Brug Traore rigtigt...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Brug Traore rigtigt...

Indlæg af Bobby »

Først og fremmest, vil jeg gerne sige at jeg har forståelse for at man rykker rundt på spillerne, når der er mange skader, MEN, jeg syntes det er ærgeligt at en spiller som Traore rykkes rundt på alle mulige pladser på banen - senest igår som venstre back!

Som kommentatorerne også var inde på igår, så spillede han fantastisk som defensiv midtbane i FCK. HVorfor giver man ham ikke den plads? Jeg ved godt han har spillet den og ikke vist det store. Men han er kommet til en ny klub og et nyt hold og skal bruge lidt tid til at spille sig ind på holdet. Giv ham da en chance. Han spiller sig ikke ind på holdet, ved at blive rykket rundt hele tiden!

I det hele taget syntes jeg der rokeres alt for meget rundt på holdet. Det er fair nok at ER sparer nogle spiller, når der er mange kampe i træk, men med den store rokering, der er hele tiden, har jeg svært ved at se hvordan vi får spillet en fast grundstamme sammen og får noget stabilitet i vores spil. Spillerne skal have lov til at spille et par dårlige kampe, men de skal have noget tid og dermed får de også selvtillid...

Bare min mening
Senest rettet af Bobby 20. mar 2006, 11:25, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Brug Traore rigtigt...

Indlæg af Kent »

Grunden til at Traore ikke spiller på midten er fordi Femi i øjeblikket er bedre der. Traore har spillet pladsen, men det var Femi, der slog til.

I efteråret blev der rokeret meget rundt på holdet grundet skader. Her i foråret er der ikke blever rokeret så meget rundt, undtaget igår hvilket skyldtes en bevidst nedprioritering af kampen, så alle er klar søndag.

Kent

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Det er jo så bare ikke nogen grund til at man ikke bruger Traoré rigtigt.

Personligt synes jeg det er en enddog meget mærkelig beslutning ikke at spille Traoré. Manden er købt for ca. 8 mdr. siden til at dække den defensive/centrale midtbane, og dengang udtalte man at han nu skulle bruges der og ikke skubbes rundt.

I efteråret blev han så skubbet frem og tilbage(mest tilbage) pga. de mange skader. Han var også selv en del af disse skader, og bl.a. derfor har han endnu ikke slået helt igennem.

Nu er man så i den situation at Femi har grebet chancen og spiller den midtbaneplads som Traoré også dækker. Men imo er de 2 ganske tæt i duellen om pladsen. Men nu sad Femi så over og blev sparet til søndag. Samtidig har man en kamp som man tydeligt har signaleret "den satser vi ikke på, men tager den som en rigtig god chance for at eksperimentere".

Hvorfor man så ikke vælger at give Traoré chancen og træningen på den defensive midtbane er altså over min forstand. Specielt når ham man i stedet spiller der er assistenttræneren, der jo ikke er de store fremtidsmuligheder i.

Man havde altså en gylden mulighed for at afprøve en Traoré/Thygesen kombination på den centrale plads. Men i stedet giver man Thomasberg en "gavekamp".

Det eneste man IMO får ud af denne disposition er, at man får signaleret til Traoré, at han ikke umiddelbart er værd at satse på. Han står sgu bag den danmarksseriespillende assistentræner i køen om den plads han er købt til, og hvis han vil spille hos os, så må det være i små kampe på en tom plads.

Efterfølgende måtte man så også konstatere, at vi specielt i første halveg var totalt overspillet centralt på banen.

Kent

Indlæg af Kent »

Mon ikke man har vurderet at Traore var bedre på backen end TT? - Hvis du rykker CT ind på midten (hvilket der kunne være fornuft i), så mangler man at lukke hullet på backpladsen - og der har vi altså ikke mange alternativer, når man vælger at spare Jessen og Mikkelsen (og Madsen + Nikolaj er skadet).

Kent

HauG

Indlæg af HauG »

I tråden siges det at den defensive midtbane er femi's og at theo har fået chancen på midtbanen. Jeg syntes bestemt ikke han har fået chancen på den defensive midtbane. Specielt ikke fordi at MH fik lov til at spille den længere tid end hvad han burde. han fik mange chancer selvom han spillede dårligt. Jeg kan ikke mindes theo har fået bare en hel kamp på midten.... Stor fejl disponering. Han har spillet på en masse u-landshold (hvilket vidner om et vist talent) og jeg er sikker på han vil kunne blive en super mand for os på midten hvis ham bare fik chancen....

FCM skadesfri mener jeg vores bedste 11 er:

AR

RD - KBN - JT - UL

CT

DS SP

MT

FK KK (hvis ikke vi må lade baba collins spille)

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Kan sagtens se pointen i at man måske ikke ønskede at vende de to spillere så Traoré spillede midt og Thomasberg back, men jeg synes nu stadig der var mange andre løsninger der kunne bringe Traoré på midten.

1. Lade Jessen og Mikkelsen spille en halveg hver.

Fordele:

- Vi har to spillere der er noget tættere på deres foretrukne positioner.
- Vi stiller skarpere op.
- Vi giver begge en halv kamp i benene uden nødvendigvis at trætte dem.

Ulemper:

- Eventuelle skader (man satte dog begge ind til sidst)
- Vi havde allerede 1 planlagt udskiftning i Frank/Kærgaard så pludselig ville vi kun være nede på en yderligere udskiftning.

Andet:

- Det er jo ikke givet at de begge skal være med fra start søndag (tror jeg dog de skal).

2. Lade Rasmus Hansen spille backen.

Fordele:

- Man spiller en spiller der er noget mere naturlig der.
- Jeg tror Rasmus Hansen alligevel skal satse på backpladser, da han imo er for lille til et centerforsvar.
- Man sparer Jessen og Mikkelsen helt

Ulemper:

- Endnu en ung spiller på banen.

3. Traore som back og Thomasberg på midt (bare for en ordens skyld)

Fordele:

- Mere rutine
- Man "sikrer" den back i en kamp man er defensiv i.
- Man sparer Jessen og Mikkelsen helt

Ulemper:

- En "unaturlig back", der ikke kan bidrage offensivt.
- Thomasberg er ikke i gear til midtbanen(måske lidt bagklogt)
- Som beskrevet ovenfor får man ikke satset på Traoré og afprøvet tingene.

Havde det været mig havde jeg nok foretrukket valgmulighed nr. 1 og evt. givet Kærgaard eller Frank en noget længere kamp.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg kan da godt give dig ret i at det ikke er optimalt med Troré på venstre back, men det var jo en nød løsning.

Jeg er overbevist om at det var meningen at han skulle have spillet på midten ikke Thomasberg, men da Ulle blev syg, så var der ingen til at tage pladsen.

Hele ideen med at stille med et alternativt hold var jo at spare en række spillere, bl.a. Jessen. Det er mange betydende kampe i træk for nogle af de unge spillere og hvis man ikke skal slide dem hel op så er man altså nødt til at gøre noget.

Mht. Troré´s spilletid generelt, så tror jeg han havde forventet bare at glide ind i startopstillingen da han kom. Han lignede slet ikke en der var mentalt parat til at spille om pladsen. Først skulle hovedet altså lige rette fokus. Derefter har han jo været skadet en del. Men frem for alt så har han ikke vist noget endnu der berettiger ham til en fast plads. Det har til gengæld Femi der som anden Viera suger boldene til sig, og er den mand han konkurere med.

Jeg synes ikke der er nogen der kan stille spørgsmålstegn med konstalationen Femi - Thyge på den centrale midtbane?

Kent

Indlæg af Kent »

Jesper Mikkelsen er udenfor med karantæne i næste weekend mod GF, så det kan tænkes at Traore får mulighed for at spille den kamp fra start.

Hvis ER vælger igen at bruge Thygesen på fløjen (det ser ikke ud til at hverken CM eller SP bliver klar), er det vel naturligt at bruge Traore og Femi som centrale midtbanespillere - omend man kan frygte at vi ikke bliver så giftige offensivt (selvom JM heller ikke bidrager med så meget i den retning).

Kent

Besvar