nu
FCK er nok gået tilfredse ind til halvlegen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Man kan vist roligt sige, at Elias selv er skyld i et manglende clean sheet. Hold nu kæft et drop.
Dejlig sejr
Dårlig kamp - perfekt resultat.
Februar er bare en dårlig måned at spille fodbold i, i Danmark.
Dejlig sejr
Dårlig kamp - perfekt resultat.
Februar er bare en dårlig måned at spille fodbold i, i Danmark.
-
mousebreaker
Håber ikke, at Mads Bech er skadet i længere tid. Synd for ham, i en situation hvor landsholdet mangler stoppere
-
mousebreaker
Selvom ikke alt lykkedes (for nu at sige det mildt), så må man igen igen rose indstillingen.
Svær kamp
Svær kamp
Vigtig vigtig sejr, som vel nok hægter FCK helt af guldkapløbet.
En dårlig kamp, som ofte ville være endt 0-0. Heldigvis giver vores indskiftninger pote.
Sindssygt belastende at vi for 117. Gang lukker mål ind helt til sidst. Det er helt unødvendigt og ringe. Det skal stoppe, ASAP. Heldigvis koster det ikke i dag. Stram op!
En dårlig kamp, som ofte ville være endt 0-0. Heldigvis giver vores indskiftninger pote.
Sindssygt belastende at vi for 117. Gang lukker mål ind helt til sidst. Det er helt unødvendigt og ringe. Det skal stoppe, ASAP. Heldigvis koster det ikke i dag. Stram op!
/ ABT

Fin sejr uden at imponere. Ved godt Bech-haterne er væk lige nu. Nu får vi se hvor vigtig, han har været for holdet, såfremt han skal sidde ude en rum tid. Krydser fingre for ham.
Nestrup stadig ikke vundet en Superliga kamp mod Fcm.
Dejligt igen at se, at spillere fra akademiet bliver kampafgørende.
Synes banen på MCH ser nogenlunde ud, når nu man ikke kan få græsset til at gro pga. manglende vand i frostgraderne. Dejligt den nu får tre ugers pause inden semifinalen mod Agf i pokalen. Stor risiko for at første kamp på torsdag bliver udsat pga vejret.
Ligner nu kun en guldkamp mellem os og AGF.
Nestrup stadig ikke vundet en Superliga kamp mod Fcm.
Dejligt igen at se, at spillere fra akademiet bliver kampafgørende.
Synes banen på MCH ser nogenlunde ud, når nu man ikke kan få græsset til at gro pga. manglende vand i frostgraderne. Dejligt den nu får tre ugers pause inden semifinalen mod Agf i pokalen. Stor risiko for at første kamp på torsdag bliver udsat pga vejret.
Ligner nu kun en guldkamp mellem os og AGF.
Dejlig og vigtig sejr. Det er tidligt efter vinterpausen, vi er i et ret gear det taget i betragtning . Det bliver et fedt forår
Det er sandt, at vi ikke skaber meget, men jeg synes vi var i fuld kontrol kampen igennem. Rutineret indsats på en kold februardag. Overlegen bænk (trods Billing, Gorgoza og Franculinho ude).
Jeg ser sejren som fuld fortjent.
Jeg ser sejren som fuld fortjent.
Mener i seriøst det var en dårlig indsats? Vi spiller mod FCK, og de viser kun i glimt deres klasse. Det er udelukkende grundet vores disciplinerede defensive indsats.
Ja, vi kunne have sprudlet mere offensivt, men på hvilken bekostning?
Disse typer af sejre har vi manglet tidligere år. Defensivt 10, offensivt 4, samlet 7.
Disse typer af sejre har vi manglet tidligere år. Defensivt 10, offensivt 4, samlet 7.
-
mousebreaker
Jeg læser ikke nogen steder, at nogen synes vi leverede en dårlig indsats. Tværtimod. Indstillingen var der ikke noget galt med.Kejle skrev: ↑9. feb 2026, 14:09Mener i seriøst det var en dårlig indsats? Vi spiller mod FCK, og de viser kun i glimt deres klasse. Det er udelukkende grundet vores disciplinerede defensive indsats.
Det var dog en dårlig fodboldkamp. Forventet, når man tænker på betydning, banen og februar kulde.
Skulle der være en vinder så var det da klart os. De sidste 10 minutter retfærdiggjorde en sejr. Indtil da var det en jævnt dårlig 0-0 kamp