Transfer - Sommer 2025

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer - Sommer 2025

Indlæg af FCM2000 »

ABT skrev:
29. maj 2025, 09:07
Hvis Buksa allerede er på vej videre, skal vi naturligvis have en ny mand ind i front. Med mindre man tror på Kuchta. Med Chos seneste skadehistorik, kan vi nok ikke sætte den store lid til ham. Ryger Buksa, kan vi ikke sælge Francu i samme vindue.

Nogen der ved om der var snak om frikøbsklausul da man hentede Buksa sidste år?

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... -skuffelse
Det er lige nøjagtigt det der jeg frygter, folk har skrevet under fordi de regner med mesterskaber og chl, det bliver sværere at hente folk ind med f.eks. conferenceL, nu skal ledelsen sætte lid til at FCK henter pokalfinalen. Vi har en spiller, der berører indkast og dødbolde, det lyder heller ikke helt godt den måde det fremstilles på.

Hvis vi skal se på de mål fcm satte sidste år, var det chl gruppespil, pokalfinalen og guld, de nåede ingenting. Spillet har været ræderligt oveni.

Spørgsmålet er om TT har mere at give holdet og spillerne rent motivationsmæssigt, jeg er bekymret på det sidste punkt.

Fornyelse af spillere og træner er altid en gamechanger, om man kan li det eller ej.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jan Kuchta er fortid og solgt tilbage til Sparta Prag.

JBT

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
30. maj 2025, 09:12
Jan Kuchta er fortid og solgt tilbage til Sparta Prag.
Og med Cho ude på ubestemt tid og et muligt Buksa salg lugter det bestemt af at blive en sjov sommer i FCM, med massere af handler som vanligt - lækkerier!

Debussy

Indlæg af Debussy »

ABT skrev:
29. maj 2025, 09:07
Hvis Buksa allerede er på vej videre, skal vi naturligvis have en ny mand ind i front. Med mindre man tror på Kuchta. Med Chos seneste skadehistorik, kan vi nok ikke sætte den store lid til ham. Ryger Buksa, kan vi ikke sælge Francu i samme vindue.

Nogen der ved om der var snak om frikøbsklausul da man hentede Buksa sidste år?

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... -skuffelse
Desværre kan jeg jo godt forstå Buksa's frustration. Sidste år røg vi på det skammeligste ud af Champions League kvalifikationen lige på målstregen, i år har vi slet ikke muligheden for at kvalificere os. Hvis jeg husker korrekt, var det muligheden for at spille ChL der lokkede ham til i sidste sæson - så jeg har stor forståelse for, at han overvejer at skifte nu.

Nu kan jeg så også læse, at Kuchta lige er blevet solgt. Franculino er sikker også på affyringsrampen og Cho er der ingen nyheder på, så vi skal købe en ny angriber.

JBT

Indlæg af JBT »

Vores nye målmand - selv tak, Stenlein. Kæmpe gave!

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -i-dag-fck

Man har netop fået boksen for kutcha og så sælge Elias for bare det halve, så har man til ham her.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:
30. maj 2025, 10:05

Man har netop fået boksen for kutcha og så sælge Elias for bare det halve, så har man til ham her.

Hvad angår målmand:

1) så er der en dansker i norge, som er et stort hit

Jonathan Fischer, vurderet til 2,5 mill euro transfermarkt

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesl ... et-fischer

2) Daniel Iversen Leichester
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... gelsk-klub

Indtægter

1)
https://www.plbold.dk/nyhed/1-milliard- ... m-stjerne/

Liverpool, arsenal, chelsea og manchester U, har ham i kikkerten

Optimalt kan det give FCM 100 mill kroner. 20 pct af 600 salgsklausul

2) Oliver Sørensen menes at vil koste 75 mill kroner.

3) joel anderson, paulinho, marony, brumado og gabriel, kan man vel samlet få 25-33 mill kroner for

4) eliasson kan man vel få 4-10 mill kroner for

5) Jan K. har man fået 20-25 mill kroner for

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg synes det er fint, at man får solgt Jan Kuchta og endda med en lille fortjeneste.
Han passer ikke ind i hvordan TT spiller. Hvis man vælger TT´s måde at spille fodbold på, så skal der en del udskiftninger til her i sommer, men det farlige kan være, hvis man køber fuldt ind til et TT system og så han bliver fyret i næste sæson.. så man skal have et par typer der er alsidige.

Daniel Iversen er allerede skiftet til en anden klub.
Jonathan Fischer sikkert, men han vil nok ikke til FCM med de andre tilbud.
JBT tænker ikke der er nogen realistisk transfer, heller ikke selvom en anden dansk klub viser interesse.

Ift. Cho, så tror jeg ikke vi får ham at se mere. Den skade har enten gjort ham fodbold invalid eller sat ham så langt tilbage, at det ville kræve en lang lang tids genopbygning når han er kommet tilbage. Håber ikke Franco ryger endnu, med mindre vi taler mindst 20m euro. Det samme gælder Osorio.. der skal bygges videre på de to. Simsir og OS kan man sagtens skippe af sted til gengæld.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sahl skrev:
30. maj 2025, 12:52
Jeg synes det er fint, at man får solgt Jan Kuchta og endda med en lille fortjeneste.
Han passer ikke ind i hvordan TT spiller. Hvis man vælger TT´s måde at spille fodbold på, så skal der en del udskiftninger til her i sommer, men det farlige kan være, hvis man køber fuldt ind til et TT system og så han bliver fyret i næste sæson.. så man skal have et par typer der er alsidige.
Tja, så er det vel billigere at fyrer TT :-)

Jeg har min tvivl på at TT kan motivere det her hold mere, en ny træner og et par kvalitetsspillere kan lave et Reset.

På mig virker TT stresset og presset. Det er aldrig godt for et hold.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Brug 80-100 mio. på tre topsignings med kvalitet, herunder lederegenskaber - plus erstatninger hvis vi sælger bærende folk. Så skal vi nok køre det DM 2026 hjem::

1 målmand'
1 centerback
1 def/central midt

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
30. maj 2025, 10:05

Rygterne går på 52 mio kroner, så tror hverken os eller fck får ham

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Moden beslutning af AGF, det hedder sig at magien og energien er væk, 3 år er maks for en træner, da det er nemmere at skifte træneren end hele holdet og organisationen. Det handler om mennesker der går op ad hinanden hele tiden og alle skal kæmpe og TRO på alle. Selv i et ægteskab er det svært at få det til at holde i længden.

Problemet er for mig at se endnu større med TT, for magien og energien har aldrig været der.

Spillere som Adam Buksa lufter tanken om at komme væk allerede efter et år, p.t. siger det ligesom lidt om energi og troen i truppen.

Steinlein står på åben skærm forsvar TT, og siger at TT har været en succes ?

Der er noget der ikke stemmer her, for hvis TT har været en succes, hvorfor fyrer han så 2 hjælpetrænere ?????????

Synes at Steinlein burde have klappet hesten og givet ledelsen 14 dage til lige at ryste det hele af sig.

Der findes mange spændende trænere på markedet som FCM burde tage med i overvejelsen i den her lange pause.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
31. maj 2025, 11:53
Moden beslutning af AGF, det hedder sig at magien og energien er væk, 3 år er maks for en træner, da det er nemmere at skifte træneren end hele holdet og organisationen. Det handler om mennesker der går op ad hinanden hele tiden og alle skal kæmpe og TRO på alle. Selv i et ægteskab er det svært at få det til at holde i længden.

Problemet er for mig at se endnu større med TT, for magien og energien har aldrig været der.

Spillere som Adam Buksa lufter tanken om at komme væk allerede efter et år, p.t. siger det ligesom lidt om energi og troen i truppen.

Der er noget der ikke stemmer her, for hvis TT har været en succes, hvorfor fyrer han så 2 hjælpetrænere ?????????

Synes at Steinlein burde have klappet hesten og givet ledelsen 14 dage til lige at ryste det hele af sig.

Der findes mange spændende trænere på markedet som FCM burde tage med i overvejelsen i den her lange pause.
Enig I mange ting, men at Buksa vil skifte har noget at sige er latterligt.
Har du set hvor ofte manden skifter klub?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
31. maj 2025, 13:54
FCM2000 skrev:

det er jeg ikke enig i, fra 2020 til sommeren 24, har han været ejet af 2 klubber, blev udlejet af Lens, men det er vel ikke anderledes end at O. sørensen på samme tid været i tre klubber. Man flytter ikke fra en klub hvis man tror på projektet og der er et udviklingspotentiale for sig selv også.

Problemet er hvis flere vil væk, Osorio så ikke ud til at have lysten til sidst, det var det vi så efter at Priske smed det hele, alle vil væk, bo henriksen skulle være manden der fandt energien frem igen og de fleste valgte så at blive.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
31. maj 2025, 14:48
Matjavsen skrev:
31. maj 2025, 13:54
FCM2000 skrev:

det er jeg ikke enig i, fra 2020 til sommeren 24, har han været ejet af 2 klubber, blev udlejet af Lens, men det er vel ikke anderledes end at O. sørensen på samme tid været i tre klubber. Man flytter ikke fra en klub hvis man tror på projektet og der er et udviklingspotentiale for sig selv også.

Problemet er hvis flere vil væk, Osorio så ikke ud til at have lysten til sidst, det var det vi så efter at Priske smed det hele, alle vil væk, bo henriksen skulle være manden der fandt energien frem igen og de fleste valgte så at blive.
Hvorfor tæller du ikke os med?
Han er blevet købt 3 gange siden sommeren 2020, hvilket er en god slat.

Edit: Men synes personlig han skal lukke, havde han scoret på sin monster chance mod AGF havde han nok fået CHL

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Hvis man kigger på forventede afgange på HB og CM, kunne det så være en idé at søge en mere dansk stamme på disse positioner?

En mand som Sonne spiller ikke meget efter skiftet til Burnley. Der var efterhånden ret godt bund i ham og med output til sidst i Suppen.

På CM kunne man kigge mod Silkeborg og Pelle Mattsson eller hive en Jens Jønsson hjem i et par sæsoner foran GF.

Synes meget af analysen for de seneste par år kan tilskrives den manglende danske/nordiske stamme. Vi skal nok passe på med at skifte folk som Joel og Oli ud med noget eksotisk. Jeg tror det vil forringe holdets sammenhængskraft.
/ ABT

Billede

Besvar