Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af Kent »

tatoo skrev: Du arbejder meget med statistikker, og det kan man ikke bruge til ret meget. Jeg ser mere på udviklingen hos den enkelte spiller og for den sags skyld også træneren. Olsson har absolut ingen selvtillid, og det kan der jo være mange årsager til bl.a. spilletid og tillid fra JT. Han er 21 år, og kommer fra Arsenal og spiller U21 for Sverige. Har vi ikke investeret i ham for at tjene lidt penge på sigt. Nu går det lige modsat, og det ser også ud til at det er problemet med de øvrige jeg nævner. Jeg kan ikke huske hvor meget han spillede under Riddersholm, men han var bedre end han er nu.
Jeg har vist nævnt det før. Olsson spillede hele 443 minutter under Riddersholm, svarende til lidt under 5 hele kampe. 0 mål. 0 assists. http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2014/2015
Personligt mener jeg ikke, at nogle indhop her og der, er noget seriøst grundlag at vurdere en spiller på. Mener også man fra FCMs side plejer at sige noget i stil med, at unge spillere skal have omkring 30 kampe for at man kan vurdere om de har niveauet til SL. Ergo mener jeg, at dit grundlag for at udtale dig om Olssons udvikling fra Glen til Thorup er ekstremt tyndt.

JBT

Indlæg af JBT »

Uanset hvad er han nøglespiller hos Sverige og har baggrunden med, så han er helt sikkert ikke blevet udnyttet optimalt under nogle af de to. At han så ikke har slået til kan skyldes en arrogance fra ham selv, men kan også være seriøsiteten eller intensiteten i træningerne og spillet der er intetsigende. Thorup er (meget muligt udfra hvad vi ser) som man høre ude i byen en vat arm hvad angår motiverende mandskabbehandling.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nogen der ved hvordan det går med økonomien? Sidste transfervindue må unægtelig have hjulpet på den.

De der blev hentet ind i vores stor satsende periode, som jeg selv tror var nogle af de dyrere drenge:
Václav Kadlec
Kian Hansen
Harmeet Singh
Filip Novak
Daniel Royer
Kristoffer Olsson
Martin Pusic
Johan Dahlin
Tim Sparv
Marcos Urena
Jim Larsen
Eyjólfur Hédinsson

Er det som bekendt kun
Kian, Novak, Olsson, Pusic, Dahlin og Sparv tilbage.

Kian, Novak, Dahlin og Sparv er nogle af de centrale spillere der ikke lige kan undværes.
Pusic og Olsson, pas. Men det kunne ligne de begge er på vej ud af klubben.

Hvis de er utilfredse, det gør at vi kan holde på de unge (f.eks. Riis og Thycosen) og økonomien kommer i balance, ja hvorfor så ikke sælge, til rette pris naturligvis.

Olsson skal dog stadig nok blive til noget, så hvis han bliver, er det nok heller ikke nogen katastrofe.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Steffen am skrev:Olsson skal dog stadig nok blive til noget, så hvis han bliver, er det nok heller ikke nogen katastrofe.
Olsson har gjort det ok for os. Han er god til at holde fast i bolden og til at fordele boldene og i nogle kampe kan netop denne egenskab være meget brugbar. Mangler nogle fremadrettede egenskaber og noget målfarlighed. Så skulle han risikere at blive solgt for et ok beløb, så kunne jeg som ønske, godt tænke mig en Peter Andersson type, alstå en som er noget mere offensiv. Det har vi virkelig manglet i dette efterår.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ham her må vi kunne leje billigt med frikøbsklausul.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... et/6453984

Han har lidt Duncan i sig, men kan løbe mere.

WBW

Indlæg af WBW »

Nogen der ved om der arbejdes på en permanent aftale med Zacharias Faour?

Synes han ser rigtig spændende ud!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

WBW skrev:Nogen der ved om der arbejdes på en permanent aftale med Zacharias Faour?

Synes han ser rigtig spændende ud!
Ved intet, men tænker der da snart må komme nyt om dette.

Der er da ikke så længe til og ikke flere kampe at vurdere i.

4096

Indlæg af 4096 »

Så er der lidt rygter omkring FCM - jeg kender dog intet til manden..
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

4096 skrev:Så er der lidt rygter omkring FCM - jeg kender dog intet til manden..
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ldsspiller
Fandt en "lille" film med ham på youtube. Den fortæller dog ikke synderligt meget heller. https://www.youtube.com/watch?v=rw_8QSfJqwc

henker

Indlæg af henker »

jeg ved ikke om det er urealistiske at have dem på vores holdet - efter at have søge efter disse gode spillere som jeg personlig mener kan får fremgang i FCM.. måske er prisen lidt overkant - og jeg tror på at FCM har rådet til det, da vi har jo rigmand :-D

sondre rossbach - målmand
borja san emeterio - forsvar H
linus wahlqvist - forsvar H
Nemanja antonov forsvar V
Douglas santos - forsvar V
emil bergström - forsvar c
fausto grillo - forsvar c
jordan rossiter - DMC
Joaquin arzura - DMC
domen crnigoj - MC H
marius lundemo - MC H
jonathan da silveira (Fernandes) reis - MC H
(Lincoln) henrique oliveira dos santos - MC V
Wilson Gomez - angriber
Ignacio huguenet - angriber
gabreiel Jesus - angriber
luis henrique - angriber

eller får de gamle kender tilbage hjem igen - mads albæk

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Holdet er godt nok. Vi skal bare have en angriber. Jeg så lige, at Jeppe Kjær har kontraktudløb til sommer. Han har godt nok været god her i efteråret med 8 kasser på et oprykkerhold. Han kan ikke være dyr, og hvis Pusic forsvinder burde det give overskud.

Brugeravatar
Hekler

Re: RE: Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af Hekler »

Uldkraemmeren skrev:Jeg håber at man er på vej til at at hente Mabil tilbage, og gerne med et "undskyld du ikke fik chancen". Han er med afstand bedste mand for Esbjerg pt. og skaber mere på et bundhold end vores nuværende kanter har gjort i hele efteråret. Jonas Borring har dog vist rigtig god form i den allerseneste tid, så med Mabil med også kan det begynde at se godt ud i foråret.
Man skal huske på at de muligheder han får for Esbjerg ikke nødvendigvis er de sammen han vil få for os.

mobil
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

JBT

Indlæg af JBT »

Har altid godt kunne lide ham som spil type. En klar forstærkning af holdet. Jeg siger køb.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dans ... -gislason/

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:Har altid godt kunne lide ham som spil type. En klar forstærkning af holdet. Jeg siger køb.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dans ... -gislason/
En 28-årig skadesplaget reservespiller fra 2. Bundesliga? Det tvivler jeg stærkt på ville være en god ide, medmindre man synes fyssen har for lidt at lave.

JBT

Indlæg af JBT »

Du mener duelund, borring, rilwan, Olsson osv lyder bedre, altså du ved, dem har intet har bidraget med stort set? Come on mand. Vi kan efterhånden bruge det meste, og vi har tidligere været ude efter Gislason. Om ikke andet kunne jeg godt tænke mig samme type spiller, måske nogle år yngre.

Låst