SønderjyskE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Ynkelige tudekoner

Indlæg af Hausser »

Gad vide om AaB også føler de pissede i bukserne da man fyrede Bruce Rioch?

Hvis Thomasberg ikke har prøvet modgang og derfor ikke ved hvordan man vender skuden, hvad gør ham så til den rigtige mand til jobbet?

Claus (BW#1145)

Re: Ynkelige tudekoner

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Vil du dermed sammenligne AaB's katastrofale spillemæssige og pointmæssige krise med vores mindre spillemæssige krise?
Det er altså to vidt forskellige scenarier, og de kan ikke sammenlignes.

Edit: AaB's daværende krise selvfølgelig.

Holger

Re: Ynkelige tudekoner OT

Indlæg af Holger »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Gad vide om AaB også føler de pissede i bukserne
> da man fyrede Bruce Rioch?

Nej, de pissede i bukserne, da de ansatte ham.

Holger

mousebreaker

Re: Og så kommer undskyldningerne

Indlæg af mousebreaker »

Banen i Haderslev var pinagtig ringe - havde været lige så smart at spille på en roemark. Det har de ret i. Det er bare en dårlig undskyldning. Var de kommet frem med den undskyldning efter at have givet den 100% over 90 minutter og alligevel mistet point. Så fint. Men godt nok var banen håbløs knoldet, men ikke så knoldet at man ikke kunne bevæge sig! Spillerne stod bare stille kampen igennem og det var derfor de kom helt på røven. Nu har jeg tit været efter Ipsa, og han spillede da heller ikke en fejlfri kamp, men synes bestemt han var bedre end andre gange. Califf blev udstillet ved scoringen. Det må bare ikke ske så let.

Ravnen

Re: Den centrale akse er FCMs svaghed

Indlæg af Ravnen »

Tja uden Salami manglede vi i den grad defensiv styrke. Sønderjyderne fik oceaner af plads.

Jeg synes vi har fået udstillet hvor tyndt besat vi egentligt er. Thomasberg kunne dårligt lave en taktisk udskiftning, det eneste han kunne var at sætte Jude ind, som godtnok scorede men ellers må betragtes som en udviklingsspiller, og ikke lige en man sætter ind for at banke gejst i rækkerne.

Claus Madsen er enorm vigtig for os endnu, da han vel er den eneste erfarne spiller vi kan sende ind når lokummet brænder?

Vi trænger også stadig til en ledertype. I går savnede jeg en som Kristian Bak Nielsen, som nok skulle råbe op og bede folk tage sig sammen.

HKP

Re: Og så kommer undskyldningerne

Indlæg af HKP »

Det er simpelthen tuderi af værste skuffe og i de øjeblikke, hvor spillerne eller trænerne kommer med de her pinlige udbrud, skammer man sig bare!!! Vær dog mænd og acceptér når i har spillet ringe!!! Og find et andet fokus!!! BIF vandt altså 6-0 på denne roemark!!

Davoos

Glenn Riddersholm beskyldning imod SønderjyskE

Indlæg af Davoos »

Ja jeg ved godt jeg ikke er FCM'er, og sarte sjæle vil synes det er helt forkert en udefra kommer med kritik. Men GR kommer da med en noget specielt beskyldning omkring interne forhold i SønderjyskE, der er lidt svært ikke at tage på smilebåndet over:

"- Jeg ved fra mine interne kilder i SønderjyskE, at de holder banen så dårlig, at det er en fordel for deres eget hold. De træner meget på banen og gør den så ikke klar til kamp, og det har jeg da respekt for. Man spiller med de midler, man har, og det er i mine øjne topprofessionelt, siger FC Midtjylland-træner Glen Riddersholm i dagens udgave af BT."

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 095437.ece

Hausser

Trænerdebat

Indlæg af Hausser »

Nej, jeg ønskede blot at illustrere at en ny træner sagtens kan have en positiv effekt, det er Kuhn beviset på. Derfor syntes jeg også det er helt misforstået at begynde at snakke om tudekoner, fordi man ønsker at debattere en anden trænerløsning, i min optik er det ikke anderledes end at debattere end hvilken som helst spiller. Jeg holder ikke med Thomasberg eller andre enkeltpersoner, jeg holder med klubben FCM og vil hvad der er bedst for dem og det kunne sagtens betyde en ny træner. Nogle gange skal der bare nyt input og en ny leder til, det kan ske for selv den bedste.

Hidtil er der stadig ikke noget der har bevist at Thomasberg har evnerne til at give holdet i løsninger de har brug for og frem for alt, motivere spillerne til ikke at levere sådan en omgang selvudstillende pinlighed som vi
var vidner til nok engang i Haderslev. Vi har ikke fundet hverken spillet eller engagement og vilje i snart 3 måneder nu og jeg mener stadig ikke at der er nogen tydelig fremgang at spore og det finder jeg ærligt talt bekymrende. en træner skal formå at håndtere og løse en spillemæssig krise og komme med nye løsninger over så lang en periode.

Fortalerne for Thomasberg og resten af teamet, må gerne komme på banen her, hvad er det helt præcist der taler for at beholde samme trænerkonstellation?

Martin

Carsten Broe

Indlæg af Martin »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 095437.ece

Jeg mener faktisk, at han har ret... Spiller, træner mv. har tit en eller anden dårlig undskyldning - og banen var ikke perfekt, men at bruge det til en undskyldning det er for langt ud...

Men virkelighedsopfattelsen har ikke rigtig været tilstede i den seneste tid i FCM...

j3pq3

Re: Den centrale akse er FCMs svaghed

Indlæg af j3pq3 »

Jeg vil især fremhæve midterforsvaret som ikke har vist tegn på topfodbold i sas-ligaen. Det ville være nemt at gå ud og fremhæve den enkelte forsvarer og kritisere ham for efterårets skuffende præstationer. for sådan som jeg ser det, så har vi nok en af sas-ligaens mest usikre midterforsvarer, der, hvis de rammer dagen, kan spille helt fænomenalt, og andre dage kunne de jo lige så godt være kegler på jorden.

jeg beer en bøn til trænerteamet om at gøre noget ved dette problem, og gå ud og anskaffe sig ledertypen til midterforsvaret.

som ravnen også fremhæver, synes jeg kristian bak faktisk er den perfekte beskrivelse på det manglende led i fcm.

Hekler

Re: Glenn Riddersholm beskyldning imod SønderjyskE

Indlæg af Hekler »

Nu er det jo ikke nogen speciel hemmelighed, at netop det med at træne på kampbanen for at få en fordel, ved ikke at klargøre den, bliver brugt i Haderslev. Men det er sku skidt at man ikke er klar på at det er forholdene.

Hausser

Re: Carsten Broe

Indlæg af Hausser »

Broe er desværre 100% spot on og jeg mener det er decideret pinligt at læse disse evindelige bortforklaringer. FCM fremstår som en stadig større latterlighed og er jo helt til grin i resten af fodbolddanmark med disse pinlige undskyldinger.

Citat fra artiklen:

"Jeg krummer tæer over deres udmeldinger. Vi spillede også 1-1 med dem i slutningen af juli. Dengang stod banen snor-lige, men dér lød undskylningen, at det var for varmt, påpeger Carsten Broe.

SønderjyskE-træneren tager til gengæld hatten af for FC Midtjyllands konkurrenter i toppen af rækken.

- Brøndby og FC København har aldrig nævnt noget om baneforholdene. Tværtimod skar Brøndby os over for et par uger siden (6-0, red.), da der oven i købet var lidt frost på banen. Det har jeg respekt for. De går topprofessionelt til opgaverne, og det er måske derfor, at FC Midtjylland hænger efter de andre."

Og igen rammer Broe hovedet på sømmet, først præstationen på banen og så undskyldninger bagefter, det er simpelthen hamrende uprofessionelt.

Martin

Indlæg af Martin »

Hausser Skrev:
> Broe er desværre 100% spot on og jeg mener det er
> decideret pinligt at læse disse evindelige
> bortforklaringer. FCM fremstår som en stadig
> større latterlighed og er jo helt til grin i
> resten af fodbolddanmark med disse pinlige
> undskyldinger.
>
> Citat fra artiklen:
>
> "Jeg krummer tæer over deres udmeldinger. Vi
> spillede også 1-1 med dem i slutningen af juli.
> Dengang stod banen snor-lige, men dér lød
> undskylningen, at det var for varmt, påpeger
> Carsten Broe.
>
> SønderjyskE-træneren tager til gengæld hatten af
> for FC Midtjyllands konkurrenter i toppen af
> rækken.
>
> - Brøndby og FC København har aldrig nævnt noget
> om baneforholdene. Tværtimod skar Brøndby os over
> for et par uger siden (6-0, red.), da der oven i
> købet var lidt frost på banen. Det har jeg respekt
> for. De går topprofessionelt til opgaverne, og det
> er måske derfor, at FC Midtjylland hænger efter de
> andre."
>
> Og igen rammer Broe hovedet på sømmet, først
> præstationen på banen og så undskyldninger
> bagefter, det er simpelthen hamrende
> uprofessionelt.

Jeg er bestemt ikke uenig - og er også ved at være godt træt af Glenns total mangler på selvkontrol - nu har han gjort os til grin to gange på en måned, hvad bliver det næste ? At de andre hold er skyld i finanskrisen :)

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

Hvis Glenn Riddersholm fik lige så meget ud af materialet i FCM som Carsten Broe gør i SønderjyskE havde det ikke været nødvendigt at komme med sådanne TOTALT pinlige udtalelser...

Jesper BW1100

Re: Trænerdebat

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser Skrev:
> Fortalerne for Thomasberg og resten af teamet, må
> gerne komme på banen her, hvad er det helt præcist
> der taler for at beholde samme
> trænerkonstellation?

Fordi vi har bevist at vi kan spille flot fodbold under dem, og fordi problemerne egentlig ikke er anderledes end under ER, hvor det så vidt jeg husker, endte meget godt til sidst. Og derudover er det, som tidligere nævnt, vigtigt med kontinuitet.
Du kan måske forklare mig hvorfor du er så sikker på at en ny træner vil være bedre?

Besvar