Transfer Sommer 2015
Re: Transfer Sommer 2015
http://www.gxgmarkets.com/da/presseudgi ... HUG1924221
Salget af Haugaard påvirker ikke forventningerne til regnskabet. Lav pris? Kommer der en erstatning? Gad vide, hvordan det skal forstås.
Salget af Haugaard påvirker ikke forventningerne til regnskabet. Lav pris? Kommer der en erstatning? Gad vide, hvordan det skal forstås.
Benham runder ned, når beløbet er under ti mio.Acebone skrev:http://www.gxgmarkets.com/da/presseudgi ... HUG1924221
Det påvirker ikke forventningerne til regnskabet. Lav pris? Kommer der en erstatning? Gad vide, hvordan det skal forstås.
I folge dailymail har Stoke betalt 600000 £ = 6,3 mill kr
Brug dem paa juelsgaard
Brug dem paa juelsgaard
Jeg skal ikke kunne sige noget om vattet attitude. Jeg tror dog ikke, at man spiller på Superligaens mesterhold, hvis man har en vattet attitude. Og som sådan er attituden jo også irrelevant, hvis der leveres.Kent skrev:Det er simpelthen noget ævl. Det er da en kæmpe styrke ikke at få ret mange kort, og det siger da intet om kvaliteten. Man kan jo sagtens være en klog spiller, der placerer sig godt og laver de 'rigtige' frispark og dermed undgår gule kort.Noerum skrev:Det er uhørt, at en forsvarspiller ikke får et eneste kort, på pt 31 kampe. Man kan diskutere om det er en styrke, eller en svaghed. Jeg vil sige, at det hænger sammen med hans lidt vattede attitude. Hvis man kan spille 2790 min fodbold i superligaen, som venstre back, uden at få en advarsel, er der noget galt. Nogle gange skal en forsvarsspiller altså bare sætte sig i respekt.
Lauridsen har fået 5 gule kort på 4.378 spillede minutter, dvs et gult kort per 9,7 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1826
Til sammenligning har en af de virkelige elendige og slatne backs, som vi har set herhjemme det sidste årti fået 20 gule kort på 25.900 spillede minutter, svarende til et gult kort per 14,4 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=653
Vi kan også tage ham her: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1765 - 1 kort per 12,3 kampe
Mht. de gule kort, så er det isoleret set heller ikke et "problem". Og det er ikke sikkert, at det er et "problem" eller et parameter som sådan. Jeg kan dog prøve at beskrive mit ræsonnement:
Det er en hel sæson uden at lave et professionelt frispark eller et voldsomt frispark som back.
Det må i min optik enten betyde, at man er voldsomt overlegen i placeringsevne og timing eller at der er mulighed for at give mere af i tacklingerne og mangler kynisme i situationer, hvor man er overspillet eller der er umiddelbar risiko for at blive det.
Nuvel - Hvis en spiller en voldsom overlegen i placeringsevne og timing i Superligaen, så bør han altså ikke spille i Superligaen. Så bør spilleren som udgangspunkt være klart for god til at spille for en klub i Superligaen og det vil være åbenlyst for enhver, at ligaen er alt for lille til spilleren og at han skal af sted til en af de helt store ligaer.
Er spilleren derimod ikke klart for god til at spille i Superligaen, så må det andet være gældende - at spilleren mere eller mindre er for "sød"
Det er selvsagt ikke for at prygle en specifik spiller - blot tanker omkring det generelt. Jeg har heller ikke kigget så meget på Lauridsen, at jeg skråsikkert kan sige det ene eller det andet. Men jeg vil dog vurdere, at det ikke er åbenlyst at han skal af sted til en af de helt store ligaer for at få kam til sit hår.
EDIT: Fedt med Haugaard. 6,3 mio lyder dog af meget. Har han ikke kun et halvt år tilbage på kontrakten?
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Lige pt. har vi en rigtig god venstre back i Jesper Lauridsen som har spillet en fantastisk sæson og Frederik Møller som reserve til pladsen. Finder det smartere at få en god backup til højre back, i tilfælde, at Kristian Bach Bak bliver skadet. Ved godt vi har Rømer til at tage over, men synes vi er mere sårbare på den plads, når Bak er væk. Juelsgaard har vel heller ikke fået så meget spilletid i Frankrig, så han kan true Lauridsen og 3 venstre Back'er er vel i overkanten.FCM2000 skrev:Brug dem paa juelsgaard
Nej tak. Skal vi købe ind, burde vi sigte lidt højere end Juelsgaard. Folk glemmer hurtigt at Trods juelsgaards rigtig gode fremadrettede kvaliteter, var han ikke verdens bedste defensivt, tvært i mod. Skal vi købe ind, skal erstatningen være markant bedre og så dårlig er Lauridsen altså heller ikke. Han mangler lidt offensivt, sammenlignet med Julle, men defensivt, gør han det mindst ligeså godt. Jeg syntes han gør det godt.FCM2000 skrev:Brug dem paa juelsgaard
Nu skal vi også huske på at der skal være plads til unge/talenter og ikke bare købe fordi vi kan.
Og rigtig godt salg af Haugaard.
Forstår ikke, at mange stadig tvivler så meget på Lauridsen. Jeg synes, han har været en af sæsonens lyspunkter, i forhold til de forventninger jeg havde.
Han har lige præcis bidraget med den kontinuitet, som vi ellers ikke har haft i forsvaret. Derudover er han vigtig i forhold til vores standardsituationer. 4 assist og et enkelt mål, det fint.
Jeg synes det vil være dumt, og gå ud og bruge penge på en ny, og dermed samtidig svække Lauridsens videre udvikling.
Han har lige præcis bidraget med den kontinuitet, som vi ellers ikke har haft i forsvaret. Derudover er han vigtig i forhold til vores standardsituationer. 4 assist og et enkelt mål, det fint.
Jeg synes det vil være dumt, og gå ud og bruge penge på en ny, og dermed samtidig svække Lauridsens videre udvikling.
-
Mikael Lyk Madsen
Kunne man forestille sig vi jagtede (endnu) en klassemålmand? Jeg er endnu ikke sikker på Dahlin har den klasse man kunne have håbet, synes han har vist en del usikkerhed i sine seneste kampe. Desuden kan man godt frygte der kommer mange skadespauser.
Med Haugaard væk, og muligvis også Heinze, synes jeg bestemt ikke vi er bedre rustet på målmandsposten i forhold til starten på foråret. Wolanski er for mig endnu for ukendt, aner ikke om han har niveauet.
Det er bestemt muligt jeg dømmer Dahlin for tidligt, synes dog der er udfordringer på pladsen.
Med Haugaard væk, og muligvis også Heinze, synes jeg bestemt ikke vi er bedre rustet på målmandsposten i forhold til starten på foråret. Wolanski er for mig endnu for ukendt, aner ikke om han har niveauet.
Det er bestemt muligt jeg dømmer Dahlin for tidligt, synes dog der er udfordringer på pladsen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Jeg er sikker på, at hvis Jesper Lauridsen kan lægge yderligere til sit spil over næste sæson, så bliver han solgt. Han er den helt store overraskelse, efter hans tilbagevenden, til Fcm efter sit ophold i Hobro. Jeg er imponeret over hans spil i denne sæson, og håber det bedste for ham og især, at han lægger yderligere på i sit spil.
Jeg er ret enig og deler bekymringen. Dahlins skader har jo ikke bare sendt ham ud i en enkelt kamp. Det er flere kampe nu. I forvejen har han en historik med skader. Jeg synes, Dahlin har vist godt niveau generelt, men det duer ikke, at vores klare andetvalg nu forsvinder samtidig med, at man ikke rigtig ved, hvor man har Dahlin. Heinze er færdig på det her niveau og vil forståeligt nok væk, Wolanski får roser af Vejle-folk men har også været skadet af to omgange i Nørreskoven allerede.Mikael Lyk Madsen skrev:Kunne man forestille sig vi jagtede (endnu) en klassemålmand? Jeg er endnu ikke sikker på Dahlin har den klasse man kunne have håbet, synes han har vist en del usikkerhed i sine seneste kampe. Desuden kan man godt frygte der kommer mange skadespauser.
Jeg synes bestemt, vi har en udfordring i målet.
Du kan da ikke sammenligne Lauridsen med Bengtsson og Jacobsen. De er da klasser over Lauridsens niveau, og dem ville jeg da hellere have selvom de får mange kort. Jeg synes Lauridsen virker bange og dermed trækker sig i mange dueller - så får man jo heller ikke nogle kort.Kent skrev:Det er simpelthen noget ævl. Det er da en kæmpe styrke ikke at få ret mange kort, og det siger da intet om kvaliteten. Man kan jo sagtens være en klog spiller, der placerer sig godt og laver de 'rigtige' frispark og dermed undgår gule kort.Noerum skrev:Det er uhørt, at en forsvarspiller ikke får et eneste kort, på pt 31 kampe. Man kan diskutere om det er en styrke, eller en svaghed. Jeg vil sige, at det hænger sammen med hans lidt vattede attitude. Hvis man kan spille 2790 min fodbold i superligaen, som venstre back, uden at få en advarsel, er der noget galt. Nogle gange skal en forsvarsspiller altså bare sætte sig i respekt.
Lauridsen har fået 5 gule kort på 4.378 spillede minutter, dvs et gult kort per 9,7 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1826
Til sammenligning har en af de virkelige elendige og slatne backs, som vi har set herhjemme det sidste årti fået 20 gule kort på 25.900 spillede minutter, svarende til et gult kort per 14,4 fuldtidskampe: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=653
Vi kan også tage ham her: http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1765 - 1 kort per 12,3 kampe
Bengtsson og Jacobsen får netop ikke mange kort - de får færre end Lauridsen!tatoo skrev:Du kan da ikke sammenligne Lauridsen med Bengtsson og Jacobsen. De er da klasser over Lauridsens niveau, og dem ville jeg da hellere have selvom de får mange kort. Jeg synes Lauridsen virker bange og dermed trækker sig i mange dueller - så får man jo heller ikke nogle kort.Kent skrev:Det er simpelthen noget ævl. Det er da en kæmpe styrke ikke at få ret mange kort, og det siger da intet om kvaliteten. Man kan jo sagtens være en klog spiller, der placerer sig godt og laver de 'rigtige' frispark og dermed undgår gule kort.Noerum skrev:Det er uhørt, at en forsvarspiller ikke får et eneste kort, på pt 31 kampe. Man kan diskutere om det er en styrke, eller en svaghed. Jeg vil sige, at det hænger sammen med hans lidt vattede attitude. Hvis man kan spille 2790 min fodbold i superligaen, som venstre back, uden at få en advarsel, er der noget galt. Nogle gange skal en forsvarsspiller altså bare sætte sig i respekt.
Det giver ingen mening at snakke om, at det er skidt Lauridsen ikke får flere kort, hvis man ikke kan bakke det op med argumenter, hvor han viser den vattethed som du beskriver. Lauridsen har spillet på et stabilt højt niveau gennem hele sæsonen, og jeg håber ikke, at vi henter en ny til pladsen. Det er netop på denne plads, at vi skal vise, at vi stadig bygger meget på akademiet.
Jeg synes f.eks. også, at det er ærgerligt at Kian bliver hentet ind, da Bangaard også havde vist, han godt kunne være med. Derfor synes jeg han skulle have chancen, da vi ellers bare bliver et købehold ligesom FCK og Brøndby!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Jeg må sige at jeg har set Wolanski et par gange, og det har været meget op og ned. Han koster mål, og virker ikke særlig stabil. Jeg mener også at vi bliver nødt til at få en klassemålmand - jeg ved ikke om jeg skal sige en mere - for Dahlin har ikke just været overbevisende, og er jo også en del skadet. Vi skal have konkurrence på målmandsposten mere end vi har idag.Acebone skrev:Jeg er ret enig og deler bekymringen. Dahlins skader har jo ikke bare sendt ham ud i en enkelt kamp. Det er flere kampe nu. I forvejen har han en historik med skader. Jeg synes, Dahlin har vist godt niveau generelt, men det duer ikke, at vores klare andetvalg nu forsvinder samtidig med, at man ikke rigtig ved, hvor man har Dahlin. Heinze er færdig på det her niveau og vil forståeligt nok væk, Wolanski får roser af Vejle-folk men har også været skadet af to omgange i Nørreskoven allerede.Mikael Lyk Madsen skrev:Kunne man forestille sig vi jagtede (endnu) en klassemålmand? Jeg er endnu ikke sikker på Dahlin har den klasse man kunne have håbet, synes han har vist en del usikkerhed i sine seneste kampe. Desuden kan man godt frygte der kommer mange skadespauser.
Jeg synes bestemt, vi har en udfordring i målet.
Måske kan man ikke sige, at det direkte er en ulempe, at Lauritsen ikke har fået flere kort. Men det er da utroligt, at han ikke har fået et eneste? Selv de bedste forsvarsspillere i verden, får flere advarsler på en sæson. Desuden, så bliver han ofte tørret af hans direkte modstandere, men fordi der er god opbakning på, bliver det ikke farligt ret tit.
Jeg tror nu nok, Banggaard skal få lov at vise, at han kan være med fremover. Problemet er vel nærmere, at Sviatchenko og Jim er så meget inde og ude af truppen, at også Dickoh får lov at vise sig frem. Jeg synes, Francis virker som en god fyr, og jeg er da glad på hans vegne for, at han fik et mesterskab med, men han er ikke just ung og har dermed ikke det forbedringspotentiale, der kunne retfærdiggøre, at han skulle blive.tubbe93 skrev:Jeg synes f.eks. også, at det er ærgerligt at Kian bliver hentet ind, da Bangaard også havde vist, han godt kunne være med. Derfor synes jeg han skulle have chancen, da vi ellers bare bliver et købehold ligesom FCK og Brøndby!
Inden for overskuelig fremtid skal vi gerne af med Heinze, Dickoh og Hedinsson. Alle tre sympatiske gutter af hvad jeg ved, men der er ikke megen idé i at have dem rendende.