Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bh

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af bh »

Vil man have en rutineret keeper der kan træde ind og overtage Lasses plads, så er Toppel jo fri. Ikke at jeg er den store fan af ham, men vil sikkert ikke brokke sig over at være 2./3. valg - lyder til han stiller sig tilfreds med en løn der blot er lidt højere end en brolæggers.

bh

Indlæg af bh »

Hekler skrev:
bh skrev:ja og lige en sidste opfordring til dem som ikke allerede er gået død i læsestoffet fra det andet link, snup denne artikel også:

http://www.nytimes.com/2009/02/15/magaz ... d=all&_r=0

omhandlende den rigtige "No-stats All-star", som Sparv så skulle være vores bud på. Ikke super god til noget, men gør medspillere bedre og modspillere ringere når han er på banen.
“I call him Lego,” Morey says. “When he’s on the court, all the pieces start to fit together."

Hold kæft den er god, rigtig Amerikansk på den fede journalistiske måde.

Synes også den var super interessant, og er sikker på at det ikke var en tilfældighed at Ankersen kaldte Sparv "no-stats all-star" - ikke fordi han ikke er god til noget, men han bringer bare så meget ro og overblik, at hele holdet ser ud til at fungerer bedre når han er på banen.

Kombineret med det andet link, giver det også et godt indtryk af hvordan statistik bruges på transfermarkedet. Jeg troede primært "big data" blev anvendt på spillerniveau rundt omkring i verden, men i Sparvs tilfælde var det data på klub og liga der vækkede interessen og derefter kiggede man så på hvem der havde størst andel i at Greuther F var så undervurderet.
Ville godt betale penge for en rundtur i FCM datacenter og se hvordan deres scouts arbejder!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne Jean-Claude Bozga være en ide at få til Fcm. Vil mene han har nogle kvalifikationer som vi bestemt godt kan bruge, især hvis Erik ryger i dette transfervindue. Han er hurtig og hovedstøds stærk og virker stabil.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er muligt, Lindegaard bliver det sidste år af kontrakten, men så tror jeg heller ikke, den bliver forlænget yderligere. Derfor kunne det jo være interessant, hvis Lindegaard stadig havde sportslige ambitioner, for så skulle han så småt til at tænke over det nu. Men måske er det bare ikke os, han søger. Og måske vil han blive boende i Manchester for hver en pris. Men med Dahlin som backup mener jeg nok, der skulle være plads til at banke rusten af Lindegaard, hvis han ellers har mod på det.

Hvis vi ser på, hvad vi har af målmænd, så er der (for) mange spørgsmålstegn. Heinze regner jeg ikke med. Dahlin og Wolanski har begge været skadede i foråret. Dahlin har også en mudret skadeshistorik fra tidligere. Tør vi sætte vores lid til dén målmandsbesætning? Der kan jeg ikke lade være med at kigge misundeligt på FCK.

Kian Hansen må være første grundsten i den rekonstruktion, vi skal have lavet af forsvaret. Forhåbentlig fortsætter han sin stabilitet. Vi kan ikke tåge rundt med Dickoh og akademikere uden førsteholdsdebut i Europa. Så ryger vi ud, inden det bliver sjovt.

bh

Indlæg af bh »

Når man over-scorer så markant, så gør man bare som der bliver sagt derhjemme:

http://www.euroman.dk/kvinder/kvinder1/ ... se-beqiri/

ved ikke om hun kan lokkes til Herning.

Cortez

Indlæg af Cortez »

bh skrev:Når man over-scorer så markant, så gør man bare som der bliver sagt derhjemme:

http://www.euroman.dk/kvinder/kvinder1/ ... se-beqiri/

ved ikke om hun kan lokkes til Herning.
Pjat. Hun ville æææælske at shoppe rundt i Føtex og hænge ud med veninderne på Café Poulsen.

/Cortez

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg håber ikke, at vi henter Lindegaard. Hvad har han bevist de sidste mange år? Det er et kæmpe problem, at Dahlin har døjet så meget med skader. Hvorfor er det iøvrigt, at ALLE spillere vi henter, altid bliver skadet :?

Hvis man mener, at Dahlin skal, og kan, være første målmand, så skal der hentes en rutineret reserve ind. Ikke et talent, men der kan gå ind på holdet med det samme. Et bud kunne egentlig være Thomas Sørensen, hvis han er klar på en sæson mere.

bh

Indlæg af bh »

Kunne det her være vores afløser for Sly:

http://www.bold.dk/nyt/aergerlig-rud-ha ... ret-aftale

nu hvor Rud er ude og snakke økonomisk ansvarlighed, så har BIF gjort klar til at pege fingre og ryste på hovedet, hvis en anden dansk klubber opfylder Hasanis krav. Vil med garanti ikke være populær på Sydsiden.dk, hvis han ender i en anden dansk klub.

bh

Indlæg af bh »

Passer de krav der har været fremme om 5 mio/år + bonus, så håber jeg dog ikke vi bider på - selvom han virker som en god spiller.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=236346,2363 ... 347,236351
Steinlein får travlt. Henter FCK én spiller mere på det niveau (en angriber) tror jeg ikke på at vi kan slå dem i næste sæson med den nuværende trup og kampprogrammet med de europæiske kampe.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lad os nu se hvad vi selv henter. Peter Ankersen er i mine øjne lidt overvurderet, han opgav i Rosenborg så vidt jeg husker af personlige årsager, så lyste han op i Esbjerg, men har åbenbart ikke helt haft det der skulle til i Red Bull Salzburg.

Det er da også en lidt tilfældig transferpolitik af FCK?
»Egentlig var det ikke meningen, at vi skulle ud og hente en back i det her vindue, da vi er stærkt besat i forvejen, og vi havde egentlig ikke afsat midler til det. Men vi ville ikke lade ham gå vores næse forbi, da chancen opstod. Derfor er det i første omgang en lejeaftale, men går det, som vi alle forventer, så ser vi frem til at have ham i København i mange år." siger Ståle Solbakken til BT

bh

Indlæg af bh »

Man kan vel sige det samme om Kusk, men synes nu mest af alt sådanne udtalelser lugter lidt af misundelse. Både Ankersen og Kusk er spillere FCM har haft følere ude på.

FCK fører i mine øjne klart dette vindue også selvom Verbic holdes ude, kender intet til ham.

Kadlec nævnes i øvrigt flere steder ifm FCM på Twitter i dag. PSV nævnes dog også et af stederne.

4096

Indlæg af 4096 »

bh skrev:Man kan vel sige det samme om Kusk, men synes nu mest af alt sådanne udtalelser lugter lidt af misundelse. Både Ankersen og Kusk er spillere FCM har haft følere ude på.

FCK fører i mine øjne klart dette vindue også selvom Verbic holdes ude, kender intet til ham.

Kadlec nævnes i øvrigt flere steder ifm FCM på Twitter i dag. PSV nævnes dog også et af stederne.
Spændende at Kadlec IGEN nævnes, men hvem følger du på Twitter der skriver om det - synes ikke umiddelbart lige jeg er faldet over rygterne? :)

Fyrsten

Indlæg af Fyrsten »

Tror det er @championship365 han mener.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Der skal formentlig hentes en-to kanter mere, og min. én back, gerne en der kan dække både højre og venstre side. Måske man kan få en klasse central midt på Benham-tilbud - det kan blive nødvendigt hvis Petter Andersson fortsat er meget skadet. Han har egentlig set fit ud det meste af foråret men er lige røget ind i en knæskade igen. :-\
Jeg synes truppen ser lidt sårbar ud sammenlignet med FCKs, hvilket egentlig bør være noget pjat når der endnu ikke er noget der tyder på et brandudsalg. Der bør også være nogen af U19 spillerne som kommer med i A truppen fra sommer der kan dække hullerne.
Det ser dog ud til at Razak Adebayo akn ende med at blive lejet ud til AC Horsens http://www.bold.dk/nyt/horsens-overveje ... hollaender
Udover ham og Babajide David er der ikke mange spillere fra U19 man taler højt om.

Låst