Mød Kuhn torsdag i Fanloungen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Re: Mød Kuhn torsdag i Fanloungen

Indlæg af Hausser »

Holger skrev: Det må da være forholdsvis enkelt for dig, at gå ind i baren og købe, det du skal have og tage det med dig, hvis du hellere vil drikke det med dine IKKE-BW-venner.
Så jeg for står ikke problemet.

I min verden er det lige så logisk, at BW-arrangementer er for BW´ere og ikke andet.
Ja og så kan vi ellers sætte os ud på betonen og drikke dem, super løsning! Som ofte så kommer vi bare det senere og drikker øl inde på stadion i stedet, altså ikke noget som kommer BW til gode og lur mig om der ikke findes et hav af mennesker som heller ikke kommer i BW-café pga de også kender folk som er udelukket.

Det er nemt at sige at BW-arrangementer og lokaler er for BWere, men jeg advokerer på det kraftigste for at man overvejer den igen og måske forholder sig til nogle af de spørgsmål jeg stillede til BW tidligere i tråden. Der er mange indikationer på at engagementet ikke er særligt stort i BW..

Hvor mange BWere var der til mødet med Kuhn?

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hekler skrev: Man kan vel nærmere stille spørgsmålet, hvordan kan du tillade dig ikke at være medlem når nu det kun drejer sig om et symbolsk beløb. Som det er nu får du oven i købet en højere rabat på dit sæsonkort end prisen for medlemskabet.
Jep fordelsklubben lever i bedste velgående, men fanklub er der efterhånden ikke meget tilbage af. Klubhuset mangler bare at give samme rabat på sæsonkort så ville det for alvor se sort ud for BW.

UBM er efterhånden blevet det som projektet var designet til og for mig at se kan BW kun takke sig selv for ikke at have nogen ære af den ekplosive vækst af nye unge AKTIVE på nordea. Og på udebane har de efterhånden også bevist at de vil noget aktivt for vores klub, selvom din formand ikke ser dem på udebane. Når jeg skruer op for lyden derhjemme kan jeg ivt. godt høre dem :D

- Jeg kender ikke ret meget til dem. De dukker såmænd ikke en gang op til alle vores udekampe, siger formand Thomas Lund.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Dennis skrev:
Hekler skrev: Man kan vel nærmere stille spørgsmålet, hvordan kan du tillade dig ikke at være medlem når nu det kun drejer sig om et symbolsk beløb. Som det er nu får du oven i købet en højere rabat på dit sæsonkort end prisen for medlemskabet.
Jep fordelsklubben lever i bedste velgående, men fanklub er der efterhånden ikke meget tilbage af. Klubhuset mangler bare at give samme rabat på sæsonkort så ville det for alvor se sort ud for BW.

UBM er efterhånden blevet det som projektet var designet til og for mig at se kan BW kun takke sig selv for ikke at have nogen ære af den ekplosive vækst af nye unge AKTIVE på nordea. Og på udebane har de efterhånden også bevist at de vil noget aktivt for vores klub, selvom din formand ikke ser dem på udebane. Når jeg skruer op for lyden derhjemme kan jeg ivt. godt høre dem :D

- Jeg kender ikke ret meget til dem. De dukker såmænd ikke en gang op til alle vores udekampe, siger formand Thomas Lund.
-og det er jo også korrekt, senest set til udekampen i Aalborg. Jeg har ikke læst artiklen i HF men jeg er udemærket klar over at jeg må tage verbale tæsk for den. Jeg kunne selvfølgelig også bare have sagt "ingen kommentar" men helt ærligt, så er det faktisk først i den nye sæson, at jeg begynder at se den fanatiske støtte som man fra starten proklamerede man ville give klubben. Jeg synes det er rigtig fedt at se og høre, at der er engagement og vilje i UBM nu og jeg håber at det fortsætter fremover, men jeg vil ikke holde min kæft bare fordi nogle får ondt i røven over at få kritik for ikke (tidligere) at opfylde den målsætning som de selv har proklameret. Herinde tager alle sig friheden til at kritisere FCM for akkurat det samme.

og ved du hvad Hausser: Jeg er ligeglad med at dine venner, der ikke er medlem af BW gør, at du ikke drikker øl i loungen, for guess what? Målet er ikke at tjene penge på jer, men at få jer til at stå på Nordea og støtte holdet sammen med os andre. Går i bare hen og sætter jer på en rød stol har vi fejlet!

Målet med loungen er IKKE at tjene penge til BW. Målet med loungen er, at medlemmer af BW har et samlingssted. Et sted hvor de kan tale fodbold og varme op til kampene. Det evt. overskud der er går til live musik og til at indrette loungen så den bliver så hyggelig at folk har et sted at være.

Melder UBM sig ind i BW for at kunne drikke billige øl i loungen og kunne tage med på et par busture om året, når de ikke selv kan sende en bus afsted, så fint med mig. De er medlemmer af foreningen og har ret til at benytte sig af de ydelser der kommer ud af det frivillige arbejde.

Det er ikke nogen hemmelighed at engagementet blandt mange af medlemmerne i BW er ret lavt.
Løser vi det ved at lade folk der ikke er medlemmer komme gratis med til de arrangementer som foreningen sætter igang?

Skal vi lukke BW, loungen, arrangementerne, hjemmesiden, ulvegraven og de arrangerede busture?
Får vi en bedre fankultur i længden hvis der ikke er en officiel fanklub?
Vil vi på den måde se øget støtte, vilje og engagement?

Jeg har ikke svaret...

Lund

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Hausser skrev:
Holger skrev: Det må da være forholdsvis enkelt for dig, at gå ind i baren og købe, det du skal have og tage det med dig, hvis du hellere vil drikke det med dine IKKE-BW-venner.
Så jeg for står ikke problemet.

I min verden er det lige så logisk, at BW-arrangementer er for BW´ere og ikke andet.
Ja og så kan vi ellers sætte os ud på betonen og drikke dem, super løsning! Som ofte så kommer vi bare det senere og drikker øl inde på stadion i stedet, altså ikke noget som kommer BW til gode og lur mig om der ikke findes et hav af mennesker som heller ikke kommer i BW-café pga de også kender folk som er udelukket.

Det er nemt at sige at BW-arrangementer og lokaler er for BWere, men jeg advokerer på det kraftigste for at man overvejer den igen og måske forholder sig til nogle af de spørgsmål jeg stillede til BW tidligere i tråden. Der er mange indikationer på at engagementet ikke er særligt stort i BW..

Hvor mange BWere var der til mødet med Kuhn?
Der var et pænt antal BW'er til mødet med Kuhn. Til folk der var imod, at det kun er BW'er der kunne deltage i mødet, så var det efter min overbevisning angiveligt Kuhn selv, der ville mødes med den officielle fanklub, altså Black Wolves.

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Ja det var et rigtig godt møde igår =)

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Thomas Lund skrev: -og det er jo også korrekt, senest set til udekampen i Aalborg.
¨
Melder UBM sig ind i BW for at kunne drikke billige øl i loungen og kunne tage med på et par busture om året, når de ikke selv kan sende en bus afsted, så fint med mig. De er medlemmer af foreningen og har ret til at benytte sig af de ydelser der kommer ud af det frivillige arbejde.

Lund
1. Der var folk fra UBM i aalborg, 3 fra Fredericia og 4-5 fra herning og omegn.. Nej det er ikke tilfredsstillende, men vi var der !
2. Problemet for mange UBM'ere i forbindelse med et medlemskab af BW vil være at UBM er for pyroteknik på stadion og bw er imod, dvs. man vil formentlig vil blive smidt ud af BW så vidt jeg ved ?
3. Om vi får en bedre fankultur uden BW tror jeg ikke, men BW er nødt til efter min mening, at fokusere mindre på forretning og mere på stemning og stemningsforbedrende tiltag, da jeg synes det mangler og udover opblomstringen stemningsmæssigt ved nogen udekampe hvor UBM har haft busser afsted (min egen mening), så har stemningen været nedadgående siden det højtalersystem blev indført.. Det er ikke godt nok og noget skal der ske, jeg ved der i UBM bliver knoklet for stemningen skal blive bedre (specielt på hjemmebane), hvad der sker i BW har jeg ikke den store info om mere, men jeg er meget interesseret i at høre noget om det hvis I er igang med tiltag.. Desuden har storskærmen selvfølgelig også noget at sige i forbindelse med den dårligere stemning, den tog meget af lyden da vi stod bagerst, men nede foran fiser lyden vel mere op i luften..?

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev:
Hekler skrev: Hvordan ikke medlemmer, set i lyset af det, vil tillade sig at kritisere foreningen for ikke at udstrække de samme fordele til dem som medlemmerne betaler for, er simpelthen uden for min forstand.

Du kan være med til alt, bare du melder dig ind.
Man kan vel nærmere stille spørgsmålet, hvordan kan du tillade dig ikke at være medlem når nu det kun drejer sig om et symbolsk beløb. Som det er nu får du oven i købet en højere rabat på dit sæsonkort end prisen for medlemskabet.

Prøv fx at tænke på at hvis du havde været medlem kunne du være med idag...
Men så enkelt er det bare ikke altid Hekler.

Angående det at smide penge i BW-baren i forbindelse med hjemmekampene, så kommer jeg der stort set ikke, da dem jeg tager til fodbold med, ikke er medlem af BW. Så selv om jeg er BWer, så er jeg alligevel effektivt forhindret, da dem jeg kommer med, ikke kan komme ind, og jeg er jo langt fra den eneste som lider den tort.

Undskyld, men hvordan har du tænkt dig at argumentere for at det er noget ander end du skal gøre noget ved???
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Thomas Lund skrev:
-og det er jo også korrekt, senest set til udekampen i Aalborg. Jeg har ikke læst artiklen i HF men jeg er udemærket klar over at jeg må tage verbale tæsk for den. Jeg kunne selvfølgelig også bare have sagt "ingen kommentar" men helt ærligt, så er det faktisk først i den nye sæson, at jeg begynder at se den fanatiske støtte som man fra starten proklamerede man ville give klubben. Jeg synes det er rigtig fedt at se og høre, at der er engagement og vilje i UBM nu og jeg håber at det fortsætter fremover, men jeg vil ikke holde min kæft bare fordi nogle får ondt i røven over at få kritik for ikke (tidligere) at opfylde den målsætning som de selv har proklameret. Herinde tager alle sig friheden til at kritisere FCM for akkurat det samme.

og ved du hvad Hausser: Jeg er ligeglad med at dine venner, der ikke er medlem af BW gør, at du ikke drikker øl i loungen, for guess what? Målet er ikke at tjene penge på jer, men at få jer til at stå på Nordea og støtte holdet sammen med os andre. Går i bare hen og sætter jer på en rød stol har vi fejlet!

Målet med loungen er IKKE at tjene penge til BW. Målet med loungen er, at medlemmer af BW har et samlingssted. Et sted hvor de kan tale fodbold og varme op til kampene. Det evt. overskud der er går til live musik og til at indrette loungen så den bliver så hyggelig at folk har et sted at være.

Det er ikke nogen hemmelighed at engagementet blandt mange af medlemmerne i BW er ret lavt.
Løser vi det ved at lade folk der ikke er medlemmer komme gratis med til de arrangementer som foreningen sætter igang?

Skal vi lukke BW, loungen, arrangementerne, hjemmesiden, ulvegraven og de arrangerede busture?

Jeg har ikke svaret...

Lund
Et eller andet sted så handler det jo altid om penge, og det er vel ikke ligefrem sådan at BW kan undvære kontingentet fra medlemmerne? Min oplevelse var bare et eksempel på hvordan BW går glip af indtægter og folk som kommer og bliver en del af fællesskabet og der er jo masser af eksempler derpå.

Jeg snakker på ingen måde om at lukke BW ned og det er der mig bekendt heller ikke andre der gør, men når nu engagementet er lavt internt i BW, så syntes jeg seriøst man burde overveje hvor man eller kan finde ressourcer og engagement og det må jo så, såfremt det altså findes, være udenfor BW.

Det må også være demotiverende for de BWere der aktive, at der ikke bliver støttet bedre op omkring deres arrangementer. Var det ikke Sir_Lago og Persian_Wolf som stod for et indefodbold-arrangement mod andre superligaklubber og ikke engang kunne stille hold og hvem var der lavede et paintball-arrangement mod superligaklubberne og som måtte trygle BWere på Ulvegraven om at tage med? Ligeledes kan det heller ikke være fedt for bus-arrangørerne at måtte aflyse hele ture. Den nye Black Wolves er jo heller ikke ligefrem blevet udbygget i den grad som man måske håbede.

Jo flere man er jo bedre, og jo flere er man således også til at løfte i flok og facilitere forskellige opgaver. Lige nu kan man konstatere at BW ikke løfter særligt meget i flok og derfor mener jeg også det er nødvendigt at kigge ud over BW og se på hvordan man kan involvere andre og mere engagerede mennesker og det uafhængigt af om de er medlem af BW eller ej. Det lille stykke plastik og de 150 kr, skal nødigt være det som alting står og falder med og som hindrer udvikling.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Hekler skrev: Undskyld, men hvordan har du tænkt dig at argumentere for at det er noget ander end du skal gøre noget ved???
Skal BWs lokaler og arrangementer åbnes for offentligheden, så er det vist bestyrelsen der skal træder i karakter, ikke mig ;)

Ved godt at du vil hævde at jeg bare kan få folk meldt ind i BW, men sådan spiller klaveret altså ikke altid, modsat hvad du tror, så gider alle mennesker ikke være medlem af BW, der skal trods alt være en hvis interesse for FCM og selv der, er det ikke sikkert folk har lyst til at melde sig ind..

pow21

Indlæg af pow21 »

Vi bliver nødt til at se i øjnene, at ikast og herning omegn IKKE er noget væsentligt sted på landkortet, udover for os selv. Vi kan ikke som Agf have 5 fraktioner rendende, eller som AaB 4, eller som Bif 7. Vi er simpelthen ikke nok der holder med klubben, til at få det til at fungere. Vi må finde sammen i bussen før der kommer noget som helst gang i fankulturen og foreningen der bakker om omkring FCM.

Jeg ser bare ingen der er villige til at tage en seriøs debat, det hele går op i hat og briller.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hvis BWs arrangementer og lokaler åbner for offentligheden, hvad er så argumentet for at melde sig ind i foreningen Hausser?

Det er jo netop derfor jeg spørger om BW har en berettigelse og her taler jeg om kontingentet. Hvis man ikke betaler kontingent til foreningen skal folk der deltager i arrangementer altid stå for udgifterne og der er ikke noget økonomisk sikkerhedsnet.

Meyhoff: jeg er som udgangspunkt imod pyroteknik når det ikke er under kontrollerede forhold (og her mener jeg så længe det styres af berusede mennesker, der kan finde på at kaste det efter andre, sidst set, da vi spillede i Odense). IMO må man være idiot hvis man synes det er acceptabel opførsel.
I bestyrelsen har vi dog ikke lyst til at lege kontrollører, så det er som udgangspunkt kun hvad der foregår i bussen, som vi bekymrer os om.

Vi virker måske forretningsorienterede i bestyrelsen. Vi har en fanlounge med køb og salg og det samme med vores busture og så har vi opkrævning af kontingenter, medlemskort, hjemmesiden osv.
Vores ide er jo at vi styrer de "kedelige ting" og at vi har udvalg til at sørge for at tingene sker. Lige nu står vi med meget selv, selvom der stadig er engagerede kræfter i BW, f.eks. i BW Tifo.
Jeg har gået og tænkt på om man kunne lave en pengeløs fanklub, men jeg kan ikke se hvordan det skulle fungere. Skal vi bare opgive fanloungen og overlade det til FCM? Håbe på at der er "nogle" der arrangerer busture fremover?

Lund

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Jeg er sandsynligvis en anden BW´er/tilhænger/fan end mange andre fra denne tråd. Jeg er en halvgammel starut på 44. Jeg står ikke på Nordea - mest fordi jeg skal passe nogle opgaver som frivillig i forbindelse med kampene, men selv hvis jeg ikke skulle det, ville jeg nok placere mig et andet sted på stadion. Jeg er aldrig i loungen i forbindelse med hjemmekampe, men ville givetvis være det, hvis jeg kunne. Jeg er til et variabelt antal udekampe hver sæson, men kører altid selv, undtagen den ene gang, hvor FCM "afregner" med de frivillige, ved at give en udebanetur. Selvom jeg altså ikke er "stemningsfan" eller hvad I vil kalde det, synes jeg jo det er fantastisk dejligt at HAVE MULIGHEDEN FOR at deltage i fællesskabet i fanklubben, hvis ellers jeg føler jeg har lyst/har noget at bidrage med. Derfor betaler jeg mit kontingent med glæde :)

Min fedeste oplevelse med BW til dato, var da vi var i Anderlecht. Selve kampen husker jeg på grund af umådeholden indtagelse af øl ikke for godt, men dagen var fantastisk og gav fællesskabsfølelse, selv om jeg stort set ikke kendte et øje. Den MULIGHED vil jeg gerne have en anden gang, derfor betaler jeg mit kontingent med glæde :)

Sidst Danmark deltog i en slutrunde, var jeg i loungen og se DK-Sverige (2-2) og havde en dejlig aften, selvom arrangementet ikke var særlig velbesøgt. Den MULIGHED vil jeg gerne have igen (måske allerede næste sommer), derfor betaler jeg mit kontingent med glæde :)

Når jeg deltager i arrangementer i foreninger a la BW, er jeg ikke bleg for at hjælpe, hvor jeg kan. Det vil jeg gerne have MULIGHEDEN for i fremtiden, derfor betaler jeg mit kontingent med glæde :)

Jeg ville rigtig gerne have deltaget i et arrangement som det i går, men måtte prioritere anderledes (hvem sagde lallende familifar :D ). Det vil jeg gerne have MULIGHED for en anden gang, derfor betaler jeg mit kontingent med glæde :)

Jeg er glad for, at i IKKE valgte at åbne dørene for offentligheden. BW skal efter min mening være for dem, som ser en ide med fællesskabet, enten fordi de gerne vil være en del af det der sker på tribunen, eller på anden måde, som jeg har prøvet at skitsere.

Holger

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Nu da tråden alligevel er blevet til en debat om, hvordan man styrker BW, og der jo stort set ikke kan skrives meget om mødet med Kuhn pga. "tavshedspligten", så vil jeg tillade mig at fortsætte med mit syn på BW debatten.

Jeg giver Hausser fuldstændig ret i det han skriver, da der ikke er så mange midtjyder som der er københavnere, århusianere eller odenseanere, er man nødt til at gøre et større arbejde for at skabe flere BW'ere end de andre storbyer skal.
Man øger muligheden for at skabe flere af den slags fans der er mest værd for Fcm, ved at øge tilstrømningen til miljøet, som de eksisterende er i, ikke ved at udelukke dem.

Ved få folk ind i miljøet (Nordea, loungen og hvad ved jeg), åbner det muligheden for at folk kommer igen, og gradvist indlemmes i stemningen, for til sidst måske blive en del af kulturen.

Og UBM, I ville gavne Fcm meget mere hvis I tænkte lidt mere på, om det I vil er at støtte holdet. For det mener jeg absolut gøres bedst ved at lave én stor fangruppe, med større tilslutning og mere power, når nu befolkningstætheden i midtjylland ikke er større end den er. Hvis I er uenige i den måde Tifo foregår på, har I mulighed for at være med til at påvirke hvad der skal ske, ved at være en del af fællesskabet. Det virker på mig som om, at det der skiller jer i bund og grund er brugen af romerlys. Der kan det vel kort og godt siges, at det ikke er noget der gavner Fcm eller andre, men kun tilfredsstiller jer selv, så det bedste for Fcm (som det jo drejer sig om), vil være at lægge det på hylden og hjælpe med at styrke og forbedre fankulturen og BW indefra.

974

Indlæg af 974 »

Jeg kan kun give fanklubbens repræsentant ( Lund ) fuld opbakning

Fanklubbens opgave er at skabe en forening, hvor fællespunktet er FCM

Mange medlemmer kan lide at snakke fodbold og specielt FCM - dette er noget som FCM ved og derfor har de tilbudt BW at bruge et stort område af stadion. Et område der snildt kunne have været brugt til noget kommercielt for dem selv!
BW har endda fået lov til at indrette dette område selv, og vi har sgu nok det fedeste fanlokale i Danmark :-)

Mange medlemmer synes at det er lækkert at kunne købe en øl eller vand, og måske en gang god mad - dette har man også sørget for kan lade sig gøre

BW står ligeledes for at arrangere busture til udekampene - dette har tidligere været med ganske pæn succes. Hvorfor det er lidt svært nu skal være usagt, men den generelle sportslige formåen kunne sagtens være en væsentlig del
Tror der var meget større eufori dengang det hele var nyt og FCM tillige havde nogle fantastiske præstationer
Vedr. busturene har man endda forsøgt forskellige medlemsfordele feks "sæson-buskortet"
Ikke medlemmer kan også komme med hvis de melder sig ind samtidigt, og så er busturen stadig billig

MEN måske var det en idé at fanklubben som en form for indtægtsmulighed fremover kunne stå for at lave busture med åben tilmelding
Lidt lige som de har stået for de praktiske opgaver ved de store ture som FCM har været med til at arrangere

Derudover kunne man måske åbne fanlokalerne for offentligheden lidt oftere, men for mig gør det kun at der kommer lidt flere og køber øl billigt, og det synes jeg sådan set er lidt overflødigt

Arrangementer i BW-regi er altid svært tror jeg
Dette kan skyldes fanlokalets beliggenhed, men mange gange har man sørget for transportmuligheder, så det synes jeg også er flot gjort

Alt i alt synes jeg at BW er sin opgave fuldt ud voksen, men at den ovennævnte sportslige "nedtur/mætning" gør at vi er kommet ned i et mere normalt leje

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Grunden til der ikke er åbne busture, ved alle der har været med gennem tiderne.
Uheldig opførsel, slagsmål og trusler, og ikke mindst folk der har nægtet at følge anvisninger fra de busansvarlige.
Sådan som medierne portratere fodboldfans idag, kan vi simpelthen ikke tage ansvaret for folk vi ikke ved hvem er. Medlemmerne ved vi hvem er...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar