Transfer vinter 2016
Re: Transfer vinter 2016
Udfordringen er uforandret, siden den ikke blev løst i vintervinduet: vi skal have en klassestopper og 1-2 angribere ind (forventer Bruninho er fortid).
Ja en klassestopper er man nød til at anskaffe sig, det er ualmindelig naivt at snakke om 3 x EL + mesterskab, med så unge midtstoppere, ikke engang
Reid, Kjær eller ES vil kunne have levet op til det, i den aldersklasse.
Bruninho ??? tja føler ikke han har fået chancen her i foråret, Sparv talte store ord om ham her i opstarten, man burde kunne omsætte det på banen også.
Alle havde travlt med at tale Bruninho op inden forårsstarten. Han har dog intet vist i sine indhop, der gør at man tænker, at han skal have chancen fra start. Han har trods alt fået 4x30 min i ligaen samt spilletid i pokalen her i foråret. Når Paul præsterer som han har gjort, så skal han ikke regne med større chancer, og så gælder det om at gribe dem. Det har han ikke gjort. Han ryger tilbage til Kina.
Jo begge har haft længerevarende skader. Og ved at bruge en af dem kommer vi jo ikke i Europa. Hvis vi ser på vore 2 konkurrenter i top 3 så har de mange klassestoppere, men vi har ikke rigtig nogen der er på højde med Deres.
Så gerne 1 ny klasse spiller i hver kæde.
-
Steffen am
Undrer mig egentlig lidt over keeper situationen ikke har været mere diskuteret.
Men det kan selvfølgelig flere har det som mig.
Fornægtelse blandet med nogle travle påskedage.
Men farvel til Mikkel Andersen
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... il-sommer/
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... pet-bravt/
I forhold til kontrakt og antallet af keepere kan det give god mening, MEN.
Æv, hvor er det træls. Synes han klæder FCM holdet godt, (og en der i hvert fald råber
)
Desuden kan Dahlin holde sig skadesfri og hvor god er Falkesgaard?
Dahlin er formentlig og forhåbentlig skadesfri igen. Men hvis vi skal spille 50+ kampe næste sæson, tvivler jeg på han spiller dem alle.
Det er svær lidt at tyde hvordan hvad er sket, og hvor at begge parter ser fornuft i at forlænge.
Baseret på Andersens besked til fansene (som jeg desværre ikke kan finde igen), tyder på at det er en beslutning klubben har taget.
Ved ikke om forhandlingerne har været trukket forlænge, og man har skrevet med Falkesgaard for at være sikker ikke at stå med håret i postkassen,
og nu vil man egentlig gerne, men har en keeper for meget?
Jeg ved det ikke, og jeg tvivler på om jeg forstår det, men ærgerligt.
Men farvel til Mikkel Andersen
Æv, hvor er det træls. Synes han klæder FCM holdet godt, (og en der i hvert fald råber
Dahlin er formentlig og forhåbentlig skadesfri igen. Men hvis vi skal spille 50+ kampe næste sæson, tvivler jeg på han spiller dem alle.
Det er svær lidt at tyde hvordan hvad er sket, og hvor at begge parter ser fornuft i at forlænge.
Baseret på Andersens besked til fansene (som jeg desværre ikke kan finde igen), tyder på at det er en beslutning klubben har taget.
Ved ikke om forhandlingerne har været trukket forlænge, og man har skrevet med Falkesgaard for at være sikker ikke at stå med håret i postkassen,
-
Steffen am
Angående andre sommer-transfers.
Forsvar:
Det bliver vi formentlig ikke enige om, men synes som sagt det virker utroværdigt at hente midterforsvar når vi har måske DK's 2 måske bedste i deres årgang, hvis man mener hvad man siger med at være en talentklub.
Hvis man ikke mente de var klar, havde man jo ikke solgt Banggaard.
Det vil også stride mod klubbens mål om at skrue ned for spillerbudgettet.
Målposten:
Ja, den er lidt nævnt. Ser ud til at det bliver Andersen og Raahauge ud og Falkesgaard ind.
Dahlin, Falkesgaard og Ottesen. Tja. tjo...
Back:
Novak ud og måske Munksgaard hjem?
Centralmidt:
Tror ikke der sker andet end Brandhof ind fra jul.
Angreb:
Bruninho ud og ny mand ind.
Kanten:
Umiddelbart den position jeg er mindst sikker på.
Rilwan, Wikheim, Borring, Kroon, Mabil, Anderson, Thycosen, (David?)
Borring og Kroon må anses som sikrer.
Rilwan kunne godt ligne at var på en "fyr-af-kontrakt" og var som bekendt på vej afsted i sommers. Men hvilken klub vil for ham være bedre sportslig og økonomisk? Han får ok løn i FCM.
Wikheim, aktiver købsklausul?
Mabil tror jeg man sælger.
Anderson og Thycosen tror jeg man satser på, bliver eller udleje.
Hvad hedder Hierkaritiet så?
Andre udleje:
Martin Pusic - Sparta Rotterdam (sælges)
Marco Larsen - Køge (lader udløbe)
Awer Mabil - Esbjerg (sælges)
Babajide David - FK Jerv (forlængelse af udleje eller sælge)
Jonas Gemmer - Horsens (Pas, men kunne godt blive et salg)
Alexander Munkgsgaard - (hives hjem)
Anders Hagelskjær - Skive (Pas, har grebet chancen i Skive, men kunne ligne udløb)
Jákup Thomsen - Skive (forlænge udleje)
Frederik Brandhof - Skive (hentes hjem fra jul)
Konklusion:
Så tror overordnet på et stille vindue, men det har jeg vist sagt før.
Steinlein skal sku nok sætte ild i noget.
Forsvar:
Det bliver vi formentlig ikke enige om, men synes som sagt det virker utroværdigt at hente midterforsvar når vi har måske DK's 2 måske bedste i deres årgang, hvis man mener hvad man siger med at være en talentklub.
Hvis man ikke mente de var klar, havde man jo ikke solgt Banggaard.
Det vil også stride mod klubbens mål om at skrue ned for spillerbudgettet.
Målposten:
Ja, den er lidt nævnt. Ser ud til at det bliver Andersen og Raahauge ud og Falkesgaard ind.
Dahlin, Falkesgaard og Ottesen. Tja. tjo...
Back:
Novak ud og måske Munksgaard hjem?
Centralmidt:
Tror ikke der sker andet end Brandhof ind fra jul.
Angreb:
Bruninho ud og ny mand ind.
Kanten:
Umiddelbart den position jeg er mindst sikker på.
Rilwan, Wikheim, Borring, Kroon, Mabil, Anderson, Thycosen, (David?)
Borring og Kroon må anses som sikrer.
Rilwan kunne godt ligne at var på en "fyr-af-kontrakt" og var som bekendt på vej afsted i sommers. Men hvilken klub vil for ham være bedre sportslig og økonomisk? Han får ok løn i FCM.
Wikheim, aktiver købsklausul?
Mabil tror jeg man sælger.
Anderson og Thycosen tror jeg man satser på, bliver eller udleje.
Hvad hedder Hierkaritiet så?
Andre udleje:
Martin Pusic - Sparta Rotterdam (sælges)
Marco Larsen - Køge (lader udløbe)
Awer Mabil - Esbjerg (sælges)
Babajide David - FK Jerv (forlængelse af udleje eller sælge)
Jonas Gemmer - Horsens (Pas, men kunne godt blive et salg)
Alexander Munkgsgaard - (hives hjem)
Anders Hagelskjær - Skive (Pas, har grebet chancen i Skive, men kunne ligne udløb)
Jákup Thomsen - Skive (forlænge udleje)
Frederik Brandhof - Skive (hentes hjem fra jul)
Konklusion:
Så tror overordnet på et stille vindue, men det har jeg vist sagt før.
Steinlein skal sku nok sætte ild i noget.
Det var den ventede udgang efter vi hentede NF i OB i vinters.Steffen am skrev: ↑18. apr 2017, 12:10Undrer mig egentlig lidt over keeper situationen ikke har været mere diskuteret.
Men farvel til Mikkel Andersen![]()
Æv, hvor er det træls. Synes han klæder FCM holdet godt, (og en der i hvert fald råber)
MA blev hentet som reserve, men han har spillet flere kampe end Dahlin i de seneste små 2 år, og derfor har han med rette kunne jagte en højere løn, og muligvis betaling som førstekeeper. Han har derfor stået langt stærkere i sin lønforhandling med CS end han gjorde for 2 år siden. Klubben har derimod valgt at satse på andre, og hentede NF i vinters, hvilket giver en yngre og billigere reservemålmand (disse sparede midler kan investeres i andre positioner f.eks. en angriber), der er indforstået med hierarkiet og rollen som 2. valget.
Valget mellem Dahlin og MA var grundlæggende et valg mellem en meget stabil keeper med lav risikoprofil (i forhold til skader) og en keeper, der har et højere topniveau og kan levere flere kampafgørende redninger, men som samtidig har en meget stor risikoprofil (i forhold til skader). Klubben har valgt det sidste (ved mindre man skibber Dahlin afsted, og henter et nyt klart førstevalg til sommer), og om dette valg, så kan man mene, hvad man vil. Det er nok i sidste ende et spørgsmål om, hvilken risiko contra tryghed man ønsker at foretage i sin investering.
MA har været en god målmand og gjort det rigtig godt i klubben. Og tak for indsatsen, men omvendt har jeg det også fint nok med, at vi ikke satser på ham som førstevalg.