Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
Jeg kender ikke noget til Nasiru, men han lyder da spændende. Dog forstår jeg ikke, hvorfor vi kigger efter kantspillere? Vi har allerede 7 i førsteholdstruppen. For mig at se, bør det kun blive aktuelt, hvis både Pione, Hassan, Mabil og David er fortid fra næste sæson. Så vil vi stå med Duelund, Kadlec, Royer + en evt. ny. Det ville dog ikke gøre noget for mit ønske om kontinuitet...
-
Densestar7430
Har aldrig set ham spille, men ift. statistikkerne ligner det at han har haft et scoringsmæssig formdyk siden en (på papiret) super sæson i 13/14.
15/16: 11 kampe, 1 mål og 2 assists
14/15: 30 kampe, 4 mål og 9 assists
13/14: 24 kampe, 8 mål og 2 assists (+ 1 mål i 3 kampe i EUL kval)
Taget fra: http://www.transfermarkt.co.uk/nasiru-m ... aison=2014
Han er kun 21 år, så der er stadig masser af udviklings potentiale, men svært at vurdere noget når man aldrig har set ham spille.. Lidt spændende lyder han dog
Han er kun 21 år, så der er stadig masser af udviklings potentiale, men svært at vurdere noget når man aldrig har set ham spille.. Lidt spændende lyder han dog
Måske bedre at lade løntung royer smutter og ind med ham.. Og mabil, David på bænken, Muhammed og sisto fast mand?? Hvis Hassan ikke skrive under i den anden forhandlinger igår.. Så tror jeg nok at steinlein har grund til at holder kikkerten op..
-
Steffen am
Så skal du også være fair.Densestar7430 skrev:Har aldrig set ham spille, men ift. statistikkerne ligner det at han har haft et scoringsmæssig formdyk siden en (på papiret) super sæson i 13/14.
Han har også spillet 5 cup kampe hvor han bl.a. scorede mod Malmø i finalen.
http://www.transfermarkt.co.uk/nasiru-m ... erein/1109
Ikke at forglemme Thycosen. Vil være en fallit erklæring hvis han ikke får en kontrakt.SorteUlve skrev:Jeg kender ikke noget til Nasiru, men han lyder da spændende. Dog forstår jeg ikke, hvorfor vi kigger efter kantspillere? Vi har allerede 7 i førsteholdstruppen. For mig at se, bør det kun blive aktuelt, hvis både Pione, Hassan, Mabil og David er fortid fra næste sæson. Så vil vi stå med Duelund, Kadlec, Royer + en evt. ny. Det ville dog ikke gøre noget for mit ønske om kontinuitet...
Thycosen, Mabil og David kan så måske være i spil til udleje.
Uréna og Kadlec kan tælle som angriber, specielt hvis vi skal til at spille med 2 og Duelund kan tælle som central, hvis det skal være.
Men din pointe omkring antallet af spillere på kanten og ønsket om kontinuitet,
den er jeg helt med på.
-
Jesper BW1100
Kunne desværre godt tyde på Royer er fortid efter sommer 
Hvad bygger du det på?Jesper BW1100 skrev:Kunne desværre godt tyde på Royer er fortid efter sommer
-
Jesper BW1100
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... it/6104642SorteUlve skrev:Hvad bygger du det på?Jesper BW1100 skrev:Kunne desværre godt tyde på Royer er fortid efter sommer
Han lyder ikke som én der forventer hans fremtid ligger i FCM. Vil jeg godt nok være ked af
-
mousebreaker
Royer har bare været i pressen med at han skal have en snak med sin agent om fremtiden. Ikke hans plan at varme bænken.
Personligt kan jeg rigtig godt lide Royer som spiller, men må også erkende at han ligesom Sisto og specielt Olsson har manglet mål og assists. Det har holdet lidt mærkbart under i denne sæson.
Underligt at tre offensive spillere med så stort talent og god teknik samlet set har produceret så lidt som de har. Det er mange minutter på banen vi snakker om og det er i bund og grund årsagen til vores haltende offensiv. Måske det er taktikken med lange bolde der er årsagen, fordi vores presspil højt i banen ikkegar fungeret set over sæsonen. I dont know. Royerhar retfærdigvis ikke gået meget spilletid i foråret
Personligt kan jeg rigtig godt lide Royer som spiller, men må også erkende at han ligesom Sisto og specielt Olsson har manglet mål og assists. Det har holdet lidt mærkbart under i denne sæson.
Underligt at tre offensive spillere med så stort talent og god teknik samlet set har produceret så lidt som de har. Det er mange minutter på banen vi snakker om og det er i bund og grund årsagen til vores haltende offensiv. Måske det er taktikken med lange bolde der er årsagen, fordi vores presspil højt i banen ikkegar fungeret set over sæsonen. I dont know. Royerhar retfærdigvis ikke gået meget spilletid i foråret
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg mener vi bør overveje en del nye, men også huske talenterne. Målmandsposten skal kunne gøres bedre, hvis vi igen skal være på det højeste i 3 turneringer.
Rømer skal finde sig en ny klub, det er stadig min holdning. Hvis ikke, bliver han forhåbenligt kun back up til manden man vælger i højre side. Ny midterforsvar ved siden af Kian giver sig selv, og Nissen dækker fint begge backs også.
De næste to der skal aflastes bliver Tim og Jakob. De kan bare ikke spille alle kampe hvis man vil holde niveau. Ingen grund til at lyve for sig selv. Desuden har vi hele sæson set mangel på spillere hos os, som kan af drible to eller tre mand og smække kuglen i kassen. Lidt som Nikolaj Jørgensen. Andersson havde det, sly havde det, på hver deres position. Sisto er læst. Jeg råber på fornyelse, og håber fedte Stein, sidder ved pc'en dagen lang hen over sommeren.
Sidst men ikke mindst pusic, han besidder jo stort set ingen teknik, igen bliver han talt meget op, ulve brillerne tager jeg gerne af når jeg siger det. Måske vil han selv videre. Lykke til med det. Jeg håber derfor på en ny top angriber. Kadlec kan dække den til nød, Marcos må næsten skulle videre.
Om ikke andet bliver det utrolig interessant både vinduet og frem mod kommende sæson. Jeg mener der er lang vej, især et par niveauer til FCK, men hvis bundniveauet hæves, udlignes det lyn hurtigt. Vi skal fortsat vise vores værd på øverste hylde, hvor vi alle syntes det er sjovest.
Rømer skal finde sig en ny klub, det er stadig min holdning. Hvis ikke, bliver han forhåbenligt kun back up til manden man vælger i højre side. Ny midterforsvar ved siden af Kian giver sig selv, og Nissen dækker fint begge backs også.
De næste to der skal aflastes bliver Tim og Jakob. De kan bare ikke spille alle kampe hvis man vil holde niveau. Ingen grund til at lyve for sig selv. Desuden har vi hele sæson set mangel på spillere hos os, som kan af drible to eller tre mand og smække kuglen i kassen. Lidt som Nikolaj Jørgensen. Andersson havde det, sly havde det, på hver deres position. Sisto er læst. Jeg råber på fornyelse, og håber fedte Stein, sidder ved pc'en dagen lang hen over sommeren.
Sidst men ikke mindst pusic, han besidder jo stort set ingen teknik, igen bliver han talt meget op, ulve brillerne tager jeg gerne af når jeg siger det. Måske vil han selv videre. Lykke til med det. Jeg håber derfor på en ny top angriber. Kadlec kan dække den til nød, Marcos må næsten skulle videre.
Om ikke andet bliver det utrolig interessant både vinduet og frem mod kommende sæson. Jeg mener der er lang vej, især et par niveauer til FCK, men hvis bundniveauet hæves, udlignes det lyn hurtigt. Vi skal fortsat vise vores værd på øverste hylde, hvor vi alle syntes det er sjovest.
Det har ikke noget at gøre med at tale Pusic op. Han er klasse målt på mål pr. minut. I denne sæson er hans målsnit kun overgået af Spalvis og Bruninho, der begge endte i store salg til udlandet:JBT skrev:Sidst men ikke mindst pusic, han besidder jo stort set ingen teknik, igen bliver han talt meget op, ulve brillerne tager jeg gerne af når jeg siger det. Måske vil han selv videre. Lykke til med det. Jeg håber derfor på en ny top angriber. Kadlec kan dække den til nød, Marcos må næsten skulle videre.
http://www.superstats.dk/maal/
Det kunne godt ende i et salg af Pusic også, men hvis han bliver, så skal vi glæde os, for han er en rigtig god angriber.
-
Chiquizito92
Jeg er enig i at flere offensivspillere i denne sæson målt på mål og assists ikke har leveret varen i denne sæson. Her tænker jeg især på Pione, Olsson, Royer og til dels Novak (som jo blev hentet som en meget offensiv og målfarlig back).
Jeg tror dog primært vi skal se dette i sammenhæng med spillestilen, hvor høje bolde og et defensivt udgangspunkt har været dominerende. I de kampe, hvor vi har spillet med 2 mand i front er der netop blevet lavet flere mål og chancer, fordi det giver en meget større plads til de kreative spillere - Det er svært at dække for både Pusic og Paul uden at give plads til andre, farlige spillere på kanten og den offensive midtbane.
Ud fra de førnævnte tal kan jeg således godt se, hvorfor man måske ønsker at hente en del nye spillere for at få offensiven til at køre bedre. Jeg tror egentlig bare at vi har (de fleste af) spillerne, vi skal bare væk fra det defensive fokus og have 2 mand i front (ja, det koster måske lidt færre clean sheets, men med 2 mand på toppen er det temmeligt sjældent, at vi ikke scorer 2 mål, vil jeg påstå).
Desuden vil man ved at hente en stribe nye spillere blot forværre svingdørstendensen, som jeg også mener har været en medvirkende faktor til grus i maskineriet. Holder vi fast i stammen vil spilllere kende hinanden bedre og det bør medvirke til et bedre offensivt udtryk.
Sidst men ikke mindst synes jeg ikke nødvendigvis vi skal skille os af med Urena, hvis vi vil spille med 2 mand i front. Her tror jeg han kan gøre sig gældende, også fordi han er en helt anden type end de andre. Vil vi fortsætte med én mand som udgangspunkt er det helt åbenbart at han bør sendes videre - Dér fungerer han simpelthen overhovedet ikke.
Jeg tror dog primært vi skal se dette i sammenhæng med spillestilen, hvor høje bolde og et defensivt udgangspunkt har været dominerende. I de kampe, hvor vi har spillet med 2 mand i front er der netop blevet lavet flere mål og chancer, fordi det giver en meget større plads til de kreative spillere - Det er svært at dække for både Pusic og Paul uden at give plads til andre, farlige spillere på kanten og den offensive midtbane.
Ud fra de førnævnte tal kan jeg således godt se, hvorfor man måske ønsker at hente en del nye spillere for at få offensiven til at køre bedre. Jeg tror egentlig bare at vi har (de fleste af) spillerne, vi skal bare væk fra det defensive fokus og have 2 mand i front (ja, det koster måske lidt færre clean sheets, men med 2 mand på toppen er det temmeligt sjældent, at vi ikke scorer 2 mål, vil jeg påstå).
Desuden vil man ved at hente en stribe nye spillere blot forværre svingdørstendensen, som jeg også mener har været en medvirkende faktor til grus i maskineriet. Holder vi fast i stammen vil spilllere kende hinanden bedre og det bør medvirke til et bedre offensivt udtryk.
Sidst men ikke mindst synes jeg ikke nødvendigvis vi skal skille os af med Urena, hvis vi vil spille med 2 mand i front. Her tror jeg han kan gøre sig gældende, også fordi han er en helt anden type end de andre. Vil vi fortsætte med én mand som udgangspunkt er det helt åbenbart at han bør sendes videre - Dér fungerer han simpelthen overhovedet ikke.
JBT skrev:Jeg mener vi bør overveje en del nye, men også huske talenterne. Målmandsposten skal kunne gøres bedre, hvis vi igen skal være på det højeste i 3 turneringer.
Det er præcis den jeg også hele tid ment om spillet på bane med langt bold, (hader lange bold) og spillere..
Vælger at lave et indlæg, for at kommentere på Pusic debatten. Er klar over det måske ikke er oplagt transfersnak, men formålet er at begrunde hvorfor jeg IKKE synes han skal sælges.
I forhold til Pusic, så har jeg på fornemmelsen at lige meget hvor mange kasser han banker ind, så vil største delen af FCM tilhængerne, være efter ham. Om dette skyldes hans væremåde eller fordi folk forventer at han skal spille ligesom Zidan gjorde, ved jeg ikke.
Dog har jeg lavet et spændende (synes jeg selv) tankespil.
Som tidligere nævnt har Pusic et af ligaens højeste scoringssnit pr minut.
Således står han noteret for 13 mål på 1.635 minutter, altså et snit på 126 minut pr mål.
Sidste sæson scorede han for EfB og os, tilsammen 17 mål på 2.613 minutter. Et snit på 154. Dette var nok til at blive topscorer, selvom hans snit var lavere end denne sæson.
Hvordan ville det så se ud hvis han havde fået ligeså meget spilletid i denne sæson?
Dette ville betyde 978 ekstra minutter (altså knap 11 kampe). Dividerer man disse minutter med hans scoringssnit pr minut (126), ville Pusic statistisk set havde scoret 7,7 ekstra mål i denne sæson, og dermed endt på 20-21 mål. Og ja, ganske rigtigt ville han dermed igen være blevet topscorer.
Så at mene at vi skal sælge en angriber med så stort topscorerpotentiale er i mine øjne fuldstændig grotesk, og det ligner mere personlig hetz end nogen form for fodboldfaglig synspunkt.
I forhold til Pusic, så har jeg på fornemmelsen at lige meget hvor mange kasser han banker ind, så vil største delen af FCM tilhængerne, være efter ham. Om dette skyldes hans væremåde eller fordi folk forventer at han skal spille ligesom Zidan gjorde, ved jeg ikke.
Dog har jeg lavet et spændende (synes jeg selv) tankespil.
Som tidligere nævnt har Pusic et af ligaens højeste scoringssnit pr minut.
Således står han noteret for 13 mål på 1.635 minutter, altså et snit på 126 minut pr mål.
Sidste sæson scorede han for EfB og os, tilsammen 17 mål på 2.613 minutter. Et snit på 154. Dette var nok til at blive topscorer, selvom hans snit var lavere end denne sæson.
Hvordan ville det så se ud hvis han havde fået ligeså meget spilletid i denne sæson?
Dette ville betyde 978 ekstra minutter (altså knap 11 kampe). Dividerer man disse minutter med hans scoringssnit pr minut (126), ville Pusic statistisk set havde scoret 7,7 ekstra mål i denne sæson, og dermed endt på 20-21 mål. Og ja, ganske rigtigt ville han dermed igen være blevet topscorer.
Så at mene at vi skal sælge en angriber med så stort topscorerpotentiale er i mine øjne fuldstændig grotesk, og det ligner mere personlig hetz end nogen form for fodboldfaglig synspunkt.
Jeg ved heller ikke, hvad folk egentlig forestiller sig, vi skulle hente til angriberposten. Vi har en spiller, som er udfordrer til topscorertitlen hver sæson, hvis han ellers får spilletiden (Pusic). Vi har et spændende talent til at supplere ham (Paul).
Angrebet er ikke første prioritet.
Angrebet er ikke første prioritet.
Samtidig har vi Urena og Kadlec som vel også bejler til et tomands-angreb (som jeg håber er vores fremtid)