Transfer Sommer 2015
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Transfer Sommer 2015
Vildt, Vildt. Kæmpe bud på Pione Sisto +50 millioner.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... to/5706802
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... to/5706802
-
mousebreaker
ja, jeg har det sidste stykke tid tvivlet lidt på om han blev solgt i det her vindue, pga svigtende form i en længere periode.
Selvom han ikke fik ros for indsatsen mod Southampton så vil jeg dog sige at der var klasseforskel i boldbehandling mellem ham og ALLE andre på banen. Når han fik bolden i en presset situation så tog han et par meget hurtige træk hvor han fysisk holdt en mand eller to væk indtil han var fri af presset. Vigtige situationer hvor han holdt fast i bolden og gjorde at vi fik ro på. Hans tempo i de situationer er simpelthen af international klasse.
Måske de ting + tidligere præstationer har været nok for de interesserede. Jeg ved ikke om West Ham er det rigtige sted for ham, jeg kan godt tvivle lidt. Jeg tror at PL er for stort et spring pt. og frygter lidt at et skifte til PL er skadeligt for hans udvikling. I hvert fald hvis der ikke er den nødvendige tålmodighed fra klubbens side.
For FCM lyder det jo meget sweet med 50+ mio samt diverse klausuler. Endnu mere fedt er det at der åbenbart er en PL mere der lige har meldt sig på banen. Det kunne presse prisen markant op. 50 mio kr er peanuts for en PL klub, specielt hvis der er budkrig om en spiller.
Selvom han ikke fik ros for indsatsen mod Southampton så vil jeg dog sige at der var klasseforskel i boldbehandling mellem ham og ALLE andre på banen. Når han fik bolden i en presset situation så tog han et par meget hurtige træk hvor han fysisk holdt en mand eller to væk indtil han var fri af presset. Vigtige situationer hvor han holdt fast i bolden og gjorde at vi fik ro på. Hans tempo i de situationer er simpelthen af international klasse.
Måske de ting + tidligere præstationer har været nok for de interesserede. Jeg ved ikke om West Ham er det rigtige sted for ham, jeg kan godt tvivle lidt. Jeg tror at PL er for stort et spring pt. og frygter lidt at et skifte til PL er skadeligt for hans udvikling. I hvert fald hvis der ikke er den nødvendige tålmodighed fra klubbens side.
For FCM lyder det jo meget sweet med 50+ mio samt diverse klausuler. Endnu mere fedt er det at der åbenbart er en PL mere der lige har meldt sig på banen. Det kunne presse prisen markant op. 50 mio kr er peanuts for en PL klub, specielt hvis der er budkrig om en spiller.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
West Ham var også gode til at give Winston Reid tid og plads. Og han blev anfører i klubben.
Jeg synes vi skal have is i maven, nu får vi seks kampe mod attraktive modstandere i Europa League, det bør hæve prisen yderligere hvis han leverer et par mål i de kampe.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Sidder og smiler lidt, da jeg læser dette indlæg. Ikke at indlægget fejler noget som sådan, men vores transfervindue lukker Mandag ved midnat og Englands et døgn senere. Ja vi kan lade være med at sælge Pione og give ham nogle europa - league kampe men det er vel ikke ensbetydende med større pris. Ved en pris på 50 millioner så sælg. Vil savne Pione i Fcm men vil følge ham i hans videre færd og håber det bedste for ham.Ravnen skrev:Jeg synes vi skal have is i maven, nu får vi seks kampe mod attraktive modstandere i Europa League, det bør hæve prisen yderligere hvis han leverer et par mål i de kampe.
Selvfølgelig skal vi sælge Pione, særligt hvis buddene nærmere sig 50-60 mio. Omend jeg objektivt set godt kan se ideen og fordelen i at han blev i Superligaen og FCM et halvt til et helt år længere, da han stadig har masser at lære, og han samtidig kan se frem til 6 kampe i Europa League, hvilket både for ham og FCM kan være værdifuldt.
Der er flere grunde til at han her i efteråret ikke har præsteret på samme niveau som sidste sæson, og en af dem er helt sikkert at modstanderne har et større fokus på ham, hvilket resulterer i at han tit bliver dobbelt markeret, hvilket selvsagt gør betingelserne sværere for ham. Det skal han lære, hvis han vil slå igennem i en af de større europæiske ligaer, hvor modstanderne er endnu bedre end herhjemme i andedammen.
Når det så er sagt, er jeg efter i torsdags ikke længere ligeså nervøs for at miste Pione, som jeg var inden. Grunden til det er at vi nu er nødt til at investere i en som kommer så tæt på Piones niveau som muligt, da vi har Europa League at fokusere på, og en spiller til 20 mio. i sidste ende kan betyde 30-50 mio. kroner i klubkassen + transferen på Pione.
Uanset hvem vi sælger, skal vi erstatte ham med en spillere så tæt på hans niveau som muligt. Målet hedder at gøre det godt i alle de tre turneringer vi deltager i, og det kræver at holdet ikke bliver svækket væsenligt. Jeg er dog fortrøstningsfuld ifht at vi erstatter de spillere vi sælger.
Hvis vi skal snakke mere generelt, ser jeg én mangel på holdet nu - en 6'er, som gerne kan gardere som 8'er også. Tim Sparv er dygtig, og han kan holde til at spille rigtig mange kampe pr. sæson, men karantæner og skader kan man ikke forudse, og samtidig kunne en alternativ type være en gevinst på både den korte, men også den lange bane.
Der er flere grunde til at han her i efteråret ikke har præsteret på samme niveau som sidste sæson, og en af dem er helt sikkert at modstanderne har et større fokus på ham, hvilket resulterer i at han tit bliver dobbelt markeret, hvilket selvsagt gør betingelserne sværere for ham. Det skal han lære, hvis han vil slå igennem i en af de større europæiske ligaer, hvor modstanderne er endnu bedre end herhjemme i andedammen.
Når det så er sagt, er jeg efter i torsdags ikke længere ligeså nervøs for at miste Pione, som jeg var inden. Grunden til det er at vi nu er nødt til at investere i en som kommer så tæt på Piones niveau som muligt, da vi har Europa League at fokusere på, og en spiller til 20 mio. i sidste ende kan betyde 30-50 mio. kroner i klubkassen + transferen på Pione.
Uanset hvem vi sælger, skal vi erstatte ham med en spillere så tæt på hans niveau som muligt. Målet hedder at gøre det godt i alle de tre turneringer vi deltager i, og det kræver at holdet ikke bliver svækket væsenligt. Jeg er dog fortrøstningsfuld ifht at vi erstatter de spillere vi sælger.
Hvis vi skal snakke mere generelt, ser jeg én mangel på holdet nu - en 6'er, som gerne kan gardere som 8'er også. Tim Sparv er dygtig, og han kan holde til at spille rigtig mange kampe pr. sæson, men karantæner og skader kan man ikke forudse, og samtidig kunne en alternativ type være en gevinst på både den korte, men også den lange bane.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Det er dejligt at smile 
Sisto er virkelig en unik spiller, det er sjældent en dansk klub har sådan en "vare" på hylden. Det er også sjældent at danske klubber har råd til at afvise tilbud på over 10 mio kr på en spiller. Vi har begge tingene, vi har varen og vi har økonomien. Nu skal vi have solgt vores vare til den højest mulige pris. Superligaen har været et sted at vise sig frem, de europæiske kampe et andet sted. Pione har ikke rigtig vist hvad han kan endnu i de europæiske kampe, tænk at se ham score to mål mod Napoli, måske med en af hans forrygende dribleture forinden. Vi ved Premier League klubberne har penge, rigtig mange penge. 50 mio kr er et greb i lommen for dem, Pione er den eneste "vare" vi har i butikken som kan starte en priskrig hos budklubberne. Jeg synes det virker fornuftigt at bruge de kommende seks EL kampe som udstillingsvindue, i håbet om at kunne tjene flere penge.
Sisto er virkelig en unik spiller, det er sjældent en dansk klub har sådan en "vare" på hylden. Det er også sjældent at danske klubber har råd til at afvise tilbud på over 10 mio kr på en spiller. Vi har begge tingene, vi har varen og vi har økonomien. Nu skal vi have solgt vores vare til den højest mulige pris. Superligaen har været et sted at vise sig frem, de europæiske kampe et andet sted. Pione har ikke rigtig vist hvad han kan endnu i de europæiske kampe, tænk at se ham score to mål mod Napoli, måske med en af hans forrygende dribleture forinden. Vi ved Premier League klubberne har penge, rigtig mange penge. 50 mio kr er et greb i lommen for dem, Pione er den eneste "vare" vi har i butikken som kan starte en priskrig hos budklubberne. Jeg synes det virker fornuftigt at bruge de kommende seks EL kampe som udstillingsvindue, i håbet om at kunne tjene flere penge.
-
mousebreaker
Sisto skal afsted i dette vindue for hans skyld - og måske for landsholdet i nær fremtid.
Han skal opleve tættere markeringer og højere tempo i hverdagen, end det superligaen kan tilbyde.
Hver dag mere i suppen er en dag spildt. Han skal matches på højere niveau. Den knægt kan blive den storspiller på landsholdet vi har sukket efter i mange mange år
Han skal opleve tættere markeringer og højere tempo i hverdagen, end det superligaen kan tilbyde.
Hver dag mere i suppen er en dag spildt. Han skal matches på højere niveau. Den knægt kan blive den storspiller på landsholdet vi har sukket efter i mange mange år
Hvis en klub som West ham vil give 50+ mill, med gode videresalgsbetingelser og bonusser, for Sisto, skal vi selvfølgeligt sælge. Det vil være et rigtigt godt sted for Sisto at komme hen og fortsætte sin udvikling. Han vil få rig mulighed for spilletid, samt en god klub til unge spillere. Selvfølgeligt har han stadig meget at lære, og et halv år mere hos os ville også være en mulighed. Men han skal selvfølgeligt afsted, hvis prisen, aftalen, klubben og ikke mindst lysten er der til det.
-
Steffen am
Er måske på det hold der siger man godt lige må holde hestene og slå kold snaps i blodet. Han er stadig 20 år, er ny på landsholdet og har selv sagt at han stadig kan lære i FCM. Vil i hvert fald ikke sige at han skal sælges for enhver pris.
50 mio. er dog selvfølgelig mange penge, jeg kender ikke FCMs økonomi godt nok til at kunne sige om det er for meget til at man kan sige nej, men Sistos karriere står og falder ikke med om han bliver solgt nu eller ej.
50 mio. er dog selvfølgelig mange penge, jeg kender ikke FCMs økonomi godt nok til at kunne sige om det er for meget til at man kan sige nej, men Sistos karriere står og falder ikke med om han bliver solgt nu eller ej.
-
mousebreaker
Spændende to dage vi har at se frem til nu. Min største bekymring er at vi får solgt Sisto og til dels Svia uden at få en erstatning ind. Kan hurtigt komme til at minde om sidste år med Igboun affæren, med den forskel at vi ikke kan sige nej til at sælge. Hvem siger at der lige er en højt kvalificeret kantspiller som er klar på en sidste øjebliks signing med et dansk hold?
Jeg håber på at Kadlec noterer sig vores sejr over Southampton og vælger spilletid i DK fremfor tyske splinter i røven.
Vedr Svia så synes jeg vi er ok dækket ind navnemæssigt. Jim Larsens glasben vækker dog bekymring og Dickoh har jeg ikke den største tiltro til. Men svært at finde bedre som kan acceptere at være fjerde valg. Jeg ved ikke hvad vi har fra akademiet her???
Sælges de to spillere så burde det give ca 80 mio i kassen - mon Benham mente det da han sagde at alt vi fik ind på spillersalg ville blive brugt på nye spillere :p
Heldigvis kan Novak også spille kan, hvis det går helt galt.
En sidste tanke. Urena ikke udtaget?? Er han skadet - eller på vej væk??
Jeg håber på at Kadlec noterer sig vores sejr over Southampton og vælger spilletid i DK fremfor tyske splinter i røven.
Vedr Svia så synes jeg vi er ok dækket ind navnemæssigt. Jim Larsens glasben vækker dog bekymring og Dickoh har jeg ikke den største tiltro til. Men svært at finde bedre som kan acceptere at være fjerde valg. Jeg ved ikke hvad vi har fra akademiet her???
Sælges de to spillere så burde det give ca 80 mio i kassen - mon Benham mente det da han sagde at alt vi fik ind på spillersalg ville blive brugt på nye spillere :p
Heldigvis kan Novak også spille kan, hvis det går helt galt.
En sidste tanke. Urena ikke udtaget?? Er han skadet - eller på vej væk??
Jeg tror Pione ryger imorgen med sådan et bud. Jeg tror ikke der kommer højere bud i dette vindue efter det Pione har vist i denne sæson. Men altså 50 mill plus diverse klausuler lyder heller ikke helt skidt i mine ører.
Jeg ved bare ikke om West Ham er attraktivt nok for Pione, når man kigger på hvilke andre klubber der har været interesseret. West Ham er jo ikke ligefrem en topklub og det er det jeg tror Pione satser på. Men satser han på spilletid er WH sikkert en fin klub. Men er PL så noget for Pione?-jeg tror han passer væsenligt bedre i Spanien, Portugal, Frankrig eller Holland til at starte med.
Sidste problem er vel om man kan nå at hente en erstatning, det er sent at skulle ud og sondere og forhøre sig.
Jeg ved bare ikke om West Ham er attraktivt nok for Pione, når man kigger på hvilke andre klubber der har været interesseret. West Ham er jo ikke ligefrem en topklub og det er det jeg tror Pione satser på. Men satser han på spilletid er WH sikkert en fin klub. Men er PL så noget for Pione?-jeg tror han passer væsenligt bedre i Spanien, Portugal, Frankrig eller Holland til at starte med.
Sidste problem er vel om man kan nå at hente en erstatning, det er sent at skulle ud og sondere og forhøre sig.
Jeg er stort set enig i dine betragtninger. Dog er jeg overbevist om, at man har sonderet terrænet og sikkert også taget de første kontakter.Sniper skrev:Jeg tror Pione ryger imorgen med sådan et bud. Jeg tror ikke der kommer højere bud i dette vindue efter det Pione har vist i denne sæson. Men altså 50 mill plus diverse klausuler lyder heller ikke helt skidt i mine ører.
Situationen kan jo ikke komme bag på nogen.
Enig. Hvis ikke man har nogle muligheder klar i kulissen, som erstatning for vores største salgs objekter som Sisto og Svia, så har man simpelthen sovet i timen. Når så også der meldes ud at evt. salg bliver erstattet, med spillere omkring samme niveau, så vil det være en kæmpe fejl, hvis ikke man står klar med en evt. afløser, helt hen imod slutningen af vinduet.oros skrev:Dog er jeg overbevist om, at man har sonderet terrænet og sikkert også taget de første kontakter.
Selvfølgelig har man nogle lister med konkrete muligheder på. Vi har de sidste to transfervinduer fået bud ind i 11. time, og det er man klar over også kan lade sig gøre denne gang. Jeg er også overbevist om, at klubben har haft kontakt til relevante spillere, da man har fået henvendelser på Erik og Pione. Jeg har fuld tiltro til at klubben handler i rettidigomhu, og har linet flere forskellige muligheder op.pr0j3ct skrev:Enig. Hvis ikke man har nogle muligheder klar i kulissen, som erstatning for vores største salgs objekter som Sisto og Svia, så har man simpelthen sovet i timen. Når så også der meldes ud at evt. salg bliver erstattet, med spillere omkring samme niveau, så vil det være en kæmpe fejl, hvis ikke man står klar med en evt. afløser, helt hen imod slutningen af vinduet.oros skrev:Dog er jeg overbevist om, at man har sonderet terrænet og sikkert også taget de første kontakter.
Og jeg tror vi kan bide os ganske sikre på at vi ikke sælger hverken Erik eller Pione, hvis vi ikke kan finde en erstatning for dem med de fornødne kvaliteter.
Kadlec lurer stadig i kulissen, og jeg tror chancerne for at se ham i FCM er blevet relativt store i takt med manglende interesse andetsteds fra, og at vi samtidig har kvalificeret os til Europa League.
Mit bud er at vi forsøger at finde en 6'er som gardering til Sparv, og så henter vi erstatninger for dem der eventuelt måtte blive solgt.
Vi kan tabe, men aldrig besejres