Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)
-
BW - 665
Re: Buval?! OT
uschel Skrev:
-------------------------------------------------------
> hov Mikkel du glemte Maldini. Han må da om nogen
> være personificeringen af din påstand om
> vigtigheden af alder/rutine. I en alder af næsten
> 41 år still going strong på Milans 1 holdet
Jeg synes det er rimeligt irrelevant at hive eksempler på aldrende spillere i god for ind i debatten, så kan man ligeledes bare fiske spillere ind som har måttet stoppe, eller blevet meget dårligere pga. alder, inden de var 30.
Tror godt vi kan blive enige om at flertallet ikke holder til de bliver 40, og længere end til de bliver 28, så jeg mener det er fair nok at lave et "skøn" i den her sammenhæng, for hvornår en gennemsnitlig spiller er på vej ned ad bakke.
> hov Mikkel du glemte Maldini. Han må da om nogen
> være personificeringen af din påstand om
> vigtigheden af alder/rutine. I en alder af næsten
> 41 år still going strong på Milans 1 holdet
Jeg synes det er rimeligt irrelevant at hive eksempler på aldrende spillere i god for ind i debatten, så kan man ligeledes bare fiske spillere ind som har måttet stoppe, eller blevet meget dårligere pga. alder, inden de var 30.
Tror godt vi kan blive enige om at flertallet ikke holder til de bliver 40, og længere end til de bliver 28, så jeg mener det er fair nok at lave et "skøn" i den her sammenhæng, for hvornår en gennemsnitlig spiller er på vej ned ad bakke.
-
Hekler
Du siger altså at ingen argumenter bider på dig??
Ja så kan vi vel lige så godt lade være med at diskutere.
Hvis du ser på CL hold fx, så vil jeg regne med at de fleste hold har en kerne af spillere i min aldersgruppe, krydret med unge, selvfølgeligt.
Grungen til at bruge Milan som eksempel, ville så være at sige at mit område er indsnævret for meget, fordi der faktisk findes en del spillere som er aktive også efter...
Ja så kan vi vel lige så godt lade være med at diskutere.
Hvis du ser på CL hold fx, så vil jeg regne med at de fleste hold har en kerne af spillere i min aldersgruppe, krydret med unge, selvfølgeligt.
Grungen til at bruge Milan som eksempel, ville så være at sige at mit område er indsnævret for meget, fordi der faktisk findes en del spillere som er aktive også efter...
-
BW - 665
Hekler Skrev:
> Du siger altså at ingen argumenter bider på dig??
>
> Ja så kan vi vel lige så godt lade være med at
> diskutere.
Wow... det kan man da kalde en irrelevant beskyldning. Jo sagtens, jeg siger bare at det ikke fremmer nogens sag at hive enkelte eksempler fra rundt omkring i verden ind i en diskussion - uanset emnet.
> Hvis du ser på CL hold fx, så vil jeg regne med at
> de fleste hold har en kerne af spillere i min
> aldersgruppe, krydret med unge, selvfølgeligt.
>
> Grungen til at bruge Milan som eksempel, ville så
> være at sige at mit område er indsnævret for
> meget, fordi der faktisk findes en del spillere
> som er aktive også efter...
Der er en del spillere der spiller fint når de er 37 ja, der er også en del der er for gamle når de er 30, jeg mener ikke man kan bruge eksempler i den dur til at bestemme noget - så må man generalisere, eller endnu bedre bare kigge på den individuelle spiller og lave et skøn.
> Du siger altså at ingen argumenter bider på dig??
>
> Ja så kan vi vel lige så godt lade være med at
> diskutere.
Wow... det kan man da kalde en irrelevant beskyldning. Jo sagtens, jeg siger bare at det ikke fremmer nogens sag at hive enkelte eksempler fra rundt omkring i verden ind i en diskussion - uanset emnet.
> Hvis du ser på CL hold fx, så vil jeg regne med at
> de fleste hold har en kerne af spillere i min
> aldersgruppe, krydret med unge, selvfølgeligt.
>
> Grungen til at bruge Milan som eksempel, ville så
> være at sige at mit område er indsnævret for
> meget, fordi der faktisk findes en del spillere
> som er aktive også efter...
Der er en del spillere der spiller fint når de er 37 ja, der er også en del der er for gamle når de er 30, jeg mener ikke man kan bruge eksempler i den dur til at bestemme noget - så må man generalisere, eller endnu bedre bare kigge på den individuelle spiller og lave et skøn.
-
bobar
Re: Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)
Nu har jeg siddet og kigget på de mange mere eller mindre gode forslag som folk disker op med. FCM har selvfølgelig meldt ud at der nok ikke bliver købt nogen nye spillere... måske.
Så kom jeg til at tænke.... og nej det gjorde ikke ondt.
nu når vi ikke investerer i de faste 2-3-4 stk til 4/5 millioner, er det så helt hen i hampen at gætte på at vi køber en spiller mere i Borring klassen. Her tænker jeg pris 20 - 25 millioner. Er det helt umuligt at tænke sig at vi smider penge i Søren Larsen. ( der har været meget stille omkring ham de sidste tid) - eller endnu vildere endnu.. hvorfor hører vi intet om Djiby fall
- og ja, jeg er helt seriøs. - vi lavede en god handel med Borring.. måske vi har lidt kredit der, hos OB 
bare en sjov tanke. Hvad siger i andre?
Så kom jeg til at tænke.... og nej det gjorde ikke ondt.
nu når vi ikke investerer i de faste 2-3-4 stk til 4/5 millioner, er det så helt hen i hampen at gætte på at vi køber en spiller mere i Borring klassen. Her tænker jeg pris 20 - 25 millioner. Er det helt umuligt at tænke sig at vi smider penge i Søren Larsen. ( der har været meget stille omkring ham de sidste tid) - eller endnu vildere endnu.. hvorfor hører vi intet om Djiby fall
bare en sjov tanke. Hvad siger i andre?
-
Thomas Lund
Din påstand om at fodboldspillere er for gamle og fysisk ikke kan præstere som 30-årig er ikke korrekt. Man snakker faktisk om at kroppen topper et sted mellem 20-30 år og derved er der altså ikke belæg for at påstå at fordi en spiller er blevet 31, så er han fysisk ubrugelig, pånær de eksempler som du præsenteres for.
Du kan læse lidt om fysikken her f.eks. http://www.netdoktor.dk/tema/aeldre/fys ... yngre.html
Hjerteforeningen lægger sig lige imellem, altså 25 år:
http://www.hjerteforeningen.dk/sw42363.asp?usepf=true
Begge artikler påpeger dog, at netop fysisk aktivitet nedsætter degenereringen, især den tidlige i starten af 30erne, der fra start ikke går særligt hurtigt.
Lund
Du kan læse lidt om fysikken her f.eks. http://www.netdoktor.dk/tema/aeldre/fys ... yngre.html
Hjerteforeningen lægger sig lige imellem, altså 25 år:
http://www.hjerteforeningen.dk/sw42363.asp?usepf=true
Begge artikler påpeger dog, at netop fysisk aktivitet nedsætter degenereringen, især den tidlige i starten af 30erne, der fra start ikke går særligt hurtigt.
Lund
-
bobar
Ja, man har en holdning til man får en ny
Nej har også læst artiklen og den er logisk nok.. det var måske lidt tankespind eller ønsketænkning måske, men stadig underligt at der har været så stille omkring lige de 2 spillere (Søren Larsen og Djiby) her i Januar.
Nej har også læst artiklen og den er logisk nok.. det var måske lidt tankespind eller ønsketænkning måske, men stadig underligt at der har været så stille omkring lige de 2 spillere (Søren Larsen og Djiby) her i Januar.
-
Jesper BW1100
bobar Skrev:
> Her tænker jeg pris 20 - 25 millioner.
> Er det helt umuligt at tænke sig at vi smider
> penge i Søren Larsen.
Ja.
> hvorfor hører vi intet om Djiby fall
-
> og ja, jeg er helt seriøs.
Ja eller Kaka? Han skal jo ikke til City alligevel har jeg hørt... Come on mand. At foreslå Djiby er jo fuldstændig urealistisk.
> Her tænker jeg pris 20 - 25 millioner.
> Er det helt umuligt at tænke sig at vi smider
> penge i Søren Larsen.
Ja.
> hvorfor hører vi intet om Djiby fall
> og ja, jeg er helt seriøs.
Ja eller Kaka? Han skal jo ikke til City alligevel har jeg hørt... Come on mand. At foreslå Djiby er jo fuldstændig urealistisk.
-
BW - 665
Thomas Lund Skrev:
> Din påstand om at fodboldspillere er for gamle og
> fysisk ikke kan præstere som 30-årig er ikke
> korrekt. Man snakker faktisk om at kroppen topper
> et sted mellem 20-30 år og derved er der altså
> ikke belæg for at påstå at fordi en spiller er
> blevet 31, så er han fysisk ubrugelig, pånær de
> eksempler som du præsenteres for.
Sidder som et stort spørgsmålstegn lige nu... hvor i alverden har jeg fremsat sådan en påstand? Jeg tror ikke du har læst tråden Lund, jeg tror kun du har læst seneste indlæg - læs mine tidligere indlæg og svar påny hvis du stadig har nogle indvendinger, eftersom jeg på intet tidspunkt har sagt noget om hvorvidt man kan præstere eller ej når man er over 30.
Jeg har udtalt at skal man handle spillere ind, er der ikke nogen fremtid i de fleste spillere over 30, så min tese var såmen blot at skulle vi ud og bruge store penge, skulle der også være fremtid i købet på længere sigt.
Alt det nonsens du lægger i munden på mig står helt for din egen regning, og paradoksalt nok er jeg enig i at en spiller over 30 sagtens kan holde et højt niveau.
> Din påstand om at fodboldspillere er for gamle og
> fysisk ikke kan præstere som 30-årig er ikke
> korrekt. Man snakker faktisk om at kroppen topper
> et sted mellem 20-30 år og derved er der altså
> ikke belæg for at påstå at fordi en spiller er
> blevet 31, så er han fysisk ubrugelig, pånær de
> eksempler som du præsenteres for.
Sidder som et stort spørgsmålstegn lige nu... hvor i alverden har jeg fremsat sådan en påstand? Jeg tror ikke du har læst tråden Lund, jeg tror kun du har læst seneste indlæg - læs mine tidligere indlæg og svar påny hvis du stadig har nogle indvendinger, eftersom jeg på intet tidspunkt har sagt noget om hvorvidt man kan præstere eller ej når man er over 30.
Jeg har udtalt at skal man handle spillere ind, er der ikke nogen fremtid i de fleste spillere over 30, så min tese var såmen blot at skulle vi ud og bruge store penge, skulle der også være fremtid i købet på længere sigt.
Alt det nonsens du lægger i munden på mig står helt for din egen regning, og paradoksalt nok er jeg enig i at en spiller over 30 sagtens kan holde et højt niveau.
-
Bakbo
Fall er fuldstændig urealistisk, hvor stort er prisskiltet for ham ikke lige?
Jeg håber vi giver nogle af de unge chancen oppe i angrebet, derimod trænger vi mere til en forstærkning på midtbanen.
Jeg håber vi giver nogle af de unge chancen oppe i angrebet, derimod trænger vi mere til en forstærkning på midtbanen.
-
j3pq3
Bakbo Skrev:
> Jeg håber vi giver nogle af de unge chancen oppe i
> angrebet, derimod trænger vi mere til en
> forstærkning på midtbanen.
den uddybning glæder jeg mig godt nok til..
> Jeg håber vi giver nogle af de unge chancen oppe i
> angrebet, derimod trænger vi mere til en
> forstærkning på midtbanen.
den uddybning glæder jeg mig godt nok til..
-
Fcm-star
Det handler jo ikke kun om at have råd, det handler osse om det er interessant for spilleren. Jeg tvivler på at en af superligaens største stjerner vælger at skifte formstærke OB ud med FC Midtjylland om han så fik 5 gange så meget i løn. Herning er jo ikke særlig attraktivt i forhold til byer som Århus, Odense, Aalborg, København for den sags skyld Holstebro.
-
j3pq3
Fcm-star Skrev:
> Det handler jo ikke kun om at have råd, det
> handler osse om det er interessant for spilleren.
> Jeg tvivler på at en af superligaens største
> stjerner vælger at skifte formstærke OB ud med FC
> Midtjylland om han så fik 5 gange så meget i løn.
> Herning er jo ikke særlig attraktivt i forhold til
> byer som Århus, Odense, Aalborg, København for den
> sags skyld Holstebro.
altså hvis det er fordi du mener omtalen er betydende for en spiller om han ville skifte til en klub, synes jeg da ikke du kan finde nogen klubber i danmark hvor du har bedre muligheder for at få et skub i karrieren. så ved ikke helt om jeg kan følge dig i din tanke der.
hvad falls situation angår, så ville det jo også være underligt hvis han skulle fortsætte sin karriere her i danmark da man nu ikke har de fornødne midler til at holde ham i landet. så jeg tror faktisk ikke du skal være så sikker på at fall nødvendigvis ville skifte til udlandet hvis han blev tilbudt den samme løn som han kunne forvente sig i udlandet.....
> Det handler jo ikke kun om at have råd, det
> handler osse om det er interessant for spilleren.
> Jeg tvivler på at en af superligaens største
> stjerner vælger at skifte formstærke OB ud med FC
> Midtjylland om han så fik 5 gange så meget i løn.
> Herning er jo ikke særlig attraktivt i forhold til
> byer som Århus, Odense, Aalborg, København for den
> sags skyld Holstebro.
altså hvis det er fordi du mener omtalen er betydende for en spiller om han ville skifte til en klub, synes jeg da ikke du kan finde nogen klubber i danmark hvor du har bedre muligheder for at få et skub i karrieren. så ved ikke helt om jeg kan følge dig i din tanke der.
hvad falls situation angår, så ville det jo også være underligt hvis han skulle fortsætte sin karriere her i danmark da man nu ikke har de fornødne midler til at holde ham i landet. så jeg tror faktisk ikke du skal være så sikker på at fall nødvendigvis ville skifte til udlandet hvis han blev tilbudt den samme løn som han kunne forvente sig i udlandet.....
-
Fcm-star
Nu tvivler jeg stærkt at hvis en klub som Ajax vælger at byde på Fall, at han kræver samme løn som han får i OB er nok lig med 0. Jeg er ret sikker på at Fall ville vælge at skifte til udlandet hvis det rigtige tilbud kom, det ville stortset alle fodboldspillere også Fall.
Hvis jeg var 17-18 år og kunne vælge at spille for FCM eller Brøndby. Så ville jeg have svært ved at vælge men ville nok i sidste ende skifte til FCM, pga deres ry for at sælge unge spillere til udlandet.
Hvis jeg var 24-25 år var en profil i superligaen og skulle have et skub til udlandet og jeg spillede for f.eks Esbjerg, og jeg havde valget mellem FCM eller BIF/FCK, så havde jeg valgt BIF/FCK uden tvivl.
Hvis FCM var ude og byde på Fall, så var FCK og Brøndby det osse, og så havde en af de 2 sikret sig ham, det er jeg næsten 100 % sikker på. Desuden ville Fall aldrig skifte til en anden dansk klub, det ville da kun sætte ham tilbage, hvis Fall skifter, så ryger han til udlandet, og jeg synes det er fuldstændig til grin at nogen bare kan overveje at Fall kunne være interresant for os! Man skal osse tænke realistisk en gang i mellem.
Hvis jeg var 17-18 år og kunne vælge at spille for FCM eller Brøndby. Så ville jeg have svært ved at vælge men ville nok i sidste ende skifte til FCM, pga deres ry for at sælge unge spillere til udlandet.
Hvis jeg var 24-25 år var en profil i superligaen og skulle have et skub til udlandet og jeg spillede for f.eks Esbjerg, og jeg havde valget mellem FCM eller BIF/FCK, så havde jeg valgt BIF/FCK uden tvivl.
Hvis FCM var ude og byde på Fall, så var FCK og Brøndby det osse, og så havde en af de 2 sikret sig ham, det er jeg næsten 100 % sikker på. Desuden ville Fall aldrig skifte til en anden dansk klub, det ville da kun sætte ham tilbage, hvis Fall skifter, så ryger han til udlandet, og jeg synes det er fuldstændig til grin at nogen bare kan overveje at Fall kunne være interresant for os! Man skal osse tænke realistisk en gang i mellem.
-
HauG
Fcm-star Skrev:
> Nu tvivler jeg stærkt at hvis en klub som Ajax
> vælger at byde på Fall, at han kræver samme løn
> som han får i OB er nok lig med 0. Jeg er ret
> sikker på at Fall ville vælge at skifte til
> udlandet hvis det rigtige tilbud kom, det ville
> stortset alle fodboldspillere også Fall.
>
> Hvis jeg var 17-18 år og kunne vælge at spille for
> FCM eller Brøndby. Så ville jeg have svært ved at
> vælge men ville nok i sidste ende skifte til FCM,
> pga deres ry for at sælge unge spillere til
> udlandet.
>
> Hvis jeg var 24-25 år var en profil i superligaen
> og skulle have et skub til udlandet og jeg
> spillede for f.eks Esbjerg, og jeg havde valget
> mellem FCM eller BIF/FCK, så havde jeg valgt
> BIF/FCK uden tvivl.
>
> Hvis FCM var ude og byde på Fall, så var FCK og
> Brøndby det osse, og så havde en af de 2 sikret
> sig ham, det er jeg næsten 100 % sikker på.
> Desuden ville Fall aldrig skifte til en anden
> dansk klub, det ville da kun sætte ham tilbage,
> hvis Fall skifter, så ryger han til udlandet, og
> jeg synes det er fuldstændig til grin at nogen
> bare kan overveje at Fall kunne være interresant
> for os! Man skal osse tænke realistisk en gang i
> mellem.
Og Borring er undtagelsen som bekræfter reglen?
> Nu tvivler jeg stærkt at hvis en klub som Ajax
> vælger at byde på Fall, at han kræver samme løn
> som han får i OB er nok lig med 0. Jeg er ret
> sikker på at Fall ville vælge at skifte til
> udlandet hvis det rigtige tilbud kom, det ville
> stortset alle fodboldspillere også Fall.
>
> Hvis jeg var 17-18 år og kunne vælge at spille for
> FCM eller Brøndby. Så ville jeg have svært ved at
> vælge men ville nok i sidste ende skifte til FCM,
> pga deres ry for at sælge unge spillere til
> udlandet.
>
> Hvis jeg var 24-25 år var en profil i superligaen
> og skulle have et skub til udlandet og jeg
> spillede for f.eks Esbjerg, og jeg havde valget
> mellem FCM eller BIF/FCK, så havde jeg valgt
> BIF/FCK uden tvivl.
>
> Hvis FCM var ude og byde på Fall, så var FCK og
> Brøndby det osse, og så havde en af de 2 sikret
> sig ham, det er jeg næsten 100 % sikker på.
> Desuden ville Fall aldrig skifte til en anden
> dansk klub, det ville da kun sætte ham tilbage,
> hvis Fall skifter, så ryger han til udlandet, og
> jeg synes det er fuldstændig til grin at nogen
> bare kan overveje at Fall kunne være interresant
> for os! Man skal osse tænke realistisk en gang i
> mellem.
Og Borring er undtagelsen som bekræfter reglen?