SL R4: Midtjylland - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL R4: Midtjylland - Vejle

Indlæg af Steffen am »

Er det ikke underligt at Torp ikke kommer ind i sådan en kamp?
Underligt Hansen kommer ind i stedet for Evander, når man tænker man ligeledes kunne skifte Torp ind og også skåne Brumado, og bruge de 5 indskiftninger.

Har Torp været skadet, faldet i niveau, eller? Virker underligt.

Men klasse kamp, hvor er det fedt at se at selvom der er en røvfuld spillere ude, kan vi stor dominere.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Nu var det “bare” Vejle, men flot offensivt. Nicolaisen bliver aldrig min favorit i det forsvar - Erik styrer derimod for vildt. Giv ham hvad der skal til for at han bliver her karrieren ud. Det kan være de bedste penge klubben har givet ud

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ABT skrev:
6. aug 2021, 22:24
Enig - Kæft et monster Onyedika. Udover nogle dumme beslutninger tæt på eget felt, som kunne være blevet farligt, var han et kæmpe bæst.

Mon ikke de sidder i Brentford og tænker om de skulle have haft lidt is i maven en sæson eller to og smidt penge efter Onyedika i stedet for Onyeka. Vil næsten sige at Onyedika er et bedre prospect end Onyeka, qua hans fysiske sammensætning samt niveau på bolden.
Det passer vel med om 2 sæsoner, så skal Brentford have solgt Onyeka videre, og så kan Onyedika overtage? Også nemmest at lave handlen hvis det passer med en CL sæson. (En EL sæson OG fuld spilletid, kan også være nok, men nemmere med CL) ;)

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Konsulen skrev:
6. aug 2021, 22:26
Nu var det “bare” Vejle, men flot offensivt. Nicolaisen bliver aldrig min favorit i det forsvar - Erik styrer derimod for vildt. Giv ham hvad der skal til for at han bliver her karrieren ud. Det kan være de bedste penge klubben har givet ud
Nico spiller sgu fint i dag. Han burde dog have ramt målet på de to helt frie hovedstød.

Erik er god, men laver stadig nogle dumme unødvendige frispark. Den han laver i hjørnet inden målet er torskedum. Ryggen mod målet og ude i siden, og så går han i ryggen på ham.
Høvdingen af Herning

Sahl

Indlæg af Sahl »

En helt igennem fantastisk kamp set på energi og chancer. Lidt mere kynisme og så var kampen vundet med 7-8 mål.
Man kan bare se det er et helt andet hold under Bo og spillerne virker glade og jeg elsker der bliver skabt chancer på mange forskellige måder.
Det er svært ikke at være positiv efter sådan en præstation.

O

Indlæg af O »

Fantastisk kamp og det skyldes ikke kun resultatet. Den energi og glæde spillerne udstråler er verdensklasse (hvilket de sikkert også har fået at vide ;) )

Der vælter lidt skeletter ud af skabet fra tiden under Priske og det in mente, tror jeg det var en rigtig fin løsning på alle måder, at han fik muligheden for at komme til Belgien.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

O skrev:
6. aug 2021, 23:09
Fantastisk kamp og det skyldes ikke kun resultatet. Den energi og glæde spillerne udstråler er verdensklasse (hvilket de sikkert også har fået at vide ;) )

Der vælter lidt skeletter ud af skabet fra tiden under Priske og det in mente, tror jeg det var en rigtig fin løsning på alle måder, at han fik muligheden for at komme til Belgien.
Hvilke skilletter tænker du?

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Sikke en kamp - af et afbudsramt og nysammensat mandskab i et tætpakket program. Verdensklasse!!

Erik: Hvor er han vigtig - alene og for sammenhængen. Han må simpelthen ikke forsvinde i år.

Rafa: Hvor har han dog bare en stejl indlæringskurve. Det ligner at han har været en profil på det her hold i årevis. Direkte fra 1. division og spiller bare med overskud i Superliga-tempo. Støvsuger alt på midten - nærmest uden at begå et frispark (det tog Frank 50 kampe at reducere den del i sit spil) og spiller den fremad, når det er muligt. Ham her, han bliver bare rigtig god.

Evander: Hvor er han bare blevet god. En rigtig playmaker, der danser rundt på banen. Simpelthen en nydelse. Og så har han genopfundet det fantastiske spark udefra, som vi lærte at kende i hans 1. sæson.

Cools: Har været god på den højre CB de sidste kampe. Mon ikke han kan overføre det til WB, når Dalle er tilbage. Han er en mere naturlig WB end Joel, som gjorde det fint idag.

Dyhr: Der er et stykke op til Paulinho, men faldt ikke igennem.

Isaksen: Også god i højre.

Dreyer: Var det 12 afslutninger?

Nico: Han har nogle åbenlyse spidskompetencer, men mangler som minimum noget mere regelmæssig spilletid.

Mabil: Han bliver aldrig min mand, men fint med et par flotte og vigtige mål og assists inden han skal skydes af. Det må presse prisen op.

Torp: Hvorfor får han ikke chancen. En langt mere naturlig udskiftning for Evander end Mads Hansen. Han var altså et kæmpe talent og vel den klart største profil på hans akademiårgang, og har samtidig haft et års senior-bold på SL-niveau, hvor han gjorde det fint. Er han virkelig overhalet af både Rafa, Mads og Lind? Jeg synes det er underligt

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

UlveLars skrev:
6. aug 2021, 23:42

Rafa: Hvor har han dog bare en stejl indlæringskurve. Det ligner at han har været en profil på det her hold i årevis. Direkte fra 1. division og spiller bare med overskud i Superliga-tempo. Støvsuger alt på midten - nærmest uden at begå et frispark (det tog Frank 50 kampe at reducere den del i sit spil) og spiller den fremad, når det er muligt. Ham her, han bliver bare rigtig god.
Rafael Onyedika er faktisk og hvis han fortsætter med at bevise sig sæsonen igennem, så tror jeg at han bliver hentet til størrere adresse for en god skilling. Prisen bliver høj.

O

Indlæg af O »

Dondinho skrev:
6. aug 2021, 23:17
O skrev:

Det er nyt for mig, at der offentligt bekræftes klikedannelse og problemer med motivation og spilleglæde under Priske. Der tegner sig, for mig at se, et billede af en dysfunktionel trup, hvilket jeg også syntes forplantede sig i spillet til sidst.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Er vores indsats i de første 4 kampe virkelig forskellen på Priske og BH. Så siger jeg tak for kaffe. Måske Priske var en anelse for arrogant i sit forhold til spillere og ledelse. Det lyder til at BH er mere jordnær. Vi har fået et helt andet udtryk, og spillet flyder, intet kedeligt spillen på tværs og lange bolde (nok fordi man ikke vidste hvad man skulle gøre) plus en bevægelse for boldholder vi ikke har set længe. Tror denne sæson bliver meget succesrig.
Nwadike er fuldstændig outstanding.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

O skrev:
7. aug 2021, 00:03
Dondinho skrev:
O skrev:

Det er nyt for mig, at der offentligt bekræftes klikedannelse og problemer med motivation og spilleglæde under Priske. Der tegner sig, for mig at se, et billede af en dysfunktionel trup, hvilket jeg også syntes forplantede sig i spillet til sidst.
Hvem har bekræftet det, er det ikke kun spekulationer?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En fin kamp i nogle VANDskelige betingelser :-D

Spøg til side. Man kunne indvende at Vejle ikke er den store hurdle, men så må man huske at de i sidste runde fik 2-2 med Brøndby, så de kan altså godt. Det var under alle omstændigheder dejligt at se os med det her udtryk, Bo-udtrykket, vores forsvundne offensiv fra foråret der som en død mand nærmest er vækket til live igen. Dreyer og Isaksen drev gæk med Vejle forsvaret i den grad. Dreyer også med Vejles medbragte fans ;-)

Måske er den nye friske luft god på flere måder. Måske er det ikke usundt at få skiftet lidt ud, de nye kommer med noget ny energi og fandenivoldskhed. Hvem kunne vide at Onyedika skulle blive en profil fra første færd, det er altså lidt vildt.

Nu står vi rigtig godt til i ligaen igen. Så lad os give PSV en chokstart i næste kamp, 2-0 ved pausen og så kan alt ske. Forhåbentlig er der kommet nogle spillere tilbage fra corona-isolation.

O

Indlæg af O »

Steffen am skrev:
7. aug 2021, 00:28
O skrev:
7. aug 2021, 00:03
Dondinho skrev:

Hvem har bekræftet det, er det ikke kun spekulationer?
I interviewet efter kampen, med både Erik og Bo, synes jeg det bliver ret tydeligt, men det er sikkert op til den enkeltes fortolkning.

JBT

Indlæg af JBT »

Har kun en ting at sige til kampen;
Raphael Onyedika

Han brænder lortet af fra dag 1. Er langt bedre på bolden end Frank var, og har minimum den samme fart og et sæt lunger uden lige. Han bliver lige overmodig et par gange hvor han skal lære det, men husker en vild elastik han laver på tre Vejle spillere og et kølig lop længere fremme til Dreyer. Han er vel allerede vigtigste mand efter Erik og Evander. Kæmpe salg undervejs. Han er 20 år, så letter man sgu på hatten

Hvad endte xg på, for hold nu op man brænder mange chancer. Dreyer skulle mindst have lavet 3 kasser

Synd at Junior ikke får en puttet i kassen, han var nok den der kæmpede mest med at deltage i den offensive del i går. Og så skal Joel og Dyhr bare være modige og blæse med frem og udfordre. Så skal de nok blive bedre fodboldspillere offensivt.

Besvar