Skarpe til Graven

Om FC Midtjylland og Black Wolves
smørtyven

Re: Skarpe til Graven

Indlæg af smørtyven »

> 1. Olsen fik øjnene op for Thygesen og Troest, selvom de spillede i det mørke Jylland. I det hele taget ser det ud til at man øger sine landsholdschancer, hvis man skifter til FCM. Hvor mange får vi udtaget til den danske A-landsholdstrup i efteråret 2008?

- 1

> 2. Dennis Sørensen, Poulsen og Thygesen har været yhyggeligt tæt på: Får vi endelig det første FCM-mål på landsholdet?

- nej

> 3. Den næste er lige til: Hvor langt er vi nået i UEFA-cuppen pr. 1.1.2009?

- Slået ud i 1. runde

> 4. Frank er skadet, så der er kamp om pladserne i angrebet: Hvem bliver efterårets topscorer (SASliga, pokal og UEFA)?

- Ken

> 5. Hvem lægger op til flest mål? (Tipsbladet fører statistik, så den holder jeg mig til, i tvivlstilfælde)

- Thyge

> 6. Vi slipper for en tur til Esbjerg i efteråret,til gengæld skal vi to gange til Randers, og en gang til Århus: Hvor mange points opnår vi i disse tre kampe?

- 6 point

> 7. Sidste år var vi suveræne i kampene mod de direkte konkurrenter i toppen. Hvor mange points får vi i efterårets 4 kampe mod Aab, FCK og OB (Aab ude, OB hjemme, FCK ude og hjemme)?

- 6 point

> 8. Efteråret 2007 var skidt på udebane, med kun én sejr. Hvor mange sejre henter vi i efteråret 2008’s 8 udekampe?

- 3 sejre

> 9. Florescu blomstrede virkelig op i slutningen af foråret. Måske har vi tegningen til ligaens ’nye Linderoth’ her: En stor spillemæssig kapacitet og indpisker, men også god for en del små svinestreger ;) Hvilken Florescu får vi set mest til, Bossen eller Bissen: Får Florescu flere kort (gul/rød) end han laver mål+assists i alt?

- flest kort

> 10. FCM er stadig talenternes klub. Hvor mange kampe får spillere født i 89 eller 90 (danske som udenlandske) på FCMs bedste hold (SAS-liga, pokal, UEFA) i alt?

- 3

> 11. Hvor mange mål scorer disse unge spillere i alt?

- 0 mål

> 12. Kampen på fløjene i FCM er nådesløs. Hvem får flest kampe i alt (SAS-liga, pokal, UEFA): Jonas Borring, Danny Olsen, Claus Madsen, Petter Furuseth eller Christian Sivebæk?

- Danny

> 13. Hvor mange hjemmekampe (SAS-liga, pokal, UEFA) spiller FCM i alt, med over 10.000 tilskuere?

- 5

> 14. Den sidste pokalrunde i efteråret er kvartfinalen 12. November – er FCM med til foråret?

- jeps

> 15. Lasse Heinze har fået trøje nr. 1, men er han førstevalg? Hvem får flest kampe i efteråret (SAS-liga, pokal, UEFA): Heinze eller Raska?

- Raska

> 16. FCM spiller kontant fodbold, kan man aflæse i statistikkerne. Hvilken FCM-spiller bliver efterårets største bisse, målt efter DBU’s karantænesystem?

- Califf

> 17. FCM taler man om en bred trup, og der er handling bag ordene. Sidste efterår blev 21 spillere benyttet i ligaen. Bruger Thomasberg flere forskellige spillere end 21 i dette efterår?

- nej

> 18. Det er selvfølgelig dybt urimeligt at sammenligne, men nu gør jeg det alligevel: Erik Rasmussen kan prale af et pointsnit på 1,65 pr. kamp for hans efterårssæsoner. Kan Thomasberg slå den og få over 28 points i efterårets 17 kampe?

- ja

> 19. Truppen har fået markant tilgang udefra, med indkøbet af 5 nye (pr. 9.7). Hvem får flest kampe (SAS-liga, pokal, UEFA) af Matic, Ipsa, Califf, Borring & Christensen? Nævn kun én spiller.

- Califf

> 20. Endelig skal vi selvfølgelig have et bud på, hvilken placering FCM indtager i SASligaen, ved efterårets afslutning?

- Nr. 4

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Noe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så er den gal igen. Sæsonen står for døren. Jeg
> har udbygget til 20 spørgsmål, så jeg håber ikke i
> bliver forpustede:
>
> 1. Olsen fik øjnene op for Thygesen og Troest,
> selvom de spillede i det mørke Jylland. I det hele
> taget ser det ud til at man øger sine
> landsholdschancer, hvis man skifter til FCM. Hvor
> mange får vi udtaget til den danske
> A-landsholdstrup i efteråret 2008?

1) 1

> 2. Dennis Sørensen, Poulsen og Thygesen har været
> yhyggeligt tæt på: Får vi endelig det første
> FCM-mål på landsholdet?

2) 2
>
> 3. Den næste er lige til: Hvor langt er vi nået i
> UEFA-cuppen pr. 1.1.2009?

3) Gruppespillet.

> 4. Frank er skadet, så der er kamp om pladserne i
> angrebet: Hvem bliver efterårets topscorer
> (SASliga, pokal og UEFA)?

4) Ken

> 5. Hvem lægger op til flest mål? (Tipsbladet fører
> statistik, så den holder jeg mig til, i
> tvivlstilfælde)

5) Geo. Florescu

> 6. Vi slipper for en tur til Esbjerg i efteråret,
> til gengæld skal vi to gange til Randers, og en
> gang til Århus: Hvor mange points opnår vi i disse
> tre kampe?

6) 7 point.

> 7. Sidste år var vi suveræne i kampene mod de
> direkte konkurrenter i toppen. Hvor mange points
> får vi i efterårets 4 kampe mod Aab, FCK og OB
> (Aab ude, OB hjemme, FCK ude og hjemme)?

7) 10 Point.

> 8. Efteråret 2007 var skidt på udebane, med kun én
> sejr. Hvor mange sejre henter vi i efteråret
> 2008’s 8 udekampe?

8) 5 Vundet, 2 Uafgjort, En tabt.

> 9. Florescu blomstrede virkelig op i slutningen af
> foråret. Måske har vi tegningen til ligaens ’nye
> Linderoth’ her: En stor spillemæssig kapacitet og
> indpisker, men også god for en del små
> svinestreger ;) Hvilken Florescu får vi set mest
> til, Bossen eller Bissen: Får Florescu flere kort
> (gul/rød) end han laver mål+assists i alt?

9) Ja !! :D

> 10. FCM er stadig talenternes klub. Hvor mange
> kampe får spillere født i 89 eller 90 (danske som
> udenlandske) på FCMs bedste hold (SAS-liga, pokal,
> UEFA) i alt?

10) 67 Kampe

> 11. Hvor mange mål scorer disse unge spillere i
> alt?

11) 29 Mål

> 12. Kampen på fløjene i FCM er nådesløs. Hvem får
> flest kampe i alt (SAS-liga, pokal, UEFA): Jonas
> Borring, Danny Olsen, Claus Madsen, Petter
> Furuseth eller Christian Sivebæk?

12) Danny Olsen, dernæst Jonas Borring. Med mindre at Danny bliver solgt så får han flest.

> 13. Hvor mange hjemmekampe (SAS-liga, pokal, UEFA)
> spiller FCM i alt, med over 10.000 tilskuere?

13) 7

> 14. Den sidste pokalrunde i efteråret er
> kvartfinalen 12. November – er FCM med til
> foråret?

14) Jeps.

> 15. Lasse Heinze har fået trøje nr. 1, men er han
> førstevalg? Hvem får flest kampe i efteråret
> (SAS-liga, pokal, UEFA): Heinze eller Raska?

Ja, lige indtil Efteråret hvor Raska overtager igen.

> 16. FCM spiller kontant fodbold, kan man aflæse i
> statistikkerne. Hvilken FCM-spiller bliver
> efterårets største bisse, målt efter DBU’s
> karantænesystem?

16) Florescu

> 17. FCM taler man om en bred trup, og der er
> handling bag ordene. Sidste efterår blev 21
> spillere benyttet i ligaen. Bruger Thomasberg
> flere forskellige spillere end 21 i dette efterår?

17) Nej

> 18. Det er selvfølgelig dybt urimeligt at
> sammenligne, men nu gør jeg det alligevel: Erik
> Rasmussen kan prale af et pointsnit på 1,65 pr.
> kamp for hans efterårssæsoner. Kan Thomasberg slå
> den og få over 28 points i efterårets 17 kampe?

18) Ja

> 19. Truppen har fået markant tilgang udefra, med
> indkøbet af 5 nye (pr. 9.7). Hvem får flest kampe
> (SAS-liga, pokal, UEFA) af Marcic, Ipsa, Califf,
> Borring & Christensen? Nævn kun én spiller.

19) Califf

> 20. Endelig skal vi selvfølgelig have et bud på,
> hvilken placering FCM indtager i SASligaen, ved
> efterårets afslutning?

20) Nummer 2. Kun overgået af FCK, dernæst bliver BIF 3. og Aab 4. Og OB 5.

> Skyd løs!
>
> /Noe

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

1. 2

2. JA!! Signeret Mikkel Thygesen! Forhåbentlig...

3. Ved ikke hvor langt UEFA'en er nået til den tid... Men tror 1. runde er endestationen, desværre...

4. Ken Fagerberg.

5. Jonas Borring.

6. 6 Point.

7. 7 point.

8. 5 sejre.

9. Nej... Flest assists...

10. 10.

11. 2.

12. Jonas Borring.

13. 8 stk.

14. Ja! Vi er med hele vejen...

15. Martin Raska.

16. Christopher Poulsen.

17. Ja.!

18. Ja.! Det håber jeg... :-)

19. Jonas Borring.

20. 2. pladsen - Men klar til at sætte en god slutspurt ind...

Bhomaszz

Afgørelse?

Indlæg af Bhomaszz »

Skal vi ikke have fundet ud af hvem der har været bedst til at gætte? Hvis nogen ved hvor man kan finde en list over flest assists vil jeg da gerne rette igennem, eftersom det nu engang er mig der higer efter at finde vinderen.

Noe

Re: Afgørelse?

Indlæg af Noe »

Bhomaszz Skrev:
> Skal vi ikke have fundet ud af hvem der har været
> bedst til at gætte? Hvis nogen ved hvor man kan
> finde en list over flest assists vil jeg da gerne
> rette igennem, eftersom det nu engang er mig der
> higer efter at finde vinderen.

Jeg har simpelthen for meget arbejde indtil jul, til at finde tid til at regne sammen, så for min skyld må andre gerne træde til. Jeg mener at tipsbladet plejer at føre statistik over assist, men kan umiddlebart ikke finde noget på deres side. Skal nok gøre en insats for det, men som sagt: Jeg har for meget arbejde som skal afsluttes inden jul..

/Noe

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Noe Skrev:
>
> Jeg har simpelthen for meget arbejde indtil jul,
> til at finde tid til at regne sammen, så for min
> skyld må andre gerne træde til. Jeg mener at
> tipsbladet plejer at føre statistik over assist,
> men kan umiddlebart ikke finde noget på deres
> side.

Jeg har selv søgt der og på hvemvandt.dk, men ingen af stederne gav bonus. Nogen som kender en side?

Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg har fundet en ret komplet statistik på DR's managerspil (blandt andet med assists)

http://dr.swush.com/dm_0802_stock/playe ... by=assists

Bhomaszz

And the winner is....

Indlæg af Bhomaszz »

..... Lad os nu lige vente et øjeblik, og gennemgå efterårets udgave af "skarpe til graven" - Men hvis du ikkke kan vente, må du scrolle hele vejen ned til bunden, og se resultatet.

Årets spørgsmål var generelt svære, og ingen kom over de magiske 10 rigtige. De fleste endte dog med 5 eller derunder. Dog var det heller ikke mange som røg under fire - det gik dgo helt galt for en enekelt, som endte på 2 rigtige svar. Nedenfor kan ses en opgørelse over spørgsmålene og de rigtige svar.

Spørgsmål 1 handlede om hvor mange spillere fra FCM der blev udtaget på det danske landshold i efteråret. Spørgsmålet var åbenbart sværere end som så, og kun 3 tippere gættede at hele 3 spillere kom med fra det mørke Jylland.

Det andet spørgsmål var lidt mere lige til, her havde man 5o% chance for rigtigt svar, da man bare skulle gætte om vores landsholdudtagne ville nette i efteråret. De fleste gættede rigitgt, og regnede ikke med at vores første fcm-landsholdsmål kom i efteråret.

spørgsmål nummer 3 omhandlede hvor langt vores kære klub kom i årets UEFA-cup. Ca en femtedel gættede at vi desværre ikke kom længere end til den første kvalifikationsrunde.

Nummer fire gik på hvem der tog prisen som topscorer i denne halvsæson. Næsten ingen gættede at vores nyindkøbte fløj fra OB vile tage prisen.

Derimod regnede rigigt mange med at han ville blive den bedste oplægger for fcm. Det blev han dog bare ikke - Danny Olsen tog nemlig prisen, noget som ikke mange havde regnet med.

Det femte omhandlede vores 3 udekampe mod Randers, ad to omgange, og den ene kamp i Århus. Her var det rigtige svar desværre kun 4 point, og mange havde åbenbart regnet med udebaneoprejsning, i hvert fald havde de fleste skudt over.

Dernæst skulle man så svare på hvordan vores indbyrdes kampe mod de andre tophold fra sidste sæson ville gå. Dette spørgsmål var, som de fleste andre, også svært at ramme rigtigt på, og en del skød også her over, og regnede med en fortsat dominans.

Det niende spørgsmål gik på mirakelmanden fra foråret Florescu: Ville han få flere kort end han scorede og lavede assist? Og, desværre fi han flest kort. Næsten ingen havde forudset denne.

Spørgsmål 10 var langt det sværeste. mange havde øjensynligt misforstået spørgsmålet om hvor mange kampe spiller fra årgang 88 eller 90 ville få. Eller også vidste man bare ikke hvem de var, ja Hekler undlod i protest helt at svare:)
Sikkert er det ihvertfald at ingen gættede antallet som var på 32 kampe.

11'eren var lidt bedre. Nogen stykker gættede da rigtigt at der blev scoret 6 mål fra ovennævnte spillere.

Spørgsmå 12 gik på hvem der ville vinde den overordentligt hårde kamp om spilletid på fløjene. Her var der stor success for gravens debattører, idet næsten alle regenede med at borring tog prisen.

Det 13'ende gav, som rygtet siger, uheld for en del. For ingen som tænkte sig om regnede vel med over 7 kampe med over 10.000 tilskuere? I hvert fald var status at man kun skulle svare 2. (City kampen og mod FCK).

nummer 14 var et ja/nej spørgsmål om hvorvidt vores klub stadig vile være med i pokalturneringen til foråret. Næsten alle var her positive i tipningen, og gættede forkert.

i Det femtende skulle man svare på hvem der vandt kampen inde på stregen mellem stolperne. Her var den ca. 50/50 for tipperne, men det rigtige svar var altså Heinze.

Efterfølgende skulle man gætte på hvem der ville tage den lidt flatterende titel som den største bisse på holdet. Mange havde gættet at Kaliffen fra USA tog prisen.

Endnu et ja/nej sprøgsmål fulgte så, og her skulle man gætte hvorvidt Thomasberg ville bruge flere spillere end 21. Også her var der en stor successrate, og det rigtige svar var at der blev brugt flere.

Nummer 18 omhandlede Thomasberg vs ER. Hvem af de to fik mon det største antal point i efteråret? Igen havde ca. halvdelen gætte rigtigt, nemlig at Thomasberg ville få flere.

Det næstsidste spørgmål handlede om hvilken spiller der ville få flest kampe. Under en fjerdel gættede borring, mens mange troede at Calliff ville få den ære.

Til allersidst skulle man skyde på placeringen i ligaen efter halvsæsonen var færdigspillet. Kun meget få havde gætte at vi kun ville lægge nummer 4.

Og nu til den store udkåring af en vinner - med 9 point, og et forspring på 2 ned til andenpladsen som deles af Hausser, Arff, Skuney og JesperK - MIG! ja, tjek selv efter. Bhomaszz tog faktisk prisen, hvilket måske ikke er så heldigt eftersom jeg har rettet svarene igennem. Man er velkommen til at indgive klager, hvis man mener at jeg har talt forkert, og du dermed overgår min (fantastiske) score. Det er dog ikke sikkert at klagen vil blive hørt ;-)

Simon

Re: And the winner is....(OT aka. flueknepperi)

Indlæg af Simon »

Bhomaszz Skrev:

> spørgsmål nummer 3 omhandlede hvor langt vores
> kære klub kom i årets UEFA-cup. Ca en femtedel
> gættede at vi desværre ikke kom længere end til
> den første kvalifikationsrunde.

Vi kom faktisk til 2. kval. runde.

1. kval runde sejrede vi mod Bangor, mens vi røg ud mod City i 2. kval runde.

Bhomaszz

Re: And the winner is....(OT aka. flueknepperi)

Indlæg af Bhomaszz »

Simon Skrev:
>
> Vi kom faktisk til 2. kval. runde.
>
> 1. kval runde sejrede vi mod Bangor, mens vi røg
> ud mod City i 2. kval runde.

Skrivefegl forekommer under lange indlæg :-) det er også sat til 2. kvalrunde i gennemretningen.

JesperK

Re: And the winner is....

Indlæg af JesperK »

Hehe sgu noget af en udregning af finde stillingen. Du burde næsten vinde af den grund alene, at du gjorde det!

Flot flot ramt iøvrigt. Siger nogen om både stor sværhedsgrad og lidt for stor optimisme, at kun 8 point ud af 20 er topscoren.

Jeg er nu stadig godt tilfreds med en delt 2. plads og at jeg ramte stillingen korrekt. :-)

Noe

Indlæg af Noe »

Tusind tak, Bhomaszz, det er noget af en opgave at rette igennem. Og tillykke med en fortjent sejr.

Jeg skal selvfølgelig nok starte en ny omgang op, når vi kommer tættere på sæsonstart. Indtil da, er i meget velkomne til at sende forslag til spørgsmål til mig.

Mht. sværhedsgraden: Jeg er godt klar over, at det kan være svært at nå bare ti points i konkurrencen. Jeg mener dog ikke, at et er en kvalitet i sig selv at gøre det let, så længe alle har en mulighed for at gætte med. Derfor kan jeg næsten garantere en middelsvær konkurrence igen i foråret 2009, selvom man selvfølgelig skal tage tidligere erfaringer med i overvejelserne. :)

Tusind tak for den store opbakning: I var skarpe som Borring, Uforudsigelige som Danny O og utrættelige som Salami.

/Noe

JesperK

Indlæg af JesperK »

Nej nej, svær er godt, bare rolig.

Stærkt gået mht spørgsmålene, lyder godt du er frisk på en mere.

Besvar