Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af Cortez »

Hvad får dig til at skrive det? Altså at vi leder på et højere niveau, end vi gjorde før? Jeg har godt selv læst, hvad der er blevet sagt og skrevet i pressen, men vores hidtidige indkøb, får mig ikke til at klappe i hænderne.

Vi har hentet Sparv; jeg kender meget lidt til ham, men det han har vist indtil nu, har ikke været imponerende. Muligvis fordi han ikke er i form, og ja, han skal da have tid til at vise sig mere frem. Men han har ikke gjort en forskel fra dag et.

Larsen; han var ikke på hold i Brugge, igen, mangler han ligesom Sparv kampform og kan heller ikke forventes at præstere fra dag et. Han skal naturligvis også have lov til at vise sig frem og jeg har da store forventninger til ham, men at han skulle være fra en højere hylde end så mange andre dygtige Suppe-spillere, mangler jeg lige at se.

Heinze; jovist, han er hentet ind før vores engelske vens fremkomst og derfor heller ikke indkøbt efter vores nye indkøbspolitik, men igen ikke en som jeg vil betegne som værende fra en højere hylde.

Hvis der skal handling bag ordene, skal der efter min mening en virkelig klassesigning til fra een der kan gå ind på holdet og gøre en forskel fra dag et. Jeg er træt af at se spillere der ikke er i form, ikke har spillet et stykke tid for deres klub og som har en betænkelig skadeshistorik ankomme til vores hold og så ikke levere (af den ene eller anden grund). Hvis det er hvad vi er i stand til som klub, er det ok med mig, men så skal kommunikationen omkring indkøbspolitikken måske ses efter i sømmene - eller også skal jeg måske revidere min fortolkning af selv samme?

/Cortez

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Lasse Vibe må være min absolutte ønskespiller. Han matcher også den type angriber som Ankersen efterlyser iforhold til en hurtig målfarlig dybdeløber. Havde meget gerne set os hente Jeppe Kjær i HB Køge men ham har AGF desværre lige skrevet med! Forstår ikke han ikke er blevet hentet af en superligaklub for længst..

Har vi iøvrigt overhovedet fået en dom over Duncan endnu? Lad os krydse fingre for at scanningen er positiv selvom det svært at være positiv iforhold til skader i denne klub..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:Hvad får dig til at skrive det? Altså at vi leder på et højere niveau, end vi gjorde før? Jeg har godt selv læst, hvad der er blevet sagt og skrevet i pressen, men vores hidtidige indkøb, får mig ikke til at klappe i hænderne.
Var den til mig? I'll ansver anyway :-)

Jeppe Curth er i mine øjne en 1. divisionsspiller. Han har haft 1 god sæson i Superligaen, som efterhånden ligger 6 år tilbage. Siden da har han intet præsteret og har jo også været bænkevarmer i en række år i AaB. Når jeg skriver mindst et par niveauer over ham, så forventer jeg, at vi ser på spillere, som vil være profiler i superligaen og ville kunne begå sig i udenlandske ligaer.

Det synes jeg egentligt at både Sparv og Larsen er eksempler på. Jeg kan ikke forstå, at du bedømmer Larsen endnu - det er det da ALT for tidligt at vurdere på. Han har fået spilletid i begge kampe siden han kom, hvoraf den ene var før han overhovedet havde trænet med holdet. Hvad mere kan du forvente? Skulle han gå direkte i start-11 seks timer efter at være signet og uden en eneste træning i klubben?

Sparv har vi også set for lidt til at bedømme, men det er trods alt en spiller, der har spillet i flere udenlandske klubber og har landskampe på cv'et. At han ikke er i kampform da han ankommer skyldes jo at den danske liga starter langt før andre, og derfor er det jo svært at hente top-fitte spillere ind i starten af vinduet - men han startede da inde i AaB-kampen. Hvis ikke han var blevet skadet (i følge ham selv er det første gang i 5 år han missede en kamp grundet en skade), så havde vi allerede set en hel del mere til ham.
Cortez skrev:Hvis der skal handling bag ordene, skal der efter min mening en virkelig klassesigning til fra een der kan gå ind på holdet og gøre en forskel fra dag et. Jeg er træt af at se spillere der ikke er i form, ikke har spillet et stykke tid for deres klub og som har en betænkelig skadeshistorik ankomme til vores hold og så ikke levere (af den ene eller anden grund). Hvis det er hvad vi er i stand til som klub, er det ok med mig, men så skal kommunikationen omkring indkøbspolitikken måske ses efter i sømmene - eller også skal jeg måske revidere min fortolkning af selv samme?
Men hvad er det, du forventer? Selvom vi har fået flere penge, er det stadig DK og den danske liga vi taler om. Der er grænser for, hvor høj kvalitet vi kan hente. Tag FCK som eksempel, der er Norden mest attraktive klub - hvem er det, som de er i stand til at hente, der opfylder dine kriterier? Hvor mange er det, som de henter ind, der går ind og gør en forskel fra dag et? - og de henter altså stadigvæk fra en hylde, der er højere end vores.

Hvis ikke Benham var kommet, så havde den stået på salg af mindst Erik og Pione, og de var blevet erstattet af transferfrie superliga og 1. divisionsspillere . Se OB for et eksempel på det (eller bare vores eget transfervindue sidste sommer). Så Sparv og Larsen er helt bestemt en hylde, der er langt højere end hvad vi ellers skulle have kigget på.

Den angriber som jeg har hørt rygter om at vi kiggede på tidligere i vinduet, har også en interessant profil - og han har endog også en interessant alder ift udviklingspotentiale. Om han stadig er et tema ved jeg ikke. Jeg kan dog se, at han i går fik sine første minutter i en gældende kamp i denne sæson, da han var i start-11 (uden at score) i en ligakamp. Umiddelbart ser det dog ud til, at klubben spillede med reserverne, da den er i gang med kval til Chl.league. og derfor sparede profilerne til returen i næste uge. Så han er måske stadig mulig at få fat i.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:
Cortez skrev:Hvad får dig til at skrive det? Altså at vi leder på et højere niveau, end vi gjorde før? Jeg har godt selv læst, hvad der er blevet sagt og skrevet i pressen, men vores hidtidige indkøb, får mig ikke til at klappe i hænderne.
Var den til mig? I'll ansver anyway :-)

Jeppe Curth er i mine øjne en 1. divisionsspiller. Han har haft 1 god sæson i Superligaen, som efterhånden ligger 6 år tilbage. Siden da har han intet præsteret og har jo også været bænkevarmer i en række år i AaB. Når jeg skriver mindst et par niveauer over ham, så forventer jeg, at vi ser på spillere, som vil være profiler i superligaen og ville kunne begå sig i udenlandske ligaer.

Det synes jeg egentligt at både Sparv og Larsen er eksempler på. Jeg kan ikke forstå, at du bedømmer Larsen endnu - det er det da ALT for tidligt at vurdere på. Han har fået spilletid i begge kampe siden han kom, hvoraf den ene var før han overhovedet havde trænet med holdet. Hvad mere kan du forvente? Skulle han gå direkte i start-11 seks timer efter at være signet og uden en eneste træning i klubben?

Sparv har vi også set for lidt til at bedømme, men det er trods alt en spiller, der har spillet i flere udenlandske klubber og har landskampe på cv'et. At han ikke er i kampform da han ankommer skyldes jo at den danske liga starter langt før andre, og derfor er det jo svært at hente top-fitte spillere ind i starten af vinduet - men han startede da inde i AaB-kampen. Hvis ikke han var blevet skadet (i følge ham selv er det første gang i 5 år han missede en kamp grundet en skade), så havde vi allerede set en hel del mere til ham.
Cortez skrev:Hvis der skal handling bag ordene, skal der efter min mening en virkelig klassesigning til fra een der kan gå ind på holdet og gøre en forskel fra dag et. Jeg er træt af at se spillere der ikke er i form, ikke har spillet et stykke tid for deres klub og som har en betænkelig skadeshistorik ankomme til vores hold og så ikke levere (af den ene eller anden grund). Hvis det er hvad vi er i stand til som klub, er det ok med mig, men så skal kommunikationen omkring indkøbspolitikken måske ses efter i sømmene - eller også skal jeg måske revidere min fortolkning af selv samme?
Men hvad er det, du forventer? Selvom vi har fået flere penge, er det stadig DK og den danske liga vi taler om. Der er grænser for, hvor høj kvalitet vi kan hente. Tag FCK som eksempel, der er Norden mest attraktive klub - hvem er det, som de er i stand til at hente, der opfylder dine kriterier? Hvor mange er det, som de henter ind, der går ind og gør en forskel fra dag et? - og de henter altså stadigvæk fra en hylde, der er højere end vores.

Hvis ikke Benham var kommet, så havde den stået på salg af mindst Erik og Pione, og de var blevet erstattet af transferfrie superliga og 1. divisionsspillere . Se OB for et eksempel på det (eller bare vores eget transfervindue sidste sommer). Så Sparv og Larsen er helt bestemt en hylde, der er langt højere end hvad vi ellers skulle have kigget på.

Den angriber som jeg har hørt rygter om at vi kiggede på tidligere i vinduet, har også en interessant profil - og han har endog også en interessant alder ift udviklingspotentiale. Om han stadig er et tema ved jeg ikke. Jeg kan dog se, at han i går fik sine første minutter i en gældende kamp i denne sæson, da han var i start-11 (uden at score) i en ligakamp. Umiddelbart ser det dog ud til, at klubben spillede med reserverne, da den er i gang med kval til Chl.league. og derfor sparede profilerne til returen i næste uge. Så han er måske stadig mulig at få fat i.

Hvis du mener Teemu Pukki fra Celtic så blev han pillet ud i halvlegen igår. Ved så ikke om det er fordi han skal spille Chl. kval i næste uge.

m.h.t. hvilke spillere vi skal hente/ønsker os læser jeg mange forslag, men jeg synes ikke alle er lige gode.
Jeg synes vi skal stoppe al snak om at hente f.eks
Pourie
Jeppe Kjær
Jeppe Curth
Bakenga
Zidan

Jeg mener det er spillere som vi af den ene eller anden grund ikke kan bruge = manglende klasse/disciplin

I stedet skal vi som nævnt lige et par hylder op, og virkelig scoute klasse, ellers kunne vi jo bare bruge vore egne talenter.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Teemu Pukki i Celtic? :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jesper BW1100 skrev:
Blander mig lige med dette link, som nogle måske kan bruge til noget.

http://www.transfermarkt.co.uk/teemu-pu ... 72#subnavi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
Han passer i hvert fald fint på de oplysninger jeg har givet ;-)
Så vidt jeg ved, var vi interesserede i ham tidligere i vinduet. Om det stadig gælder, ved jeg ikke noget om.
Men hvis man akut står og mangler en erstatning for Duncan, så er det vel ikke helt usandsynligt, at man går tilbage til en man har haft i kikkerten tidligere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bliver interessant at se om Benhams statistikdatabase kan trylle en effektiv angriber frem. De er ualmindeligt svære at finde, til den slags penge der normalt er tale om i Superligaen :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Bliver interessant at se om Benhams statistikdatabase kan trylle en effektiv angriber frem. De er ualmindeligt svære at finde, til den slags penge der normalt er tale om i Superligaen :)
Nu ved jeg ikke om IFK Gøteborg er en klub der ligger over FCM, nok ikke. Jeg kunne personligt godt tænke mig at få Lasse Vibe til Fcm. Han scorer mange mål og er rigtig hurtig fremadrettet.

http://www.bold.dk/nyt/vibe-vil-gerne-p ... et-stoerre

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:
Ravnen skrev:Bliver interessant at se om Benhams statistikdatabase kan trylle en effektiv angriber frem. De er ualmindeligt svære at finde, til den slags penge der normalt er tale om i Superligaen :)
Nu ved jeg ikke om IFK Gøteborg er en klub der ligger over FCM, nok ikke. Jeg kunne personligt godt tænke mig at få Lasse Vibe til Fcm. Han scorer mange mål og er rigtig hurtig fremadrettet.

http://www.bold.dk/nyt/vibe-vil-gerne-p ... et-stoerre
IFK kræver 2,2 mio euro for ham, og han udtalte sidste år, at kun FCK og Brøndby var interessant for ham i DK. Det kommer ikke til at ske:

http://www.bt.dk/fodbold/vild-pris-paa- ... koster-han

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Tror ikke du skal regne med vi bruger 10-16 millioner på en spiller. Det er hvad de vil have for Vibe pt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:
Har vi iøvrigt overhovedet fået en dom over Duncan endnu? Lad os krydse fingre for at scanningen er positiv selvom det svært at være positiv iforhold til skader i denne klub..

Mike
6-8 uger: http://fcm.dk/nyheder/duncan-ude-med-ledbåndsskade
Mon ikke det kan sætte lidt gang i en angriber-transfer? Med Bak og Duncan ude i op til 2 måneder kan vi nå at sætte meget over styr i ligaen.....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi må og skal hente en ny angriber. Hvis det er i Teemu Pukki-klassen, så er det flot. Vigtigst er det dog, at vi får en stabil spiller, der ikke rager skader og karantæner til sig. Derfor er jeg ikke så vild med bare at løse problemet ved at sætte Sly på toppen. Han er ikke helt stabil nok til at agere frontmand over en længere periode; pludselig får han en dum karatæne, og hvad gør vi så? Paul skal have minutter, men vi må heller ikke overbelaste ham.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Så lang tid er 6-8 uger heller ikke. Vi har vel både Onuachu og Janssen klar? Hvis vi skulle hente en ny angriber ind skulle det være en, der var bedre end de to, og så har vi altså lidt et problem, når Duncan er klar igen. Vi kunne måske godt skille os af med Janssen, men hvorfor? Og hvis vi får en ny spiller ind, så er det enten en, der kommer til at holde Onuachu fra spilletid og udvikling, eller som kommer til at agere bænkevarmer i det meste af kontraktperioden.

Giv dog Onuachu noget mere spilletid, når nu chancen har budt sig. Og brug Janssen, mens han er her. Så dårlig er han jo ikke. Realistisk set skal vi jo nok alligevel ikke regne med seks europæiske kampe i efteråret, så to angribere burde være nok i de par måneder - og hvis miraklet skulle ske kan vi godt nå at hente en ind efter den anden kvalifikationskamp.

Noe

Indlæg af Noe »

En rigtig lortesituation. Køber vi en angriber nu, er han alligevel ikke indspillet og i gear, før Duncan er tilbage. Til gengæld er det i den nærmeste fremtid, vi gerne skulle hente nogle points, som ÅB og FCK ikke får pga. Europa, og inden Brøndby kommer i gear. For f..... da!

Låst