@MogensOestergaard
Du bliver altså lidt morsom i denne tråd - om det er meningen eller ej kan jeg ikke helt lure.
Du citerer meget fint fra det der fodboldlov med følgende:
Hvis der begås en holde-forseelse mod en angrebsspiller, og kontaktstedet er udenfor straffesparksfeltet men efterfølgende strækker sig ind i straffesparksfeltet, skal der dømmes straffespark. At holde er den eneste forseelse, hvor kontaktstedet kan strække sig over en længere distance, og det er derfor ikke rimeligt, at forsvarsspilleren skal slippe billigere, blot fordi forseelsen begyndte uden for straffesparksfeltet.
Men så begynder du at fejlfortolke det helt og aldeles for derefter at fortsætte med at holde fast i din fejl (Det er her det blir morsomt

)
"Men efterfølgende strækker sig ind i straffesparksfeltet" henviser altså ikke til angrebsspilleren, men derimod til holde-forseelsen, og som Noe og Saemala ganske rigtigt har forklaret, kan der ikke dømmes straffespark hvis Leon slipper angriberen uden for straffesparksfeltet uanset at angriberen falder i straffesparksfeltet.
Vurderer dommeren at Leon fortsætter sin holdeforseelse indtil og/eller efter angriberen når ind i straffesparksfeltet, så er der selvfølgelig klart straffe, og derfor må sagens kerne være hvornår Leon slipper.
Jeg har kun set det en gang ( i morgennyhederne på News) og der fremstår det IMHO ret klart at Leon vælger at slippe omkring en meter (øjemål) inden angriberen når feltet, og så kan der jo ikke dømmes straffe...
Om han fratager ham en oplagt målchance er lidt meh, men jeg synes godt man kan give rødt (har igen kun set episoden en gang og der var min fokus altså mest på om der rent faktisk var straffe) - man skal også tænke på at Leon alligevel har fat i ham over nogle meter...