FCM indgår aftaler med 13-årige

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Meng(AGF)

Re: AGF laver forhåndsaftale med 14-årig

Indlæg af Meng(AGF) »

Så er vi nok enige.

Det kan let blive en glidebane at acceptere kontrakter tæt op til spilleren bliver 15, så der er brug for en regelafklaring. Men jeg kan ikke tro, at AGF skilter med at have brudt reglerne. Isoleret set kan jeg heller ikke hidse mig op over den givne sag, men det er jo forkert, og hvis det bliver accepteret, er det med til at rykke grænsen på længere sigt.

Som sagerne ser ud pt. er det entydigt FCM, der er så langt fremme i skoene, at det vækker opsigt, men det udelukker jo ikke mindre forseelser fra andre.

BW # 163

Re: FCM indgår aftaler med 13-årige

Indlæg af BW # 163 »

Nikolaj(AGF) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hear no evil se no evil...

> Avisbudstalenter bliver ikke forsøgt lokket til
> andre lande på baggrund af deres potentiale som
> avisbude, for så at risikere at ryge ud i
> glemslen, når det viser sig, at budtalentet ikke
> udviklede sig i den ønskede retning.

Øhh. jo !.

> Reglen gælder jo ikke kun jer, den gælder alle, og
> den er faktisk rimeligt velbegrundet. I prøver
> bare at snyde for derigennem at opnå fordele
> overfor jeres konkurrenter, der overholder
> reglerne.

piv piv.

Pivedyr.

BW # 163

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Nikolaj(AGF) Skrev:
> Det var jeg faktisk ikke klar over, og jeg synes
> selvfølgelig overhovedet ikke, at det er i orden!

Det var ikke meget du havde at sige om det.

Hvad blev der af talen om selvkritik ?.

Men vi kan vel se et indlæg på 8 1/2 side på fæstningen inden aften, om det forkastelige i AGFs talentjagt ?.

I doubt it !.

BW # 163

Kent

Re: AGF laver forhåndsaftale med 14-årig

Indlæg af Kent »

Problemet for mig, er sådan set, at det er utopisk at forbyde det. Man skal være hamrende naiv for at tro, at talentspejdere og klubber ikke taler med spillere og forældre før de er 15, og naturligvis drøfter de spillerens fremtid, og muligheden for at skifte klub.

Der er ingen, der rynker øjenbrynene over at en 13-årig tager til prøvetræning i Chelsea, men han må ikke beslutte sig for, hvilken klub han vil spille for herhjemme før han er 15.

For mig at se, er reglerne sådan set gode nok. Ingen spillere på kontrakter, før de er fyldt 15. Færdig. Men hvornår du forhandler om en kontrakt med dem, må vel være op til deres forældre at bestemme - så længe de ikke kommer på kontrakt før de er 15. For mig at se, vil det regulere sig selv, da det er begrænset hvor lang tid frem, du kan forudsige et talent. Personligt synes jeg, at det er meget tidligt, når FCM laver aftaler med 13-årige, da det er umuligt at forudsige deres udvikling frem til de bliver 15. Derfor vil det næppe være interessant/rentabelt at lave forhåndskontrakter med 10-årige el.lign.

Evt kunne man lave et system, hvor man kan indgå en godkendt forhåndskontrakt, som det så koster klubben en bod på fx 20.000 kr, hvis de bryder - på den måde ville man forhindre at klubber tegner 100-vis af forhåndskontrakter, for at sikre sig alle talenter.

Kent

Nikolaj(AGF)

Indlæg af Nikolaj(AGF) »

Problemet med kontrakter med fodboldspillere under 15 år er jo ikke, at de unge mennesker skal spille fodbold, eller at de bliver betalt for det. Problemet er, at de indgår en kontrakt. Dvs. at der er andre, der har en fordring på dem. Nu vil du så sikkert sige, at de stakkels stakkels avisbude også har en kontrakt. Men der er forskel på en normal arbejdsmarkedskontrakt og så den en fodboldspiller har. Der må også forventes at være nogle andre krav til en fodboldsspiller på kontrakt end til et avisbud. En fodboldspiller er jo "ejet" af andre i kontraktperioden. Det er et avisbud ikke. Det er det ene aspekt.

Det andet aspekt er den konkurrence, der er om de bedste unge. Hensynet må vel være at lade børn være børn. Ja, børn kan altså sagtens være børn selvom de går med aviser. Hvis de er gode nok, skal der nok være rift om dem, når de bliver 15 også. Indtil da må intentionen bag reglerne være, at de kan koncentrere sig om at nyde fodbolden og deres kammerater. Der er altså pludseligt et andet pres, når du er på kontrakt.

Tænk på hvis alle gjorde som I. Så ville konkurrencen jo hurtigt presse alderen ned, og det ville måske ikke være unormalt at se 9-10 årige på kontrakt. Mener der var tilfælde i England, før der kom regler. Så reglerne er der jo netop for at frede børn fra profit- og succeshungrende klubber og agenters interesse, indtil de er fyldt 15. Reglerne er jo ikke til for at forhindre nogle unge i at få bedre forhold end andre. Det handler om, at klubberne ikke skal konkurrere om deres gunst i en for tidlig alder.

Børn under 15, synes opfattelsen i hvert fald at være i DK, udvikler sig bedst i deres lokale små klubber. Derefter er det fint at komme til de større klubber med bedre faciliteter og større krav.

Nikolaj(AGF)

Indlæg af Nikolaj(AGF) »

Hvorfor dælen er der nogle af jer, der som dig stadig har mindreværdskomplekser overfor AGF. Det er der da ved gud ingen grund til.

Og i øvrigt ville det klæde dig at gå efter bolden og ikke efter manden. Du kommer jo ikke med et eneste argument andet end "løgn og latin" og "piv piv".

BW # 163 Skrev:
> Ro på mulle - er der ingenting at skrive om i 1.
> div. siden du mener du skal være selvudnævnt
> smagsdommer herinde ?.
>
> Du skriver:
>
> Som udenforstående kan det være grænsende til
> tragikomisk af læse med herinde:
>
> - da Zidan tævede kæresten, var det nærmest
> hyklerisk, at man kunne synes, det var noget
> svineri: "nærmest alle giver jo kæresten en lille
> en af lampen af og til" var nærmest parolen fra
> visse herinde.
>
> Løgn og latin.
>
> - da Zidan kørte markræs på de midtjyske
> landeveje, var der nærmest ikke den sjæl i
> Danmark, der ikke kørte for hurtigt og også gerne
> beruset.
>
> Løgn og latin part II
>
> - da Zidan optrådte på live-tv med et stjålent
> guldur, var det helt normalt at købe guldting af
> fremmede mennesker til spotpriser. Ja, selv jeres
> træner havde faktisk gjort det.
>
> Løgn og latin part III
>
> - nu er det så et udtryk for den vildeste
> dobbeltmoral, at jeres ulvefar ikke selv må sætte
> grænserne for, hvornår man må skrive kontrakt med
> børn. Man må jo gerne gå med aviser, når man er
> 13??
>
> Løgn og latin part IV.
>
> - Og i øvrigt er det også grænsende til
> forfølgelse, at Fifa kan finde på at gå jeres
> altruistiske ordning for afrikanske studerende,
> der tilfældigvis godt kan lide at spille fodbold,
> efter i sømmenen
>
> Ja dobbeltmoralen længe leve. Barca får jo "lov".
>
>
> ...
>
> Du bidrager jo med intet andet end løgn og latin -
> og Zidan det er jo mange år siden. Er du ikke
> kommet over det ?.
>
> Men o.k. typisk for en der støtter de
> "hviiiiiiieeee".
>
> Fortsat god dag. I rykker næppe op !.
>
> BW # 163

Kent

Indlæg af Kent »

Nu skal du lige få det helt på det rene: de 13-årige, der er nævnt er IKKE på kontrakt med FCM. Der er lavet en aftale om, at når de bliver 15, så kan de komme på FCMs akademi og kontrakt. Men indtil da, spiller de stadig er deres normale klub, og er ikke på nogen måder "ejet" af FCM. Det er altså først, når de er 15, at de flytter klub - i modsætning til jeres egen 14-årige :-)

Kent

Kent

Indlæg af Kent »

Nikolaj(AGF) Skrev:
> Hvorfor dælen er der nogle af jer, der som dig
> stadig har mindreværdskomplekser overfor AGF. Det
> er der da ved gud ingen grund til.
>
> Og i øvrigt ville det klæde dig at gå efter bolden
> og ikke efter manden. Du kommer jo ikke med et
> eneste argument andet end "løgn og latin" og "piv
> piv".

Mens du jo gik efter bolden? Hvad var grunden til din opremsning af forskellige forhold? Gavnede det debatten? Fx kan jeg godt debattere med dig, uden at nævne alle mulige gamle GF-historie (og du ved vist godt, at der er rigelige at tage af). Så respekter, at du er på vores forum, og derfor gider folk ikke høre på, at du hælder en masse lort ud. Du må skrive alt det dårlige du vil om FCM inde på jeres eget forum, men hvis du vil deltage i debatten herinde - og det er du meget velkommen til - så kræver det altså, at du opfører dig som den gæst du er.

Kent

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Kontrakten bliver jo ikke indgået med den unge, men med forældrene der i forvejen har myndigheden over den unge.

Forskellen på en normal arbejdsmarkedskontakt og så en fodboldkontrakt er at sidstnævnte er mere fordelagtig på langt de fleste vilkår.

Og det med at fodboldspilleren er "ejet" i kontraktsperioden hvad mener du med det ?.

OG det sidst du skriver mht. den almene opfattelse af at man udvikler sig bedst i en mindre klub, det lyder meget som et savn fra de glade amatørdage.....

Jeg synes det skinner meget igennem at du er GFer.

I øvrigt påfaldende at hovedtråden på fæstningen ikke er ændret i 3 timer. Har i ingen fans længere - eller er emnet bare uddebateret ?.

BW # 163

Mike

Indlæg af Mike »

Nikolaj(AGF) Skrev:

Mindreværdskomplekser??????
Hvad snakker du om?

> piv".

Enig, med derfor berettiger det jo heller ikke dig at skrive den ene løgn efter den anden?! Men du holder jo nok Ekstra Bladet så kender du jo sandheden om alt der sker i FCM! (Ironi kan være anvendt).

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Nikolaj(AGF) Skrev:

hehe.. humor. Eller noget.
Men du har ret. FCM er blevet en større klub end GF.

> piv".

Fordi dit indlæg er fyldt med løgn, og fordi i på hyklerisk manér piver !.
Skal jeg udspecificere for dig ?.
Ok here goes:

> > - da Zidan tævede kæresten, var det nærmest
> > hyklerisk, at man kunne synes, det var noget
> > svineri: "nærmest alle giver jo kæresten en
> lille
> > en af lampen af og til" var nærmest parolen fra
> > visse herinde.

Nej det var hyklerisk at kritikken kom fra GF- Danmarks klart voldeligste klub.
I øvrigt er det løgn det du skriver om parolen herinde. (YES formand MAO !) Sagen havde jo mange flere nuancer end din beskrivelse, men når man kun kan stave sig igennem Ekstra Bladets spiseseddel, så har man et problem. Sagen er for længst overstået, Zidan kører med klatten i det tyske - og har i øvrigt udstået sin straf.

> > - da Zidan kørte markræs på de midtjyske
> > landeveje, var der nærmest ikke den sjæl i
> > Danmark, der ikke kørte for hurtigt og også
> gerne
> > beruset.

1. Zidan har aldrig kørt markræs
2. Der ER ikke en sjæl i DK der ikke kører for hurtigt
3. Beruset ?. Du vrøvler. Du må have drukket for meget ceres.

> > - da Zidan optrådte på live-tv med et stjålent
> > guldur, var det helt normalt at købe guldting
> af
> > fremmede mennesker til spotpriser. Ja, selv
> jeres
> > træner havde faktisk gjort det.

Zidan har aldrig optrådt på live-tv med et stjålent guldur. Det var en båndet udsendelse.

> > - nu er det så et udtryk for den vildeste
> > dobbeltmoral, at jeres ulvefar ikke selv må
> sætte
> > grænserne for, hvornår man må skrive kontrakt
> med
> > børn. Man må jo gerne gå med aviser, når man er
> > 13??

Der bliver ikke skrevet kontrakt med børn. Aftalen indgås med forældrene.

...

Fortsat god dag. I rykker stadig næppe op!.

BW # 163

Nikolaj(AGF)

Indlæg af Nikolaj(AGF) »

Jeg indrømmer at tonen blev unødigt besk, og jeg undskylder og beklager. For det gavnede ikke debatten ift. de 13-årige.

Jeg vil dog fastholde min pointe, der er, at der er debattører herinde, der har meget svært ved at forholde sig kritisk til noget som helst FCM laver. Men med det samme komme med den moderation, at den slags fans selvfølgelig findes i alle klubber.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

For at blive ved debatten:

http://www.agf-fodboldtalentskole.dk/info.asp?PageID=10

Jeg kan i øvrigt se at GF nu kopierer FCMs koncept med et mere formaliseret samarbejde med samarbejdsklubber, med nyt logo og det hele.

Konkurrence hilses altid velkommen - GF har jo i forvejen en ok talentafdeling.

BW # 163

Nikolaj(AGF)

Indlæg af Nikolaj(AGF) »

Jep, jeg tilkendegiver gerne, at vores fodboldtalentskole ligner ren copy paste på jeres koncept. Men I var jo også banebrydende på det punkt, og vi er ikke de eneste, der er fulgt efter. Så jeg håber da også, at vi i fremtiden kan få udbytte af vores fine ungdomsafdeling.

God vind i foråret
Mvh
Nikolaj

BW # 163 Skrev:
> For at blive ved debatten:
>
> http://www.agf-fodboldtalentskole.dk/info.asp?Page
> ID=10
>
> Jeg kan i øvrigt se at GF nu kopierer FCMs koncept
> med et mere formaliseret samarbejde med
> samarbejdsklubber, med nyt logo og det hele.
>
> Konkurrence hilses altid velkommen - GF har jo i
> forvejen en ok talentafdeling.
>
> BW # 163

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Altoriso Skrev:
> De andre klubber skal sgu ikke spille for smarte
> for det foregår jo på samme måde i de fleste af
> dem...

> Mon ikke også ham den lille "Mini Ronaldinho" der
> spiller i KB også har en ret lukrativ aftale...

Ja, det foregår nemlig ligesådan mange andre steder. Jeg tror bare problemet er, at FCM allerede har været meget oppe at vende på det seneste, grundet problematikken om de unge nigerianere. Så kommer en sag som denne, og så skal der hakkes ned på os igen.

Jo, tror sgu også de gør en del for at holde på ham. Alexander et eller andet, så vidt jeg lige husker det.
Se evt. en lille video med ham her: http://www.broadcaster.com/video/player.php?clip=6769

Besvar