Ligalandsholdet....

Om FC Midtjylland og Black Wolves
casper89

Ligalandsholdet....

Indlæg af casper89 »

Hvad siger I til at der ikke er nogen spillere fra FCM på ligalandsholdet? Jeg mener bestemt at der er et par stykker der, på trods af holdets mindre krise, har skildt sig ud og burde være udtaget. Her tænker jeg bl.a. på Kristian Bak og Dennis Sørensen som der ifølge min mening sagtens kunne være udtaget i stedet for spillere som Thomas Rasmussen(Børndby) og Allan K. Jepsen(Aab). Specielt Thomas Rasmussen synes jeg ikke burde være udtaget til et landshold når faktum er at han simpelthen ikke er god nok.

Desuden synes jeg at Morten Olsen burde tænke mere på fremtiden når han udtager et hold og ikke udtage spillere som formentlig aldrig kommer på landsholdet da de er ved at være godt oppe i alderen. Specielt Per Nielsen synes jeg ikke man bør udtage til en form for et "udviklingshold" som ligalandsholdet er når han er så gammel som han nu er. Udtag dog et talent som der kan bringe noget godt til fremtiden.

Hvad mener I om ligalandsholdet??
Senest rettet af casper89 8. jan 2006, 02:09, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: Ligalandsholdet....

Indlæg af Ravnen »

Synes nok at Kristian Bak Nielsen, Dennis Sørensen og Mikkel Thygesen (med mindre det kolliderer med U21 træningslejren?) burde have været med. Måske også Rasmus Daugaard.

Det er lidt vildt at der ikke engang er en enkelt med, mens OB f.eks. har hele fire. Esbjerg som har været i en længere krise end os har endda to med.

Måske har jeg de sort-røde briller på, men jeg er skuffet!

Når det er sagt, så synes jeg faktisk også det er lidt spøjst at Viborg, som jo har imponeret i efteråret, heller ikke har en eneste med.

Ligalandsholdet:
Målmænd: Casper Ankergren (Brøndby), Jesper Christiansen (FC København)
Forsvar: Michael Gravgaard, Lars Jacobsen, Bo Svensson (alle FCK), Allan K. Jepsen (AaB), Per Nielsen (Brøndby), Chris Sørensen, Ulrich Vinzents (begge OB)
Midtbane: Thomas Augustinussen (AaB), Martin Borre (OB), Anders Due (FC Nordsjælland), Jan Kristiansen, Jerry Lucena (begge Esbjerg), Thomas Rasmussen, Martin Retov (begge Brøndby), Michael Silberbauer (FCK)
Angreb: Søren Berg (OB), Mads Junker (FCN), Morten Skoubo (Brøndby)

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Jeg syntes det er helt forkert at tage de faste A-landsholds spillere med på sådan en tur, så får de jo aldrig nogle nye at se, ud af truppen er der kun 8 som ikke har været med A-landsholdet!

Og hvis det er et udviklingshold, hvad laver så alle de spillere som er 30+ på sådan et hold, Rystende.

Harder

Indlæg af Harder »

Denne trup er fuldstændig til grin hvis du spørger mig! MO viser igen sin totale mangel på respekt for de jyske klubber! Det er fuldstændig til grin at udtage folk fra A-landsholdet, da han udemærket kender deres niveau...

Man må lige spørge sig selv hvorfor et hold som Viborg (omend det smerter) ikke har nogen spillere med? Derudover synes jeg også Dennis Sørensen og Thyge har anbefalet sig kraftigt på det sidste, men det var vel hvad man kunne forvente...

Morten Olsen er og bliver københavnerklubbernes mand!

/Harder

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hvordan kan Morten Olsen forsvare, at udtage en mand som Jan Kristiansen, som vel aldrig har været dårligere end her i efteråret ?

Det er totalt misforstået, hvis MO vil finde nye talenter på de her ture, og så udtager Per Nielsen og Michael Gravgaard til midterforsvaret, selvom han reelt godt ved hvad de kan.
Så beviser han lige hvor dum han er:
"Det er som det altid har været. Vi skal prøve nogle spillere af, som vi synes er interessante for A-landsholdet"
Hvorfor så tage 3-4 stk. med, som er i landsholdstruppen 9 ud af 10 gange ?

Peter Ross - Fuck det ! Sverige vinder alligevel det hele :-D

Pacman

Indlæg af Pacman »

@Harder

Ikke fordi at jeg er helt uenig i dine betragtninger...hvem mener du der skulle med fra Viborg?. Måske lige Søren Jensen & evt. Christopher Poulsen, men hvem ellers?. Man må også lige se hvilke positioner "de få gode danske" spiller på og hvem de er oppe imod på positionen.

Mener persoligt at Thomas Rasmussen har været en skuffelse. MO ved hvad Per Nielsen kan og han er rutineret nok, så kan ikke se hvorfor at han er med. Der ville Bak el. Møller Christensen fra efb være bedre at prøve af - efter min mening. Mener også at Thygesen skulle med, men ved ikke om det er fordi at u21 også skal afsted.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Jeg er meget enig med casper89.... Det er ganske enkelt efter min mening nogle forkerte spillere at udtage. Mikkel Thygesen har vel aldrig været bedre end han er lige nu, og en Kristian Bak på et stabilt og højt niveau, burde være en del af truppen...

Men jeg har nu alligevel aldrig været specielt positiv over for Morten Olsen. Jeg mener gennemgående at han favoriserer de sjællandske spillere og er decideret blind, når det gælder spillere fra de jyske hold (Især FCM)...

Det bliver desværre ikke anderledes, og Morten Olsen har jo også forlænget sin kontrakt. Jeg forstår ikke hvorfor de fleste danskere er så stolte af ham... Det var da en fantastisk præstation at han ikke førte Danmark til VM eller hvad, hvilket fodbold Danmark formodentligt forventede. Så efter min mening skulle han ikke have forlænget sin kontrakt.
Det er trods alt ved at være længe siden vi har glippet en kvalifikation til et VM eller EM.

casper89

Indlæg af casper89 »

Jeg er da glad for at der så mange der er enige i mine betragtninger omkring ligalandsholdet ang. fcm-spillere på holdet og "aldersgrænsen".

Morten Olsen tag dig sammen og tænk på fremtidens landshold ikke kun på det landshold du har nu. Prøv da nogle talenter af, det er nu der er en chance, men du vil åbenbart forspilde den.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg tror vi skal være glade for at der ingen FCM spillere er udtaget til liga landsholdet det kan gi os optimal chance for at få tropperne spillet ordentlig sammen inden RL OG SAS ligaen starter

Claus J

Indlæg af Claus J »

Mon ikke MO med vilje ikke har taget U21 spillere med, da Würtz og Agger så nok havde været med. M.H.T. FCM spillere, mener jeg ikke vi kan tillade os at være sure over at der ike er nogle med, der står Viborg nok før os i "brokke" køen.

Claus J

Indlæg af Claus J »

Pacman skrev:
-------------------------------------------------------
> @Harder
>
> Ikke fordi at jeg er helt uenig i dine
> betragtninger...hvem mener du der skulle med fra
> Viborg?. Måske lige Søren Jensen & evt.
> Christopher Poulsen, men hvem ellers?. Man må også
> lige se hvilke positioner "de få gode danske"
> spiller på og hvem de er oppe imod på positionen.
> >

Måske en Glerup, Jesper Andersen, Steffen Højer???

Pacman

Indlæg af Pacman »

@Claus J

Mener ikke at Glerup er bedre end de valgte på midtbanen.
Højer...tja selvom jeg er stor tilhænger af Højer, mener jeg ikke at han skal med grundet aldren...ligesom Per Nielsen.
Kunne nu finde bedre valg end Andersen...såsom Bak & Møller Christensen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Personlig og egoistisk set er jeg lykkelig over at ingen af vores spillere skal med på en ligegyldig træningstur med et ligalandshold hvis koncept er total til grin. Men selvfølgelig er det da surt for vores bedste spillere ikke at få lov. Men personligt vil jeg have lov til at glæde mig over det, da det dermed ikke ødelægger vores forberedelser til det vigtige forår, hvor vi SKAL væk fra bunden.

Venlig Hilsen
Jesper BW1100

PS: Puds dine briller og indstil høreapparatet Morten Olsen!!! Hvad laver Thomas Rasmusssen og Jan Kristiansen på det hold! De har da ikke vist en skid i efteråret. Så hellere Christopher Poulsen fra VFF og Peter Nymann fra SønderjyskE (nuvel ligger de sidste, men synes han er en spændende ung gut på 23 år. Det er da sådanne ture de skal afprøves på, hvis ligalandsholdets koncept skal holde bare en lille smule vand!)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det kunne vel have noget at gøre med hvilken type spillere som MO ønsker der skal være på holdet, altså så det passer med A-landsholdets spillestil

Og så ser han jo nok ikke mange af de midtjyske hold, for man kan vel ikke lande med flyet i Karup, hvis man er landstræner ;-)

Altoriso

Thomas Rasmussen

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes faktisk at det ser ud til at Thomas Rasmussen er ved at komme godt op i omdrejninger, og han har da også før været inde i truppen ( da han hed Schultz)

Og jeg tror altså at den mand rummer meget mere end vi indtil videre har set i Brøndby !

Så det her kan da godt være det lille skulderklap han behøver, og det der skubber ham tæt på A-holdet igen !

Besvar