FCM - Lyngby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: Masser af positivt at tage med!

Indlæg af Ravnen »

Enig i at der er masser af positivt at tage med her. Vi producerede et væld af chancer, og lignede det goe gamle FCM igen. Det var tilfældigheder der gav Lyngby chancer, og i størstedelen af kampen udspillede vi dem totalt, med lidt mere skarphed oppe foran var det blevet 5-6 mål.

Raska 9 - Er på plads, og fulgte selv de bedste forsøg helt til døren selvom de tog overliggeren

Christoffer 9 - Masser af attitude og drive, skabte mange gode ting undervejs.

Klimpl 11 - Forrygende arbejdsindsats og stærke offensive præstationer, skabte langt mere liv i højresiden end længe og var stærkt medvirkende til en forrygende Danny Olsen præstation.

Troest 8 - Klarer det sådan set jævnt hele vejen.

Kjær 8 - Fører bolden godt frem, og får raget kastanjerne ud af ilden undervejs.

Flinta 6 - Hvad laver han på midtbanen, det så ikke elegant ud, mod en stærkere modstander ville det have kostet mere.

Florescu 10 - Eminente førsteberøringer, med 4-4-2 blev han en slags playmaker og gjorde det fremragende, godt overblik og smuk teknik. Ligner et scoop hvis det her er standarden!

Danny 10 - Fremragende spil sammen med Klimpl, stærkt udfordrene og kørte i den grad rundt med Lyngsbys back. Hold den stil stabilt Danny, og landshold og salg til udlandet venter forude.

Fagerberg 9 - Fylder meget oppe foran, er god til at få bolden med ryggen til modstandernes forsvar og skabe noget derfra. Skaber plads til Frank, og viser dermed hvor stor en fordel det er at have to boksspillere.

Frank 13 - Vi har indimellem klandret Frank for at mangle attitude, men hold da lige fast hvor Frank havde det i dag, og faktisk har haft det siden vinterstarten. Det er en Frank i europæisk topklasse, urørlig i luften og målnæse.

Lyngby var måske ikke det bedste måle parameter for vores styrke, og resultatet på en snæver 2-1 sejr vidner slet ikke om det totale overtag vi havde. Men ikke desto mindre er det her det bedste vi har set i lang tid. Eneste fejl var Flinta, der skulle Salami have spillet, men måske Erik vurderede at vi havde mere nytte af en mere offensiv spiller mod et hold som nok ikke kunne lægge pres på os.

Der kommer desværre ingen kampbilleder i dag, jeg måtte blive hjemme og pleje en omgang feber, men satser på at være klar til landskampen :-)

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Claus (BW#1145) Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > CP - 6 (Han er altså pivringe offensivt)
>
> Så må vi have set 2 forskellige kampe - bortset
> fra de 2-3 gange han smider bolden væk på uheldige
> steder, så kommer han konstant med raids op ad
> venstresiden der skabte masser af plads til
> Furuseth og hans udfordringer. En klar 8'er fra
> mig!

Jeg må sige, at jeg så den samme kamp som Claus. I mine øjne skal Chr. Poulsen prise sig lykkelig for, at Leon er skadet i øjeblikket, for ellers ville han få gevaldigt med splinter i røven.

Chr. Poulsen laver nogle fine raids op af linien, men er tilgengæld håbløs til at skille sig af med bolden, hvor han enten taber den i en dribling i stedet for at spille en fri medspiller, eller afleverer direkte til en modstander. Begge dele åbner op for farlige kontraer for modstanderne og må simpelthen ikke forekommer 5-6 gange i en kamp. I mine øjne dumper han i dagens kamp.

PFO mener jeg også skal vise noget mere. Forhåbentlig er det fordi han spiller i den forkerte side, at han har så store problemer som han har, for ellers er det godt nok en noget bleg erstatning vi har hentet for Simon - på mere end en måde ;-)

Ken mener jeg heller ikke har vist noget videre indtil nu. Jeg havde forventet mig mere af ham, og han virker overhovedet ikke så afslutningsminded som jeg regnede med. Han skal være med målsøgende og afslutningsivrig - det løb meget ud i sandet for ham. Han har spillet over 3 kampe nu, og har vel ikke haft en eneste farlig afslutning - og kun kommet frem til den ene chance, som han brænder idag. Han er dog stadig ung, og forhåbentlig udvikler han sig over de næste sæsoner, for han er god til at tage bolden til sig, men det virker til tider som om, at det går lidt for hurtigt for ham i øjeblikket. Men når han får vænnet sig til tempoet, bliver han vel bedre.

Hausser

Re: Klimpl koster igen.

Indlæg af Hausser »

Misforstå mig endeligt ikke, jeg foretrækker skam også en mere offensiv og bedre spillende back, end det Kolja har leveret hidtil i forårssæsonen, men jeg tror ER og TT prioriterer det defensive når det skal vælges back og her mener jeg stadig Kolja er bedre end Klimpl som for ofte virker nonchalant og skødesløs i defensiven.

Men forbedrer han den del, så burde der afgjort være perspektiver i Klimpl som back, men han skal stoppe med at koste mål ustandsligt først..

Thomas Lund

Re: OT

Indlæg af Thomas Lund »

Casper Søe Skrev:
> Men ærligt talt, så kan jeg sku ikke se det store
> problem i det.

Det er da rart at du ikke har nogle problemer med øgenavne Casper Båtnakke.
Jeg er sikker på, at det skaber en mere seriøs debat fremover.

Lund

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hov glemte Furuseth, han får en 8´er. Viste vilje nok, men synes ikke han havde lige meget held med sine aktioner :)

Mose

Indlæg af Mose »

Det her er simpelthen pinligt. Du må virkelig ha fået nogle fadbamser idag.

kopien

Indlæg af kopien »

haha.. eller også er det feberlidelser der har ramt manden...

Magen til overvurderet positivitet skal man lede længe efter..
Bestemt der var gode momenter i vores spil i dag men der var da bestemt også ting der haltede.. Jeg synes sejren var på en billig baggrund men det skal ikke tage noget fra specielt Danny og Klimpl..
Danny lignede en der rent faktisk har fået tanket noget selvtillid og turde udfordre osv i dag, skøn fremgang at se og jeg håber det vi så i dag er hans fremtidige niveau. Klimp må bestemt have slået den sidste tysker:) af holdet, ellers begynder jeg at spekulere i gnidninger mellem Klimpl og ER..

Alt i alt en nogenlunde kamp der fandt sted på en lidt tynd baggrund, hvor vidt vores system skal være det i dag eller en 4-3-3 skal jeg lade være usagt men på hjemmebane virkede et 4-4-2 i hvert fald godt i dag....

kopi..

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hausser Skrev:
> Misforstå mig endeligt ikke, jeg foretrækker skam
> også en mere offensiv og bedre spillende back, end
> det Kolja har leveret hidtil i forårssæsonen, men
> jeg tror ER og TT prioriterer det defensive når
> det skal vælges back og her mener jeg stadig Kolja
> er bedre end Klimpl som for ofte virker nonchalant
> og skødesløs i defensiven.
>
> Men forbedrer han den del, så burde der afgjort
> være perspektiver i Klimpl som back, men han skal
> stoppe med at koste mål ustandsligt først..

Koste mål ustandesligt, har du ik flere superlativer? Hvad med utroligt eller ufatteligt? Hvad skal hav gøre ved det mål som kolja havde gjort? Er da en joke hvis du mener det er en klokke klar forsvarsfejl af klimpl. Kolja er uheldig ved nedtagningen og skudet kommer næsten midt for mål hvor vi ser simon bakke og bakke på ham, geo er lige ved at nå på den. Men mest af alt var det bare et klassemål.

Den der ikke kunne se at Klimpl var klasser bedre end det kolja har vist i foråret er enten blind eller har en kone der har for meget alenetid. Klimpel har idag 3 rigtigt farlige skud på mål. Har en håndfuld knaldskarpe indlæg som kunne have resulteret i flere kasser. Han leverer en sukker bold til 2-1 målet og igennem kampen har han noget der ligner en håndfuld flere gode aktioner end PFO. Hvad havde vi været uden en Klimpl idag? Men en så svagt spillende PFO idag skal vi prise os heldige for klimpl. Og hvis du var på stadion idag havde du måske hørt begejstringen over Klimpl. Man har ikke spillet en helt liga kamp i lang tid og så går han ind og leverer et stykke mandfolkearbejde der langt overskygger Kolja skandale forår ind til videre.

Tager den sidste hjem i 08?

Kent

Indlæg af Kent »

kopien Skrev:
> Klimp må bestemt have
> slået den sidste tysker:) af holdet, ellers
> begynder jeg at spekulere i gnidninger mellem
> Klimpl og ER..

Hvis/når nu Klimpl ikke spiller den næste kamp, så vil jeg personligt mest af alt spekulere i strafpoint og ikke alt muligt andet.... ;-)

kopien

Indlæg af kopien »

nogle gange er du simpelthen for skarp Kent:-)

Skal vi sige gangen efter så?? med mindre Kolja da viser et hidtil uset højt niveau... men ja det havde jeg så lige overset, en skam efter sådan en kamp....

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Thomas Lund Skrev:
> Casper Søe Skrev:
> -----
> > Men ærligt talt, så kan jeg sku ikke se det
> store
> > problem i det.
>
> Det er da rart at du ikke har nogle problemer med
> øgenavne Casper Båtnakke.
> Jeg er sikker på, at det skaber en mere seriøs
> debat fremover.
>
> Lund

Nu har du jo ikke rigtig noget at bygge det på, da du ikke kender mig.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Inden du hidser dig alt for meget op over hvad jeg skriver, så tjek lige Klimpls historik og læs så hvad jeg skriver en ekstra gang. I de sidste 4 eller 5 kampe i efteråret, kostede han mål i hvert eneste af dem.

I dag får Lyngbys spiller en lang bold mens Klimpl står og dækker ham. Klimpl vælger så meget mystisk at bakke væk fra ham og lader ham få frit skud. Det er fantastisk knaldet ind, men han burde aldrig have fået så meget tid og det var Klimpl en markant grund til.Til allersidst viser han så forsvarsspil som i bedste fald må betegnes som lemfældig, da han bliver totalt rundbarberet på baglinien, noget som burde have kostet mål, men heldigvis var Lyngbyspilleren uskarp.

Klimpl var glimrende idag, men kun fremad banen, defensivt var det på ingen måder fremragende og den del tror jeg altså ER og TT prioriterer højt.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Raska 9 - Tror det var EB der op til foråret vurderede ham til at være ligaens 4 dårligste målmand. Det er dejligt at ha bibeholder de fine takter. Har ik set målet på tv igen så er lidt i tvivl med hensyn til målet.

Christoffer 7 - Bedre end de forgangende kampe men stadig ikke oppe i det gear fra efteråret.

Klimpl 10- Han gør det så klasse idag og syntes ikke han kan klandres for målet.

Troest 8 - Ligger ikke mærke til ham, så der er vel en god ting.

Kjær 6 - Taber alt for mage hovedstødsdueller, virker ikke som om han har sasliga klasse og ellers er han bare på vej til Palermo.

Flinta 6 - Håber vejen frem fører ham forbi en frisør:-)

Florescu 9 - Arbejder som en hest. Laver vel næstens thyge og femis arbejde idag og er konstant spilbar selv 3 sek efter han harsluppet bolden. Og så viste han lige at han godt kan skyde direkte på frispark

Danny 8 - Er danny på vej frem? Tror ik rigtigt på det før vi har set stabilt arbejde over nogle mdr.

PFO 6 - Kan vist ikke blive til meget mere end godkendt

Fagerberg 8 - Speed og selvtillid så bliver han klasse. Han tager jo 9 ud af 10 bold ned til perfektion og det hele imens han lige vender sig rundt. Han leverer det forventelige når han spiller sammen med frank. Han har svært ved at spille franke fri og det virker lidt som im de vil den modsatte vej vær gang.

Frank 10 - Så slap han os for en sviner idag :-) Hvad kan det ik blive til hvis han os begynder at score på de helt store chancer. Og sammenarbejdet fungerer ikke særligt godt med Ken, virker lidt som om det er Ken der skal tage det store læs når der skal arbejdes. Hvis manden nu lige for fødderne med så ser det ik så skidt ud.

Vi spiller faktisk en rigtigt god gang bold i perioder, men meget af det kommer altså fra Klimpl. Nu skal vi os lige huske på at 3 af vores bedste spillere sidder udenfor. Winston er savnet i opspillet og derhjemme. Femi bliver ik så savnet idag set i lyset af Geo´s arbejdsraseri. Thyge er længer bedre en Flinta.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Casper Søe Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> -----
> > Casper Søe Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Men ærligt talt, så kan jeg sku ikke se det
> > store
> > > problem i det.
> >
> > Det er da rart at du ikke har nogle problemer
> med
> > øgenavne Casper Båtnakke.
> > Jeg er sikker på, at det skaber en mere seriøs
> > debat fremover.
> >
> > Lund
>
> Nu har du jo ikke rigtig noget at bygge det på, da
> du ikke kender mig.

Kender du da Flinta?

Nicolai Kammersgaard

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

hold nu op - Klimpl får vist klart i dag, at han hører til i start 11. Klasser bedre end Kolia og en autoritet - det mærkes tydeligt. Vi har meget bedre fat - rent faktisk lægger han også op til sejrsmålet. Rigtig godt samspil med Danny i øvrigt - god attitude.

Med Simons meget vaklende forsvarsspil - ja, så skal Klimpl bare være med. Er han ikke med i Odense - ja, så tror jeg for alvor på, at der foregår et eller andet omkring Klimpl i klubben!!!!

Besvar