Vokalstyrke på SAS
-
Kasper_Nielsen
Re: Vokalstyrke på SAS
Hansen - galehuset
For at noget skal blive en tradition, skal det have været der et stykke tid. Champagnegalloppen eller hvad det nu er, blev vel indført på et tidspunkt. Den har jo ikke altid været på stadion i 20 år, eller ?
Desuden synes jeg ikke blot du er kommet med en simpel forespørgsel. Du kommer og nedgøre BW ved blandt andet at sige, at vi stjæler sange.
For at noget skal blive en tradition, skal det have været der et stykke tid. Champagnegalloppen eller hvad det nu er, blev vel indført på et tidspunkt. Den har jo ikke altid været på stadion i 20 år, eller ?
Desuden synes jeg ikke blot du er kommet med en simpel forespørgsel. Du kommer og nedgøre BW ved blandt andet at sige, at vi stjæler sange.
-
Kent
Re: Beklager..
Hansen - Galehuset skrev:
-------------------------------------------------------
> Har jeg skrevet at jeg ikke vil forklare mig?
>
> For mig at se har håndbold-mentaliteten sneget sig
> ind overalt, desværre. Det handler om at det hele
> skal gøres til en familieevent, til et show stærkt
> inspireret af amerikansk sportskultur hvor selve
> sportseventen underordnes.
Bare ud af nysgerrighed - Hvor mange håndboldkampe har du været til?
Jeg ved godt at økonomi ikke er jeres stærke side i AGF, så nu får du lige en kort lekion:
I takt med professionaliseringen af fodbolden er det altså blevet nødvendigt for klubberne at tjene penge for at kunne aflønne spillerne.
Kamp- og sponsorindtægterne er klubbernes væsentligste faste indtægter. Derfor er man nød til at have et produkt, der tiltrækker mere end de 1000 fanatikere, der forsværger alt der ikke direkte har noget med fodbolden at gøre som fx stadionfaciliteter og musik før kampen og underholdning i pausen. Ret beset kan man faktisk være ret så ligeglad med hvad de 1000 fanatikere mener, for de kommer alligevel.
De ovennævnte ting virker. Se blot på klubber der fx bygger nyt stadion, og generelt på tilskuertallene i SAS-ligaen. Der kommer flere og flere til bold. Desuden har FCM stort ste fordoblet deres sponsorindtægter siden de flyttede til SAS-arena.I USA har "klubberne" indenfor de tradiotionelle amerikanske sportsgrene altid skullet leve på markedsvilkår, og derfor har de forlængst gjort nogen erfaringer, som de europæiske (og danske) klubber har taget til sig. Men at kalde det håndboldmentalitet er helt væk - det er vel rundt regnet 15 år siden man indenfor ishockey begyndte at gøre de samme ting med musik i alle spilstop osv.
Så om du kan lide det eller ej er sådan set underordnet. Det er et vilkår ved at skulle drive proffesionel fodbold - der er for få fanatikere til at de kan betale for det niveau man ønsker (Selv onkel Kurt er jo ved at løbe tør). Det er kommet for at blive - og din mening tæller ikke, for du dukker sgu op alligevel.
Kent
>
> sportseventen underordnes.
Bare ud af nysgerrighed - Hvor mange håndboldkampe har du været til?
Jeg ved godt at økonomi ikke er jeres stærke side i AGF, så nu får du lige en kort lekion:
I takt med professionaliseringen af fodbolden er det altså blevet nødvendigt for klubberne at tjene penge for at kunne aflønne spillerne.
Kamp- og sponsorindtægterne er klubbernes væsentligste faste indtægter. Derfor er man nød til at have et produkt, der tiltrækker mere end de 1000 fanatikere, der forsværger alt der ikke direkte har noget med fodbolden at gøre som fx stadionfaciliteter og musik før kampen og underholdning i pausen. Ret beset kan man faktisk være ret så ligeglad med hvad de 1000 fanatikere mener, for de kommer alligevel.
De ovennævnte ting virker. Se blot på klubber der fx bygger nyt stadion, og generelt på tilskuertallene i SAS-ligaen. Der kommer flere og flere til bold. Desuden har FCM stort ste fordoblet deres sponsorindtægter siden de flyttede til SAS-arena.I USA har "klubberne" indenfor de tradiotionelle amerikanske sportsgrene altid skullet leve på markedsvilkår, og derfor har de forlængst gjort nogen erfaringer, som de europæiske (og danske) klubber har taget til sig. Men at kalde det håndboldmentalitet er helt væk - det er vel rundt regnet 15 år siden man indenfor ishockey begyndte at gøre de samme ting med musik i alle spilstop osv.
Så om du kan lide det eller ej er sådan set underordnet. Det er et vilkår ved at skulle drive proffesionel fodbold - der er for få fanatikere til at de kan betale for det niveau man ønsker (Selv onkel Kurt er jo ved at løbe tør). Det er kommet for at blive - og din mening tæller ikke, for du dukker sgu op alligevel.
Kent
-
Altoriso
hvad skulle vi gøre uden dig, Kent 
Jeg orkede ikke at gå i gang med at skrive alle de ting du nævner, men der er bare nogen der lever i en lille drømme - fanverden
Og det er såmænd også godt nok for dem er der bestemt også meget brug for !
Jeg orkede ikke at gå i gang med at skrive alle de ting du nævner, men der er bare nogen der lever i en lille drømme - fanverden
Og det er såmænd også godt nok for dem er der bestemt også meget brug for !
-
Kent
Re: Beklager..(ot)
Nu skal du ikke blive alt for glad for mig, - jeg har lige været efter dig i rygertråden 
Kent
Kent
-
Ravnen
Kent skrev:
> Jeg ved godt at økonomi ikke er jeres stærke side
> i AGF, så nu får du lige en kort lekion:
>
> I takt med professionaliseringen af fodbolden er
> det altså blevet nødvendigt for klubberne at tjene
> penge for at kunne aflønne spillerne.
>
> Kamp- og sponsorindtægterne er klubbernes
> væsentligste faste indtægter. Derfor er man nød
> til at have et produkt, der tiltrækker mere end de
> 1000 fanatikere, der forsværger alt der ikke
> direkte har noget med fodbolden at gøre som fx
> stadionfaciliteter og musik før kampen og
> underholdning i pausen. Ret beset kan man faktisk
> være ret så ligeglad med hvad de 1000 fanatikere
> mener, for de kommer alligevel.
Haha. Tak Kent, det er simpelthen årets indlæg på ulvegraven
Er helt enig. Fodbold er blevet en familiebegivenhed nu om dage, det er ikke længere nok med nogle unge knægte, familiefædre og gamle morfar som har været med siden 1850 (eller deromkring).
Som FCM fan er jeg stolt af det stykke arbejde klubben laver for at skabe en oplevelse alle kan have noget ud af. Jeg tager bare den bid af kagen jeg nu kan lide, og lader resten være til dem det er målrettet mod
> Jeg ved godt at økonomi ikke er jeres stærke side
> i AGF, så nu får du lige en kort lekion:
>
> I takt med professionaliseringen af fodbolden er
> det altså blevet nødvendigt for klubberne at tjene
> penge for at kunne aflønne spillerne.
>
> Kamp- og sponsorindtægterne er klubbernes
> væsentligste faste indtægter. Derfor er man nød
> til at have et produkt, der tiltrækker mere end de
> 1000 fanatikere, der forsværger alt der ikke
> direkte har noget med fodbolden at gøre som fx
> stadionfaciliteter og musik før kampen og
> underholdning i pausen. Ret beset kan man faktisk
> være ret så ligeglad med hvad de 1000 fanatikere
> mener, for de kommer alligevel.
Haha. Tak Kent, det er simpelthen årets indlæg på ulvegraven
Er helt enig. Fodbold er blevet en familiebegivenhed nu om dage, det er ikke længere nok med nogle unge knægte, familiefædre og gamle morfar som har været med siden 1850 (eller deromkring).
Som FCM fan er jeg stolt af det stykke arbejde klubben laver for at skabe en oplevelse alle kan have noget ud af. Jeg tager bare den bid af kagen jeg nu kan lide, og lader resten være til dem det er målrettet mod
-
YahooSeeker [Bot]
Håndboldmentalitet
For det første vil jeg godt opfordre folk til at bruge den citat funktion der er i systemet fordi den gør det lettere overskueligt at se hvad der er citat og hvad der er tekst. 2 min. og så vil de fleste også kunne finde ud af at citere en linje af gangen. (Ja den var henvendt til alle)
>
> sportseventen underordnes. I netop det her
> tilfælde er inspirationen særdeles tydelig.
Jeg kan godt være enig med dig i, at der er en Event-gørelse over meget af det der er omkring fodbold. Alle klubberne gør det, og jeg synes det var interessant om klubberne, satte sig ned og fandt ud af om det overhovedet er en god ide´ i stadet for bare at kopiere hinanden.
Jeg ser dog ikke noget galt i at familier og børn kommer på stadion også....vi får i hvert fald svært ved at fylde pladserne hvis det skal være melle 15-50 år. Det vigtige er om man formår at have de forskellige grupper uden de kommer i vejen for hinanden.
Lige nu har vi lidt af en krise, der er simpelthen ikke kommet nye engagerede til i en grad så det kan fylde vores rammer ud. Det betyder at der er en masse blanding mellem almindeligt nysgerrige og os andre. Du kender sikkert problematikken til en hvis grad? Eller så har du bare læst om den i alle andre klubber, og er yderst heldig:-)
Mht. FCM´s indløb, så kan jeg faktisk ikke se den er værrere end alle mulige andre ting. Jeg var også noget gnaven over den i starten, måske netop fordi det er en Amerikansk stemme, som signalerer al den Event-gørelse der er så ubehagelig.
Men jeg synes efterhånden den er god af et par forskellige årsager.
1. Den er anderledes en noget nogen andre gør. jvf. kopi snakken.
2. Den signalere med al tydelighed, at det er nu vi begynder, og det er vel groft sagt det som en intro skal?
3. Jeg kan ikke forestille mig at man kunne vælge noget andet nu der ikke ville skabe mindst lige så megen debat.
> Det jeg forsøger at undersøge med det her er om
> det også har vundet indpas og accept blandt jeres
> tilhængere. For mit indtryk er, at tilhængerne
> rundt omkring generelt ikke er specielt glade for
> alt det gøjl og pussenusse stemning der er omkring
> kampene.
Nu ved jeg ikke hvad du lige mener med gøjl og pussenussestemning? Hvordan måler man den gennemsnitlige håndboldstemnings påvirkning?
Men hvis jeg nu prøver at gætte lidt så kan du jo komme og rette mig hvis jeg har misforstået det.
Jeg forstår det som om du efterlyser en udbredelse af det man kan kalde hardcore opbakning. At der er en størrer gruppe af dedikerede fans, der møder op og giver den fuld skrue hver gang. Hvis det er det du mener så kan der være noget om det. Jeg vil dog helst ikke have blandet noget håndbold ind i diskussionen så fordi det giver alt for megen rum for misforståelse.
Der er ikke en stor fast gruppe af FCM fans som man kan regne med hver gang. Når der er rigtigt gang i den så er der vel ca. 200 jeg vil kalde kernefans (Nu ved jeg godt jeg er krævende), og af dem er det ikke alle der lige vokalt stærke.
Jeg tror dog ikke du skal bedømme det som manglende dedikation. Det handler første og fremmest om matematik. Oplandet er ret stort og tyndt befolket, der er derfor længere til at man får kritisk masse. Desuden har det noget med tradition at gøre, vi begynder først at få de første der er flasket om med FCM, de fleste af dem jeg kender som er fast inventar er gamle Ikastfolk og der ligger jo et åbentlyst ambivalent forhold og lurer der. Desuden så har vi i den korte levetid som FCM har haft, været igennem nogle gevaldige fysiske omrokeringer, der har virvlet op i sagerne.
Som en del af Galehuset ved du at tingene ikke kommer af sig selv. Der skal arbejdes for sagerne. Der mangler vi nok lidt nogle folk som kan tage det lange seje træk. Når vi finder nogen med guf i, så går der altid ½-1 år så rejser de fx til Århus for at studere, eller væk fra nærområdet for at få arbejde.
Udfordringerne er mange af de samme som i har, forholdene er bare anderledes.
Mon ikke der sker lidt i undergrunde, også herude, uden det nødvendigvis når dine øren.
>
> sportseventen underordnes. I netop det her
> tilfælde er inspirationen særdeles tydelig.
Jeg kan godt være enig med dig i, at der er en Event-gørelse over meget af det der er omkring fodbold. Alle klubberne gør det, og jeg synes det var interessant om klubberne, satte sig ned og fandt ud af om det overhovedet er en god ide´ i stadet for bare at kopiere hinanden.
Jeg ser dog ikke noget galt i at familier og børn kommer på stadion også....vi får i hvert fald svært ved at fylde pladserne hvis det skal være melle 15-50 år. Det vigtige er om man formår at have de forskellige grupper uden de kommer i vejen for hinanden.
Lige nu har vi lidt af en krise, der er simpelthen ikke kommet nye engagerede til i en grad så det kan fylde vores rammer ud. Det betyder at der er en masse blanding mellem almindeligt nysgerrige og os andre. Du kender sikkert problematikken til en hvis grad? Eller så har du bare læst om den i alle andre klubber, og er yderst heldig:-)
Mht. FCM´s indløb, så kan jeg faktisk ikke se den er værrere end alle mulige andre ting. Jeg var også noget gnaven over den i starten, måske netop fordi det er en Amerikansk stemme, som signalerer al den Event-gørelse der er så ubehagelig.
Men jeg synes efterhånden den er god af et par forskellige årsager.
1. Den er anderledes en noget nogen andre gør. jvf. kopi snakken.
2. Den signalere med al tydelighed, at det er nu vi begynder, og det er vel groft sagt det som en intro skal?
3. Jeg kan ikke forestille mig at man kunne vælge noget andet nu der ikke ville skabe mindst lige så megen debat.
> Det jeg forsøger at undersøge med det her er om
> det også har vundet indpas og accept blandt jeres
> tilhængere. For mit indtryk er, at tilhængerne
> rundt omkring generelt ikke er specielt glade for
> alt det gøjl og pussenusse stemning der er omkring
> kampene.
Nu ved jeg ikke hvad du lige mener med gøjl og pussenussestemning? Hvordan måler man den gennemsnitlige håndboldstemnings påvirkning?
Men hvis jeg nu prøver at gætte lidt så kan du jo komme og rette mig hvis jeg har misforstået det.
Jeg forstår det som om du efterlyser en udbredelse af det man kan kalde hardcore opbakning. At der er en størrer gruppe af dedikerede fans, der møder op og giver den fuld skrue hver gang. Hvis det er det du mener så kan der være noget om det. Jeg vil dog helst ikke have blandet noget håndbold ind i diskussionen så fordi det giver alt for megen rum for misforståelse.
Der er ikke en stor fast gruppe af FCM fans som man kan regne med hver gang. Når der er rigtigt gang i den så er der vel ca. 200 jeg vil kalde kernefans (Nu ved jeg godt jeg er krævende), og af dem er det ikke alle der lige vokalt stærke.
Jeg tror dog ikke du skal bedømme det som manglende dedikation. Det handler første og fremmest om matematik. Oplandet er ret stort og tyndt befolket, der er derfor længere til at man får kritisk masse. Desuden har det noget med tradition at gøre, vi begynder først at få de første der er flasket om med FCM, de fleste af dem jeg kender som er fast inventar er gamle Ikastfolk og der ligger jo et åbentlyst ambivalent forhold og lurer der. Desuden så har vi i den korte levetid som FCM har haft, været igennem nogle gevaldige fysiske omrokeringer, der har virvlet op i sagerne.
Som en del af Galehuset ved du at tingene ikke kommer af sig selv. Der skal arbejdes for sagerne. Der mangler vi nok lidt nogle folk som kan tage det lange seje træk. Når vi finder nogen med guf i, så går der altid ½-1 år så rejser de fx til Århus for at studere, eller væk fra nærområdet for at få arbejde.
Udfordringerne er mange af de samme som i har, forholdene er bare anderledes.
Mon ikke der sker lidt i undergrunde, også herude, uden det nødvendigvis når dine øren.
-
YahooSeeker [Bot]
Hvad med at gøre noget ved det i aften?
Først vil jeg lige sige tak til Hansen - Galehuset fordi han egenhændigt har sat lidt fut i debatten på ulvegraven.
Nu kan alle deltagerne i tråden så meget passende tage deres energi med på stadion i aften, for at vise de er bedre en deres rygte.
Jeg ser i hvert fald frem til at høre hvordan det går fra min sygeseng. Og det skulle jo være muligt at nå igennem højttalerne, da det vel næppe er det helt store FCK indryk man kan forvente sådan en torsdag aften.
Nu kan alle deltagerne i tråden så meget passende tage deres energi med på stadion i aften, for at vise de er bedre en deres rygte.
Jeg ser i hvert fald frem til at høre hvordan det går fra min sygeseng. Og det skulle jo være muligt at nå igennem højttalerne, da det vel næppe er det helt store FCK indryk man kan forvente sådan en torsdag aften.
-
fadlaa
Synes da ikke Jeres Galop/march musik er en skid bedre når i scorer. Eneste trøst er at den ikke bliver spillet så tit
-
Meng(AGF)
Flot!
Så fik vi lige aflivet alle illusioner om fodbold og fodboldtilhængere. Alt kan retfærdiggøres med bundlinjen og den hårde kerne er ligegyldig.
Det er ligegyldigt, hvad en given FCM-fan mener om klubbens tiltag, med mindre han er den marginale tilskuer - men han, hun eller den (i smugler sikkert også grise med på tribunerne
) får så til gengæld den ultimative magt. Skal der stå Libresse på trøjerne? Skal vi dæmpe lydniveauet, så kvinderne kan sidde ved bordene og strikke, mens deres unger sover, fordi farmand har lokket familien med til fodbold? Skal fodboldspillerne se bedre ud, no problem, vi caster dem. Og vil den marginale tilskuer ikke spilde tiden på at se 'sit' hold tabe? Ok, vi ændrer tingene til et skuespil.
Hvor fedt er det et stå på en mark, og se en kamp uden medlevende tilskuere? Hvor mange marginale tilskuere dukker så op? Hvad er værdien for sponsorerne? Hvis man ikke ind i mellem plejer sine kernekunder, dør hele gesjæften.
Ja, det handler naturligvis om at få økonomien til at hænge sammen, og FCM har gjort et godt stykke arbejde med at skaffe sponsorer og faktisk også et fedt stadion. Men i mine - og mange andres - øjne, handler det om et samspil mellem indtægter og stolthed eller integritet. FCM har det i virkeligheden meget let, fordi deres tilskuere har ingen problemer med at smide bukserne, bøje sig forover og smile. Ørgaard bliver nusset på kinden, når han leger gætteleg med ulveungerne om, hvilen ny spiller han henter til klubben.
Skal i så ikke bare droppe alle diskussionerne om, hvordan i skal forbedre stemningen til kampene. Det er alligevel ligegyldigt, fordi det er jo ikke noget den marginale tilskuer går op i, de få vil bare høre en amerikaner udtale en sætning, der jo er så ufatteligt fed.
Det der irriterer mig ved denne tråd er, at i på ingen måde forholder jer til Hansens spørgsmål. Der bliver danset udenom og peget fingre til den store guldmedalje. Man føler sig hensat til 'gamle dage' på Ulvegraven, hvor ingen ville forholde sig til noget som helst, og bare vrælede i håbet om at en moderator snart ville fjerne den dumme fan af en anden klub.
Måske er det ligegyldigt, hvad lige netop du mener om FCMs indmarch-speak, men derfor kan man da godt have en holdning til det alligevel.
Er din holdning: "jeg er faktisk ligeglad, bare FCM vinder og vi har pæne regnskabstal", så skriv det. Og er det tilfældet, bliver du jo ikke provokeret af en AGF-fan, der mener jeres indløbsmusik er pinlig.
Så fik vi lige aflivet alle illusioner om fodbold og fodboldtilhængere. Alt kan retfærdiggøres med bundlinjen og den hårde kerne er ligegyldig.
Det er ligegyldigt, hvad en given FCM-fan mener om klubbens tiltag, med mindre han er den marginale tilskuer - men han, hun eller den (i smugler sikkert også grise med på tribunerne
Hvor fedt er det et stå på en mark, og se en kamp uden medlevende tilskuere? Hvor mange marginale tilskuere dukker så op? Hvad er værdien for sponsorerne? Hvis man ikke ind i mellem plejer sine kernekunder, dør hele gesjæften.
Ja, det handler naturligvis om at få økonomien til at hænge sammen, og FCM har gjort et godt stykke arbejde med at skaffe sponsorer og faktisk også et fedt stadion. Men i mine - og mange andres - øjne, handler det om et samspil mellem indtægter og stolthed eller integritet. FCM har det i virkeligheden meget let, fordi deres tilskuere har ingen problemer med at smide bukserne, bøje sig forover og smile. Ørgaard bliver nusset på kinden, når han leger gætteleg med ulveungerne om, hvilen ny spiller han henter til klubben.
Skal i så ikke bare droppe alle diskussionerne om, hvordan i skal forbedre stemningen til kampene. Det er alligevel ligegyldigt, fordi det er jo ikke noget den marginale tilskuer går op i, de få vil bare høre en amerikaner udtale en sætning, der jo er så ufatteligt fed.
Det der irriterer mig ved denne tråd er, at i på ingen måde forholder jer til Hansens spørgsmål. Der bliver danset udenom og peget fingre til den store guldmedalje. Man føler sig hensat til 'gamle dage' på Ulvegraven, hvor ingen ville forholde sig til noget som helst, og bare vrælede i håbet om at en moderator snart ville fjerne den dumme fan af en anden klub.
Måske er det ligegyldigt, hvad lige netop du mener om FCMs indmarch-speak, men derfor kan man da godt have en holdning til det alligevel.
Er din holdning: "jeg er faktisk ligeglad, bare FCM vinder og vi har pæne regnskabstal", så skriv det. Og er det tilfældet, bliver du jo ikke provokeret af en AGF-fan, der mener jeres indløbsmusik er pinlig.
-
Kent
Jeg synes egentlig ikke rigtig at dette indlæg fortjener et svar, men her kommer alligevel et.
Meng(AGF) skrev:
> Flot!
>
> Så fik vi lige aflivet alle illusioner om fodbold
> og fodboldtilhængere. Alt kan retfærdiggøres med
> bundlinjen og den hårde kerne er ligegyldig.
Hvad er det for nogen illusioner du nærer? - At klubberne er der for fansenes skyld? - At man kan være med i toppen af dansk fodbold uden at skele til økonomien? I så fald afliver jeg dem gerne (og det er sådan set også det, din egen ledelse er igang med).
Jeg siger ikke at den hårde kerne er ligegyldig, men deres mening/holdning til de tiltag klubber gør for at skaffe flere tilskuere er stort set ligegyldig, da de måske nok brokker sig, men kommer alligevel. Det er sikre kunder - problemet er, at der ikke er ret mange af dem. Det der er vigtigt er at udvide ens kundegrundlag, og derfor laver man tiltag, der tiltrækker andre segmenter.
>Skal der stå
> Libresse på trøjerne? Skal vi dæmpe lydniveauet,
> så kvinderne kan sidde ved bordene og strikke,
> mens deres unger sover, fordi farmand har lokket
> familien med til fodbold? Skal fodboldspillerne se
> bedre ud, no problem, vi caster dem. Og vil den
> marginale tilskuer ikke spilde tiden på at se
> 'sit' hold tabe? Ok, vi ændrer tingene til et
> skuespil.
Kom nu, du kan helt sikkert finde på flere og bedre eksempler, der i højere grad udstiller din manglende evne til at argumentere.
> Hvor fedt er det et stå på en mark, og se en kamp
> uden medlevende tilskuere? Hvor mange marginale
> tilskuere dukker så op? Hvad er værdien for
> sponsorerne? Hvis man ikke ind i mellem plejer
> sine kernekunder, dør hele gesjæften.
Nu blander du vist tingene sammen. De fanatiske tilskuere vel netop være der på pløjemarken, mens sponsorer + marginale ikke vil være der (jvf Ikast stadion vs SAS-Arena). Det var netop det, der var min pointe. Fanatikerne kommer alligevel. Det gør de andre ikke. At fanatikerne så kan være med til at skabe en stemning, der også kan medvirke til at gøre "pakken" mere attraktiv for de marginale er rigtig nok. De fleste klubber sørger da også for at gøre deres fanatikere glade - se bare FCM: BW-loungen + diverse tilskud til TIFO, busturer osv.
> Men i mine - og mange andres - øjne,
> handler det om et samspil mellem indtægter og
> stolthed eller integritet.
Sikke noget ævl. Så må du - og de mange andre - da virkelig brække dig over GF.
>FCM har det i
> virkeligheden meget let, fordi deres tilskuere har
> ingen problemer med at smide bukserne, bøje sig
> forover og smile.
Kan du komme med nogle konkrete eksempler på dette her, eller skal det bare forstås som en pubertær bemærkning uden grundlag?
> Skal i så ikke bare droppe alle diskussionerne om,
> hvordan i skal forbedre stemningen til kampene.
> Det er alligevel ligegyldigt, fordi det er jo ikke
> noget den marginale tilskuer går op i, de få vil
> bare høre en amerikaner udtale en sætning, der jo
> er så ufatteligt fed.
Diskussionen om hvordan man skaber stemning er da meget relevant for fanatikerne. Så det er på ingen måde ligegyldig, især ikke her, som er fanatikernes mødested. Men man skal adskille hvad fanatikerne laver, og hvad klubben laver. Fanatikerne er normalt fuldstændig ligeglade med de marginale tilskuere, og er kun interesseret i at skabe "stemning" udfra de definitioner på dette man nu engang har i den subkultur. Klubben er nød til at udvide sit kundegrundlag for at eksistere. Derfor laver den tiltag, der tiltrækker andre end fanatikerne. Det indebærer bedre faciliteter og mere show.
Kent
Meng(AGF) skrev:
> Flot!
>
> Så fik vi lige aflivet alle illusioner om fodbold
> og fodboldtilhængere. Alt kan retfærdiggøres med
> bundlinjen og den hårde kerne er ligegyldig.
Hvad er det for nogen illusioner du nærer? - At klubberne er der for fansenes skyld? - At man kan være med i toppen af dansk fodbold uden at skele til økonomien? I så fald afliver jeg dem gerne (og det er sådan set også det, din egen ledelse er igang med).
Jeg siger ikke at den hårde kerne er ligegyldig, men deres mening/holdning til de tiltag klubber gør for at skaffe flere tilskuere er stort set ligegyldig, da de måske nok brokker sig, men kommer alligevel. Det er sikre kunder - problemet er, at der ikke er ret mange af dem. Det der er vigtigt er at udvide ens kundegrundlag, og derfor laver man tiltag, der tiltrækker andre segmenter.
>Skal der stå
> Libresse på trøjerne? Skal vi dæmpe lydniveauet,
> så kvinderne kan sidde ved bordene og strikke,
> mens deres unger sover, fordi farmand har lokket
> familien med til fodbold? Skal fodboldspillerne se
> bedre ud, no problem, vi caster dem. Og vil den
> marginale tilskuer ikke spilde tiden på at se
> 'sit' hold tabe? Ok, vi ændrer tingene til et
> skuespil.
Kom nu, du kan helt sikkert finde på flere og bedre eksempler, der i højere grad udstiller din manglende evne til at argumentere.
> Hvor fedt er det et stå på en mark, og se en kamp
> uden medlevende tilskuere? Hvor mange marginale
> tilskuere dukker så op? Hvad er værdien for
> sponsorerne? Hvis man ikke ind i mellem plejer
> sine kernekunder, dør hele gesjæften.
Nu blander du vist tingene sammen. De fanatiske tilskuere vel netop være der på pløjemarken, mens sponsorer + marginale ikke vil være der (jvf Ikast stadion vs SAS-Arena). Det var netop det, der var min pointe. Fanatikerne kommer alligevel. Det gør de andre ikke. At fanatikerne så kan være med til at skabe en stemning, der også kan medvirke til at gøre "pakken" mere attraktiv for de marginale er rigtig nok. De fleste klubber sørger da også for at gøre deres fanatikere glade - se bare FCM: BW-loungen + diverse tilskud til TIFO, busturer osv.
> Men i mine - og mange andres - øjne,
> handler det om et samspil mellem indtægter og
> stolthed eller integritet.
Sikke noget ævl. Så må du - og de mange andre - da virkelig brække dig over GF.
>FCM har det i
> virkeligheden meget let, fordi deres tilskuere har
> ingen problemer med at smide bukserne, bøje sig
> forover og smile.
Kan du komme med nogle konkrete eksempler på dette her, eller skal det bare forstås som en pubertær bemærkning uden grundlag?
> Skal i så ikke bare droppe alle diskussionerne om,
> hvordan i skal forbedre stemningen til kampene.
> Det er alligevel ligegyldigt, fordi det er jo ikke
> noget den marginale tilskuer går op i, de få vil
> bare høre en amerikaner udtale en sætning, der jo
> er så ufatteligt fed.
Diskussionen om hvordan man skaber stemning er da meget relevant for fanatikerne. Så det er på ingen måde ligegyldig, især ikke her, som er fanatikernes mødested. Men man skal adskille hvad fanatikerne laver, og hvad klubben laver. Fanatikerne er normalt fuldstændig ligeglade med de marginale tilskuere, og er kun interesseret i at skabe "stemning" udfra de definitioner på dette man nu engang har i den subkultur. Klubben er nød til at udvide sit kundegrundlag for at eksistere. Derfor laver den tiltag, der tiltrækker andre end fanatikerne. Det indebærer bedre faciliteter og mere show.
Kent
-
Mike
Helt ærligt, det er da fint at en AGn fan og åbenbart ALLE andre fans i andre klubber(Hansen kender alle fans i dk) griner af vores måde at gøre tingene på, men helt ærligt, hvad rager det os??? Det er måske ikke et helt fantastik inmarch speak, and so what?! Fint nok at du syndtes at vi finder os i alting og at vi åbenbart ikke er "rigtige" fans efter din mening. Jamen fint nok!! Vi har måske heller ikke 300000 + potentielle fans i oplandet, og en stor stærk pengemand der ikke er bleg for at smidde i agf kassen igen og igen. Så jo, vi bliver nok nødt til at finde os i lidt mere end hos jer, men helt ærligt hvis Hansen ikke kan lide inmarch speaket så luk dog ørene. Jeg syndtes det er et ok speak, det er da i det mindste anderledes end alle andre klubbers. Håber ikke at jeg har provokeret dig med at "danse" rundt om Hansens spørgsmål nu da det er besvaret..
-
YahooSeeker [Bot]
@ Mike
Du redder den en smule til sidst, men ellers et glimrende eksempel på hvad der typisk er problemet herinde. Jeg kommer med en forespørgsel: synes i det er fedt eller ej. Jeg dummer mig måske en smule ved at lade min egen holdning skinne tydeligt igennem (jeg har trods alt været med herinde i lang tid og burde kende niveauet). Men, det rokker ikke ved at de eneste svar jeg stort set får er "vi er da skide ligeglade med hvad i mener, i har i øvrigt også en rigtig elendig hymne, som heldigvis ikke bliver spillet skide tit fordi i er så dårlige. Ha ha" Fuldstændig ubrugeligt, i hvert fald i forhold til det formål. Jeg kan så konkludere nogle andre ting ud fra det.
(ved godt at nogle stykker har været i stand til at svare anderledes, og tak for det. Men den store majoritet har vært efter ovenstående skabelon)
Du redder den en smule til sidst, men ellers et glimrende eksempel på hvad der typisk er problemet herinde. Jeg kommer med en forespørgsel: synes i det er fedt eller ej. Jeg dummer mig måske en smule ved at lade min egen holdning skinne tydeligt igennem (jeg har trods alt været med herinde i lang tid og burde kende niveauet). Men, det rokker ikke ved at de eneste svar jeg stort set får er "vi er da skide ligeglade med hvad i mener, i har i øvrigt også en rigtig elendig hymne, som heldigvis ikke bliver spillet skide tit fordi i er så dårlige. Ha ha" Fuldstændig ubrugeligt, i hvert fald i forhold til det formål. Jeg kan så konkludere nogle andre ting ud fra det.
(ved godt at nogle stykker har været i stand til at svare anderledes, og tak for det. Men den store majoritet har vært efter ovenstående skabelon)
-
YahooSeeker [Bot]
Kasper_Nielsen skrev:
> Hansen - galehuset
>
> For at noget skal blive en tradition, skal det
> have været der et stykke tid. Champagnegalloppen
> eller hvad det nu er, blev vel indført på et
> tidspunkt. Den har jo ikke altid været på stadion
> i 20 år, eller ?
>
> Desuden synes jeg ikke blot du er kommet med en
> simpel forespørgsel. Du kommer og nedgøre BW ved
> blandt andet at sige, at vi stjæler sange.
Jo, det er vist efterhånden tæt på 20 år den har været der. Og, det med sange er en helt anden tråd. Og fakta ER jo at tråden opfordrede til, at en sang skulle stjæles, så jeg ved ikke rigtig hvor meget "nedgørelse" der ligger i det.
> Hansen - galehuset
>
> For at noget skal blive en tradition, skal det
> have været der et stykke tid. Champagnegalloppen
> eller hvad det nu er, blev vel indført på et
> tidspunkt. Den har jo ikke altid været på stadion
> i 20 år, eller ?
>
> Desuden synes jeg ikke blot du er kommet med en
> simpel forespørgsel. Du kommer og nedgøre BW ved
> blandt andet at sige, at vi stjæler sange.
Jo, det er vist efterhånden tæt på 20 år den har været der. Og, det med sange er en helt anden tråd. Og fakta ER jo at tråden opfordrede til, at en sang skulle stjæles, så jeg ved ikke rigtig hvor meget "nedgørelse" der ligger i det.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Håndboldmentalitet
Først og fremmest tak for det bedste svar jeg har fået hidtil i den her tråd. Hvem havde troet at sådan en kompliment skulle lyde til dig fra min mund 
Hekler skrev:
>
> Jeg kan godt være enig med dig i, at der er en
> Event-gørelse over meget af det der er omkring
> fodbold. Alle klubberne gør det, og jeg synes det
> var interessant om klubberne, satte sig ned og
> fandt ud af om det overhovedet er en god ide´ i
> stadet for bare at kopiere hinanden.
100% enig. Det ville være særdeles befriende om klubberne på et tidspunkt begyndte at overveje, om alting vitterligt er til salg for småpenge. Og, om man måske ikke i det lange løb bliver nødt til at skære en smule ned for at undgå at marginalisere de kerne- og stamkunder der, som Meng skriver andetsteds i tråden, trods alt stadigvæk er hele foretagenets nerve. Uden os, så bliver det hurtigt uinteressant, både for den menige tilskuer og for sponsorerne. Derfor har vi en større magt end der af nogle bbliver givet udtryk for i denne tråd. Vi vil ikke være blege for at bruge den i Århus. Min forespørgsel gik en smule på om i ville have "nosserne" til det i Herning. Det virker på den her tråd til at i hvert fald nogen har indordnet sig.
> Jeg ser dog ikke noget galt i at familier og børn
> kommer på stadion også....vi får i hvert fald
> svært ved at fylde pladserne hvis det skal være
> melle 15-50 år. Det vigtige er om man formår at
> have de forskellige grupper uden de kommer i vejen
> for hinanden.
Det er helt sikkert at der skal være plads til andre end os hardcore tilhængere. Slet ingen tvivl om det. Men, i dag går udviklingen desværre imod at tilhængerne bliver marginaliserede for at opnå en størrre show omkring kampene.
> Lige nu har vi lidt af en krise, der er simpelthen
> ikke kommet nye engagerede til i en grad så det
> kan fylde vores rammer ud. Det betyder at der er
> en masse blanding mellem almindeligt nysgerrige og
> os andre. Du kender sikkert problematikken til en
> hvis grad? Eller så har du bare læst om den i alle
> andre klubber, og er yderst heldig:-)
Jeg tror alle oplever en stagnering på et eller andet tidspunkt. Det er der den virkelige udfordring er. Ikke når der pludselig kommer et boom.
> Mht. FCM´s indløb, så kan jeg faktisk ikke se den
> er værrere end alle mulige andre ting. Jeg var
> også noget gnaven over den i starten, måske netop
> fordi det er en Amerikansk stemme, som signalerer
> al den Event-gørelse der er så ubehagelig.
Jeg skal blankt indrømme at det er suverænt den værste jeg har hørt til dato, og jeg er ikke stødt på en eneste de sidste par dage (både AGF-folk og folk fra andre klubber) som ikke var af samme holdning. Der er et eller andet over det som virker så ultimativt uintelligent og "show-agtigt". Jeg føler mig hensat til en gang Wrestling
Hekler skrev:
>
> Jeg kan godt være enig med dig i, at der er en
> Event-gørelse over meget af det der er omkring
> fodbold. Alle klubberne gør det, og jeg synes det
> var interessant om klubberne, satte sig ned og
> fandt ud af om det overhovedet er en god ide´ i
> stadet for bare at kopiere hinanden.
100% enig. Det ville være særdeles befriende om klubberne på et tidspunkt begyndte at overveje, om alting vitterligt er til salg for småpenge. Og, om man måske ikke i det lange løb bliver nødt til at skære en smule ned for at undgå at marginalisere de kerne- og stamkunder der, som Meng skriver andetsteds i tråden, trods alt stadigvæk er hele foretagenets nerve. Uden os, så bliver det hurtigt uinteressant, både for den menige tilskuer og for sponsorerne. Derfor har vi en større magt end der af nogle bbliver givet udtryk for i denne tråd. Vi vil ikke være blege for at bruge den i Århus. Min forespørgsel gik en smule på om i ville have "nosserne" til det i Herning. Det virker på den her tråd til at i hvert fald nogen har indordnet sig.
> Jeg ser dog ikke noget galt i at familier og børn
> kommer på stadion også....vi får i hvert fald
> svært ved at fylde pladserne hvis det skal være
> melle 15-50 år. Det vigtige er om man formår at
> have de forskellige grupper uden de kommer i vejen
> for hinanden.
Det er helt sikkert at der skal være plads til andre end os hardcore tilhængere. Slet ingen tvivl om det. Men, i dag går udviklingen desværre imod at tilhængerne bliver marginaliserede for at opnå en størrre show omkring kampene.
> Lige nu har vi lidt af en krise, der er simpelthen
> ikke kommet nye engagerede til i en grad så det
> kan fylde vores rammer ud. Det betyder at der er
> en masse blanding mellem almindeligt nysgerrige og
> os andre. Du kender sikkert problematikken til en
> hvis grad? Eller så har du bare læst om den i alle
> andre klubber, og er yderst heldig:-)
Jeg tror alle oplever en stagnering på et eller andet tidspunkt. Det er der den virkelige udfordring er. Ikke når der pludselig kommer et boom.
> Mht. FCM´s indløb, så kan jeg faktisk ikke se den
> er værrere end alle mulige andre ting. Jeg var
> også noget gnaven over den i starten, måske netop
> fordi det er en Amerikansk stemme, som signalerer
> al den Event-gørelse der er så ubehagelig.
Jeg skal blankt indrømme at det er suverænt den værste jeg har hørt til dato, og jeg er ikke stødt på en eneste de sidste par dage (både AGF-folk og folk fra andre klubber) som ikke var af samme holdning. Der er et eller andet over det som virker så ultimativt uintelligent og "show-agtigt". Jeg føler mig hensat til en gang Wrestling
-
Kent
Re: Håndboldmentalitet
> Først og fremmest tak for det bedste svar jeg har
> fået hidtil i den her tråd. Hvem havde troet at
> sådan en kompliment skulle lyde til dig fra min
> mund
Man synes jo altid at de bedste svar kommer fra dem, der er enige
>
> 100% enig. Det ville være særdeles befriende om
> klubberne på et tidspunkt begyndte at overveje, om
> alting vitterligt er til salg for småpenge. Og, om
> man måske ikke i det lange løb bliver nødt til at
> skære en smule ned for at undgå at marginalisere
> de kerne- og stamkunder der, som Meng skriver
> andetsteds i tråden, trods alt stadigvæk er hele
> foretagenets nerve. Uden os, så bliver det hurtigt
> uinteressant, både for den menige tilskuer og for
> sponsorerne. Derfor har vi en større magt end der
> af nogle bbliver givet udtryk for i denne tråd. Vi
> vil ikke være blege for at bruge den i Århus.
Nu må jeg grine - LOL!
Hvad er derfor en magt I har, og som I ikke er bange for at bruge. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har fulgt med i alt hvad der er sket i GF de sidste 10 år, men umiddelbart lyder det som den tommeste trussel nogensinde.
Hvornår har I brugt denne magt?
- Da billetpriserne blev fordoblet over en kort årrække?
- Da man gjorde det hele mere showpræget ved at indføre:
- Cheerleaders?
- Indløbsmusik?
- Musik ved scoringer?
- En bamse som maskot?
- Da det hele blev kommercielt og man ændrede navnet fra Århus Stadion til Atletion til NRGI-park?
- Da man fusionerede med andre klubber (BB, ÅGF, osv)?
- Hver gang den skiftende ledelse holdt jer for nar ved at love mesterskaber indenfor korte årrækker?
- Hver gang der blev indkøbt elendige spillere?
- Den ca. 8-årige periode hvor det ikke lykkedes klubben at sælge en eneste spiller?
Så spørgsmålet er - Hvad er det lige der skal til for at I bruger jeres "magt"? Hverken showmæssige, spillemæssige, organistoriske eller økonomiske fadæser har kunnet få jer op af stolen. For mig at se har I ingen magt, og har derfor heller ikke kunnet bruge den til noget som helst.
For at bruge Mengs billedsprog fra tidligere, så er I vist blevet taget så meget i røven de sidste 10 år, at I ikke længere kan mærke det.
Kent
> Først og fremmest tak for det bedste svar jeg har
> fået hidtil i den her tråd. Hvem havde troet at
> sådan en kompliment skulle lyde til dig fra min
> mund
Man synes jo altid at de bedste svar kommer fra dem, der er enige
>
> 100% enig. Det ville være særdeles befriende om
> klubberne på et tidspunkt begyndte at overveje, om
> alting vitterligt er til salg for småpenge. Og, om
> man måske ikke i det lange løb bliver nødt til at
> skære en smule ned for at undgå at marginalisere
> de kerne- og stamkunder der, som Meng skriver
> andetsteds i tråden, trods alt stadigvæk er hele
> foretagenets nerve. Uden os, så bliver det hurtigt
> uinteressant, både for den menige tilskuer og for
> sponsorerne. Derfor har vi en større magt end der
> af nogle bbliver givet udtryk for i denne tråd. Vi
> vil ikke være blege for at bruge den i Århus.
Nu må jeg grine - LOL!
Hvad er derfor en magt I har, og som I ikke er bange for at bruge. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har fulgt med i alt hvad der er sket i GF de sidste 10 år, men umiddelbart lyder det som den tommeste trussel nogensinde.
Hvornår har I brugt denne magt?
- Da billetpriserne blev fordoblet over en kort årrække?
- Da man gjorde det hele mere showpræget ved at indføre:
- Cheerleaders?
- Indløbsmusik?
- Musik ved scoringer?
- En bamse som maskot?
- Da det hele blev kommercielt og man ændrede navnet fra Århus Stadion til Atletion til NRGI-park?
- Da man fusionerede med andre klubber (BB, ÅGF, osv)?
- Hver gang den skiftende ledelse holdt jer for nar ved at love mesterskaber indenfor korte årrækker?
- Hver gang der blev indkøbt elendige spillere?
- Den ca. 8-årige periode hvor det ikke lykkedes klubben at sælge en eneste spiller?
Så spørgsmålet er - Hvad er det lige der skal til for at I bruger jeres "magt"? Hverken showmæssige, spillemæssige, organistoriske eller økonomiske fadæser har kunnet få jer op af stolen. For mig at se har I ingen magt, og har derfor heller ikke kunnet bruge den til noget som helst.
For at bruge Mengs billedsprog fra tidligere, så er I vist blevet taget så meget i røven de sidste 10 år, at I ikke længere kan mærke det.
Kent