Alternativer til trænerbænken?
-
Steffen am
Re: Alternativer til trænerbænken?
Vil forbeholde mig skeptisk, så dumme kan de ikke være i Randers.
Så dog lige Superliga - Preview hvor der var et interview med Todd, hvor han får sig forklaret mig uforstående overfor ledelsens dispositioner.
Det er klart over tid duer det selvfølgelig ikke træner og ledelse siger forskellige ting, men vælger at have mere tiltro til Gravgaard og Nielsens intelligens.
Så dog lige Superliga - Preview hvor der var et interview med Todd, hvor han får sig forklaret mig uforstående overfor ledelsens dispositioner.
Det er klart over tid duer det selvfølgelig ikke træner og ledelse siger forskellige ting, men vælger at have mere tiltro til Gravgaard og Nielsens intelligens.
Nu skal vi ikke diskutere hvad der sker i Randers lige nu, men lige en sidste kommentar.
Kammerateri som det er I RFC er aldrig godt. Gravgård kontra Keller, og så Todd der holder fast i sin mening. Hvis Keller og Gravgård havde været kloge mennesker havde de fundet en løsning der udelukkende handlede om at Keller skulle væk, og da Keller er helt blank, og ikke selv kan se problemerne, er det nu gået ud over Borring, og den næste er måske Todd. Dette sker kun p.g.a. at Keller og Gravgård er så tæt sammen. Jeg tror ikke det stopper selvom Todd fyres.
Kammerateri som det er I RFC er aldrig godt. Gravgård kontra Keller, og så Todd der holder fast i sin mening. Hvis Keller og Gravgård havde været kloge mennesker havde de fundet en løsning der udelukkende handlede om at Keller skulle væk, og da Keller er helt blank, og ikke selv kan se problemerne, er det nu gået ud over Borring, og den næste er måske Todd. Dette sker kun p.g.a. at Keller og Gravgård er så tæt sammen. Jeg tror ikke det stopper selvom Todd fyres.
-
mousebreaker
Har svært ved at sætte mig ind i alle de kommentarer om Steinlein som indikerer at Steinlein er magtliderlig. Glen og Steinlein havde helt klart problemer med kemien. Det er der vist ikke nogen tvivl om. Måske Steinlein overskred den linje som sportchefen normalt skal have ifht cheftræneren, måske Glen overskred grænsen for hvad han som cheftræner skal blande sig i. Sandheden ligger ofte midt imellem. Så kan man have nok så meget imod Steinleins fremtoning i medierne hvor han ikke altid helt kan styre sine følelser og siger noget der er åbenlyst stupidt. Magtliderlighed ser jeg ingen tegn på.
Jeg tror at med Matthew Benhams indtog så blev sportschefens territorie større og cheftrænerens mindre, uanset hvilke navne du smækker på den enkelte position. Derfor var konflikten mellem Steinlein og Glen vel helt uundgåelig. Måske er sportschefens territorie ikke engang blevet større! - Bestyrelsesformanden er absolut mere synlig i dag end han var tidligere. Det er heller ikke tilfældigt. Vi er i øjeblikket en rigmands legeplads, hvor han skal afprøve alle sine teorier omkring fodbold forretning. Det kan vi sådan set ikke gøre ret meget ved, selvom det virker ret problematisk at cheftrænerens beføjelser/indflydelse skal negligeres.
Ikke mange tårer jeg græder over dette. Med de inkompetente bestyrelser vi havde haft i årevis så var alternativet en konkurs. Det er det stadigvæk
Jeg tror at med Matthew Benhams indtog så blev sportschefens territorie større og cheftrænerens mindre, uanset hvilke navne du smækker på den enkelte position. Derfor var konflikten mellem Steinlein og Glen vel helt uundgåelig. Måske er sportschefens territorie ikke engang blevet større! - Bestyrelsesformanden er absolut mere synlig i dag end han var tidligere. Det er heller ikke tilfældigt. Vi er i øjeblikket en rigmands legeplads, hvor han skal afprøve alle sine teorier omkring fodbold forretning. Det kan vi sådan set ikke gøre ret meget ved, selvom det virker ret problematisk at cheftrænerens beføjelser/indflydelse skal negligeres.
Ikke mange tårer jeg græder over dette. Med de inkompetente bestyrelser vi havde haft i årevis så var alternativet en konkurs. Det er det stadigvæk
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
En del af min analyse i retning af, at Steinlein gerne vil fylde mere end nødvendigt (du kalder det magtliderlig) er netop, at han har et behov for at være så meget i medierne. Men resten er bare spekulation. Jeg ser ham bare gerne erstattet, fordi jeg forestiller mig, at en international profil vil være det rigtige for organisationen, givet de målsætninger som er opstillet af klubben.mousebreaker skrev:Har svært ved at sætte mig ind i alle de kommentarer om Steinlein som indikerer at Steinlein er magtliderlig. Glen og Steinlein havde helt klart problemer med kemien. Det er der vist ikke nogen tvivl om. Måske Steinlein overskred den linje som sportchefen normalt skal have ifht cheftræneren, måske Glen overskred grænsen for hvad han som cheftræner skal blande sig i. Sandheden ligger ofte midt imellem. Så kan man have nok så meget imod Steinleins fremtoning i medierne hvor han ikke altid helt kan styre sine følelser og siger noget der er åbenlyst stupidt. Magtliderlighed ser jeg ingen tegn på.
-
Steffen am
Altså hvis man vil skifte, er der da muligheder, ledige trænere:
Thomas Frank
Ove Pedersen
Ove Christensen
Allan Kuhn
Morten Wierghorst
Jonas Dal
Viggo Jensen
Jakob Krüger
Per Nielsen
Og måske snart
Lars Søndergaard
Kent Nielsen
Bo Henriksen kunne måske derudover lokkes fra Horsens, men selvom jeg er personlig fan tror jeg dog ikke han passer til FCM og hans brug af de samme spillere vil heller ikke gavner klubben.
Hvis kassen fra Lyngby er David Nielsen selvfølgelig en interessant mulighed, men om det ville blive mere underholdende fodbold tvivler jeg på, selvom sejrens herren selvfølgelig oftest har ret.
Uanset, jeg vil dog (stadig) ikke bytte med hvad vi har
Hvad klubben skal gøre evt. den dag Thorup går på pension eller andet, pas. Måske intern rekrutering.
Thomas Frank
Ove Pedersen
Ove Christensen
Allan Kuhn
Morten Wierghorst
Jonas Dal
Viggo Jensen
Jakob Krüger
Per Nielsen
Og måske snart
Lars Søndergaard
Kent Nielsen
Bo Henriksen kunne måske derudover lokkes fra Horsens, men selvom jeg er personlig fan tror jeg dog ikke han passer til FCM og hans brug af de samme spillere vil heller ikke gavner klubben.
Hvis kassen fra Lyngby er David Nielsen selvfølgelig en interessant mulighed, men om det ville blive mere underholdende fodbold tvivler jeg på, selvom sejrens herren selvfølgelig oftest har ret.
Uanset, jeg vil dog (stadig) ikke bytte med hvad vi har
Hvad klubben skal gøre evt. den dag Thorup går på pension eller andet, pas. Måske intern rekrutering.
Der er en del på den liste, som jeg ikke tror ville gøre det meget bedre end Thorup!Steffen am skrev:Altså hvis man vil skifte, er der da muligheder, ledige trænere:
Thomas Frank
Ove Pedersen
Ove Christensen
Allan Kuhn
Morten Wierghorst
Jonas Dal
Viggo Jensen
Jakob Krüger
Per Nielsen
Og måske snart
Lars Søndergaard
Kent Nielsen
Uanset, jeg vil dog (stadig) ikke bytte med hvad vi har![]()
Det sagt, så kan det jo være det er det eneste vi kan få og måske også derfor Thorup stadigvæk er her.
Synes også Bo Henriksen er rigtig dygtig og ligesom dig er jeg stor fan af ham. Tror dog du har ret med, at han ikke passer ind. Jeg tror det kunne være sundt, at få en udenlandsk træner ind
- UlvenFraNord
Ja det kunne være godt med udenlandsk inspiration på trænerposten. Problemet er måske, at vi har det her med at træneren ingen indflydelse har på indkøb, det er måske ikke særligt attraktivt for trænerne?
Enig vi skal en tysker.
Kig nu for helvede mod udlandet. Danske trænere nu om stunder har simpelthen ikke kompetencerne, hvis vi vil blive til noget stort fremover!
Skulle bare have ansat Jakob Michelsen!
- UlvenFraNord
Nej vi skal have en erfaren træner fra udlandet, som har tjent alle sine lærepenge og som ved hvordan man gør tingene rigtigt. Ligesom dengang FCK hentede Roy Hodgson, kan vi hæve vores niveau fra dansk til internationalt, ved at blive internationale på bænken. Hvad nytter det at hente en verdensstjerne som Van der Vaart, når man har "mindre-end-mellemgod" siddende på trænerbænken? Skal vi et skridt videre, skal vi have inspiration udefra..
-
Steffen am
Zorninger eller Todd effekten? 
Ihvertfald ny inspiration. Igen ser vi en tilfreds træner, selvom vi har tabt.
Jeg er ikke tilfreds. Lad os få en ny til vinterpausen. Lad os få Jonas Dal.
Jeg er ikke tilfreds. Lad os få en ny til vinterpausen. Lad os få Jonas Dal.
Jonas Dal må være en joke - han skal bare smutte til Hobro igen. Vi skal have en udlænding der kan piske spillerne til det yderste.
Enig. Samtidig synes jeg, at det er helt misforstået, at man vi skal skifte træner til vinter, som nogen foreslår. Den nye træner skal findes som del af et større overhaul af det sportslige setup, dvs. inkl udskiftning af Claus Steinlein og de personer som han har tilknyttet. En sådan proces tager tid. Det kan _tidligst_ ske til sommer, men jeg venter gerne yderligere, hvis det er nødvendigt ifht. at få det hele på plads.UlvenFraNord skrev:Nej vi skal have en erfaren træner fra udlandet, som har tjent alle sine lærepenge og som ved hvordan man gør tingene rigtigt. Ligesom dengang FCK hentede Roy Hodgson, kan vi hæve vores niveau fra dansk til internationalt, ved at blive internationale på bænken. Hvad nytter det at hente en verdensstjerne som Van der Vaart, når man har "mindre-end-mellemgod" siddende på trænerbænken? Skal vi et skridt videre, skal vi have inspiration udefra..