Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
UlvenFraNord

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af UlvenFraNord »

Van der Vaart på toppen som angriber, så behøver han ikke løbe så langt for at komme i skudposition, og skyde det kan han jo! ;) :mrgreen:

Sahl

Indlæg af Sahl »

Noerum skrev:
1. feb 2017, 00:36
Steinlein sagde på tv3sports dækning, at vi jo kunne rykke kantspillere op og spille med falsk 9'er.. Hold nu op.. Alle skriger på en angriber. Træneren, fans og medier.. Steinlein er åbenbart den eneste der ikke vil indse det!

Hvis Riis og Paul bliver skadet eller får karantæne, hvad så? 😡 #Novakpåtoppen
Tror faktisk Novak er den bedste "skytte" vi har

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man kan sige, at der er flere, der kommer til en slags eksamen her i foråret, Riis, Halsti, Poul ikke mindst, det er vel nu eller aldrig for ham i FCM.

Brohniho og Gustav W. også til eksamen, Duelund også.

Thorup kommer vel også til eksamen, han er tvunget til at få spillet til af fungere bedre omkring VDV.

Jeg forstår ikke, at man siger man har flugt ham spilleren fra Ungarn, han er kontraktfri til sommer, øhh hvorfor signer man ham ikke fra sommer af ?

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:
1. feb 2017, 01:15
Man kan sige, at der er flere, der kommer til en slags eksamen her i foråret, Riis, Halsti, Poul ikke mindst, det er vel nu eller aldrig for ham i FCM.

Brohniho og Gustav W. også til eksamen, Duelund også.

Thorup kommer vel også til eksamen, han er tvunget til at få spillet til af fungere bedre omkring VDV.

Jeg forstår ikke, at man siger man har flugt ham spilleren fra Ungarn, han er kontraktfri til sommer, øhh hvorfor signer man ham ikke fra sommer af ?
Vi henter ham sikkert til sommer og så ryger Halsti. Det er mit bud.
Jeg tror Bruninho skal være exceptionel god før, at vi tilknytter ham permanent.

Selvom jeg er halv skuffet over, at vi ikke har fået en CF og angriber, så må vi give tillid til de spillere der får chancen nu og håbe de enten passer til Thorups stil eller at han ændre en smule.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg synes godt nok det har været et blandet vindue, hvor transferstrategien ser ud til at have været anderledes end tidligere. Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, at vi kun har signet spillere fra den danske liga.

Jeg er generelt fint tilfreds med vores tilgange i form af "Sønderjyske-pakken". 3 solide superligspillere til 5,5-7 mio kr. alt i alt er rigtig fint. Hvis deres kontraktuelle situation havde været anderledes i SE kunne vi måske kun have fået en af dem til den samme pris. Særligt Kroon, men også Dal Hende har videresalgspotentiale, og begge bliver formentlig stamspillere senest til sommer, hvor Novak bliver skudt af. Derudover tror jeg Drachmann bliver en solid og værdifuld gardering for Sparv. Hverken Halsti eller Rømer har slået til på sekseren i efteråret i min optik, så vi har fået en forstærkning til små penge, der kan gardere på den vigtige sekserposition.

Der er ikke nogen wauw-signings a la Kadlec eller VDV for den sags skyld, men det er solide, driftsikre og sultne spillere i en fornuftig alder, som hverken bliver solgt videre for 40 mio. kr., men hellere ikke falder igennem på grund af mange skader, dårlig kampform eller er for svære at integrerer i klubben.

Falkesgaard er signet som reservekeeper, og er et ok valg, som igen på ingen måde er et opsigtsvækkende valg. Han er sikkert en billigere løsning som reserve, og derudover får vi et mere klart hierarki på målmandspositionen, hvilket kan føre til mindre snak om i pressen, om hvem der er første valg.

På salgssiden er jeg meget begejstret for salget af Banggaard til Bundesligaen for ca. 5 mio. kr. Stort tillykke til Patrick, der har fået en god mulighed - også selvom Damstadt spiller i anden Bundesliga efter sommerferien. Udover en fin sum penge, så er det god branding for klubben, at vi igen har solgt en spiller til udlandet, som vi hentede i en ung alder. Det gør det ikke mindre interessant for unge talenter at vælge os i fremtiden. Det ærgrer mig dog, at vi ikke fik lukket en aftale med den 28 årige landsholdspiller fra et land, der var til slutrunde sidste sommer. Han lød spændende, men måske vi gafler ham til sommer?

Jeg vil dog sige, at Riis har set rigtig spændende ud i begrænset spilletid, og han har fin upside (større end Banggaard på den lange bane, dog vil Pattrick være mere driftsikker på den korte bane), så nu får han på alle måder chancen for at vise sig frem, og bevise hvorfor vi ikke skal investere store summer i en ny stopper. Det kan blive rigtig godt, men der er bestemt også en risiko for, at han ikke er klar (det samme gælder for Nicolaisen), og så kan CS komme til at se dum ud det kommende halve år. Sidste sommer var vi tæt på Okore og i dette vindue glippede det med en ungarsk landsholdspiller. Er det et tegn på, at den sportslige ledelse ikke selv mener, at de unge stoppertalenter er klar nu?

Jeg glæder mig personligt til at se Riis få mere spilletid, da han har vist lovende takter, men det store spørgsmål er naturligvis om han er klar til en fast plads allerede (i givet fald kommer CS til at se genial ud), og derudover er bredden klart svækket. Spørgsmålet er om Drachmanns ankomst gør at man vil frigive Sparv til midterforsvaret, hvis det bliver nødvendigt?

Salget af Kris Olsson til 6 mio kr. er jeg ikke videre begejstret for. Vi havde kontrakt med en svensk U-21 landsholdsanfører med et meget stort potentiale, og en slutrunde næste sommer, hvor han med yderligere gode præstationer kan blive skudt af til et stort beløb. Nu har AIK fået denne upside, og jeg tror han kommer til at få sit gennembrud der. CS har sikret sig 20 % ved videresalg, så det er fint, men måske også et tegn på, at CS godt ved, at Kris kan blive solgt til et stort beløb i AIK-tiden. Der er ingen tvivl om, at Olsson havde behov for kontinuerlig spilletid frem mod slutrunden, men havde en lejeaftale med AIK (eller andre) ikke været lige så fin som et salg?

Anyway vi har fået Kroon ind den anden vej til billigere penge, og formentlig en lavere lønpost, så det er det positive ved denne handel, selvom jeg føler vi har solgt en spiller med et meget større potentiale end et 6 mio. kr. salg, og at vi dermed burde have lavet flere penge på ham.

Udlejning af Pusic var ikke den optimale løsning. Et salg havde været bedre, men han skulle formentlig væk, så vi kunne få mere ro på bagsmækken. Hans store lønpost bliver dækket af hollænderne, og de betaler et ukendt fee for at leje ham. Der er ikke anden end at bede til de højere magter om, at Gud Søn slår til i Rotterdam, så han bliver solgt til sommer.

Jeg havde været ok tilfreds med angrebspositionen, HVIS jeg vidste at Bruninho var på samme niveau som i hans FCN-dage. Han har potentiale til at være en klar profil i suppen, og med Paul som andetvalget ville det have været fint. Vi er dog blevet meget sårbare, hvis Bruninho ikke kommer i ordentlig form eller bliver sine skader kvit...Zacharias lød som en spændende spiller med et stort potentiale, og med den manglende bredde i angrebet havde jeg håbet på, at han var blevet tilbudt en permanent kontrakt. Nu må Tychosen gribe chancen, hvis der bliver behov for ham.

Alt i alt er vi ikke svækket antalsmæssigt, og har fået nogle forstærkninger på venstre back, den defensive midt og til kanten. Omvendt står vi med nye store risici i midterforsvaret (hvis Riis, Halsti eller Nicolaisen ikke slår til, eller Kian bliver skadet) og i angrebet (hvis Bruninho ikke kommer i omdrejninger og rammer sit niveau). Der er et klart element af lotteri over nogle af (de manglende) beslutningerne i dette vindue. Særligt på den korte bane, mens vi har lavet nogle fornuftige indkøb på lang sigt. Særligt Bruninho, men også Riis skal gerne ramme et godt niveau i foråret.

Derudover er det bemærkelsesværdigt, at vi igen kommer ud af et transfervindue med overskud. Spørgsmålet er om det skyldes den ændrede og lavere risikoprofil hos Benham, tilfældigheder, at FCK alligevel vinder mesterskabet i år, hvorfor det er bedre at gemme økonomien til næste vindue samt at se, hvad vi har i vores unge stoppere og lejesvende?

henker

Indlæg af henker »

Har ikke længere tiltro steinlein og thorup.. hvis det fortsætter hvor vi slap fra, så må de fyre sig selv.

Jeg er stadigvæk ikke overbevist i denne transfer vinduet... Men vælger at lad se an hvordan steinlein og thorup bruger truppen i foråret.

Sander

Indlæg af Sander »

Jeg tror stadigvæk ikke på at Thorup med sin manglende karisma og respekt kan forbedre spillernes indsats.

Selv med vinduets køb og salg bliver det 6. pladsen vi skal spille om. Han skal jo også bruge en lang proces med de nye og prøve at finde dna.

Det bliver fortsat gab på mch.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sander skrev:
1. feb 2017, 08:29
Jeg tror stadigvæk ikke på at Thorup med sin manglende karisma og respekt kan forbedre spillernes indsats.

Selv med vinduets køb og salg bliver det 6. pladsen vi skal spille om. Han skal jo også bruge en lang proces med de nye og prøve at finde dna.

Det bliver fortsat gab på mch.
Hold nu op med det fis. Han er vel også skyld i, at du ikke fik noget i Lørdags og at Trump blev valgt og det er vel også hans skyld, at vi ingen angriber fik osv.

Christian

Indlæg af Christian »

Flot og nuanceret indlæg Thenry.

Positivt vindue set herfra:
-Jeg tror på at Riis kan erstatte Banggaard. Banggaard har gjort det godt for klubben og stort held og lykke til ham i Bundesligaen.
-Olsson havde ikke tillid fra Thorup, så fornuftigt med et godt salg af ham.
-Pusic har ikke bidraget med noget positivt i de indhop han har fået. Godt med udlejning og håber på salg til sommer.

Jeg tror på Paul i angrebet og derudover har vi jo en spillestil der gør, at vi ikke er afhængige af en angriber der scorer 15 mål. Desuden så vi flere indhop fra Andersson og Thycosen i efteråret, og måske der er et gennembrud i vente der.
Derudover kommer der 3 nye spillere til fra Sønderjyske, som jeg er overbevist om vil kæmpe for at få en plads på holdet og derved skærpe konkurrencen og skarpheden hos hele truppen.

Ros til klubben der har handlet både sportsligt og økonomisk fornuftigt i dette vindue. Og lad så bare sæsonen komme i gang.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

henker skrev:
1. feb 2017, 08:07
Har ikke længere tiltro steinlein og thorup.. hvis det fortsætter hvor vi slap fra, så må de fyre sig selv.

Jeg er stadigvæk ikke overbevist i denne transfer vinduet... Men vælger at lad se an hvordan steinlein og thorup bruger truppen i foråret.
Kræver det ikke man har haft tiltro inden man ikke ikke kan have det længere?

Noe

Indlæg af Noe »

THenry skrev:
1. feb 2017, 02:48
Alt i alt er vi ikke svækket antalsmæssigt, og har fået nogle forstærkninger på venstre back, den defensive midt og til kanten. Omvendt står vi med nye store risici i midterforsvaret (hvis Riis, Halsti eller Nicolaisen ikke slår til, eller Kian bliver skadet) og i angrebet (hvis Bruninho ikke kommer i omdrejninger og rammer sit niveau). Der er et klart element af lotteri over nogle af (de manglende) beslutningerne i dette vindue. Særligt på den korte bane, mens vi har lavet nogle fornuftige indkøb på lang sigt. Særligt Bruninho, men også Riis skal gerne ramme et godt niveau i foråret.
Overordnet en meget fin analyse, som jeg grundlæggende er enig i (ikke bare det citerede).

Jeg er alligevel meget mere pessimistisk end jeg var før vinduet(s sidste dag), og end jeg har været tidligere. Det er virkelig blevet udstillet, at vi er en lille fisk, der må gå efter smulerne, når andre har taget for sig. Det går nogenlunde, når vi opportunistisk udnytter en pludselig opstået mulighed (som de tre fra Sønderjyske, Kadlec eller VdV). Skal vi købe til en bestemt position, ser det straks værre ud. Det her er tredje vindue, hvor vi prøver at erstatte Erik - uden held. Vi står uden kvalificeret topangriber efter salget af Duncan, Kadlec og Pusic. Som resultat har vi nu en skævvredet trup: Topklasse på midten, tynde i forsvar og i angreb.

Jeg er desuden meget overrasket - chokeret - over den sportslige ledelse på den sidste dag. Hvordan man kan afhænde Pusic og Banggaard uden at have en direkte afløser 100% klar i stedet, er i mine øjne meget svagt arbejde. Det må bare ikke ske, og slet ikke to gange på et vindue. Resultatet er, at vi har svækket os yderligere på positioner, hvor vi i forvejen stod svagest. Argumentet vil være, at risikoprofilen er ændret. Vi skal sælge, før vi kan købe. Jeg vil omvendt hævde, at transferoverskuddet i sidste vindue var så stort, at der var luft til at agere proaktivt i dette vindue.

Nu må vi se, om vi kan humpe os igennem foråret. Riis skal nok gøre det godt, og jeg tror faktisk, at Paul får lavet sine mål. Problemet er bare, at vi ikke må få skader eller karantæner på de to positioner. Ellers er der kontant afregning i pointregnskabet. Og vi SKAL i Europa. Og endnu værre: Det er det her hold som er fundamentet for at kvalificere os til gruppespillet næste år, foruden byde FCK op til dans i næste sæson.
THenry skrev:
1. feb 2017, 02:48
Derudover er det bemærkelsesværdigt, at vi igen kommer ud af et transfervindue med overskud. Spørgsmålet er om det skyldes den ændrede og lavere risikoprofil hos Benham, tilfældigheder, at FCK alligevel vinder mesterskabet i år, hvorfor det er bedre at gemme økonomien til næste vindue samt at se, hvad vi har i vores unge stoppere og lejesvende?
Problemet er bare, at der ikke er noget der tyder på, at vi kan "overføre" penge til næste vindue. Pengene fra Sisto og Kadlec har i hvert fald ikke været i spil i dette vindue.

Sander

Indlæg af Sander »

Komiske Ali sagde at vi er gået forstærket ud af dette vindue.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu er det ikke sådan, at jeg decideret klapper i mine små hænder over Steinlein's transfer deadline. Havde som mange andre herinde håbet på 1 angriber samt 1 central forsvarer. Facit = formentlig snart sorte tal på bundlinjen.

Nu står vi så her. 3 gode SE signinger og en stor flok u-spillere som nu skal til at bevise deres værd. Er det for meget at forlange, at vi fans og Fcm giver dem lidt tid til at udvikle sig ? og ikke smider om os med lånte fjer, inden vi finder ud af, om vi har guld med på træningsbanen og I kamp eller om vi til sommer skal ud og investere et størrere beløb på spillerindkøb. Til den tid får vi så også 2 spillere tilbage fra Skive, hvoraf jeg ihvert tilfælde håber, at en spiller som Jakup Thomsen, har fået godt med spilletid og virkelig har rykket sig, for vi mangler folk i angrebet.

Mit ønske til Fcm er. I næste transfervindue skal der være en stor liste på / over spillere som vi kunne ønske os, og hvis en spiller mislykkedes at signe, så prøver man den næste på listen. Vi skal stå bedre når den nye sæson starter, og det ville have været fedt, hvis vi også stod godt transfermæssigt nu, men skal vi ikke lige give de unge chancen og klappe hesten lidt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Truewolf, det er jo sådan det fungerer allerede. FCM har jo mindst været ude efter 3 angribere og 2-3 forsvarer, der så ikke har kunne lade sig gøre af forskellige grunde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har i øvrigt rimelig optur over YL står samlet tilbage.
Eneste er Zacharias ud, men med Anderson og forhåbentlig Torp tilbage fra skader.

Ligeledes er Riis, Nicolaisen, Thycosen, Kaan og Anderson alle stadig i truppen :D

Låst