14 Holds-Superliga 16/17
Re: 14 Holds-Superliga 16/17
Ja, der er paralleller til i dag. Det virker som om, at sølv og bronze er godkendt i de flestes øjne, men ikke rigtig noget at svinge sig op over.
-
mousebreaker
Det er vel meget naturligt når man er forsvarende mestre og som tidligere nævnt har den næstbedste trup, med stor bredde. Derudover en stor økonomisk formåen sammenholdt med alle konkurrenter pånær FCK.
Så må man sige at medaljer burde være forventeligt og ikke noget som berettiger en parade i midtbyen. En god sæson i Europa og sølv sammenlagt vil gøre det til en rigtig god sæson, men ikke så god som en vundet pokal eller et mesterskab. Trofæer er det der tæller mest af alt. Sådan skal det være når det er de ovennævnte konditioner vi har. Da Erik Rasmussens hold fik sølv var det andre forhold som gjorde sig gældende. Derfor var man også mere oppe at køre dengang.
Så må man sige at medaljer burde være forventeligt og ikke noget som berettiger en parade i midtbyen. En god sæson i Europa og sølv sammenlagt vil gøre det til en rigtig god sæson, men ikke så god som en vundet pokal eller et mesterskab. Trofæer er det der tæller mest af alt. Sådan skal det være når det er de ovennævnte konditioner vi har. Da Erik Rasmussens hold fik sølv var det andre forhold som gjorde sig gældende. Derfor var man også mere oppe at køre dengang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg kan godt svinge mig op over det hvis vi får sølv 
Men 3 og 4 pladsen er godkendt.
Lad os nu se i næste sæson hvor FCK, forhåbentlig, også skal bruge nogle kræfter på europæiske kampe. Jeg tror vores sæson havde set anderledes ud, uden alle de kampe, og den nedtur fx Napoli kampen gav.
Lad os nu se i næste sæson hvor FCK, forhåbentlig, også skal bruge nogle kræfter på europæiske kampe. Jeg tror vores sæson havde set anderledes ud, uden alle de kampe, og den nedtur fx Napoli kampen gav.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Kan Ob gøre det onde ved sønderjyskE i denne spillerunde. Har deres selvtillid fået et knæk og er forsvaret så svækket, at de godt kan miste point. Spændende. Ja vi skal til Randers og have 3 point. Håber virkelig på enorm stemning fra tribunerne og at vi er mere klar en Randers, når der fløjtes igang og i samtlige 90+ minutter. Vi skal holde os inde i sølvkampen så længe som muligt. Samtlige af de resterende kampe skal der spilles på allerhøjeste niveau og samtlige spillere skal vise, at de har viljen til at vinde en medalje til klubben og sikre os europæiske deltagelse.
Alle mand til Randers på søndag og der skulle blive godt vejr. Kom så.
Alle mand til Randers på søndag og der skulle blive godt vejr. Kom så.
-
mousebreaker
Ja i den nuværende situation vil vi alle være oppe at køre hvis vi ender med sølv. Klart, for det ser unægteligt svært ud. Vi er i fare for at blive nummer 5 så vi vil også være glade for alt der er bedre end det, fordi netop 5. pladsen er en katastrofe ifht Europa.Ravnen skrev:Jeg kan godt svinge mig op over det hvis vi får sølv
Men hvis vi sætter et andet ikke urealistist scenarie op. Vi kører parløb med FCK i toppen med afstand til de andre. Vi ender med sølvet. Nu vil skuffelsen være den dominerende faktor. I hvert fald til man får det på afstand. Det jeg skrev om tidligere var ifht forventningerne tidligt på sæsonen. Hvordan forventningerne nødvendigvis må være eftersom vi har meget bedre forhold end alle andre undtaget FCK. Når man så EFTER denne sæson kigger på en 4. plads vil jeg tænke at det var en skidt sæson, men i det mindste ikke katastrofal. EL reddede en del af æren. Lige nu med tre runder tilbage ville jeg på forhånd tage imod en fjerde plads med kyshånd og juble.
Jeg synes altså godt vi kan tillade os at forvente mere end en 4. plads. Også på nuværende tidspunkt og med den risiko der er for at blive nr. 5
Bliver vi nr. 4 er jeg skuffet. Meget skuffet. Men det trøster trods alt lidt at vi kvalificerer os til Europa. Men lige nu vil jeg ikke sælge sæsonen for en 4. plads.
Vi har et svært program, men vi bør have kvaliteten til at sætte tingene på plads og sikre medaljer.
Bliver vi nr. 4 er jeg skuffet. Meget skuffet. Men det trøster trods alt lidt at vi kvalificerer os til Europa. Men lige nu vil jeg ikke sælge sæsonen for en 4. plads.
Vi har et svært program, men vi bør have kvaliteten til at sætte tingene på plads og sikre medaljer.
Selvfølgelig ser vi helst at fcm kommer til top tre hver eneste sæson. Men synes nu ærlig talt at fcm har været meget svingende og holdet er dalen godt lav i denne sæson. Tak været thorup og steinlein. Vil gerne se dem ude på porten.
Desuden synes jeg at giver Nordsjælland cheftræner delvis ret i. At det bliver meget mærkeligt at se den syvende pladsen kommer med til europæiske turneringen. Og dog ser vi de bronze medaljer mister europæiske turnering.. Det synes jeg er meget urimeligt..
Hvad var vores mål inden sæsonen startede? Europæisk gruppespil og top tre i ligaen.henker skrev:Selvfølgelig ser vi helst at fcm kommer til top tre hver eneste sæson. Men synes nu ærlig talt at fcm har været meget svingende og holdet er dalen godt lav i denne sæson. Tak været thorup og steinlein. Vil gerne se dem ude på porten.
Vi har været i gruppespil ... vi har endda gået videre fra en gruppe, som de fleste ikke så os gå videre fra. Vi slog United på hjemmebane i 1/16 finalen, og vi er på vej til at få medaljer i ligaen, hvis alt går vel.
Det eneste jeg vil give dig ret i, er at vores bundniveau har været alt for lavt.
- Administrator
7. pladsen kommer jo kun til europæisk hvis de vinder kvalkampen.henker skrev:Desuden synes jeg at giver Nordsjælland cheftræner delvis ret i. At det bliver meget mærkeligt at se den syvende pladsen kommer med til europæiske turneringen. Og dog ser vi de bronze medaljer mister europæiske turnering.. Det synes jeg er meget urimeligt..
-
mousebreaker
Jeg kan overhovedet ikke se at det er urimeligt at vinderen af play-off kampene fra nedrykningsspillet får en chance for at få en plads i Europa. Det ville være helt urimeligt at man allerede efter 22 kampe cutter 8 hold af og forbeholder de sjove ting udelukkende for de bedste 6. Bid mærke i at det kun er efter 22 spillede kampe og stillingen omkring 6/7 pladsen stort set altid vil være enormt tæt. Det vil ofte være målscoren der afgør om du er i nedrykningsspil eller i medaljespil. Vi vil også flere gange se at efter 22 kampe så er der måske kun 3-4 point mellem nr 9 og nummer 3. Men 3 af disse hold kommer i nedrykningsspil uden mulighed for medaljer hvor de ellers kun var ca en sejr fra at være helt med fremme hvor det er sjovt, i en normal struktur.
På den måde giver det mening at de nederste hold ikke er helt afskrevet fra Europæisk deltagelse. Derudover sikrer det at de fire hold der ender på første eller anden pladsen i de to grupper i nedrykningsspillet, ikke allerede efter 30 kampe skal gå på sommerferie. Det er vigtigt at den mulighed foreligger ellers er strukturen død før den kommer i gang efter min mening.
På den måde giver det mening at de nederste hold ikke er helt afskrevet fra Europæisk deltagelse. Derudover sikrer det at de fire hold der ender på første eller anden pladsen i de to grupper i nedrykningsspillet, ikke allerede efter 30 kampe skal gå på sommerferie. Det er vigtigt at den mulighed foreligger ellers er strukturen død før den kommer i gang efter min mening.
Okej. Men giver det da ikke noget mening hvis man kommer til tredje plads. Og ingen europæiske turneringen?? Derfor synes jeg at det ser lidt mærkeligt ud i min synoptiket.. Mon den tredje plads får (pokalfinalen) plads til europæiske turneringen?? Som vi får til fjerde plads istedet?? Bare en spørgsmål inden jeg forstår fuld ud med den nye struktur..
-
mousebreaker
Pga af vores ikke ret gode koefficient på UEFA rangliste som nation (ikke at forveksle med landshold) har vi 1 plads i CL kvalifikationen og 3 pladser i EL kvalifikationen. Den ene af de tre pladser til EL tilfalder pokalvinderen. Hvis pokalvinderen på anden vis er kvalificeret til en Europæisk turnering - eks som mester- så tilfalder den EL plads til højeste ikke kvalificerede i superliga tabellen.
Så i en sæson med pokalvinderen som ender som nr 6 ser det sådan ud
1. CL kval
2. EL kval
3. Playoff kamp på hjemme bane mod vinderen af nedrykningsspillet. Vinderen kommer i EL kval
I en sæson hvor pokalvinderen ender som nr 1, 2 eller 3
1. CL kval
2. EL kval
3. EL kval
4. Playoff kamp på hjemmebane mod vinderen af nedrykningsspillet. Vinderen kommer i EL kval
Tilbage står spørgsmålet hvad der sker hvis pokalvinderen findes blandt de fire hold som fra nedrykningsspillet skal spille om en playoff kamp. Hvilket hold træder ind i stedet - eller træder dette hold blot ud så de tre tilbageværende kæmper om denne playoff kamp. Det vil jeg prøve at finde ud af
1. CL kval
2. EL kval
3. Playoff kamp på hjemme bane mod vinderen af nedrykningsspillet. Vinderen kommer i EL kval
1. CL kval
2. EL kval
3. EL kval
4. Playoff kamp på hjemmebane mod vinderen af nedrykningsspillet. Vinderen kommer i EL kval
Tilbage står spørgsmålet hvad der sker hvis pokalvinderen findes blandt de fire hold som fra nedrykningsspillet skal spille om en playoff kamp. Hvilket hold træder ind i stedet - eller træder dette hold blot ud så de tre tilbageværende kæmper om denne playoff kamp. Det vil jeg prøve at finde ud af
mousebreaker skrev:Pga af vores ikke ret gode koefficient på UEFA rangliste som nation (ikke at forveksle med landshold) har vi 1 plads i CL kvalifikationen og 3 pladser i EL kvalifikationen. Den ene af de tre pladser til EL tilfalder pokalvinderen. Hvis pokalvinderen på anden vis er kvalificeret til en Europæisk turnering - eks som mester- så tilfalder den EL plads til højeste ikke kvalificerede i superliga tabellen.
1. CL kval
2. EL kval
1. CL kval
2. EL kval
3. EL kval
har fundet den rette forklaringen på hvordan den nye struktur fungere...
se her - http://www.superliga.dk/artikel/ny-struktur-2016-17
-
Steffen am
Silkeborg kan godt lide den nye struktur.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nemskuelig
Så indtil videre vel forventeligt placeret på klubbernes placering.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nemskuelig
Så indtil videre vel forventeligt placeret på klubbernes placering.