FCM-FCN
-
Hausser
Re: Lortekamp
Angående Florescu, så vil jeg medgive jeg var på stadion og derfor ikke havde det bedste udsyn til alle detaljerne, det er trods alt lettere i TV. Syntes dog i høj grad ham manglede tyngde og ham smed alt for mange bolde væk. Nu lavede han så heldigvis en fremragende assist på en dødbold, men faktisk vi snakkede faktisk om hvor dårlige Florescus dødbolde var inden det. Han servede ballonbolde ind i hænderne på keeperen og ramte flere gang den første FCN'er
Syntes også stadig der er fremgang at spore med Danny. Han spiller måske ikke en fremragende kamp, men han er begyndt at fighte for det og jeg syntes klart han har fået en bedre attitude og det er altså positivt. Kan derfor ikke helt nikke genkendende til kritikken af Danny fra igår, man skal også huske på at stod bag vores vel nok to største chancer, med glimrende indlæg til Frank.
Femi bliver ganske rigtigt svær at undvære, men så må vi bare krydse fingre for at Salami er ved at finde tilbage i det gear som vi tidligere har set ham i. Syntes dog det er lidt bekymrende man vælge at udskifte Femi med Flinta, i stedet for Salami, det kunne desværre indikere han ikke helt har formen lige nu.
Syntes også stadig der er fremgang at spore med Danny. Han spiller måske ikke en fremragende kamp, men han er begyndt at fighte for det og jeg syntes klart han har fået en bedre attitude og det er altså positivt. Kan derfor ikke helt nikke genkendende til kritikken af Danny fra igår, man skal også huske på at stod bag vores vel nok to største chancer, med glimrende indlæg til Frank.
Femi bliver ganske rigtigt svær at undvære, men så må vi bare krydse fingre for at Salami er ved at finde tilbage i det gear som vi tidligere har set ham i. Syntes dog det er lidt bekymrende man vælge at udskifte Femi med Flinta, i stedet for Salami, det kunne desværre indikere han ikke helt har formen lige nu.
-
Kent
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu lavede han så
> heldigvis en fremragende assist på en dødbold, men
> faktisk vi snakkede faktisk om hvor dårlige
> Florescus dødbolde var inden det. Han servede
> ballonbolde ind i hænderne på keeperen og ramte
> flere gang den første FCN'er
Det er jeg meget enig i. Generelt fik vi alt for lidt ud af vores mange dødbolde, hvor den eneste vi blev farlig på faktisk var den som gav målet. Det virkede ikke som om aftalerne helt var på plads, for flere gange var det eneste sted, hvor der ingen FCM-spillere var, der hvor bolden endte. Det skal der arbejdes på!
> Femi bliver ganske rigtigt svær at undvære, men så
> må vi bare krydse fingre for at Salami er ved at
> finde tilbage i det gear som vi tidligere har set
> ham i. Syntes dog det er lidt bekymrende man vælge
> at udskifte Femi med Flinta, i stedet for Salami,
> det kunne desværre indikere han ikke helt har
> formen lige nu.
Det tror jeg ikke du skal lægge så meget i. Flinta varmede op det meste af 2. halvleg og var altså varm, da Femi blev skadet. Da der var kort tid igen er jeg ret sikker på, at man vurderede det var bedre at få en varm Flinta ind, end at sætte en helt kold Salami ind, der ikke ville kunne nå at komme op i omdrejninger inden kampen var forbi.
> Nu lavede han så
> heldigvis en fremragende assist på en dødbold, men
> faktisk vi snakkede faktisk om hvor dårlige
> Florescus dødbolde var inden det. Han servede
> ballonbolde ind i hænderne på keeperen og ramte
> flere gang den første FCN'er
Det er jeg meget enig i. Generelt fik vi alt for lidt ud af vores mange dødbolde, hvor den eneste vi blev farlig på faktisk var den som gav målet. Det virkede ikke som om aftalerne helt var på plads, for flere gange var det eneste sted, hvor der ingen FCM-spillere var, der hvor bolden endte. Det skal der arbejdes på!
> Femi bliver ganske rigtigt svær at undvære, men så
> må vi bare krydse fingre for at Salami er ved at
> finde tilbage i det gear som vi tidligere har set
> ham i. Syntes dog det er lidt bekymrende man vælge
> at udskifte Femi med Flinta, i stedet for Salami,
> det kunne desværre indikere han ikke helt har
> formen lige nu.
Det tror jeg ikke du skal lægge så meget i. Flinta varmede op det meste af 2. halvleg og var altså varm, da Femi blev skadet. Da der var kort tid igen er jeg ret sikker på, at man vurderede det var bedre at få en varm Flinta ind, end at sætte en helt kold Salami ind, der ikke ville kunne nå at komme op i omdrejninger inden kampen var forbi.
-
Altoriso
For lige at opsummere de tre "emner" du skriver om
Florescu spillede altså gpdt
Han er jo ny mand på holdet osv. men jeg kan sagtens se hvad det er der har gjort at vi har signet ham
Den aflevering Danny havde til Frank efter 6 min. og den efterfølgende first-timer var ren verdensklasse og havde kandideret til årets mål hvis den havde siddet lige i krydset
Mht udskiftningen snakkede kommentatorerne også om det, men henviste mere til at det var ment som en offensiv indskiftning, som måske alligevel var kommet
Florescu spillede altså gpdt
Den aflevering Danny havde til Frank efter 6 min. og den efterfølgende first-timer var ren verdensklasse og havde kandideret til årets mål hvis den havde siddet lige i krydset
Mht udskiftningen snakkede kommentatorerne også om det, men henviste mere til at det var ment som en offensiv indskiftning, som måske alligevel var kommet
-
Hausser
Det er selvfølgelig svært at argumentere imod resultater, og vi vil naturligvis allesammen hellere vinde 1-0 og spille dårligt, end spille drømmebold og kun få uafgjort (som de sidste par FCN-kampe på hjemmebane), men syntes dog det er forkert at ignorere den tendens som har været tydelig i opstarten, vi skaber ikke nok chancer. Idag har vi vel 2-3? halvstore muligheder og en 3-4 gode situationer som vi dog ikke får gjort færdige og ikke får en afslutning på og det er vel reelt det vi skaber. Bortset fra målet, så bliver jo heller ikke farlige på nolge dødbolde og med vores historik omkring dødbolde in mente, så er det vist heller ikke noget vi skal regne med regelmæssige mål på. Meget karakteristisk, så falder målet også efter vi skifter til en 4-4-2, præcis som det skete i Vejle.
Der er jo markant forskel på hvordan man spiller en 4-3-3 og vores ligner lige nu, mere Bøndbys chancefattige 4-3-3 fra efteråret, end det ligner Roma og Barcelonas offensive 4-3-3. Jeg gør mig ikke illusioner om vi skal spille som Barcelona eller Roma (selv om det kunne være lækkert), men vi skal helst heller ikke ende med at spille som Brøndby gjorde og lige nu trækker det altså mest i den retning.
Det er fint nok vi styrker defensiven og det har vi bestemt også brug for, men hvis det efterlader vores offensiv tandløs, så er der mindre ved det.
Der er jo markant forskel på hvordan man spiller en 4-3-3 og vores ligner lige nu, mere Bøndbys chancefattige 4-3-3 fra efteråret, end det ligner Roma og Barcelonas offensive 4-3-3. Jeg gør mig ikke illusioner om vi skal spille som Barcelona eller Roma (selv om det kunne være lækkert), men vi skal helst heller ikke ende med at spille som Brøndby gjorde og lige nu trækker det altså mest i den retning.
Det er fint nok vi styrker defensiven og det har vi bestemt også brug for, men hvis det efterlader vores offensiv tandløs, så er der mindre ved det.
-
Ravnen
Jeg synes Florescu gjorde det fint, taget i betragtning at han endnu ikke er helt indspillet på holdet. Men når det er sket, så bliver han og Thyge vores dynamiske duo. Florescu var vel næsten involveret i alt i går, han er en duracel kanin ligesom Thyge.
Som jeg så det, fungerede det ikke rigtig fordi fløjene aldrig kom op og støttede Frank, vi skal have dem til at trække mere ind i feltet også, for en enkelt angriber bliver nemt udmarkeret.
Og så ros til Florescus fanklub, jeg skal love for hyggede sig
En skid kamp generelt, men sådan er de første kampe efter en pause jo ofte. Det vigtigste er at vi sejrede.
Som jeg så det, fungerede det ikke rigtig fordi fløjene aldrig kom op og støttede Frank, vi skal have dem til at trække mere ind i feltet også, for en enkelt angriber bliver nemt udmarkeret.
Og så ros til Florescus fanklub, jeg skal love for hyggede sig
En skid kamp generelt, men sådan er de første kampe efter en pause jo ofte. Det vigtigste er at vi sejrede.
-
BW - 665
Ravnen Skrev:
> Jeg synes Florescu gjorde det fint, taget i
> betragtning at han endnu ikke er helt indspillet
> på holdet. Men når det er sket, så bliver han og
> Thyge vores dynamiske duo. Florescu var vel næsten
> involveret i alt i går, han er en duracel kanin
> ligesom Thyge.
Jeg er faktisk meget enig, jeg synes også han gjorde det fint og var med i alt positivt indtil Claus Madsen kom ind som også formåede at sætte sit præg på spillet.
Florescu lykkedes langt fra med alt, men det han lykkedes med ser tilgengæld rigtigt godt ud, så kan han minimere sin fejlprocent drastisk og lægge en 5-10% ekstra til sit spil henover de næste par kampe, hvilket man må forvente de fleste gør da de jo lige skal igang igen, så tror jeg helt afgjort vi har et fantastisk makkerpar med ham og Thyge på midten!
> Som jeg så det, fungerede det ikke rigtig fordi
> fløjene aldrig kom op og støttede Frank, vi skal
> have dem til at trække mere ind i feltet også, for
> en enkelt angriber bliver nemt udmarkeret.
Igen enig, tror det er fløjene især der skal tilvendes det nye system, det ser ikke ud til de helt er indstillet på det rent taktisk endnu, selvom jeg faktisk synes Danny var god til at søge i feltet når bolden var på venstrekanten, at han så ikke fik noget at arbejde med når han gjorde det, er så en anden sag.
Og derudover synes jeg også både Thyge og Florescu skal vende sig til at søge mod feltet, eller udkanten af det, afhængigt af hvor der er plads, når vi har bolden på kanterne.
> Jeg synes Florescu gjorde det fint, taget i
> betragtning at han endnu ikke er helt indspillet
> på holdet. Men når det er sket, så bliver han og
> Thyge vores dynamiske duo. Florescu var vel næsten
> involveret i alt i går, han er en duracel kanin
> ligesom Thyge.
Jeg er faktisk meget enig, jeg synes også han gjorde det fint og var med i alt positivt indtil Claus Madsen kom ind som også formåede at sætte sit præg på spillet.
Florescu lykkedes langt fra med alt, men det han lykkedes med ser tilgengæld rigtigt godt ud, så kan han minimere sin fejlprocent drastisk og lægge en 5-10% ekstra til sit spil henover de næste par kampe, hvilket man må forvente de fleste gør da de jo lige skal igang igen, så tror jeg helt afgjort vi har et fantastisk makkerpar med ham og Thyge på midten!
> Som jeg så det, fungerede det ikke rigtig fordi
> fløjene aldrig kom op og støttede Frank, vi skal
> have dem til at trække mere ind i feltet også, for
> en enkelt angriber bliver nemt udmarkeret.
Igen enig, tror det er fløjene især der skal tilvendes det nye system, det ser ikke ud til de helt er indstillet på det rent taktisk endnu, selvom jeg faktisk synes Danny var god til at søge i feltet når bolden var på venstrekanten, at han så ikke fik noget at arbejde med når han gjorde det, er så en anden sag.
Og derudover synes jeg også både Thyge og Florescu skal vende sig til at søge mod feltet, eller udkanten af det, afhængigt af hvor der er plads, når vi har bolden på kanterne.
-
Jan
Re: Danny Olsen
>>Så fatter jeg ikke, at han kan drømme om at fravælge Claus Madsen frem for Danny Olsen. Danny har, i min bedste overbevisning, ikke spillet én eneste god kamp, siden vejlekampen sidste år. Det var da også tydeligt i dag, at vores spil først for alvor blev aggressivt og fremadrettet, da Madsen kom ind.<<
Du har sikkert ikke set kampen i Vejle sidste weekend, der skete en del da Danny kom ind, synes man har set forberinger fra hans sidde i de 2 kampe.
Du har sikkert ikke set kampen i Vejle sidste weekend, der skete en del da Danny kom ind, synes man har set forberinger fra hans sidde i de 2 kampe.
-
Kasper_Nielsen
Jan:
Bare fordi straffesparket bliver begået mod ham (så vidt jeg husker), er det jo ikke nødvendigvis en god indsats.
Han er fløj, og jeg synes ikke han kan formå at ligge et indlæg ordenligt, hvilket jeg mener er en af de fundamentale egenskaber hos en fløj.
Jeg synes han tildels kæmpede fint i kampen i går, men han fik ikke tilnærmelsesvis noget ud af det. Og jeg synes bare det er synd at bruge ham på SAS Liga holdet, når man har Claus Madsen, som gang på gang viser sine klasse.
Bare fordi straffesparket bliver begået mod ham (så vidt jeg husker), er det jo ikke nødvendigvis en god indsats.
Han er fløj, og jeg synes ikke han kan formå at ligge et indlæg ordenligt, hvilket jeg mener er en af de fundamentale egenskaber hos en fløj.
Jeg synes han tildels kæmpede fint i kampen i går, men han fik ikke tilnærmelsesvis noget ud af det. Og jeg synes bare det er synd at bruge ham på SAS Liga holdet, når man har Claus Madsen, som gang på gang viser sine klasse.
-
Kent
Kasper_Nielsen Skrev:
> Jan:
>
> Bare fordi straffesparket bliver begået mod ham
> (så vidt jeg husker), er det jo ikke nødvendigvis
> en god indsats.
LOL. Du så vist ikke kampen i Vejle, hvis du mener det var det eneste Danny bidrog med der.
> Han er fløj, og jeg synes ikke han kan formå at
> ligge et indlæg ordenligt, hvilket jeg mener er en
> af de fundamentale egenskaber hos en fløj.
Så skulle du måske se kampen igår igen. Danny lavede vel kampens to bedste indlæg, der begge gav kæmpechancer til Frank.
> Jeg synes han tildels kæmpede fint i kampen i går,
> men han fik ikke tilnærmelsesvis noget ud af det.
> Og jeg synes bare det er synd at bruge ham på SAS
> Liga holdet, når man har Claus Madsen, som gang på
> gang viser sine klasse.
Men du er godt klar over, at Claus for det første har været skadet og for det andet ikke er i stand til at spille fx 3 kampe på 6 dage, som vi har lige nu? Du er med på, at der foregår et rotationssystem ik'?
> Jan:
>
> Bare fordi straffesparket bliver begået mod ham
> (så vidt jeg husker), er det jo ikke nødvendigvis
> en god indsats.
LOL. Du så vist ikke kampen i Vejle, hvis du mener det var det eneste Danny bidrog med der.
> Han er fløj, og jeg synes ikke han kan formå at
> ligge et indlæg ordenligt, hvilket jeg mener er en
> af de fundamentale egenskaber hos en fløj.
Så skulle du måske se kampen igår igen. Danny lavede vel kampens to bedste indlæg, der begge gav kæmpechancer til Frank.
> Jeg synes han tildels kæmpede fint i kampen i går,
> men han fik ikke tilnærmelsesvis noget ud af det.
> Og jeg synes bare det er synd at bruge ham på SAS
> Liga holdet, når man har Claus Madsen, som gang på
> gang viser sine klasse.
Men du er godt klar over, at Claus for det første har været skadet og for det andet ikke er i stand til at spille fx 3 kampe på 6 dage, som vi har lige nu? Du er med på, at der foregår et rotationssystem ik'?
-
felisan
vil give dig helt ret, Kent.
Danny lavede to perfekte indlæg til Frank igår.
begge kunne have resulteret i mål.
at han på andre områder måske svigter kan diskuteres, men igår stod han bag aftenens 2 bedste indlæg..
Danny lavede to perfekte indlæg til Frank igår.
begge kunne have resulteret i mål.
at han på andre områder måske svigter kan diskuteres, men igår stod han bag aftenens 2 bedste indlæg..
-
YahooSeeker [Bot]
Dejligt med 3 points,men hvordan går det mod et BIF hold fyldt med selvtillid?
-
Kasper_Nielsen
Måske hvis i valgte rent faktisk at læse indlægget, istedet for at hænge jer i petitesser, ville i forstå min pointe.
Jeg skriver ikke om blot om kampen i går, men hans generelle niveau. Muligvis kan i finde 2 gode indlæg i går - Men hvad så?
Jeg snakker hans generelle tid i FCM, hvor det virkelig har knebet for at ham at lave et ordenligt indlæg. Jeg synes det er ultra sjældent. Og når man har en spiller som Claus Madsen, som gang på gang viser klasse, synes jeg det er grotesk at starte med Danny. Så hellere starte med Claus, og lade ham spille så længe han kan, så kan Danny komme ind, når forsvaret er lidt møre.
Og jo, jeg ved godt at Claus var skadet i perioder sidste sæson.
Jeg skriver ikke om blot om kampen i går, men hans generelle niveau. Muligvis kan i finde 2 gode indlæg i går - Men hvad så?
Jeg snakker hans generelle tid i FCM, hvor det virkelig har knebet for at ham at lave et ordenligt indlæg. Jeg synes det er ultra sjældent. Og når man har en spiller som Claus Madsen, som gang på gang viser klasse, synes jeg det er grotesk at starte med Danny. Så hellere starte med Claus, og lade ham spille så længe han kan, så kan Danny komme ind, når forsvaret er lidt møre.
Og jo, jeg ved godt at Claus var skadet i perioder sidste sæson.
-
Kent
Kasper_Nielsen Skrev:
> Jeg snakker hans generelle tid i FCM, hvor det
> virkelig har knebet for at ham at lave et
> ordenligt indlæg. Jeg synes det er ultra sjældent.
Kender du ordet udvikling? Danny er jo ung, og derfor er der jo en mulighed for, at han udvikler sig og bliver bedre.... Han gjorde et rigtig godt indhop i Vejelkampen, og derfor er det da naturligt at starte med ham inde, da PFO var syg og CM lige kommet tilbage fra skade. Han gjorde det da heller ikke hverken værre eller bedre end så mange andre igår. Jeg ser dog ikke ret mange der mener, at Baba skal smides af holdet, selvom han ikke har skabt en skid i de 2 kampe indtil videre.
> Og jo, jeg ved godt at Claus var skadet i perioder
> sidste sæson.
Hvad så med hans skader i denne sæson - er du også klar over dem? Fx den der holdt ham ude af Vejlekampen sidste weekend? Som måske gjorde, at han ikke var helt fit til gårsdagens kamp.....
> Jeg snakker hans generelle tid i FCM, hvor det
> virkelig har knebet for at ham at lave et
> ordenligt indlæg. Jeg synes det er ultra sjældent.
Kender du ordet udvikling? Danny er jo ung, og derfor er der jo en mulighed for, at han udvikler sig og bliver bedre.... Han gjorde et rigtig godt indhop i Vejelkampen, og derfor er det da naturligt at starte med ham inde, da PFO var syg og CM lige kommet tilbage fra skade. Han gjorde det da heller ikke hverken værre eller bedre end så mange andre igår. Jeg ser dog ikke ret mange der mener, at Baba skal smides af holdet, selvom han ikke har skabt en skid i de 2 kampe indtil videre.
> Og jo, jeg ved godt at Claus var skadet i perioder
> sidste sæson.
Hvad så med hans skader i denne sæson - er du også klar over dem? Fx den der holdt ham ude af Vejlekampen sidste weekend? Som måske gjorde, at han ikke var helt fit til gårsdagens kamp.....
-
mancitydk
felisan Skrev:
> vil give dig helt ret, Kent.
>
> Danny lavede to perfekte indlæg til Frank igår.
> begge kunne have resulteret i mål.
>
Begge, eller i hvert fald det første skulle have givet mål... Det er jo en giga chance... Grunden til Danny falder ud af kampen igår er ren og skær træthed fordi han igår, modsat så mange andre gange, knokler derudaf. Og jdeg kan sgu godt forstå han bliver træt efter den første kamp fra start, på en våd bane, mod et kompakt hold...
> vil give dig helt ret, Kent.
>
> Danny lavede to perfekte indlæg til Frank igår.
> begge kunne have resulteret i mål.
>
Begge, eller i hvert fald det første skulle have givet mål... Det er jo en giga chance... Grunden til Danny falder ud af kampen igår er ren og skær træthed fordi han igår, modsat så mange andre gange, knokler derudaf. Og jdeg kan sgu godt forstå han bliver træt efter den første kamp fra start, på en våd bane, mod et kompakt hold...
-
mancitydk
Det tog altså også pænt lang tid før folk som Pimpong, Dennis Sørensen, Kristian Bak og den slags folk slog igennem. Og i andre klubber (hvem sagde ailton?).. Det har før været debatteret herinde om Dannys generelle niveau er for lavt, men han har jo også altid stået mere eller mindre i skyggen af andre ikke? Giv ham til sommer og så kan vi tage debatten.