Zidan idømt 60 dages betinget fængsel

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper / BW #2261

Zidan idømt 60 dages betinget fængsel

Indlæg af Jesper / BW #2261 »

Kilde: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/articl ... eID=234879

Fodboldspilleren Mohamed Zidan er blevet idømt 60 dages betinget fængsel i Københavns Byret i en hæleri-sag.

Han skal betale en bøde på 5.000 kroner og i øvrigt betale sagens omkostninger.

Med dommen følger en prøvetid på et år, og det betyder altså, at Werder Bremen-spilleren undgår at komme i fængsel, hvis han ikke igen kommer på kant med loven i løbet af det næste år.

Anklageren havde krævet Zidan fængslet, mens forsvareren ville have ham frikendt.

Sagen startede mandag den 13. september, hvor man i et indslag fra DR Sporten kunne se Zidan få massage. En enkelt person fokuserede mere på Zidans håndled end på udsendelsens indhold.

Han genkendte nemlig sit ur, der var blevet stjålet for flere måneder siden. Og dét resulterede i politisagen mod Zidan.

Zidan er lejet ud fra FC Midtjylland til Werder Bremen.

----------------------------------------------------------------------------------

Godt for Werder-Bremen og godt for Zidan, nu kan han rigtig komme igang med at spille for Werder-Bremen ;-)

Senest rettet af Jesper / BW #2261 17. feb 2005, 00:47, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Zidan idømt 60 dages betinget fængsel

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jahh, det var meget heldig for vores allesammens Zidan.. :-)

/Damsgaard

YahooSeeker [Bot]

helt sikkert, havde faktisk frygtet at han røg ind bag tremmerne...
Go Zidan, du er famme farlig ;o)

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Hvis man ser lidt objektivt på det,uden dog at kende sagens akter helt ud, så er en prøvetid på et år egentlig ikke længe når man dømmes skyldig.
Men da rart at der ikke røg 2 mdr mere af hans lejetid i Bremen på en ubetinget dom, så med lidt godt spil og en masse mål ligger der vel 25 mill og venter på os nu!

Alto

Indlæg af Alto »

Klauzito skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis man ser lidt objektivt på det,uden dog at
> kende sagens akter helt ud, så er en prøvetid på
> et år egentlig ikke længe når man dømmes skyldig.

Nu er jeg selvfølgelig farvet, og med hensyn til Zidan er jeg ekstremt farvet, men jeg har sgu ondt ham. Jeg synes han er ramt hårdt.

Dommen afspejler selvfølgelig at han har givet kr. 2.500 for noget der er over 100.000 værd.

Zidan har jo ikke opsøgt nogen for at købe uret. Han er blevet tilbudt det tilfældigt, og jeg tror ikke han har været klar over, at det var et ur til den pris.

Hvis man nogensinde har været i Egypten, så ved man at det er normalt at gadehandlere faldbyder diverse "kostbare" ting op i hovedet af en.

Samtidig gik han sammen med sin familie på strøget, og det virker underligt, at han bevist skulle begå grov kriminalitet op i ansigtet på dem.

Konklusion: Jeg siger ikke, at Zidan ikke skulle være dømt , men bare at han er blevet ramt hårdt af sin naivitet, og sit ønske om at spille smart.

Generelt betaler han dyre lærepenge for at være kendt. Seneste eksempel i TV2 i dag, hvor de får Zidan til usympatisk til at konkludere at han er færdig med Danmark. Det jeg tror Zidan ville sige var, at han var færdig med det danske retsvæsen.

Godt for ham, at han er kommet væk fra jantelovs-danmark...men skidt for FCM

>
> "Our enemies are innovative and resourceful, and
> so
> are we. They never stop thinking about new ways to
>
> harm our country and our people, and neither do
> we."
> - President George W. Bush

Ja, det er bare dejligt

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Alto skrev:

> Samtidig gik han sammen med sin familie på
> strøget, og det virker underligt, at han bevist
> skulle begå grov kriminalitet op i ansigtet på
> dem.

Hvor har du fra at han gik sammen med sin familie ?

> Generelt betaler han dyre lærepenge for at være
> kendt. Seneste eksempel i TV2 i dag, hvor de får
> Zidan til usympatisk til at konkludere at han er
> færdig med Danmark. Det jeg tror Zidan ville sige
> var, at han var færdig med det danske retsvæsen.

Ja, det bed jeg også mærke i var en lidt tynd sammenhæng de fik
ud af den klipning...
Hans familie bliver vel højst sandsynligt i Danmark, da han jo i Bremen ikke
er så langt fra dem.

Jan

Alto

Indlæg af Alto »

Altoriso skrev:
> Alto skrev:
> --------------------------------------------------
>
> Hvor har du fra at han gik sammen med sin familie
> ?
Pressemeddelsen i.f.m. ransagningen af hans lejlighed. Ja, ok præcist fremgik det, at han var i København og besøge sin familie.

Ja, det bed jeg også mærke i var en lidt tynd
> sammenhæng de fik
> ud af den klipning...
> Hans familie bliver vel højst sandsynligt i
> Danmark, da han jo i Bremen ikke
> er så langt fra dem.
er.
Ja, så han har da i allerhøjeste grad noget at gøre med DK fremover.

YahooSeeker [Bot]

Tja. Danmark. Det har han åbenbart ikke længere ( han vil nok gerne glemme fam.)
Til det, ved jeg også, hvilke varer man må importere fra gybten.

YahooSeeker [Bot]

Jeg synes så til gengæld, at Zidan konstant tuder over, at han bliver så uretfærdig behandlet, bl.a. her:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=283552

Han vil gerne være rig og berømt, men vil ikke udsættes for den negative omtale der kan komme. Han hyler op hver gang han bliver konfronteret med sine dumheder.
Og at man får tilbudt ting billigt i Egypten er ikke ensbetydende med at det samme kan ske i DK.
Og jeg ville aldrig købe noget til 2.500,- af en gadesælger, hverken i Egypten eller i DK. Et ur til den pris ville sandsynligvis være stjålet.
Og selvom Zidan mener han troede det var en kopi, virker han usædvanlig naiv. En kopi der koster 2.500,-. Så tænker man sig vist ikke emget om.

Nu piver forsvaren også over, at Hr. og Fru Jensen aldrig ville risikere så mange dages ubetinget. Nej, men Hr. & Fru Jensen laver nok heller ikke så mange lovovertrædelser indenfor så kort tid.
Zidan er en umoden, naiv drengerøv, der skulle tage at blive voksen.

YahooSeeker [Bot]

Det er da godt at vi har et retssystem til at tage vare på tingene, og dømme hvad de synes er fair, så forudindtagede subjektive personer som dig ikke skal vælge dommen, så havde stening på torvet vel været straffen?

Ingen tvivl om at manden er en klovn, og laver dumme ting, men han har fået sine straffe, og han er selvfølgelig blevet behandlet anderledes end ikke kendte personer i forbindelse med sagerne. Det er jo ikke godt, men kan nok heller ikke undgåes. Om det reelt har haft betydning for straffen skal jeg ikke kunne sige, men tror det ikke. Jeg sætter min lid til at det danske retssystem kan lave en fair udmåling af straf, ud fra de regler den folkevalgte regering har fastsat. Og det er vist bedre end at lade dig Kaare afgøre hvad der er straffen for forskellige sager. ;-)

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Kaare Sagan Larsen skrev:

> Nu piver forsvaren også over, at Hr. og Fru Jensen
> aldrig ville risikere så mange dages ubetinget.
> Nej, men Hr. & Fru Jensen laver nok heller
> ikke så mange lovovertrædelser indenfor så kort
> tid.
> Zidan er en umoden, naiv drengerøv, der skulle
> tage at blive voksen.

Og hvad har de sager så med denne sag at gøre???

Men ja han er en umoden naiv drengerøv!

YahooSeeker [Bot]

I og med at man laver flere ulovlige ting indenfor kort tid, så indikerer det at man er lidt af en vaneforbryder, derfor kan straffen også skærpes.

YahooSeeker [Bot]

Men det er jo derfor reglerne om betinget fængsel eksisterer. At det så er mærkeligt, at det er sorteret under kategorier, således at en betinget dom for vold ikke bliver aktiveret af hæleri, er så hvad det er...

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Men de andre sager har jo netop ikke noget med dette at gøre og burde ikke influere på denne dom som, jeg forstår det. Så hvis de gør det eller du mener de burde gøre det, så er manden jo netop blevet uretfærdigt behandlet!?!?

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Kaare, du taler som du har forstand til. Ikke videre intelligent. Heldigvis er det ikke en hoekerjura fra AAlborg og omegn der saetter standarden for det danske retssystem.
Har i ikke problemer nok deroppe ?.
daf nu hjem til jeres ishockeyforum. Tak
BW # 163

Besvar