WBW skrev: ↑8. feb 2017, 15:02
Nogen der gider lave et lille indlæg omkring dagens kamp og hvordan de forskellige spillere gjorde det.
Personligt er jeg især interesseret i hvordan Paul, Bruninho, Riis og Duelund gjorde det. Samt om Sparv ligner en mand på vej tilbage i storform.
Første halvleg var fornuftig ift. presspillet og den defensive organisation (bortset fra ved udligningen). Offensivt prøvede de tre offensive midtbanefolk (Duelund, Wikheim og Rilwan) en del, og var godt bevægelige, men det førte desværre ikke til ret meget, da spillet havde en tendens til at gå lidt for langsomt.
Anden halvleg var usammenhængende, både med bold, og i presspillet som aldrig blev kollektivt og sammenhængende. Vi skabte en enkelt nævneværdig chance efter en dødbold, hvor afslutningen (ved ikke af hvem) blev reddet på stregen. Ellers skabte vi ingenting, mod et defensivt indstillet AIK mandskab, som stod kompakt og tæt i kæderne.
Generelt var der optakt til nogle fine omstillinger kampen igennem, men det blev ved lige ved og næsten. Men jeg synes det var tydeligt at se, at der er blevet brugt tid på dem. Generelt var spillet lidt for langsomt, og vi havde problemer med at komme frem til chancer i åbent spil, så jeg håber det er her fokusset ligger fremadrettet.
For lige at runde individuelle præstationer, vil jeg på en pæn måde sige, at Paul spillede bestemt ikke sin bedste kamp, og formåede ikke at holde fast i noget som helst - han ville end ikke kunne tæmme en pude liggende i sofaen! Samtidigt tabte han stortset alle sine dueller.
Riis og Kian klarede det ganske fornuftigt defensivt, og fejlede vel kun ved 1-1 målet, hvor Riis måske kommer for langt ud, hvilket får flyttet Kian ud af position som gav plads mellem ham og NK, hvor AIK så fik en fri header.