SL: Silkeborg vs. Midtjylland
Re: SL: Silkeborg vs. Midtjylland
Sjovt nok giver Rafa mig ret. http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... llet-imod/
JBT skrev:Hvad vil du gøre ved det levis du bidrager jo ikke selv med noget interessant ved bare at gå i forsvar og ved ikke at forstår hvor man vil hen? Det hele drukner jo i de mest platte samtaler, på hvorfor det ene og det andet - men det er en indelukket kreds der diskutere det, og det drukner i uret set i forhold til hvad resten af Danmark tænker om vores hold. Jeg kunne godt undlade at skrive herinde, desværre for en som dig mener jeg det er på sin plads.
Det er da fuldstændig ligemeget hvad resten af DK tænker om FCM.
Hvad mener du her? At det er åndssvagt at folk diskuterer? Hvis vi skal have en kvalificeret debat på Ulvegraven(hvilket vel altid er målet?) så er det jo fedt med en masse debattører med forskellige holdninger - inklusiv dig JBT. Min anke går på at dine(samt andre herinde) påstande altid står alene. Du underbygger dem ikke, og så er det for mig fuldstændig ligegyldigt at læse dem, for hvad jeg får jeg ud af at læse at "Thorup skal fyres - han er nemlig dårlig".Det hele drukner jo i de mest platte samtaler, på hvorfor det ene og det andet - men det er en indelukket kreds der diskutere det
Jeg mener så overhovedet ikke det er lige meget hvad andre tænker, det er da hele grundlaget for hvordan vi bliver betragtet, ud fra hvad vi selv går og mener kontra det der reelt set sker. Nogle gange er underbyggelse herinde ikke nødvendigt dem er der efterhånden rigeligt af ide man traver om det samme hele siden og så igen, altså; målet er nogle gange også hvad ligger udenfor det mest kvalitative og oplagte svar. Måske man burde ytre sig på Facebook i stedet hvor folk forstår en, problemet har alle dage været selvindsigten hos fansene herinde, men den bløder skam op en dag. Forresten skal Thorup fyres - præcis fordi han ikke har nogen som helst ide om hvad han foretager sig.
@JBT
Hvis vi skulle agere efter, hvad andre tænker om os, så ville der jo aldrig have været noget FC Midtjylland. Folk, der skriver inde på bold.dk og så videre er jo typisk fans af andre klubber og vil jo helst se os gå til rotterne, så deres egen klub har mere succes. Andre klubber agerer jo heller ikke efter, hvad folk synes om deres klub.
Fint nok at du hellere vil ytre dig på Facebook - men helt ærligt: der er ikke mange, som har ret meget indsigt i fodbold og klubben, som skriver derinde. Det bliver typisk nogle hurtige one-liners, der er meget følelsesladede og ugennemtænkte. Og tror at klubben langt mere forholder sig til, hvad der står herinde end på Facebook, hvor der ikke er meget saglighed.
Derfor: Du er helt velkommen med din kritik herinde, men hold det konstruktivt. At skrive, at Thorup ikke har nogen idé om, hvad han foretager sig, er f.eks. ikke særlig konstruktivt.
Folk her på Ulvegraven er skam kritiske overfor Thorup - inklusiv mig selv - men mange af os ved også, at en trænerfyring ikke altid er lig med, at resultaterne bliver bedre. En tysk træner med masser af disciplin kan måske være meget godt, men omvendt er vi også i 2016, hvor der er andre værdier, der spiller ind i fodbold, specielt når vi har med mange unge mennesker at gøre.
For mig er det afgørende i forhold til Thorup, om spillertruppen bakker op om ham, og hvordan stemningen er til træning og kamp. Olsson og Pusic har vist lidt utilfredshed, men ellers har der ikke været episoder, som viser tegn på generel utilfredshed i truppen. Spillemæssigt er det meget svingende i øjeblikket, hvilket der er flere grunde til - og her er Thorup ikke den eneste grund.
Hvis vi skulle agere efter, hvad andre tænker om os, så ville der jo aldrig have været noget FC Midtjylland. Folk, der skriver inde på bold.dk og så videre er jo typisk fans af andre klubber og vil jo helst se os gå til rotterne, så deres egen klub har mere succes. Andre klubber agerer jo heller ikke efter, hvad folk synes om deres klub.
Fint nok at du hellere vil ytre dig på Facebook - men helt ærligt: der er ikke mange, som har ret meget indsigt i fodbold og klubben, som skriver derinde. Det bliver typisk nogle hurtige one-liners, der er meget følelsesladede og ugennemtænkte. Og tror at klubben langt mere forholder sig til, hvad der står herinde end på Facebook, hvor der ikke er meget saglighed.
Derfor: Du er helt velkommen med din kritik herinde, men hold det konstruktivt. At skrive, at Thorup ikke har nogen idé om, hvad han foretager sig, er f.eks. ikke særlig konstruktivt.
Folk her på Ulvegraven er skam kritiske overfor Thorup - inklusiv mig selv - men mange af os ved også, at en trænerfyring ikke altid er lig med, at resultaterne bliver bedre. En tysk træner med masser af disciplin kan måske være meget godt, men omvendt er vi også i 2016, hvor der er andre værdier, der spiller ind i fodbold, specielt når vi har med mange unge mennesker at gøre.
For mig er det afgørende i forhold til Thorup, om spillertruppen bakker op om ham, og hvordan stemningen er til træning og kamp. Olsson og Pusic har vist lidt utilfredshed, men ellers har der ikke været episoder, som viser tegn på generel utilfredshed i truppen. Spillemæssigt er det meget svingende i øjeblikket, hvilket der er flere grunde til - og her er Thorup ikke den eneste grund.
Lige netop bold.dk er et dårligt eksempel! Deres fora er udelukkende lavet som et FCK-fora der slår nationen! med længder i at være pinlig. Deres klamme moderator Sir_C er den største FCKfan og banner folk der har en anden mening end FCKs. Læg mærke til at der ikke er mange Biffere der kommenterer derinde længere - kommentarfeltet ved vores kampe er skrumpet 75% over de sidste 10 kampe ligesom de i dag får et betragteligt antal færre hits - i burde gøre det samme!!!hviid skrev:@JBT
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Tja, jeg har ikke oplevet nogen speciel FCK-bias derinde, men du har måske ret, at det sker i debatter (=tilsvininger) mellem FCK- og Brøndby-tilhængere. Generelt oplever jeg, at så længe man debatterer på et sagligt og ikke-personligt niveau, så bliver man altså ikke bannet nogen steder, heller ikke på bold.dk. At færre BIF-tilhængere kommenterer derinde nu kan måske have andre årsager, f.eks. at I jo spiller ret godt i øjeblikket og der er knapt så meget negativt at kommentere påLige netop bold.dk er et dårligt eksempel! Deres fora er udelukkende lavet som et FCK-fora der slår nationen! med længder i at være pinlig. Deres klamme moderator Sir_C er den største FCKfan og banner folk der har en anden mening end FCKs. Læg mærke til at der ikke er mange Biffere der kommenterer derinde længere - kommentarfeltet ved vores kampe er skrumpet 75% over de sidste 10 kampe ligesom de i dag får et betragteligt antal færre hits - i burde gøre det samme!!!
Hvis man ser på kampen i går, så er der 3 forhold der er vigtige, 1 Sparv går ud, Banggard fejler og Kian fejler ved målene.
Banggard og Kian spiller uden selvtillid, NK laver mange defensive fejl.
Problemet i FCM er helt klart et for svagt forsvar.
Og kan man være med i top 2, når man forsøger sig med spillere som nk, anderson, AP, Duelund, Banggaard, Riis, Rømer og Paul ???? Borring ?? Olsson ??
Og kan man være med i top 2, når man forsøger sig med spillere som nk, anderson, AP, Duelund, Banggaard, Riis, Rømer og Paul ???? Borring ?? Olsson ??
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Korrekt at NK laver mange fejl / fejl afleveringer i 2 halvleg med det gør JP og KO også.FCM2000 skrev:Hvis man ser på kampen i går, så er der 3 forhold der er vigtige, 1 Sparv går ud, Banggard fejler og Kian fejler ved målene.
De hold som klarer sig godt i superligaen, det er de hold der spiller som et hold og hjælper hinanden både defensivt samt offensivt. Man stopper ikke bare sit tilbageløb, hvis der er risiko for at modstanderen kan score, så fortsætter man sit løb og hjælper sine holdkammerater.
Forsvaret er et problem ja, men ikke det største problem lige nu som jeg ser det. Det er næsten umuligt for en midterforsvarer på Superliga-niveau at spille en perfekt kamp, hvor han afviser alt fra modstanderen. Tag f.eks. Banggaard, der faktisk havde godt styr på Helenius i den kamp, men lige pludselig får Helenius vendt godt af på ham og får så bolden ret heldigt med efter en tunnel på Banggaard. Ikke godt dækket af ham, men han er samtidig lidt uheldig med ikke at få gjort skaden god igen.
Et større problem lige nu er, at vi ikke kan holde dampen oppe i en hel kamp - samt at vi ikke får udnyttet vores chancer. Vi smider mange bolde væk, for lidt tempo i opspillet, og genpresset er ikke godt nok. LIge pludselig kommer vi til at overlade initiativet til modstanderen, hvilket der sådan set ikke er noget galt i, hvis vi altså formår at tage initiativet forholdsvist hurtigt igen - f.eks. efter 10 minutter. Vi fik først et spilovertag igen, efter Silkeborg fik scoret to gange, og det er skidt. Det samme mod OB, hvor vi jo næsten ikke har noget spil efter 35. minut.
Ved ikke om nogen lagde mærke til dette i går, men da Mikkel Cramer blev skiftet ud med Gustav Dahl på venstreback efter ca. 37 minutter, vender kampen. Før det havde vi mange gode angreb i deres venstre side, men herefter har vi næsten intet i den side. Godt set af Peter Sørensen må man sige.
Et større problem lige nu er, at vi ikke kan holde dampen oppe i en hel kamp - samt at vi ikke får udnyttet vores chancer. Vi smider mange bolde væk, for lidt tempo i opspillet, og genpresset er ikke godt nok. LIge pludselig kommer vi til at overlade initiativet til modstanderen, hvilket der sådan set ikke er noget galt i, hvis vi altså formår at tage initiativet forholdsvist hurtigt igen - f.eks. efter 10 minutter. Vi fik først et spilovertag igen, efter Silkeborg fik scoret to gange, og det er skidt. Det samme mod OB, hvor vi jo næsten ikke har noget spil efter 35. minut.
Ved ikke om nogen lagde mærke til dette i går, men da Mikkel Cramer blev skiftet ud med Gustav Dahl på venstreback efter ca. 37 minutter, vender kampen. Før det havde vi mange gode angreb i deres venstre side, men herefter har vi næsten intet i den side. Godt set af Peter Sørensen må man sige.
Det er rigtigt at det hjalp for Silkeborg da de skiftede backen ud!
Og så detaljen som Peter Graulund også TYDELIGT påpegede, da Nissen prøvede at lave tunnel op ved modstandernes felt, hvorefter de får en omstilling, hvor Sparv må ofre sig og blev tilset længe - for lidt senere at blive udskiftet.
Da Sparv gik ud tog det for lang tid for de andre spillere at omstille spillet efter det - og der sejlede det for alle spillere der ellers havde gjort det supergodt i løbet af kampen.
De får så lavet 2 mål, og der går lidt tid, og så synes jeg at holdet presser sindsygt godt på, og det havde ikke været ufortjent hvis der mindst var blevet udlignet - hvilket jeg også, som tidligere nævnt, tror ville være sket hvis der ikke var gået så lang tid med Moros skade
Og så detaljen som Peter Graulund også TYDELIGT påpegede, da Nissen prøvede at lave tunnel op ved modstandernes felt, hvorefter de får en omstilling, hvor Sparv må ofre sig og blev tilset længe - for lidt senere at blive udskiftet.
Da Sparv gik ud tog det for lang tid for de andre spillere at omstille spillet efter det - og der sejlede det for alle spillere der ellers havde gjort det supergodt i løbet af kampen.
De får så lavet 2 mål, og der går lidt tid, og så synes jeg at holdet presser sindsygt godt på, og det havde ikke været ufortjent hvis der mindst var blevet udlignet - hvilket jeg også, som tidligere nævnt, tror ville være sket hvis der ikke var gået så lang tid med Moros skade
-
mousebreaker
Jeg er meget enig. Jeg vil dog påpege at det til syvende og sidst er trænerens ansvar. Thorup har haft over 50 liga-kampe samt diverse pokal, Europa cup og træningskampe, til at få vist hvad han vil med holdet. Jeg kan ikke få øje på hvad han vil. Som tidligere nævnt ser jeg heller ikke nogen spillere udvikle sig over forventning, tværtimod. Nogle trænere evner at få meget ud af lidt, Thorup evner at få lidt ud af meget.hviid skrev:@JBT
Vi ligger nr 3 lige nu og det er da en formildende omstændighed fordi sæsonen stadig kan reddes med en plads i Europa (ligeglad med sølv, bronze eller nummer fire ifht Europa eller ej).
Min personlige forventning til holdet er at de skal have 2 point i snit. Det er også klubbens forventning ved jeg (udtalelser fra Steinlein). Vi har lige nu 1,68 point i snit per kamp i denne sæson og vi svinger sygt meget i niveau. Vi har stort set ikke fået point mod top 6. Jeg synes ikke der er ret meget at glæde sig over. Udsigterne ser ret dårlige ud set fra mit perspektiv med Thorup ved roret
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg hører at fansene på Silkeborg Stadion efter kampen råbte noget med at Thorup skulle ta sit tøj og gå. Er der nogen der kan bekræfte dette ??
Hvis det er sandt er der da en vis utilfredshed blandt fansene eller hvad ??
Det er aldrig rart for en træner at få fansene imod sig. I Brøndby var de jo også en del efter Thomas Frank, og hvad endte det med. Frank kunne heller ikke bringe mere til BIF.
Efter nederlaget til Sønderjyske at vi skulle have 12 point i de sidste 4 kampe. Jeg savner noget handling bag disse ord.
Hvis det er sandt er der da en vis utilfredshed blandt fansene eller hvad ??
Det er aldrig rart for en træner at få fansene imod sig. I Brøndby var de jo også en del efter Thomas Frank, og hvad endte det med. Frank kunne heller ikke bringe mere til BIF.
Efter nederlaget til Sønderjyske at vi skulle have 12 point i de sidste 4 kampe. Jeg savner noget handling bag disse ord.