SL R14 - FC Midtjylland - AGF
SL R14 - FC Midtjylland - AGF
Topkamp i Superligaen mod de hviie fra Aarhus.
Håber vi kan sætte dem på plads. Det sidste søm vi mangler lige pt. det er at sætte et tophold på plads.
Ved godt det er forkælet, men kunne være fedt at smadre dem 4-0.
Håber vi kan sætte dem på plads. Det sidste søm vi mangler lige pt. det er at sætte et tophold på plads.
Ved godt det er forkælet, men kunne være fedt at smadre dem 4-0.
Re: SL R14 - FC Midtjylland - AGF
Det bliver en vild uge med tre kampe. Selvfølgelig vil vi være favoritter mod Agf, som har set solide ude defensivt det meste af sæsonen. De sidste tre kampe har de scoret afgørende mål i slutfasen, så de tror på sig selv uanset. I hele 2024 og de første ti mdr af 2025 har vi kun tabt tre hjemmekampe. En mod FCN og to mod BIF.
Ved godt der bliver talt om stadionudvidelse på MCH, men jeg tænker tit på, om det ikke bare at acceptere, de få gange hvor der er udsolgt. Nu her et døgn før kampen, er der stadig billetter på cc. I en topkamp mOD Agf? Og er det reelt agf fans, der har sørget for udsolgt på de andre sektioner, eftersom der her har været udsolgt længe.
Nå, men god kamp til alle.
Ved godt der bliver talt om stadionudvidelse på MCH, men jeg tænker tit på, om det ikke bare at acceptere, de få gange hvor der er udsolgt. Nu her et døgn før kampen, er der stadig billetter på cc. I en topkamp mOD Agf? Og er det reelt agf fans, der har sørget for udsolgt på de andre sektioner, eftersom der her har været udsolgt længe.
det passer jo ikke helt, man kan ikke købe en billet til agf kampen medmindre man tidligere har købt en billet til en hjemmekamp som ikke må være en agf kamp.Danand123 skrev: ↑2. nov 2025, 17:24Det bliver en vild uge med tre kampe. Selvfølgelig vil vi være favoritter mod Agf, som har set solide ude defensivt det meste af sæsonen. De sidste tre kampe har de scoret afgørende mål i slutfasen, så de tror på sig selv uanset. I hele 2024 og de første ti mdr af 2025 har vi kun tabt tre hjemmekampe. En mod FCN og to mod BIF.
Det indikere at stadion er alt for lille, FCM vil hele tiden vokse og det stadion er man for længst vokset fra, et stadion er del af det samlede brand, og vi man tiltrække spillere fra højere hylder ser det nok bedre ud med plads til 20000 end 12000.
Hvis det er fyldt. Et halvtomt stadion er noget af det mest triste at se påFCM2000 skrev: ↑2. nov 2025, 22:59det passer jo ikke helt, man kan ikke købe en billet til agf kampen medmindre man tidligere har købt en billet til en hjemmekamp som ikke må være en agf kamp.Danand123 skrev: ↑2. nov 2025, 17:24Det bliver en vild uge med tre kampe. Selvfølgelig vil vi være favoritter mod Agf, som har set solide ude defensivt det meste af sæsonen. De sidste tre kampe har de scoret afgørende mål i slutfasen, så de tror på sig selv uanset. I hele 2024 og de første ti mdr af 2025 har vi kun tabt tre hjemmekampe. En mod FCN og to mod BIF.
Det indikere at stadion er alt for lille, FCM vil hele tiden vokse og det stadion er man for længst vokset fra, et stadion er del af det samlede brand, og vi man tiltrække spillere fra højere hylder ser det nok bedre ud med plads til 20000 end 12000.
Ja, det er vist rigtig mht. tidligere kampe på MCH. Men læg lig mærke til, hvor mange der reagerer på AL-bank tribunen ved siden af udebaneafsnittet, hvis AGF scorer. Anyway er det stadig overraskende, at der ikke er udsolgt på CC.UlveLars skrev: ↑3. nov 2025, 00:23Hvis det er fyldt. Et halvtomt stadion er noget af det mest triste at se påFCM2000 skrev: ↑2. nov 2025, 22:59det passer jo ikke helt, man kan ikke købe en billet til agf kampen medmindre man tidligere har købt en billet til en hjemmekamp som ikke må være en agf kamp.Danand123 skrev: ↑2. nov 2025, 17:24Det bliver en vild uge med tre kampe. Selvfølgelig vil vi være favoritter mod Agf, som har set solide ude defensivt det meste af sæsonen. De sidste tre kampe har de scoret afgørende mål i slutfasen, så de tror på sig selv uanset. I hele 2024 og de første ti mdr af 2025 har vi kun tabt tre hjemmekampe. En mod FCN og to mod BIF.
Der er udsolgt på alle siddepladser. At der stadig er billetter på CC, synes jeg ikke man kan give som begrundelse for ikke at udvide.Danand123 skrev: ↑3. nov 2025, 10:10Ja, det er vist rigtig mht. tidligere kampe på MCH. Men læg lig mærke til, hvor mange der reagerer på AL-bank tribunen ved siden af udebaneafsnittet, hvis AGF scorer. Anyway er det stadig overraskende, at der ikke er udsolgt på CC.UlveLars skrev: ↑3. nov 2025, 00:23Hvis det er fyldt. Et halvtomt stadion er noget af det mest triste at se påFCM2000 skrev: ↑2. nov 2025, 22:59
det passer jo ikke helt, man kan ikke købe en billet til agf kampen medmindre man tidligere har købt en billet til en hjemmekamp som ikke må være en agf kamp.
Rigtig mange køber ikke til CC til de store kampe, fordi der bliver proppet, eller fordi de ikke kan stå op så længe. Så tænker man skal kigge på hvad der bliver solgt af siddepladser, når vi snakker om udvidelse.
Jeg ved mange er frustreret over man ikke kan købe sæsonkort mere, uden at skal igennem det der billetflex. Min familie og jeg har f.eks haft de samme pladser siden stadion åbnede, men efterhånden som familien bliver udvidet, er det ikke muligt at få pladser i samme område, så derfor er har vi 4-5 stykker, der ville have været på plads hver gang hvis det var muligt.
Og det er vi ikke de eneste familier der er lidt frustreret over. En udvidelse af siddepladserne, ville give flere muligheder og flere tilskuer.
Jeg er enig i, udvidelsen ikke skal være for stor, så det virker tomt til de mindre kampe.
Jeg kan dog ikke se hvordan der kan laves en attraktiv siddeplads udvidelse, nu hvor man har lukket muligheden på begge langsider. Medmindre man har i tankerne at rive det gamle VIP område ned og lave siddepladser der i stedet.
udvidelsen skal ikke være for stor ? hmmDue skrev: ↑3. nov 2025, 11:26Der er udsolgt på alle siddepladser. At der stadig er billetter på CC, synes jeg ikke man kan give som begrundelse for ikke at udvide.
Rigtig mange køber ikke til CC til de store kampe, fordi der bliver proppet, eller fordi de ikke kan stå op så længe. Så tænker man skal kigge på hvad der bliver solgt af siddepladser, når vi snakker om udvidelse.
Jeg ved mange er frustreret over man ikke kan købe sæsonkort mere, uden at skal igennem det der billetflex. Min familie og jeg har f.eks haft de samme pladser siden stadion åbnede, men efterhånden som familien bliver udvidet, er det ikke muligt at få pladser i samme område, så derfor er har vi 4-5 stykker, der ville have været på plads hver gang hvis det var muligt.
Og det er vi ikke de eneste familier der er lidt frustreret over. En udvidelse af siddepladserne, ville give flere muligheder og flere tilskuer.
Jeg er enig i, udvidelsen ikke skal være for stor, så det virker tomt til de mindre kampe.
Jeg kan dog ikke se hvordan der kan laves en attraktiv siddeplads udvidelse, nu hvor man har lukket muligheden på begge langsider. Medmindre man har i tankerne at rive det gamle VIP område ned og lave siddepladser der i stedet.
Jo men man udvider jo ikke et stadion for xxx mil kr, for 3000 flere, det er helt vildt, det vil helt givet komme til at koste et trecifret mio beløb.
når man udvider er man nød til at tage de lange briller på, for det hjælper jo ikke noget at man om 5 år begynder at snakke om endnu en udvidelse.
Internationalt brand, det er det FCM er i gang med at ville opbygge, så er man nød til at diske op med noget der ser internationalt ud. Minimum 20000
Enig man har skudt sig selv i skoen ved at placere den nye tribune på modsat side.
hvis man vil have 15000 så er den billigste løsning at grave banen længere ned og udvide med 3-4 rækker hele vejen rundt. man kan også finde lidt på den gamle vip ved at kører sidderækkerne helt op og lade adgangen til siddepladserne foregår via den gamle vip.
det her er pest eller kolera, det er helt vildt og uansvarligt at rive begge ender bag mål ned, for et trecifret mio beløb, for 3000 flere.
den med at sænke banen og 3-4 rækker ned, og hente lidt på at bygge rækkerne helt op til vip loungen, den gamle, kan næppe koste mange milioner.
Jeg har aldrig forstået den med den nye vip lounge, man kan sige at mch arena ikke er ny mere, og ja ?
En kamp lige efter AGF’s bog med masser frispark og spilstop. Alt for nemt mål vi giver dem. Synes vi mangler et straffe på Osorio.
Tullberg sagde inden kampen, at vi skulle undgå at gå os på af GFs provokationer. Det har vi ikke gjort godt.
Tullberg sagde inden kampen, at vi skulle undgå at gå os på af GFs provokationer. Det har vi ikke gjort godt.
/ ABT

FCM bagkæde og bak har det svært med bolden, det går alt for langsomt
-
mousebreaker
Vi har alt for mange små berøringer og afleveringer, der ikke har kvalitet nok.
Der er klart straffe og stillingen på både måltavlen og i gule kort burde være 1-1.
Det sagt, så er det afgjort AGF der er lykkedes med deres gameplan.
Jeg tænker bare, at AGF har meget gående deres vej i denne sæson. Vores fejlagtigt røde kort i første kamp og et uforståeligt misset straffespark i denne. Det flytter godt nok mange procenter.
Det skal dog ikke være en undskyldning for ikke at være bedre med bolden, end vi har været i denne kamp
Der er klart straffe og stillingen på både måltavlen og i gule kort burde være 1-1.
Det sagt, så er det afgjort AGF der er lykkedes med deres gameplan.
Jeg tænker bare, at AGF har meget gående deres vej i denne sæson. Vores fejlagtigt røde kort i første kamp og et uforståeligt misset straffespark i denne. Det flytter godt nok mange procenter.
Det skal dog ikke være en undskyldning for ikke at være bedre med bolden, end vi har været i denne kamp
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Taget vejret i betragtning, så stillede fcm forkert op, et rystende dårligt forsvar med bolden, byskov havde været den rigtige at bruge fra start, banen var ikke castillos bane, simsir virker tung i dag, og de taber alt for mange anden bolde.
Dommeren og var dommeren ønskede at være i fokus i dag, de var bestemt ikke med fcm
Dommeren og var dommeren ønskede at være i fokus i dag, de var bestemt ikke med fcm
Man må bare sige, at AGF har marginalerne lige nu. Slipper for et straffe imod og er heldige på den sidste VAR situation. Måske er der marginal offside - Men har Mbabu tilstrækkelig nok indflydelse på situationen til at han skal fløjte?
På den lange bane må AGF’s momentum slippe op. Et par skader til dem, og så får de problemer med kvaliteten og bredden.
5 minutter mere, så kunne vi have snøret sækken.
På den lange bane må AGF’s momentum slippe op. Et par skader til dem, og så får de problemer med kvaliteten og bredden.
5 minutter mere, så kunne vi have snøret sækken.
/ ABT

Der er så mange ting i den dommerpræstation og var, dommeren starter med at svinge gule kort op, han har ingen situationsfornemmelse, det er en topkamp og der skal være plads, straffespark blev FCM helt klart snydt for.
Jeg er så træt af ringe dommer præstationer, Og ikke kun i vores kampe, det er simpelthen forfærdeligt at se på, og det gælder for sin vis også Var kæft de var ringe i dag.