Jeg synes da helt klart, at der var nye elementer i det offensive spil. Vi får Evander tættere på modstanderens mål, og får flere løb omkring ham. Derudover får vi plads til både Mabil og Wikheim. De 3 kan sammen med Kaba gør ondt på alle hold i ligaen. Vi truer både med fart, teknik, kreativitet og Kabas fysik i feltet. Vores offensiv var langt bedre, end det vi har set hele sæsonen. Derudover havde jeg da helt glemt, hvor farlig Wikheim er i omstillngerne (at han skulle have afleveret tidligere og dermed spillet omstillingschancerne større er så en anden sag).Stoffer skrev: ↑26. aug 2019, 10:28Vi har spillet en(!) fornuftig kamp. Og folk dåner.
Sidste efterår var vi også gode, og det gjaldt også i starten under KA, og det var ligesom i år, efter at vi skuffende blev smidt ud at først Astana og siden Malmø. Så kom foråret og alt var bål og brænd herinde.
Jeg er en del af den negative brigade, jeg synes, vi skulle prøve at fortsat være afmålt skeptiske efter den her sæsonstart. Intet i kampen mod Sønderjyske lugtede af nye tider. Det lignede vores klassiske stil - og jeg synes det i sig selv er bekymrende, hvis Priske "bare" vil tilbage den.
Tiden må vise, om vi giver køb på den defensive soliditet ved at hive en stopper ud og erstatte ham med en ekstra offensivspiller. Sønderjyske var for ringe offensivt til, at vi fik nogle svar ift. vores defensiv.
Jeg synes, det ser ud til, at vi får flere spillere på positioner, der er bedre for dem i 4-2-3-1, og dermed får vi sparket liv i den sølle offensiv, vi har set indtil videre i denne sæson. Udover Evander, Mabil og Wikheim så fungerede Sparv også bedre end længe set. Vi har tidligere diskuteret, at han ikke var god nok offensivt, da vi spillede det gamle system med 3 stoppere. Det ser ud til, at han kommer mere til rette som 6'er foran en 4-backkæde.
4-2-3-1 er måske også et system, der passer bedre til vores brasilianske venner?
Det ser i hvert fald ud til, at både Evander og Paulinho primært har spillet den formation i hjemlandet.
Jeg synes helt klart, der er grund til at være optimistisk efter fiaskoen mod Hobro, selvom det da kun er efter 1 kamp med det nye setup, men spillemæssigt var der klar fremgang i det nye system, og vi har fået den bedste sæsonstart nogensinde i Superligaen, så synes da det er fair, at der er mere positiv stemning herinde, end der plejer, men hvis man er medlem af "de negative brigader", så skal man vel finde huller i osten. Der står vel i brigadens vedtægter