Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Ud med den idiot.
Jeg har, i lighed med mange andre, været skeptisk fra starten, og Thorup har gjort ALT i sin magt for at opfylde den. Det er decideret pinligt at vinde 3 kampe i 17 forsøg - og i alle andre klubber havde det kostet en fyring. Den eneste årsag til Thorup stadig sidder der er Europa, men det er bare ikke opvejende for en elendig Superliga-kampagne. Håber på en fanaktion mod Brøndby.
Jeg har, i lighed med mange andre, været skeptisk fra starten, og Thorup har gjort ALT i sin magt for at opfylde den. Det er decideret pinligt at vinde 3 kampe i 17 forsøg - og i alle andre klubber havde det kostet en fyring. Den eneste årsag til Thorup stadig sidder der er Europa, men det er bare ikke opvejende for en elendig Superliga-kampagne. Håber på en fanaktion mod Brøndby.
Jeg var osse meget skeptisk og han lever til fulde op til det. Ved hvert eneste nederlag trækker han bare på skuldrene som om det var Viborg han var træner for... Ud af vagten.nu
Jeg har aldrig rigtig været for alt det træner fyringer i tide og utide. Jeg har så heller aldrig været for ansættelsen af Thorup, tvært imod, ser jeg ham ikke som en speciel god træner og kunne ikke se at han skulle være den rette for os. Men han skulle selvfølgeligt have en chance og tid til at modbevise min skepsis og for at sige et kort, så har han ikke formået det.
Jeg tror ikke at Thorup er hård nok, Jeg tror ikke at han nogensinde, rent faktisk har haft omklædningsrummet fuldt ud og heller ikke spillernes fulde respekt. Vi ser tydeligt at trænerteamet har svært ved at løfte vores hold, morale, vilje og fighter indsats, ligeledes har vi indtil flere spillere som ikke kun er blevet markant dårligere under Thorup, men også har svært ved at komme tilbage igen. Talentet og stjernen over dem alle Sisto er en af dem og jeg kan ikke mindes at Sisto reelt set har spillet bare en rigtig god kamp under Thorup ink. U-21, så ved jeg godt at nogle vil nævne Man-U, men her er jeg ikke enig. Sisto var fremragende i glimt, men reelt set kun i den ene kamp og kun fordi han lykkedes med de enkelte "egoistiske" aktioner, bla. mål som tæller rigtig godt i vores (os fans) øjne og hukommelse. Sisto skinnede men det var stadig kun i glimt.
Der snakkes også om at Thorup ikke har kunnet træne med og sætte sit præg på holdet, før nu og den i min verden dårlige undskyldning kan jeg kun trække på skuldrene af og smile for mig selv imens jeg ryster på hovedet, for vi snakker altså over en halvt år/halv sæson, hvor der til trods for et rigtig travlt skema har været, landsholdspause, Vinter/jule ferie osv. så selvfølgeligt skulle der have været noget fremgang at spore på nuværende tidspunkt. Jeg vil næsten være så fræk at sige at jeg håber da for Thorup at han har kunnet præge holdet løbende, for ellers ser det da mere end skidt ud for ham at det så kun er gået ned ad bakke des mere tid han har haft med holdet.
Jeg tror ikke på Thorup nu og heller ikke fremadrettet og der skal ske noget hvis ikke vi skal spille os helt ud af europæiske muligheder og forværre krisen som man må erkende vi har i klubben, ikke bare på point, men stort set på alle de parametre man kan tænke sig til.
Problemet som jeg ser det er nok bare at kan vi finde noget der er bedre, når de skal arbejde under de begrænsede vilkår som rygterne løber på, der er her i klubben. Jeg har min tvivl og så er vi vel ligevidt. Vi skal have en træner der kan samle omklædningsrummet og som spillerne kan respektere og ville fighte for. En træner der kan samle holdet op og bringe os videre, udvikle holdet i en positiv retning. Men hvem det er, ved jeg ikke, jeg ved bare at det ihvertfald ikke er Thomas Frank og lign. trænere.
Thorup har fået chancen og ikke formået at bringe noget til holdet, så han må skiftes ud, hvis vi skal tilbage på sporet og bide os fast i toppen og de europæiske muligheder.
Jeg tror ikke at Thorup er hård nok, Jeg tror ikke at han nogensinde, rent faktisk har haft omklædningsrummet fuldt ud og heller ikke spillernes fulde respekt. Vi ser tydeligt at trænerteamet har svært ved at løfte vores hold, morale, vilje og fighter indsats, ligeledes har vi indtil flere spillere som ikke kun er blevet markant dårligere under Thorup, men også har svært ved at komme tilbage igen. Talentet og stjernen over dem alle Sisto er en af dem og jeg kan ikke mindes at Sisto reelt set har spillet bare en rigtig god kamp under Thorup ink. U-21, så ved jeg godt at nogle vil nævne Man-U, men her er jeg ikke enig. Sisto var fremragende i glimt, men reelt set kun i den ene kamp og kun fordi han lykkedes med de enkelte "egoistiske" aktioner, bla. mål som tæller rigtig godt i vores (os fans) øjne og hukommelse. Sisto skinnede men det var stadig kun i glimt.
Der snakkes også om at Thorup ikke har kunnet træne med og sætte sit præg på holdet, før nu og den i min verden dårlige undskyldning kan jeg kun trække på skuldrene af og smile for mig selv imens jeg ryster på hovedet, for vi snakker altså over en halvt år/halv sæson, hvor der til trods for et rigtig travlt skema har været, landsholdspause, Vinter/jule ferie osv. så selvfølgeligt skulle der have været noget fremgang at spore på nuværende tidspunkt. Jeg vil næsten være så fræk at sige at jeg håber da for Thorup at han har kunnet præge holdet løbende, for ellers ser det da mere end skidt ud for ham at det så kun er gået ned ad bakke des mere tid han har haft med holdet.
Jeg tror ikke på Thorup nu og heller ikke fremadrettet og der skal ske noget hvis ikke vi skal spille os helt ud af europæiske muligheder og forværre krisen som man må erkende vi har i klubben, ikke bare på point, men stort set på alle de parametre man kan tænke sig til.
Problemet som jeg ser det er nok bare at kan vi finde noget der er bedre, når de skal arbejde under de begrænsede vilkår som rygterne løber på, der er her i klubben. Jeg har min tvivl og så er vi vel ligevidt. Vi skal have en træner der kan samle omklædningsrummet og som spillerne kan respektere og ville fighte for. En træner der kan samle holdet op og bringe os videre, udvikle holdet i en positiv retning. Men hvem det er, ved jeg ikke, jeg ved bare at det ihvertfald ikke er Thomas Frank og lign. trænere.
Thorup har fået chancen og ikke formået at bringe noget til holdet, så han må skiftes ud, hvis vi skal tilbage på sporet og bide os fast i toppen og de europæiske muligheder.
pr0j3ct skrev:Jeg har aldrig rigtig været for alt det træner fyringer i tide og utide. Jeg har så heller aldrig været for ansættelsen af Thorup, tvært imod, ser jeg ham ikke som en speciel god træner og kunne ikke se at han skulle være den rette for os. Men han skulle selvfølgeligt have en chance og tid til at modbevise min skepsis og for at sige et kort, så har han ikke formået det.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Jeg helt enig i at Thorup nok ikke er træneren som tager os det næste skridt op, hvilket var Steinleins ord i forbindelse med ansættelsen i sin tid. Jeg tror Thorup er en rigtig dygtig taktisk træner hvilket han jo har bevist i de internationale kampe, hvor han mod Southampton, Brugge og Manchester United formåede at læse modstanderen, og stille med de helt rigtige taktiske modtræk. Problemet er for mig at se at han desværre ikke mestrer samme evner som indpisker, på pædagogiken eller som talentudviklere hos de enkelte spillere. Dette kommer desværre til udtryk i de mindre hjemlige kampe som Eks. Kampen idag, hvor indstillingen de sidste 60 minutter var altafgørende for kampens udvikling efter, at vi i 30 minutter tilfulde havde bevist at vi opsatte var det klart bedste fodboldhold. Jeg hæftede mig ved Thorups reaktion (eller mangel på samme) efter 2-2 udligningen, hvor han fortsat sad ubekymret på bænken istedet for at råbe sit hold op.pr0j3ct skrev:Jeg har aldrig rigtig været for alt det træner fyringer i tide og utide. Jeg har så heller aldrig været for ansættelsen af Thorup, tvært imod, ser jeg ham ikke som en speciel god træner og kunne ikke se at han skulle være den rette for os. Men han skulle selvfølgeligt have en chance og tid til at modbevise min skepsis og for at sige et kort, så har han ikke formået det.
Vi er desværre både individuelt og som hold IMO gået 10-15% tilbage med Thorup på holdet. Vi formår ikke længere at tage styringen i 90 minutter men tyr istedet til kedelig defensiv med lange bolde og ekstremt fokus på dødbolde. Individuelt har ingen (måske med undtagelse af Olsson) haft en positiv udvikling under Thorup. Jeg synes Thomas Frank med hans erfaring fra Brøndby og ikke mindst hans fokus på talentudvikling kunne være et rigtig godt bud på en erstatning med nogenlunde samme profil og indstilling til fodbold og det hele menneske som Glen.
Mike
Mike80
Jeg siger ikke, at Thorup skal fyres, men hvis man gjorde det, ville det da være en katastrofe af rang, at ansætte Thomas Frank. For mig at se, er det vi har brug for (såfremt Thorup fyres) en træner, der har erfaring med at spille i toppen af en liga og vinde europæiske kampe. Det var disse mangler, som jeg var kritisk over ved ansættelsen af Thorup og de samme ting gælder stadig ift det jeg ser som profilen på vores træner. Dem opfylder Thomas Frank på ingen måde. Han har intet bevist i Brøndby, som burde bringe ham i spil hos os. Desuden vil en mere erfaren træner også have erfaring med at der kommer modgang, og vide hvordan man kommer ud af den. Den nuværende krise er vel mere eller mindre den første krise Thorup er ude i, i hans trænerkarriere. Indtil videre virker det ikke til, at han er i stand til at få standset en blødning, når den først er kommet i gang.Mike80 skrev:Jeg synes Thomas Frank med hans erfaring fra Brøndby og ikke mindst hans fokus på talentudvikling kunne være et rigtig godt bud på en erstatning med nogenlunde samme profil og indstilling til fodbold og det hele menneske som Glen.
Mike
Vores to mest succesrige trænere kom henholdvis med erfaring fra ungdomsfodbold (Glen) og et par år i 1. Division (Erik). Jeg mener erfaring har vist, at vi først og fremmest skal have en træner med tæt kontakt til sine spillere og ikke en distance kapacitet som Eks. Thorup. Vi en familie klub (det bliver fremhævet fra tid til anden når vi henter en spiller senest Kadlec) Vi skal IMO have fokus på at træner med god kontakt til truppen, og fokus på mere end blot taktik tavlen, og her er Thomas Frank den helt rigtige profil.Kent skrev:Jeg siger ikke, at Thorup skal fyres, men hvis man gjorde det, ville det da være en katastrofe af rang, at ansætte Thomas Frank. For mig at se, er det vi har brug for (såfremt Thorup fyres) en træner, der har erfaring med at spille i toppen af en liga og vinde europæiske kampe. Det var disse mangler, som jeg var kritisk over ved ansættelsen af Thorup og de samme ting gælder stadig ift det jeg ser som profilen på vores træner. Dem opfylder Thomas Frank på ingen måde. Han har intet bevist i Brøndby, som burde bringe ham i spil hos os. Desuden vil en mere erfaren træner også have erfaring med at der kommer modgang, og vide hvordan man kommer ud af den. Den nuværende krise er vel mere eller mindre den første krise Thorup er ude i, i hans trænerkarriere. Indtil videre virker det ikke til, at han er i stand til at få standset en blødning, når den først er kommet i gang.Mike80 skrev:Jeg synes Thomas Frank med hans erfaring fra Brøndby og ikke mindst hans fokus på talentudvikling kunne være et rigtig godt bud på en erstatning med nogenlunde samme profil og indstilling til fodbold og det hele menneske som Glen.
Mike
Hjulmand vandt DM guld i Farum uden erfaring. Hamrén og Kent Nielsen vandt med AaB uden, at have bevist sig nævneværdigt i større klubber. Jeg mener superligaen er en størrelse hvor træner profilen er vigtigere end tidligere meritter og erfaring.
Jeg håber Thomas Frank bliver præsenteret såfremt Thorup får sparket.
Mike80
Hvilken spiller vil kæmpe for en træner, der ikke tøver med at udstille en efter en kamp hvor holdet har tabt? Thorups lederegenskaber er skandaløse. Efter kampen mon Man U. tøvede han ikke overfor medierne. Rømer (som jeg selv ikke på nogen måder ønsker op FCM's hold) blev krediteret en hovedrolle i blamagen, af Thorup. Enhver anden træner ville have skærmet sin spillet, bakket ham op og forsøgt at reducere de mediemæssige skader... Thorup HAR tabt overfor spillerne, de kan sgu da godt se, at han ikke er deres mand...
Men tiden er bare en anden nu, end da Glen og Erik kom til. Vi har ikke 3 år til at bygge op, og det er ikke længere godt nok med 6. pladser. Vi henter spillere fra en anden hylde nu - det samme burde gælde trænere.Mike80 skrev:Vores to mest succesrige trænere kom henholdvis med erfaring fra ungdomsfodbold (Glen) og et par år i 1. Division (Erik). Jeg mener erfaring har vist, at vi først og fremmest skal have en træner med tæt kontakt til sine spillere og ikke en distance kapacitet som Eks. Thorup. Vi en familie klub (det bliver fremhævet fra tid til anden når vi henter en spiller senest Kadlec) Vi skal IMO have fokus på at træner med god kontakt til truppen, og fokus på mere end blot taktik tavlen, og her er Thomas Frank den helt rigtige profil.Kent skrev: Jeg siger ikke, at Thorup skal fyres, men hvis man gjorde det, ville det da være en katastrofe af rang, at ansætte Thomas Frank. For mig at se, er det vi har brug for (såfremt Thorup fyres) en træner, der har erfaring med at spille i toppen af en liga og vinde europæiske kampe. Det var disse mangler, som jeg var kritisk over ved ansættelsen af Thorup og de samme ting gælder stadig ift det jeg ser som profilen på vores træner. Dem opfylder Thomas Frank på ingen måde. Han har intet bevist i Brøndby, som burde bringe ham i spil hos os. Desuden vil en mere erfaren træner også have erfaring med at der kommer modgang, og vide hvordan man kommer ud af den. Den nuværende krise er vel mere eller mindre den første krise Thorup er ude i, i hans trænerkarriere. Indtil videre virker det ikke til, at han er i stand til at få standset en blødning, når den først er kommet i gang.
Hjulmand vandt DM guld i Farum uden erfaring. Hamrén og Kent Nielsen vandt med AaB uden, at have bevist sig nævneværdigt i større klubber. Jeg mener superligaen er en størrelse hvor træner profilen er vigtigere end tidligere meritter og erfaring.
Jeg håber Thomas Frank bliver præsenteret såfremt Thorup får sparket.
Jeg orker ikke Thomas Frank. Så hellere Thorup. Frank er en middelmådig træner som absolut intet har vist i Brøndby, og hans evindelige snak om proces vil jeg slet ikke kunne overskue.
Holder stadig på David Nielsen eller Michelsen.
Holder stadig på David Nielsen eller Michelsen.
-
mousebreaker
Hør nu her. Thomas Frank blev hentet til Brøndby fordi de ville satse på talenterne fremadrettet. Bygge op. Så kom Oscar, undskyld JBA til og pludselig havde de penge og fremtidsplanen mere ambitiøs og kortsigtet. Thomas Frank skulle nu ikke primært få udviklet talenterne i en overgangsfase hvor klubben skulle genopbygges over tid. Han skulle skabe resultater fra dag 1. Det var reelt det der gik galt for Frank/Brøndby. Jeg har ikke nogen grund til at tro at han skulle være bedre for os.
Desværre har jeg ikke nogen forslag til en ny træner. Som nogen tidligere har nævnt er det måske også svært at finde en rutineret træner med et CV der passer til os, og som samtidig vil indordne sig under de forhold han bliver stillet
Desværre har jeg ikke nogen forslag til en ny træner. Som nogen tidligere har nævnt er det måske også svært at finde en rutineret træner med et CV der passer til os, og som samtidig vil indordne sig under de forhold han bliver stillet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Måske ledelsen efter den forventelige fyring bør overveje sin strategi om at trænerprofilen skal være en der siger ja og amen til alt ovenfra. Dette ville måske kunne åbne op for, at man denne her gang vil kunne tiltrække en god træner og et godt navn som så igen vil være i stand til at udvikle holdet og det meget dyre spillermateriale, vi nu en gang råder over ..... Tænk hvis vi igen vil blive i stand til at score på et gennemspillet angreb og ikke længere bare på tilfældigheder og hjørnespark .... 
http://www.tipsbladet.dk/
Om thorup..
Vil bestemt ikke have en danske træner. Hellere en international træner.. Største ønske at det skal være polske træner maceij skorza... Jeg gider ikke høre om at vi ikke har råde til dit og dat.. Jeg kræver blot at det skal gøres på ordentligt måde.. Det er bestemt noget galt med arbejdsgange i fcm at der fungerer ikke helt rigtigt i fcm i helhed..
Om thorup..
Vil bestemt ikke have en danske træner. Hellere en international træner.. Største ønske at det skal være polske træner maceij skorza... Jeg gider ikke høre om at vi ikke har råde til dit og dat.. Jeg kræver blot at det skal gøres på ordentligt måde.. Det er bestemt noget galt med arbejdsgange i fcm at der fungerer ikke helt rigtigt i fcm i helhed..
Hvem er Maciej Skorza, henker? Er det bare en træner med et højt pointsnit på transfermarkt? Hvad får dig til at nævne ham?