@ Kent
Du har tydeligvis ikke fulgt med i hvad der er sket i Århus gennem de sidste 10 år. Det er en ting du har ret i.
Vokalstyrke på SAS
-
Meng(AGF)
Re: Beklager..
Jaja Kent, du er en glat bastard
Du skrev, at ret beset talte den hårde kernes mening ikke. Det svarede jeg så på. Grundlæggende er vi dog enige i det med tilskuerne og jeg siger ingen steder, at man ikke skal have en god økonomi for at klare sig godt (over længere tid).
Kent skrev:
> Hvad er det for nogen illusioner du nærer? - At
> klubberne er der for fansenes skyld? - At man kan
> være med i toppen af dansk fodbold uden at skele
> til økonomien? I så fald afliver jeg dem gerne (og
> det er sådan set også det, din egen ledelse er
> igang med).
Her er det du gør mig dummere end nødvendigt. Der lå i hele dit indlæg, at man som kernefan bare må bøje sig forover og smile, mens klubben lefler for de marginale fans - så kan man jo, mens man står og 'nyder' behandlingen, tænke på klubbens gode økonomi. Det er så ikke det du mener alligevel, når man nu kommenterer på det, fordi naturligvis synes du det er relevant at gå op i stemningen på et forum som dette - og det var vel også derfor du (blandt andre) drejede Hansens forespørgsel ind på at handle om økonomi, AGFs målscoringshymne osv?
Hansen er så i øvrigt, så vidt jeg ved, inderligt imod at man blander håndbold og fodbold sammen, som man har gjort i Aarhus Elite. Jeg har det fint med det, så længe det er klart, at Aarhus Elite hovedsageligt handler om fodbold.
Fodboldøkonomi er en ganske særlig ting. Der er næppe mange kunder hos en alm. virksomhed, der ville reagere lige så mildt over et elendigt produkt, som vi AGF-fans gjorde i søndags osv.
Naturligvis skal økonomien hænge sammen, og som fan må man acceptere meget og ind i mellem sluge nogle kameler.
> > Men i mine - og mange andres - øjne,
> > handler det om et samspil mellem indtægter
> og
> > stolthed eller integritet.
>
> Sikke noget ævl. Så må du - og de mange andre - da
> virkelig brække dig over GF.
> Diskussionen om hvordan man skaber stemning er da
> meget relevant for fanatikerne. Så det er på ingen
> måde ligegyldig, især ikke her, som er
> fanatikernes mødested. Men man skal adskille hvad
> fanatikerne laver, og hvad klubben laver.
> Fanatikerne er normalt fuldstændig ligeglade med
> de marginale tilskuere, og er kun interesseret i
> at skabe "stemning" udfra de definitioner på dette
> man nu engang har i den subkultur. Klubben er nød
> til at udvide sit kundegrundlag for at eksistere.
> Derfor laver den tiltag, der tiltrækker andre end
> fanatikerne. Det indebærer bedre faciliteter og
> mere show.
>
> Kent
Hvorfor skulle jeg brække mig over AGF - ud over den sportslige situation pt.? Hele kritikken handler om, at i ikke ville forholde jer til et spørgsmål om den kampstarts speak, som Hansen kommenterede på. Og de mange pindsvinereaktioner, og henvisen til alt muligt andet irrellevant, bragte minderne om de gamle dages ulvegrav tilbage. Det er ikke sådan jeg har set Ulvegraven i lang tid, så jeg var faktisk skuffet over at læse de reaktioner.
Og mht. den med marken. Ja, min argumentation var ikke helt på plads - det skyldes nok minderne om elendige eftermiddage i Herfølge
Viborg oplevede jo et stort fald i stemningen på stadion, da fanaticos blev sure over kontrollørernes reaktioner.