Fuck hvor er jeg træt af Claus Thomsen! En stor gang tomsnak uden nogen belæg for at det skal indføres udover det skal det bare -_-Kent skrev:Der er en længere diskussion af awaykortet mellem Divisionsforeningen og fansene i denne podcast: http://politiken.dk/sport/fodbold/fodbo ... waykortet/
#Nej til awaykort
Re: #Nej til awaykort
Vi kommer kun for roulade!
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Er egentlig lidt træt af det signal man vil sende, i de første 15 minutter i fcm - Silkeborg kampen. Ikke så meget det, at man vil sende det signal, men måden det gøres på. Hele stadion sidder og kikker fodbold og Fcm tribunen er / vil være blottet for stemning. Ikke fedt hvis du spørger mig. Vi skal sikre os 3 point og det gør vi bedst ved at bakke spillerne op. Uanset hvor mange og hvor meget vi tuder, så indfører de det awaykortet, hvis det er det de vil have indført.
Det er udelukkende klubbens egen skyld. Når Fc Midtjylland vælger at bakke op om awaykortet, helt uden dialog med os fans, så pisser de på os! Lige i den forbindelse, er det underordnet om vi spiller om guld, eller om en bundplads.
-
TrueWolfMidt
Nej. Vi har en enestående mulighed for at vinde dette mesterskab og det betyder alt. Hvis det bliver indført er det fordi nogle ønsker det og de er nok bedøvende lige glade om vi elsker det eller ej.Noerum skrev: Lige i den forbindelse, er det underordnet om vi spiller om guld, eller om en bundplads.
Det er altså ikke helt rigtigt. I følge CT er baggrunden for indførslen at det virker (baseret på FCKs erfaringer), samt ønsker fra Justitsministeriet samt politiet. Fansene er så uenige i, at det virker i FCK.RL/UBM skrev:Fuck hvor er jeg træt af Claus Thomsen! En stor gang tomsnak uden nogen belæg for at det skal indføres udover det skal det bare -_-Kent skrev:Der er en længere diskussion af awaykortet mellem Divisionsforeningen og fansene i denne podcast: http://politiken.dk/sport/fodbold/fodbo ... waykortet/
Men som jeg ser det, så er der ingen af parterne, der fremlægger nogen som helst form for dokumentation for deres påstande, og det er tydeligt, at de bygger deres argumenter på forskellige kilder og forståelse af effekt. Fansene siger, at det ikke virker i FCK, baseret på FCK-fans vurderinger, samt at den manglende effekt kan ses på, at der stadig fyres romerlys mv af. Divisionsforeningen siger det virker baseret på FCK-ledelsens vurdering samt en effekt ift at det er lettere at udstede karantæner og håndhæve disse.
De udenlandske erfaringer er man ligeledes uenige om, og jeg er ikke imponeret af fansenes hjemmeside: http://www.nejtilawaykort.dk/ der ikke indeholder nogen som helst form for dokumentation, men blot påstande, partsindlæg og egne tolkninger. Det overbeviser altså ikke nogen. På den anden side har Divsionsforeningen heller ikke fremlagt nogen form for dokumentation for deres påstande.
Så det vi ser er, at fansene støtter sig til andre fans' vurderinger, mens klubberne støtter sig til andre klubbers vurderinger. De to parter har forskellige interesser og tolker de samme erfaringer forskelligt. Der savnes derfor i den grad en objektiv tredjepart, der kan skære igennem alle partsindlæggene.
Så fordi det går godt, så er det helt fint, at klubben pisser på os? Fandme nej!Nej. Vi har en enestående mulighed for at vinde dette mesterskab og det betyder alt. Hvis det bliver indført er det fordi nogle ønsker det og de er nok bedøvende lige glade om vi elsker det eller ej.
Jeg føler mig sgu en smule forrådt og pisset på. Thomas Lund rammer plet med hans indlæg på Facebook. Klubben har ikke engang søgt dialog med os fans, før de meldte ud at de bakker op om awaykortet.. 
Men klubbens hænder er bundne. De er tvunget til at bakke op om det. Divisionsforeningen er også klar i sin udmelding: Der har ikke været nogen dialog med fans om hvorvidt det skulle indføres eller ej. For det skal det. Så indførslen er ikke en FCM-beslutning, og det kan være, at de rent faktisk er imod den (FCM har naturligvis siddet med, der hvor det er besluttet), men når først man i Divisionforeningen har besluttet at indføre away-kort, så er FCM naturligvis nødt til at bakke 100% op om det udadtil. Anderledes kan det jo ikke være - andet ville svare til det sololøb BIF forsøgte vedr. tv-aftalen. Fællesskabet forpligter.Noerum skrev:Jeg føler mig sgu en smule forrådt og pisset på. Thomas Lund rammer plet med hans indlæg på Facebook. Klubben har ikke engang søgt dialog med os fans, før de meldte ud at de bakker op om awaykortet..
Derfor er der jo ingen grund til at FCM går i dialog om noget, som ikke kan diskuteres. Fansene vil vel føle sig endnu mere røvrendte, hvis man var blevet inviteret til dialog, hvorefter det viser sig, at der ikke er noget at snakke om, fordi beslutningen om indførslen ikke står til at ændre. Så ville man da for alvor pisse på folk.
Det som der har været inviteret til dialog omkring, er vel udformningen og indholdet af awaykortet. Der har fansene mulighed for indflydelse, men at det kommer (og skal indeholde billede mv) står ikke til diskussion - og derfor har det ikke været diskuteret.
-
TrueWolfMidt
Jeg bakker klubben op i både medgang og modgang. Jeg har fået Fcm i hjertet. At Fcm så har en anden holdning end dig og andre, er der vel bare ikke noget at gøre ved. Gammelt ordsprog siger " kan man ikke lide lugten i bageriet " osv. Du er skuffet og det er du i din gode ret til at være. Hvis din arbejdsgiver bestemmer sig for at gøre et eller andet som du er utilfreds med, hvad gør du så ? Jeg siger ikke at awaykortet er godt, men det skal vel ikke gå ud over spillerne i Fcm, som jeg må formode, at vi alle holder af / elsker.Noerum skrev:Så fordi det går godt, så er det helt fint, at klubben pisser på os? Fandme nej!Nej. Vi har en enestående mulighed for at vinde dette mesterskab og det betyder alt. Hvis det bliver indført er det fordi nogle ønsker det og de er nok bedøvende lige glade om vi elsker det eller ej.
Måske var det også internt i fanklubberne, at man skulle se lidt indad. Det er vel hovedsagligt FCK og BIFs "fans" som skaber de problemer, der gør at sådan et awaykort pludselig kommer på banen.
Det er rigtig træls for fans af de klubber, som der kun er meget få problemer med.
Jeg synes awaykort er en dårlig løsning, men det er i hvert fald ikke FCMs skyld at det bliver indført. Aben tilhører først og fremmest FCK, men i særdeleshed BIF som man har fornemmelsen af lader alt sejle?
Det er rigtig træls for fans af de klubber, som der kun er meget få problemer med.
Jeg synes awaykort er en dårlig løsning, men det er i hvert fald ikke FCMs skyld at det bliver indført. Aben tilhører først og fremmest FCK, men i særdeleshed BIF som man har fornemmelsen af lader alt sejle?
-
TrueWolfMidt
Det kan du have ret i. Nu har jeg været fan af Fcm i 5 år og jeg har personligt aldrig oplevet optøjer på vores stadion, heldigvis og det er jeg stolt af.Ravnen skrev:Jeg synes awaykort er en dårlig løsning, men det er i hvert fald ikke FCMs skyld at det bliver indført. Aben tilhører først og fremmest FCK, men i særdeleshed BIF som man har fornemmelsen af lader alt sejle?
Ligesom TrueWolfMidt, så ærger jeg mig også over boykottet. Personligt har jeg holdningen at ingen er over eller ved siden af klubben, heller ikke mig selv!
Jeg er egentligt ret ligeglad med det kort, jeg er alligevel registreret så mange steder, jeg skal bære et synligt id kort med billede for overhovedet at komme på arbejde.
Jeg mener det er fornuftigt med 1 års prøve periode, og så tage det op igen efter næste sæson.
Der er et par ting jeg gerne vil vide
1. Dialog, Hvad betyder det for jer? Det er et ord der konstant bliver trukket op af dem der er imod kortet. Men hvis en person der går ind for kortet, eller er ligeglad med det ytre sin mening, så skal personen hagles ned. Er det sådan i vil skabe dialog?
2. Hvem har besluttet BWs officielle holdning til kortet? Har det været til afstemning, er det bestyrelsen eller noget helt tredje?
Jeg er egentligt ret ligeglad med det kort, jeg er alligevel registreret så mange steder, jeg skal bære et synligt id kort med billede for overhovedet at komme på arbejde.
Jeg mener det er fornuftigt med 1 års prøve periode, og så tage det op igen efter næste sæson.
Der er et par ting jeg gerne vil vide
1. Dialog, Hvad betyder det for jer? Det er et ord der konstant bliver trukket op af dem der er imod kortet. Men hvis en person der går ind for kortet, eller er ligeglad med det ytre sin mening, så skal personen hagles ned. Er det sådan i vil skabe dialog?
2. Hvem har besluttet BWs officielle holdning til kortet? Har det været til afstemning, er det bestyrelsen eller noget helt tredje?
Jeg synes at aktionen igår forløb ganske fint !
Men det slog mig også at det jo bestemt kun var et ganske lille hul der var på stadion, der hvor ASA normalt er
For mig rejser det et par interessante spørgsmål i forhold til foreningen
Er foreningen reelt "in sync" med sine medlemmer?
eller
drejer det sig mere om at dem der har adgang til foreningens sider har en holdning imod away-kortet?
og
kunne det tænkes at foreningens bestyrelse skulle overveje at høre medlemmerne om deres holdning,
evt. med en spørgeundersøgelse?
For mig virker det efterhånden til at protesterne efterhånden har fået et mere stædigt islæt...
Hvorfor ikke vende den om og sige "nu får vi kortet... lad os være de første til at føre en dialog med Klubben om hvordan det så kommer til at fungere bedst for OS i BW"
Men det slog mig også at det jo bestemt kun var et ganske lille hul der var på stadion, der hvor ASA normalt er
For mig rejser det et par interessante spørgsmål i forhold til foreningen
Er foreningen reelt "in sync" med sine medlemmer?
eller
drejer det sig mere om at dem der har adgang til foreningens sider har en holdning imod away-kortet?
og
kunne det tænkes at foreningens bestyrelse skulle overveje at høre medlemmerne om deres holdning,
evt. med en spørgeundersøgelse?
For mig virker det efterhånden til at protesterne efterhånden har fået et mere stædigt islæt...
Hvorfor ikke vende den om og sige "nu får vi kortet... lad os være de første til at føre en dialog med Klubben om hvordan det så kommer til at fungere bedst for OS i BW"
Sjovt nok så kommer folk ind i debatten og når det så viser sig at alle er uenige med dem så er det faktum, kilde til kritik. Hvad er "hagles ned" for dig? Vær specifik. Så kan vi diskutere det.Xort skrev: Der er et par ting jeg gerne vil vide
Ja det er bestyrelsen, det er dem der er valgt til at tage disse beslutninger.Xort skrev: 2. Hvem har besluttet BWs officielle holdning til kortet? Har det været til afstemning, er det bestyrelsen eller noget helt tredje?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler