Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Re: Buval?!

Indlæg af BW - 665 »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ville satme være skuffet hvis Ørgaard henter
> Buval. Manden er knapt god nok til Randers, så
> hvad han skulle lave i vores trup er mig en gåde?

Det er ret tydeligt at overraskende mange brugere på graven, tørster efter en ny angriber. Det er derfor forslag som Buval bliver smidt på bordet, at man skulle hive Dadu hjem, selvom han ikke føler sig tilfreds her, osv.

Synes det er en kliché at man bare skal hente en "bomber", så er problemet løst i front. (At der ikke er noget problem efter min mening, er så en anden sag) Jeg håber derfor virkelig ikke at Ørgaard går ud og henter en breddespiller, eller en aldrende spiller uden fremtid, ind på holdet.

Hekler

Indlæg af Hekler »

BW - 665 Skrev:
> eller
> en aldrende spiller uden fremtid, ind på holdet.

Hvad er det?
Det er vel yderst subjektivt hvad en aldrende spiller er?
Og en vurdering af at have en fremtid eller ej er vel ikke mindre subjektiv?

Jesper BW1100

Re: OT

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hekler Skrev:
> Hvad er det?
> Det er vel yderst subjektivt hvad en aldrende
> spiller er?
> Og en vurdering af at have en fremtid eller ej er
> vel ikke mindre subjektiv?

Det er vel rundt regnet lige så subjektivt som at mene at Ken Ilsø og Danny Olsen er boldmongoler?

Hekler

Re: OT

Indlæg af Hekler »

Jesper BW1100 Skrev:
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvad er det?
> > Det er vel yderst subjektivt hvad en aldrende
> > spiller er?
> > Og en vurdering af at have en fremtid eller ej
> er
> > vel ikke mindre subjektiv?
>
> Det er vel rundt regnet lige så subjektivt som at
> mene at Ken Ilsø og Danny Olsen er boldmongoler?

Han kan vel kvatificere hans udtalelse, med en alder i det mindste?

Iøvrigt så har jeg ikke sagt at nogen af de to er boldmongoler, andet end som et kraftudtryk i enkelte debatte´r, men det er iøvrigt vildt off topic, men du kan jo skrive til mig på en pm. så kan jeg ignorere dig der i stedet for at belemre alle andre med det.

Hekler

Lidt nyt

Indlæg af Hekler »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... lg-hos-fcm

Eller i det mindste det der ligner en forklaring.

Mon ikke det her i virkeligheden er lidt af et svar på tiltale i forhold til den debat vi har haft mht. at vinde contra at have den klubprofil der skal gøre klubben til en fast del af dansk fodbold i fremtiden.

Hausser

Godt nyt

Indlæg af Hausser »

Syntes det er særdeles fornuftigt det Riddersholm han udtaler. Jeg har tidligere argumenteret for at jeg mener den optimale trup-konstellation hedder noget i retning af 3 etablerede spillere med en rigtige klasse pr 2 pladser og så talenter fra resten, og ud fra det det synspunkt er det klart at truppen har været for stor på det sidste.

Jeg hæfter mig ved at han nævner at Albæk, Oliseh og Sivebæk skal holde sig klar og kan regne mig med en del spilletid i foråret og det syntes jeg er vigtigt, det er fundamentalt at man tør give de unge chancen, klubben lever simpelthen af det. Specielt Sivebæk syntes jeg er blevet forbigået mht spilletid i efteråret, hvor både Danny og Borring har haft downperioder, men alligevel er han ikke engang blevet skiftet ind. Sivebæk er trods alt også noget nået en alder hvor et gennembrud snart skal komme, for ellers bliver han overhalet af yngre kræfter. Glæder mig til at så hvad han står for i superligasammenhæng. Albæk og Oliseh er jeg sikker på også er klar til nogle minutter i suppen.

Stadigvæk mangler vi dog lige at sige endegyldigt farvel til Macic, Gnanou, Røll og helst også Kim C, som jeg ikke mener har alverden med fremtid eller perspektiv i FCM. Det skal Ørgaard have set på i de sidste 10 dage af transfervinduet og så måtte der da også gerne komme en lille bitte verdensklasseforstærkning.

j3pq3

Re: Lidt nyt er der da :-)

Indlæg af j3pq3 »

http://www.sporten.dk/brug-mig-morten

og det tyder da på at Borrings præstationer i Thailand har givet ham et skub i den rigtige retning imod en startplads på A-landsholdet. flot flot.

Hekler

Rolig nu

Indlæg af Hekler »

Jeg synes ikke ligefrem jeg vil være klar til at forære en plads til Borring med mindre der er en del der er ude.....men det er der jo for den sags skyld også.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> BW - 665 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > eller
> > en aldrende spiller uden fremtid, ind på
> holdet.
>
> Hvad er det?
> Det er vel yderst subjektivt hvad en aldrende
> spiller er?
> Og en vurdering af at have en fremtid eller ej er
> vel ikke mindre subjektiv?

Ikke at have nogen fremtid = At have set de bedste år i sin fodboldkarriere - det mener jeg egentlig ikke er vanvittigt subjektivt - kan godt være betegnelsen "ikke at have en fremtid" er lidt forkvaklet, men betydningen er naturligvis spillere såsom C. Madsen, Kim C, Røll osv... spillere som kan have et godt niveau, men ikke bliver bedre og i bedste fald, holder niveau.

En aldrende spiller er da ikke en subjektiv betegnelse, såfremt man ikke nødvendigivs SKAL klistre en helt bestet alder på - det er jo forskelligt fra spiller til spiller, men vi kan vel godt blive enige om at eksempelvis Claus Madsen og Røll er aldrende spillere, i fodboldmæssig sammenhæng?

Så synes jeg i øvrigt det her er ret flueknepper-agtigt, havde ikke fantasi til at forestille mig folk ikke kunne forstå betegnelsen "en spiller uden fremtid", men nuvel...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Så kan jeg bare konstatere, at jeg ikke er enig, hvilket rigtigt mange topklubber heller ikke er.
Man kan fx tage stjerneeksemplet Milan.
Fodboldspillere, er bedst i en alder af 28-34 år så går det nedad fysisk selvom mange holder længere pga deres erfaring.

Enkelte spiller holder meget længere fx, Jan Heinze der spillede CL i en alder af 38

Altoriso

God alder ?

Indlæg af Altoriso »

Skulle lige tjekke Heklers påstand om alderen, da det også nogenlunde er det jeg mente var en tese i fodboldverdenen

Så regnede mig lige frem til Chl-finalen 2008´s gennemsnitalder i startopstillingerne
ManU´s var på 28 år og Chelseas var på 29
Manchester havde ret blandet men man kunne sige at målmanden trak op ( 38 år ) mens feks Rooney og Ronaldo jo kun der var omkring de 23 år
Hos Chelsea er spillerne noget mere jævnbyrdige aldersmæssigt

j3pq3

udvidet transfervindue

Indlæg af j3pq3 »

Ja, kom ikke at sige at FCM ikke skulle have alle muligheder for at hente den klasseangriber, som har været så efterspurgt herinde på graven.

Hekler

Re: udvidet transfervindue

Indlæg af Hekler »

Jeg er nu ret sikker på det er tilladt at holde det åbent til den 12, så hvorfor gør de ikke det?

Bakbo

Re: pinones-arce?

Indlæg af Bakbo »

For mig at se har Pinones-Arce slet ikke klassen til at spille for et tophold i DK. Hvis vi endelig skal have en angriber, så bliver jeg meget skuffet hvis vi køber ham.
Jeg synes derimod heller vi skulle koncentrere os om at få fat i en rigtig klasse midtbane spiller. Vi har ikke nok bredde på midten.

uschel

Indlæg af uschel »

hov Mikkel du glemte Maldini. Han må da om nogen være personificeringen af din påstand om vigtigheden af alder/rutine. I en alder af næsten 41 år still going strong på Milans 1 holdet

Besvar