Borring til FCM - Officielt
-
Colt Sivas
Re: Borring til FCM - Officielt
Rainier W Skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådan lidt af nysgerrighed omkring OB'eres
> holdning.
Kan kun svare for mig selv. Men vil da prøve at svare.
> Jeg har lidt det billede at man for 1 år siden (i
> OB) synes Borring var fuldt på højde med Simon
> Poulsen, og derfor var 18-20 mil. budt af eks. WBA
> alt for lidt. Dengang ville man vel have mindst
> 25. Det samme gør sig vel gældende i vinters da vi
> fik 33 for Simon?
>
> Er dette billede forkert?
Nej. Egentlig ikke. Borring spillede godt på det tidspunkt som også udløste en landsholds udtagelse. Det er bare gået ned at bakke siden. Selvom han stadigvæk scorede mål og lagde op til mål faldt han oftere og oftere ud af kampene. Det er nok derfor hans "stjerne" er falmet lidt hos os. Så vil jeg da også lige sige at Poulsen altså heller ikke var 33 mil. værd. Det var nok derfor at vi mente at Borring så måtte være mindst x antal kroner værd.
> Hvis ikke. Hvorfor er han faldet så meget i værdi
> at 19-20 nu er alt alt for meget?
>
> Er det evt. fordi det er en anden dansk klub der
> køber at det er for meget? Underforstået, ville i
> også have synes det var en vild handel hvis det
> var eks. Freiburg eller Cottbus der købte ham?
> (eks med tanke på at de gav 20(?) for Denis
> Sørensen)
Personligt er jeg ligeglad hvem der er køber. Så ligemeget hvem der vil give 21 mil. for Borring så var det for meget i mine øjne. Ville F.eks. Cottbus give 21 også fortrækker jeg dog klart at sælge til Cottbus. Men hvem ville ikke det.
> Sådan lidt af nysgerrighed omkring OB'eres
> holdning.
Kan kun svare for mig selv. Men vil da prøve at svare.
> Jeg har lidt det billede at man for 1 år siden (i
> OB) synes Borring var fuldt på højde med Simon
> Poulsen, og derfor var 18-20 mil. budt af eks. WBA
> alt for lidt. Dengang ville man vel have mindst
> 25. Det samme gør sig vel gældende i vinters da vi
> fik 33 for Simon?
>
> Er dette billede forkert?
Nej. Egentlig ikke. Borring spillede godt på det tidspunkt som også udløste en landsholds udtagelse. Det er bare gået ned at bakke siden. Selvom han stadigvæk scorede mål og lagde op til mål faldt han oftere og oftere ud af kampene. Det er nok derfor hans "stjerne" er falmet lidt hos os. Så vil jeg da også lige sige at Poulsen altså heller ikke var 33 mil. værd. Det var nok derfor at vi mente at Borring så måtte være mindst x antal kroner værd.
> Hvis ikke. Hvorfor er han faldet så meget i værdi
> at 19-20 nu er alt alt for meget?
>
> Er det evt. fordi det er en anden dansk klub der
> køber at det er for meget? Underforstået, ville i
> også have synes det var en vild handel hvis det
> var eks. Freiburg eller Cottbus der købte ham?
> (eks med tanke på at de gav 20(?) for Denis
> Sørensen)
Personligt er jeg ligeglad hvem der er køber. Så ligemeget hvem der vil give 21 mil. for Borring så var det for meget i mine øjne. Ville F.eks. Cottbus give 21 også fortrækker jeg dog klart at sælge til Cottbus. Men hvem ville ikke det.
-
Rainier W
da kan man bare se som hukommelsen kan spille en et puds når man kommer op i alderen.
Spøgsmålet står dog stadig bare med ovenstående rettelser. ;-D
Edit: kan forøvrigt forstå af linket at prisen jo nok er højere på Dennis med tanke på at han er fast mand og den ifølge denne kilde er kampafhængig.
Spøgsmålet står dog stadig bare med ovenstående rettelser. ;-D
Edit: kan forøvrigt forstå af linket at prisen jo nok er højere på Dennis med tanke på at han er fast mand og den ifølge denne kilde er kampafhængig.
-
Colt Sivas
Ravnen Skrev:
> Hvis du tjekker mit eget svar på indlægget, hvor
> jeg bringer nogle reaktioner, så er der noget mere
> end 1
> Faktisk kunne jeg være blevet ved, læste kun de
> første 10 sider i en tråd på 36 sider.. så jo det
> er vist meget kendetegnene for reaktionen.
Stadigvæk ikke enig. Mange af de reaktioner du hiver frem er jo det første chock. Prisen er heller ikke kommet frem på det tidspunkt. Andet end 2-cifret.
> Anyway jeg ville også være negativ i jeres
> situation, men det er altså lidt sjovt at man
> bagefter så siger at han (spilleren) alligevel
> ikke var så god, og at det er en fin handel osv.
> Damage control selv på fanplan
Har aldrig sagt at Borring ikke er god. Han er bare gået i stå hos os. Vi kunne nok ikke få mere ud af ham.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,792 ... #msg-79368 nederst på siden.
Jeg er på ingen måde negativ. Jeg ved godt hvordan forbolden fungere. Er pengene store nok er alt til salg. Har heller aldrig kaldt Lars Jacobsen eller Ulrik Laursen for ludere.
> Hvis du tjekker mit eget svar på indlægget, hvor
> jeg bringer nogle reaktioner, så er der noget mere
> end 1
> Faktisk kunne jeg være blevet ved, læste kun de
> første 10 sider i en tråd på 36 sider.. så jo det
> er vist meget kendetegnene for reaktionen.
Stadigvæk ikke enig. Mange af de reaktioner du hiver frem er jo det første chock. Prisen er heller ikke kommet frem på det tidspunkt. Andet end 2-cifret.
> Anyway jeg ville også være negativ i jeres
> situation, men det er altså lidt sjovt at man
> bagefter så siger at han (spilleren) alligevel
> ikke var så god, og at det er en fin handel osv.
> Damage control selv på fanplan
Har aldrig sagt at Borring ikke er god. Han er bare gået i stå hos os. Vi kunne nok ikke få mere ud af ham.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,792 ... #msg-79368 nederst på siden.
Jeg er på ingen måde negativ. Jeg ved godt hvordan forbolden fungere. Er pengene store nok er alt til salg. Har heller aldrig kaldt Lars Jacobsen eller Ulrik Laursen for ludere.
-
Rainier W
Måske var de 27 for Simon for meget, men det var jo hvad der var nogen der ville give sidste år. Og dengang var OB åbenbart også af den mening at 18-20 for Jonas var for lidt. (jfr. det vedholdende rygte om et WBA bud i denne størrelsesorden)
Sidan har Jonas så spillet et år med 8 mål og talrige assists et par fantasiske kampe men åbenbart også mange udfald (eller er det helt forkert?).
Samtidig er prisen for spillere dog også gået op, og specielt i Danmark internt er prisen steget. At købe en dansk profil i en anden dansk klub er vel netop en ting der automatisk presser prisen op. Da sælger måske ikke er helt så villig til at sælge og køber samtidig køber en spiller der skal hjælpe med til at bevare den danske tråd i klubben og truppen.
Med det in mente, hvad synes du en rigtig pris havde været?
Sidan har Jonas så spillet et år med 8 mål og talrige assists et par fantasiske kampe men åbenbart også mange udfald (eller er det helt forkert?).
Samtidig er prisen for spillere dog også gået op, og specielt i Danmark internt er prisen steget. At købe en dansk profil i en anden dansk klub er vel netop en ting der automatisk presser prisen op. Da sælger måske ikke er helt så villig til at sælge og køber samtidig køber en spiller der skal hjælpe med til at bevare den danske tråd i klubben og truppen.
Med det in mente, hvad synes du en rigtig pris havde været?
-
mrjelle
Re: OB fans Reaktioner
Jeg forstår dem sku godt, svarer vel til vi solgte Thyge til AAB for 20 mill?
-
Colt Sivas
Rainier W Skrev:
> Måske var de 27 for Simon for meget, men det var
> jo hvad der var nogen der ville give sidste år. Og
> dengang var OB åbenbart også af den mening at
> 18-20 for Jonas var for lidt. (jfr. det
> vedholdende rygte om et WBA bud i denne
> størrelsesorden)
>
> Sidan har Jonas så spillet et år med 8 mål og
> talrige assists et par fantasiske kampe men
> åbenbart også mange udfald (eller er det helt
> forkert?).
8 mål og 11 assist tror jeg det er. Men ja udfaldene er blevet ofter og ofter. Måske det hænger lidt sammen med, at han har mistet lysten lidt, i Lars Olsens drøn kedelige spil.
> Samtidig er prisen for spillere dog også gået op,
> og specielt i Danmark internt er prisen steget. At
> købe en dansk profil i en anden dansk klub er vel
> netop en ting der automatisk presser prisen op. Da
> sælger måske ikke er helt så villig til at sælge
> og køber samtidig køber en spiller der skal hjælpe
> med til at bevare den danske tråd i klubben og
> truppen.
>
> Med det in mente, hvad synes du en rigtig pris
> havde været?
Havde været tilfreds med 15 mil. Måske også et par mil. mindre.
> Måske var de 27 for Simon for meget, men det var
> jo hvad der var nogen der ville give sidste år. Og
> dengang var OB åbenbart også af den mening at
> 18-20 for Jonas var for lidt. (jfr. det
> vedholdende rygte om et WBA bud i denne
> størrelsesorden)
>
> Sidan har Jonas så spillet et år med 8 mål og
> talrige assists et par fantasiske kampe men
> åbenbart også mange udfald (eller er det helt
> forkert?).
8 mål og 11 assist tror jeg det er. Men ja udfaldene er blevet ofter og ofter. Måske det hænger lidt sammen med, at han har mistet lysten lidt, i Lars Olsens drøn kedelige spil.
> Samtidig er prisen for spillere dog også gået op,
> og specielt i Danmark internt er prisen steget. At
> købe en dansk profil i en anden dansk klub er vel
> netop en ting der automatisk presser prisen op. Da
> sælger måske ikke er helt så villig til at sælge
> og køber samtidig køber en spiller der skal hjælpe
> med til at bevare den danske tråd i klubben og
> truppen.
>
> Med det in mente, hvad synes du en rigtig pris
> havde været?
Havde været tilfreds med 15 mil. Måske også et par mil. mindre.
-
Colt Sivas
mrjelle Skrev:
> Jeg forstår dem sku godt, svarer vel til vi solgte
> Thyge til AAB for 20 mill?
Arh ikke helt. Thygesen er bedre end Borring. Så prisen på Thygesen skal nok lidt op.
> Jeg forstår dem sku godt, svarer vel til vi solgte
> Thyge til AAB for 20 mill?
Arh ikke helt. Thygesen er bedre end Borring. Så prisen på Thygesen skal nok lidt op.
-
Rainier W
Takker for svarene, som du nok kan forstå syns jeg måske ikke 19 mil. er ramt helt skævt i forhold til en markedspris. Samtidig synes jeg personligt at Borring er netop den type FCM/Thomasberg har manglet siden vi solgte Simon, og tror der ligger et rigtig godt scouting arbejde bag.
Men er da enig i at det er rigtig mange penge at binde i en spiller, og at det derfor kan være lidt voldsomt, men tror sgu det er noget vi skal til at vænne os til som priser.
Men er da enig i at det er rigtig mange penge at binde i en spiller, og at det derfor kan være lidt voldsomt, men tror sgu det er noget vi skal til at vænne os til som priser.
-
Ravnen
Yes men jeg forstår dem sandelig også, som jeg har skrevet ville jeg også være i chok hvis vi solgte vores bedste spiller til dem, eller en anden liga-konkurrent. Et er at sælge spillere, men afhænde det bedste til en konkurrent, uha.
Men som FCM fans kan man godt tillade sig at være lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er vist tydeligt for enhver hvor vi er placeret i hierakiet.
Men som FCM fans kan man godt tillade sig at være lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er vist tydeligt for enhver hvor vi er placeret i hierakiet.
-
Arff
Ravnen Skrev:
> Men som FCM fans kan man godt tillade sig at være
> lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er vist
> tydeligt for enhver hvor vi er placeret i
> hierakiet.
Præcis - nu mangler vi sådan set bare at hente profiler fra FCK og Brøndby, for at være ligeså store som dem - det er jeg dog i tvivl om det sker indenfor de næste 10 år, da lønningerne er mere attraktive i de to klubber.
> Men som FCM fans kan man godt tillade sig at være
> lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er vist
> tydeligt for enhver hvor vi er placeret i
> hierakiet.
Præcis - nu mangler vi sådan set bare at hente profiler fra FCK og Brøndby, for at være ligeså store som dem - det er jeg dog i tvivl om det sker indenfor de næste 10 år, da lønningerne er mere attraktive i de to klubber.
-
Ravnen
Colt Sivas Skrev:
> Stadigvæk ikke enig. Mange af de reaktioner du
> hiver frem er jo det første chock. Prisen er
> heller ikke kommet frem på det tidspunkt. Andet
> end 2-cifre.
Det er jo den ærlige reaktion som kommer først, som viser hvor meget det betyder for folk.
Jeg kunne forsætte i lang tid efter det er en realitet, men det er der vel ingen grund til, jeg synes det fremgår tydeligt nok hvor meget nas det gør.
Hvis jeg var OB fan kunne 19 mio kr måske nok formidle omstændighederne, men det ændrer bare ikke ved at man blotter sig overfor en konkurrent i al offentlighed, og udstiller styrkeforholdet. Som fan må det være svært at greje næsten uanset beløbets størrelse. Der ville rejse sig et ramaskrig herinde også, selv hvis det var FCK som hentede Thyge for 30 mio kr.
Situationen er sandsyneligvis blevet som den er, fordi FCM er den eneste danske klub som for alvor stadig kan sælge spillere dyrt til udlandet. Det gør at der også er et større råderum til indkøb, og det rykker så på magtbalancen i forhold til konkurrenterne.
Jeg synes dog stadig det var stærkt gjort af OB at fyre den målmand af til Italien haha
- men en enlig svale gør ingen sommer.
> Stadigvæk ikke enig. Mange af de reaktioner du
> hiver frem er jo det første chock. Prisen er
> heller ikke kommet frem på det tidspunkt. Andet
> end 2-cifre.
Det er jo den ærlige reaktion som kommer først, som viser hvor meget det betyder for folk.
Jeg kunne forsætte i lang tid efter det er en realitet, men det er der vel ingen grund til, jeg synes det fremgår tydeligt nok hvor meget nas det gør.
Hvis jeg var OB fan kunne 19 mio kr måske nok formidle omstændighederne, men det ændrer bare ikke ved at man blotter sig overfor en konkurrent i al offentlighed, og udstiller styrkeforholdet. Som fan må det være svært at greje næsten uanset beløbets størrelse. Der ville rejse sig et ramaskrig herinde også, selv hvis det var FCK som hentede Thyge for 30 mio kr.
Situationen er sandsyneligvis blevet som den er, fordi FCM er den eneste danske klub som for alvor stadig kan sælge spillere dyrt til udlandet. Det gør at der også er et større råderum til indkøb, og det rykker så på magtbalancen i forhold til konkurrenterne.
Jeg synes dog stadig det var stærkt gjort af OB at fyre den målmand af til Italien haha
-
Ravnen
Hente fra FCK eller BIF
Arff Skrev:
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men som FCM fans kan man godt tillade sig at
> være
> > lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er
> vist
> > tydeligt for enhver hvor vi er placeret i
> > hierakiet.
>
> Præcis - nu mangler vi sådan set bare at hente
> profiler fra FCK og Brøndby, for at være ligeså
> store som dem - det er jeg dog i tvivl om det sker
> indenfor de næste 10 år, da lønningerne er mere
> attraktive i de to klubber.
Det hører nu også til sjældenhederne at FCK og Brøndby handler spillere indbyrdes. Jeg kan huske Allan Nielsen, hvilke andre har der egentlig været?
Kunne såmænd godt forestille mig vi kunne hente en Brøndby profil som styrkeforholdet er nu om dage, men FCK virker umuligt, selv udenlandske klubber bliver afskrækket af deres krav.
Selvfølgelig er FCK attraktiv for spillere, men omvendt risikerer man også at blive stavnsbundet kontraktperioden ud, som f.eks. Silberbauer der for længst burde være søgt udenlands for at udvikle sig. Det gør så at nogle talenter måske bortvælger FCK.
Hvad med at hente Mads Laudrup, han er 19 år ik? Der er gode fodboldgener i den familie, det er ufatteligt han ikke kan få chancen.
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men som FCM fans kan man godt tillade sig at
> være
> > lidt stolt, eller selvfed om man vil, det er
> vist
> > tydeligt for enhver hvor vi er placeret i
> > hierakiet.
>
> Præcis - nu mangler vi sådan set bare at hente
> profiler fra FCK og Brøndby, for at være ligeså
> store som dem - det er jeg dog i tvivl om det sker
> indenfor de næste 10 år, da lønningerne er mere
> attraktive i de to klubber.
Det hører nu også til sjældenhederne at FCK og Brøndby handler spillere indbyrdes. Jeg kan huske Allan Nielsen, hvilke andre har der egentlig været?
Kunne såmænd godt forestille mig vi kunne hente en Brøndby profil som styrkeforholdet er nu om dage, men FCK virker umuligt, selv udenlandske klubber bliver afskrækket af deres krav.
Selvfølgelig er FCK attraktiv for spillere, men omvendt risikerer man også at blive stavnsbundet kontraktperioden ud, som f.eks. Silberbauer der for længst burde være søgt udenlands for at udvikle sig. Det gør så at nogle talenter måske bortvælger FCK.
Hvad med at hente Mads Laudrup, han er 19 år ik? Der er gode fodboldgener i den familie, det er ufatteligt han ikke kan få chancen.
-
Casper Søe
The FCM FAN Skrev:
> Akademiet betyder alt for midtjylland!
Hvorfor mener du det?
> Akademiet betyder alt for midtjylland!
Hvorfor mener du det?
-
Davoos
Re: Borring til FCM - Officielt 19 mio
Hausser jeg er skam godt klar over at den kontrakt Lynge i 1. omgang tilbød var det bl.a. kontraktens længde der var et problem, dog også forskerordningensophør (hvilket er meget snart), men han tilbød dog Califf en 2 års i anden omgang som han takkede nej til, her snakker vi ikke bare at FCM tilbød en 4 årig kontrakt til manden, de tilbød ham også en lønforhøjelse af hans daværende kontrakt i den størrelsesorden jeg nævnte, noget Lynge ikke ville eller kunne matche, sådan kom det ud af munden på Lynge selv i et interview med nordjyske! Og nordjyske betragter jeg som troværdige mht kildekritik. Jeg aner ikke hvor meget forskerordningen betyder i hele lønspillet, men det er der sikkert nogle der har mere styr på end mig.
Om han er pengene værd for FCM, det finder vi nok ud af når næste sæson er ovre, som sagt tror jeg bl.a. man har set en chance for at spolere AaBs guld da man gav ham et kontrakttilbud, det gik heldigvis ikke. Jeg føler mig dog temmelig sikker på, at det var det rigtige ikke at give Califf en så lang kontrakt med de økonomiske rammer han krævede, jeg har aldrig været en fan af Califf så det er jeg selvfølgelig glad for. Mere præcist lavede han for mange brølere, hans boldomgang var skidt og han var langsom, men altid en der gik forrest med fight og vilje, og han var en af vores bedste i luftrummet såvel som i hans markering. Nu har vi fået en Australier for godt en mio kr fra Nürnberg, så må vi se hvad han kan, jeg synes han lyder meget lovende.
Om han er pengene værd for FCM, det finder vi nok ud af når næste sæson er ovre, som sagt tror jeg bl.a. man har set en chance for at spolere AaBs guld da man gav ham et kontrakttilbud, det gik heldigvis ikke. Jeg føler mig dog temmelig sikker på, at det var det rigtige ikke at give Califf en så lang kontrakt med de økonomiske rammer han krævede, jeg har aldrig været en fan af Califf så det er jeg selvfølgelig glad for. Mere præcist lavede han for mange brølere, hans boldomgang var skidt og han var langsom, men altid en der gik forrest med fight og vilje, og han var en af vores bedste i luftrummet såvel som i hans markering. Nu har vi fået en Australier for godt en mio kr fra Nürnberg, så må vi se hvad han kan, jeg synes han lyder meget lovende.