AGF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Vilje og attitude efterlyses!

Indlæg af Cortez »

Er fuldstændig enig!

Det er muligt vi mangler to meget centrale (i flere forstande) folk, men det retfærdiggør eddermame ikke den slappe indtilling, vi er vidne til. Hvis jeg en gang til skal høre TT udtale at indstillingen var i orden, så ved jeg sgu snart ikke... Og hvad fa... skal Jude på banen for i stedet for Baba? Med Baba var der da i det mindste lidt at spille op til...

Føj for sa.... hvor kan min begejstring for mit hold ligge på et meget lille sted.

Det er jo krafted.... tegneseriebold det her! Først bliver vi rundbarbaret af Bundby og nu er det af et hold, som var med i bundstriden sidste sæson! Nej, gutter... glem alt om toppen med den indstillingen og begynd at kigge nedad - det kan være det kunne give lidt hår på brystet, hvis vi var med i nedrykningsspillet (ikke at jeg for alvor håber eller tror det sker!).

Føj for sa.....

Cortez

Larsen

Re: vi bliver kørt ud på røv og albuer

Indlæg af Larsen »

Det er under alle omstændigheder modigt at spille 3 mand i forsvaret sådan som de sejler rundt....
men hvorfor ikke det kan dårligt blive værre.

fcm4ever

Re: AGF - FCM

Indlæg af fcm4ever »

Hvordan fanden er det at de spiller i anden halvleg.
ipsa er altså en meget dårlig forsvarsspiller.

JesperK

Re: Thomasbergs evner

Indlæg af JesperK »

De har spillet lige op med Man City, banket OB 4-0 hjemme og AaB 2-1 ude med akkurat samme trænerstab, så det er totalt latterligt af dig og andre at melde så bastant ud om deres evner.

Ja det fungerer ikke, faktisk af helvede til lige nu. Det kan vi hurtigt blive enige om. Men derfra og til at alle lige pludselig er amatører, uden evner og ultra ringe.. der er langt! Meget langt!

Hov, Danny til 1-2. Nogen kan altså lidt alligevel.

Vinding

2-1

Indlæg af Vinding »

Yes Danny Olsen

Hausser

Re: AGF - FCM 2-1

Indlæg af Hausser »

YEES Danny O. med vores første afslutning i hele kampen!!! Hvor vil det dog være ufortjent hvis vi får noget med fra Århus, men det tar vi gerne med!!

KOM NU DET SIDSTE!!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu vandt vi primært over AaB pga en udvisning, men de andre resultater er helt sikkert kæmpepræstationer og noget af det største i FCMs historie, men du har vel kigget i kalenderen ikke sandt? De kampe er overstået for mere end 2 måneder siden og det nytter altså ikke bare at hvile på laurbærrene, holdet er ikke bedre end deres sidste kamp.

At lede et hold i medgang er sgu heller ikke noget problem, det er altså først i modgang man for alvor er nødt til at vise evner og lederegenskaber. Hvordan syntes du trænerne tackler de enorme problemer vi ser for tiden, hvordan adresserer man den kæmpe spillemæssige krise, hvordan løser man den opgivende attitude og totalt fraværende vilje? Hvordan syntes du trænerne har tacklet de problemstillinger?

Vi bliver regulært rundbarberet idag selv om måltavlen måske ikke viser det og kan pludselig kalde os midterhold sammen med AGF og Randers..

Vinding

Re: vi bliver kørt ud på røv og albuer

Indlæg af Vinding »

bobar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mon ove p kommer til fcm til nytår lol

Den er jeg med på. Det var en mandfolke indsats da han skaffede os bronze.

Vinding

dalle

4 plads-fortjerner vi mere?

Indlæg af dalle »

jeg sidder for første gang som fcm fan og ikke er pis hamrende sur fordi vi tabte det har været under opsejling længe og vi kan altså ikke blive ved med at sige at vi spiller flot fodbold det gjorde vi mod ob ellers har vi jo lignet et bundhold hvergang som heldigt har fået point med der er ikke meget positivt at tage med men Danny olsen gør det rigtig godt idag skaber meget plads til sig selv hele tiden og er vores eneste relle trusel idag.

vi må bare konstatere at i øjeblikket så er AGF mfl. bedre end os vi blev kørt rundt hele kampen igennem og selvom der er nogle der giver skylden til Thommasberg så kan jeg sku ikke forstå det...

VI ligger stadig nr. 4 og med det hold og den bænk vi har iforhold til alle andre så ligner vi sku et hold fra den nederste midte. bare se idag selvom vi har salami, geo og CP ude så kommer en spiller som dennis flinta på midtbanen og thyge som har været skadet i vel 3-4 uger og skal spille fra start selvom han ikke var helt klar. vores bænk består af flops spillere som kun kan klare en halvleg og spillere som kun er et år fra at være ynglingespillere.

jeg er selv skuffet men med det hold og specielt den bænk så kan vi sku ikke forvente mere en en 4 plads.

nu når vi har rost ørgaard så meget syntes jeg sku også godt vi kan smide ris på ham når det angår indkøb det kan sku ikke passe at den eneste spiller som har slået igennem er en spiller som har kostet 20 mio!!

JesperK

Indlæg af JesperK »

Min pointe var ikke at tingene går fremragende baseret på resultaterne for 2 måneder siden, men derimod at resultaterne IKKE var pga. medgang henover ferien, start held eller andre vilkår, der tilsidesætter evnerne hos Thomasberg og team.
Iøvrigt rigtigt nok mht AaB kampen, det var ikke flot spil - men det var en god start over mestrene ikke desto mindre.

Den start og den medgang der var i August var ikke nemt, som du gør det til. Det kan være andre strenge man skal spille på, og det kan være nemmere end når der er modgang, men det kræver stadig evner og lederskab.

Det går skidt, spillet er skidt og først de sidste 10-15 min presser vi AGF for alvor i dag. Men hvor du lægger hele ansvaret får dårligdommene hos trænerteamet, vælger jeg at lægge det på hele banden.

Er det trænerteamets skyld, at Danny "landsholds-klar" ikke scorer på alt som en anden Henrik Larsen ved EM92, men derimod brænder nogle måske lettere oplagte mod fx Brøndby, der kunne ha holdt os inde i den kamp?

Er det trænerteamets skyld, at vi må har måttet skifte utroligt meget ud i angreb, midtbane og forsvar igennem hele efteråret?

Den eneste måde jeg kender, hvorpå man løser en spillemæssig krise, er at arbejde sig ud af det. Jeg har ikke set noget tegn på, at det ikke er hvad TT, Glenn, Kenneth og spillerne prøver på til træning og i alle kamp-oplæg. Du har ikke set et fuldt ud tilfreds trænerteam siden City kampen (ude) har du?

I dag hjalp det at sætte Claus Madsen ind, men han spiller sjældent en hel kamp. Jude gav lidt, men ikke meget. Hvad kan trænere ellers gøre, når spillerne ikke har attituden? Spillet hænger jo ikke sammen idag.

Pt. er vi midterhold, dømt ud fra spillet. Sådan er det. AGF spiller ikke en dårlig kamp og vinder fortjent. Spillere og trænere må tage ansvaret, deri kan jeg være helt enig. Men at klandre trænerteamet for at være inkompetent, det er både for nemt og for latterligt.

Jesper BW1100

Re: AGF - FCM - Evaluering og opfordring

Indlæg af Jesper BW1100 »

Efter sidste uges blamage mod Brøndby skulle vi i dag forsøge at rejse os ude mod AGF, uden 4 centrale spillere i Florescu, Salami, Califf og CP. Ikke just de optimale betingelser, og lad os bare konstatere at præstationen i den grad blev derefter. Det var virkelig skidt det der blev leveret af drengene i dag. Især 2. halvleg var en ynk. Der manglede vilje, gejst, offervilje og evner i dag. Fuldt fortjent AGF-sejr, og det var dybt ufortjent at der kom spænding i det til sidst.
Karakterer:

Heinze - 8
Vores bedste mand i dag. Prisgivet ved begge mål og har nogle fine indgreb.

Juelsgaard - 7
Bedste forsvarer. Er faktisk vores bedste mand i første halvleg hvor han kommer godt med frem også. Falder dog i niveau i anden halvleg sammen med resten af holdet. Men synes han fik bevist, at der absolut er fremtid i ham.

Kolja - 5
Fortsætter den nedadgående formkurve. Gør det, med lidt god vilje, okay i det defensive, men er helt horribel offensivt. Var direkte uvenner med bolden i dag.

Reid - 6
Dårligste præstation i år af vores unge stjernefrø. Ved ikke om den skade han pådrog sig i starten af kampen hæmmede han meget, men faktum er i hvert fald at han ikke var oppe i det gear han plejer at være i.

Ipsa - 03
Puha det ligner endnu et gedigent fejlkøb til vores midterforsvar. Han sejler rundt i dag, og giver bl.a. Williams en friløber efter horribelt forsvarsspil. . Det ser sateme ikke godt ud med ham dernede.

Danny - 5
Formår, udover reduceringen, ikke at bidrage med noget som helst i dag. En overgang i anden halvleg var jeg i tvivl om hvorvidt han overhovedet var på banen. Hvorfor skal vi pludselig have den gamle Danny tilbage? Vis nu med det spil vi ved du kan!

Borring - 5
Kommer ligesom Danny absolut ikke til noget. Krabbe dominerer ham fuldstændig, og det er altså ikke godt nok af vores landsholdsspiller. Kommer vel reelt set ikke til et indlæg i hele kampen. Dårligste kamp af Borring i FCM-trøjen.

Flinta - 7
Arbejder egentlig fint i dag på midtbanen; især i 1 halvleg. Er med både offensivt og defensivt. Er dog ligesom resten af holdet ikke meget værd i 2 halvleg og kan derfor kun redde sig et 7-tal. (At det så er en af de bedste karakterer der bliver uddelt i dag, siger så mere om FCM's generelle præstation end det gør om Flintas)

Thyge - 6
Den dårligste af vores 2 midtbaner. Synes det er tydeligt at se, at han ikke er oppe i gear efter sin skade. Kommer udover sit ene dybdeløb i starten af kampen, ikke til ret meget. Sammen med Flinta bliver han fuldstændig overmatchet af Lucena og Arnasson på den centrale midtbane.

Baba - 7
Svære forhold for Baba. Får ikke meget at arbejde med. Kan dog nogenlunde være sin indsats bekendt, uden dog på nogen måde at være farlig. Får dog oftest taget boldene nogenlunde til sig de gange den bliver skudt op på ham. Deltager i den mindst dårlige af de 2 halvlege, og er derfor ikke med i kollapset i 2 halvleg.

Frank - 5
Det er godt nok skidt det Frank leverer i dag. Har svært ved overhovedet at tæmme bolden, og vinder ikke den mængde hovedstødsdueller han normalt gør. Og har vel overhovedet ikke en chance i hele kampen.

Jude - 6
Svære arbejdsbetingelser som deltager i vores elendige 2. halvleg. Gør sig dog stort set ikke bemærket, og så er det svært at få højere karakter end han gør.

CM - 7
Har et par udemærkede afleveringer; bl.a. en fin en til Danny. Kommer ind og bidrager med noget rutine, og er også en medvirkende faktor til, at vi til sidst får skabt bare lidt der minder om spænding.

Lad os bare konstatere, at det en som i dag ikke er sjovt at være FCM-fan. Drengene har leveret en horribel indsats, og vi er blevet spillet ud af banen (og for en stund også ud af topstriden) af AGF. MEN vi skal altså huske på at vi er fans både i medgang og i den mindre sjove modgang. Dermed ikke sagt, at kritik ikke er velkomment, for det er ikke godt nok det vi leverer. Vi skal bare huske på at trække vejret dybt inden vi sætter os til tasterne, så vores kritik ikke bare kommer ud som frustrationer. Det eneste vi får ud af det er mundhuggeri os fans imellem. Og jeg synes sq vores kræfter hellere skal bruges på at hjælpe drengene med at vende tingene, end bruges på at skændes indbyrdes. Vi har jo allesammen et fælles ønske om at få vendt denne nedtur, så vi igen får set det sprudlende FCM-spil vi alle elsker!

Jesper BW1100 - FCM-fan; i medgang og modgang.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------

> Flinta - 7
> Arbejder egentlig fint i dag på midtbanen; især i
> 1 halvleg. Er med både offensivt og defensivt. Er
> dog ligesom resten af holdet ikke meget værd i 2
> halvleg og kan derfor kun redde sig et 7-tal. (At
> det så er en af de bedste karakterer der bliver
> uddelt i dag, siger så mere om FCM's generelle
> præstation end det gør om Flintas)

Nej - han har ikke fortjent 7. han holdte bolden i lige nøjagtig 5 sekunder indtil han blev tacklet. han havde dog eet godt moment i slutningen af kampen, men han har fortjent 6

> Baba - 7
> Svære forhold for Baba. Får ikke meget at arbejde
> med. Kan dog nogenlunde være sin indsats bekendt,
> uden dog på nogen måde at være farlig. Får dog
> oftest taget boldene nogenlunde til sig de gange
> den bliver skudt op på ham. Deltager i den mindst
> dårlige af de 2 halvlege, og er derfor ikke med i
> kollapset i 2 halvleg.

nej. babas indsats var ikke en skid bedre end de andre. misforstå mig ikke, han havde momenter hvor han gjorde det acceptabel, men overall var hans berøringer simpelthen ikke gode nok, og det løber ud i det rene ingenting. 6 fra mig.

> Frank - 5
> Det er godt nok skidt det Frank leverer i dag. Har
> svært ved overhovedet at tæmme bolden, og vinder
> ikke den mængde hovedstødsdueller han normalt gør.
> Og har vel overhovedet ikke en chance i hele
> kampen.

og så er vi uenig igen. frank gjorde det han var sat på banen for. eller i hvert fald noget af det. heade bolden videre og kreere nogle angreb. første del bestod han med overbevisende stil, dog mangler noget overblik til de bolde der ryger videre. man hans boldbesiddelse kunne tælles sammenlagt i omegn af ti sekunder. ikke godt nok, men bestået - som jeg så godt kan lide at give: 6

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jeg kan godt følge dine tanker omkring holdet, og bænken, men det jeg er træt af er indsatsen.

Vinding

Larsen

Re: 4 plads-fortjerner vi mere?

Indlæg af Larsen »

Jeg synes vi spiller under det niveau vi før har vist med de samme spillere og det bør derfor stadig være muligt at slutte i top 2-3.

Hvad er OB værd hvis de får Fall ude i en periode?? - Jo, de er bedre end sidste år, men ikke afgørende bedre end vores normale hjemmebaneniveau.

Det er da rigtigt, at vi har haft mange, rigtig mange indkøb, der ikke rigtigt er slået igennem . Længe syntes jeg Danny O var et fejlkøb, men han er trods alt en af de spillere, der generelt gør det ok.
Flinta synes jeg ikke har det nødvendige niveau.
Baba havde en god kamp mod OB, men er 8 ud af 10 gange alt for uskarp når chancen opstår. Fagerberg får også for lidt ud af det.
Det gælder stort set hele vores angreb. Zidan, danmarks bedste dribler nogensinde, ville uvægerligt pynte på sagen.

Vores angreb, mangler lige den sidste klasse til at vi kan komme helt til tops, det er vel egentligt vores største problem? Hvor er skudtruslen udefra når vi ser bort fra Danny O? Var det klogt at sige farvel til supersub. Christian O?

Forsvaret har normalt været stærkt, men idag var udskiftningerne for mange og Reid ikke oppe på det normale niveau. Heinze kan være sin indsats bekendt.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ja vi er der i modgang også, men hvad med trænerstabens kompetencer? Er det ikke lige præcis i modgang man ser hvilke trænere, der har format og hvilke der er tom luft?

Besvar