Sange.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
PS

Re: Forslag til ny sang

Indlæg af PS »

Hvis I skal have flere med af dem der normalt ikke synger, så er det bedste efter min mening, at det skal være enkelt. Der er vel flest fans af min type på stadion, der ikke kender teksterne på sange med flere vers. Gør man ikke det, synger man ikke med.

De sange der bliver sunget højest er vel også de mest enkle, og de enkle sange er nemmere at holde igang og synge højt, og få lidt flere med på.

Jeg har nu siddet i en time og søgt på nettet efter sange, chants eller hvad det hedder, og jeg har ikke kunnet finde nogen som er bedre en TaylorDK's forlag.
Det lyder vildt godt, er enkelt, kan synges højt og jeg har ikke hørt den fra andre klubber i DK. Forleden hørte jeg en jysk klub(kan ikke huske hvem), synge en af brøndby's sange, det du'r ikke, så hellere finde inspiration i Italien, spanien, England, østpå eller hvor de nu er bedst, og så lave en som virkelig kan blive FC's varemærke på højde med Forza Fc

Selvfølgelig skal der også være en del sange med et par vers, men det må bare ikke blive alt for meget "Jeg er havren jeg har bjælder på..."

Jeg kan jo egentlig ikke tillade mig at brokke mig, da jeg ikke selv bidrager, men jeg tror også man kan bruge en udenfor stående's mening, idet jeg sidder på afstand (på faxe eller i sofaen) og hører sangene, og ikke står midt i al "larmen".

Leder lidt videre, nu da Kessler har vundet :-) nogen forslag til søgeord??

PS

Re: "ny" sang.. igen

Indlæg af PS »

Er der ikke lidt for meget Fck ved at bruge den sang?

TaylorDK

Indlæg af TaylorDK »

PS Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis I skal have flere med af dem der normalt ikke
> synger, så er det bedste efter min mening, at det
> skal være enkelt. Der er vel flest fans af min
> type på stadion, der ikke kender teksterne på
> sange med flere vers. Gør man ikke det, synger man
> ikke med.
>
> De sange der bliver sunget højest er vel også de
> mest enkle, og de enkle sange er nemmere at holde
> igang og synge højt, og få lidt flere med på.
>
> Jeg har nu siddet i en time og søgt på nettet
> efter sange, chants eller hvad det hedder, og jeg
> har ikke kunnet finde nogen som er bedre en
> TaylorDK's forlag.
> Det lyder vildt godt, er enkelt, kan synges højt
> og jeg har ikke hørt den fra andre klubber i DK.
> Forleden hørte jeg en jysk klub(kan ikke huske
> hvem), synge en af brøndby's sange, det du'r ikke,
> så hellere finde inspiration i Italien, spanien,
> England, østpå eller hvor de nu er bedst, og så
> lave en som virkelig kan blive FC's varemærke på
> højde med Forza Fc
>
>
> Selvfølgelig skal der også være en del sange med
> et par vers, men det må bare ikke blive alt for
> meget "Jeg er havren jeg har bjælder på..."
>
>
>
> Jeg kan jo egentlig ikke tillade mig at brokke
> mig, da jeg ikke selv bidrager, men jeg tror også
> man kan bruge en udenfor stående's mening, idet
> jeg sidder på afstand (på faxe eller i sofaen) og
> hører sangene, og ikke står midt i al "larmen".
>
>
> Leder lidt videre, nu da Kessler har vundet :-)
> nogen forslag til søgeord??

Mange tak for din optimisme omkring sangen. Jeg mener også selv den kan være heldig at blive brugt på stadion fordi den er så super nem at lære.

Som der også står nævnt et sted tidligere i tråden, kan østeuropæiske fodbold chants være meget nyttige, idet de ofte er ubrugte andre steder i Europa. Ellers er der kinesiske, japanske, sydamerikanske og / eller sydeuropæiske.

I øvrigt behøver det jo heller ikke være fodbold chants som allerede er brugt, men ganske almindelige sange, hvor man "stjæler" omkvæddet.

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

kan man ikke lave en enkel sang med tekst?:S Rytmen er jo den samme, bare så der er lidt afveksling... Ved bare hvilke sange der fungere bedste lige nu.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

hvorfor?

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Eller brøndby... Ligeså snart der kommer gode melodier, bliver de indført i mange klubber, sådan er gamet.

Tiesto

Re: Forslag til ny sang - YES SIR

Indlæg af Tiesto »

Denne sang er da lige det vi mangler?
Har en enormt fængende "rytme" og er nem at lære :-)

Er enig med jer der mener vi har for lidt af de såkaldte "easy-sing-along-sange". Altså når stemningen er bare en smule god i forvejen, så vil sådan en sang her jo være brilliant! :-D

Lad nu ENDELIG ikke denne sang gå i glemmebogen midt i en masse andre forslag.
Evt. kan den prøves af i Brøndby, eller endnu bedre næste hjemmekamp.

Dejligt med forslag (og denne som faktisk virker mere eller mindre genial), men lad os nu lige sørge for at få den sat i "produktion" også ;D

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Er melodien brugt i Danmark ??
Men hvad synes I ellers om den ?

bobar

Indlæg af bobar »

Hej

Ja Fck bruger den, dog ikke så meget mere!
- og hvad betyder det. Nu har jeg siddet lidt for mig selv og sunget den med frank k, og syntes faktisk at den er lidt fed.
Alle melodier der bliver brugt ude omkring i europa går jo lidt igen, så måske man ikke skulle have så travlt med om fck har brugt den.... eller Liverpool.

Energien skal lægges i at man støtter en spiller og Fcm - og det må jo være det der gælder.
Holdningen med at buuuuuuh, den bruger den og den... munder sikkert ud i vores jantelov. (en anden diskussion)

Nu syntes jeg da den skal prøves - på fulde hammer. jeg skal nok synge med fra min pind på Faxe, hvilket jeg som regel gør en del :)

Så drop det negative og frem med det positive. Det er holdet vi støtter med sang, ikke Fck vi provokerer ved at bruge denne sang!

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Jeg er enig med PS og tiesto her. Denne sang er fantastisk fed. Lige hvad vi mangler, en med skrald på og som kun vi har.

Det ville være hjernedødt at ødelægge den her sang med lange vers. Vi har ødelagt nok sange på den måde.
Lad sangen være som den er og lade os prøve den af til næste hjemmekamp. Er sikker på den bliver et hit!

TaylorDK

Indlæg af TaylorDK »

Sådan lyder mit forslag:
http://www.youtube.com/watch?v=aS_fId_iiTg

Ingen vers eller reel tekst - Mener vi kan få rigtig mange med på den uden tekst.

Jeg vil meget gerne høre andre forslag også, så vi kan få sparket sangen i gang på stadion :)

Tiesto

Indlæg af Tiesto »

Synes også den virker bedst sådan. Ingen "pauser" med tekst osv. - disse sange har vi nok af.

Arff

Indlæg af Arff »

TaylorDK Skrev:

> Jeg er stort set enig, men mener vi kun bør bruge
> 1 vers med 2 linjer for ikke at gøre det for
> svært. Det gælder om at lave den bedst mulige
> kombination mellem jeres to synspunkter.

Personligt synes jeg ét vers med to linjer er langt mere kedelig end bare "orh orh orh" hele tiden.
Så synes jeg hellere man kunne lave 3-4 vers, på to linjer, så man ikke hele tiden følte man gentog sig selv med de samme 10 ord :)

TaylorDK

Indlæg af TaylorDK »

Arff Skrev:
> TaylorDK Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jeg er stort set enig, men mener vi kun bør
> bruge
> > 1 vers med 2 linjer for ikke at gøre det for
> > svært. Det gælder om at lave den bedst mulige
> > kombination mellem jeres to synspunkter.
>
> Personligt synes jeg ét vers med to linjer er
> langt mere kedelig end bare "orh orh orh" hele
> tiden.
> Så synes jeg hellere man kunne lave 3-4 vers, på
> to linjer, så man ikke hele tiden følte man gentog
> sig selv med de samme 10 ord :)

Til gengæld er det "kun" den hårde kerne hos Midtjylland der er med på den, da det kun er dem der vil lære teksten. Hvis man laver det så let som muligt, kan man - hvis man er heldig - få store dele af Nordea og måske også Faxe med. Men det kan justeres. Det vigtigste er vi har en melodi at gå ud fra :)

Arff

Vores nuværende sange

Indlæg af Arff »

En sang som f.eks. Bella chiao synes jeg personligt er en mega fed sang, som jeg synes vi "ødelægger", ved at synge den aaaaaaaaaalt for hurtigt.
Hvis man satte tempoet længere ned, ville den også være langt lettere at få en større vokal på, så man ville kunne høre den meget tydeligere.

Faktisk tror jeg oprindeligt at det også var meningen at den skulle køre meget langsommere end tilfældet er.

Besvar