Optakt: Legia vs. FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Optakt: Legia vs. FCM.

Indlæg af pr0j3ct »

FCM2000 skrev:
pr0j3ct skrev:
FCM2000 skrev:En klassemaalmand tager den der til 1-0
Ikke enig. Den var flot styret ind og helt klar Kians mål.
På lige at se hans placering, han står for langt ude ude, alt for langt ude, bare et skridt tilbage og han havde haft den
Han skal gå frem og dække bredden. Han kan jo ikke dække hele målet og specielt ikke når forsvaret svigter.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Helt enig med Pr0j3ct

Kians mål

Hold nu kæft mand. Vores offensiv løber rundt som hovedløse kyllinger konstant.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Spillere der dumpede Olsson, Royer, Rømer, Sisto, Mabil, Duncan.

En Hassan, Sisto, Kadlec, Falk, bak, andersson i form vil klæ holdet og offensiven
Senest rettet af FCM2000 26. nov 2015, 23:06, rettet i alt 3 gange.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Well, drengene kæmper røven ud af bukserne. Det må man give dem. Jeg synes ikke man kan klandre dem for ikke at give alt det de har. Problemet er blot at vi ikke rigtig har kvaliteten.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Heh, må indrømme jeg faktisk sidder lidt med den modsatte oplevelse. Kvaliteten er der, men indsatsen mangler. Savner lidt nogle løb og nogle der spiller sig fri, samt at vi hurtig bliver i undertal i begge ender.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vores manglende offensive idéer giver mig lidt hovedpine. Øv, hvor er det frustrerende at se på.

Tak til Napoli for at tage Brugge seriøst nok. Nu skal vi selv klare det med point hjemme.

974

Indlæg af 974 »

isoleret set, hvis det nu bare var den første kamp vi spillede mod dem, så tror jeg man ville sige at vi kom dertil og spillede en ok kamp - sådan lidt typisk dansk som man siger ..
Men det er jo fordi, at vi har set hvor godt vi kan gøre det, at vi forventer lidt mere -
men Legia var trods alt ret klare favoritter på forhånd til denne kamp
Nu må vi få fyldt MCH op til den sidste kamp, og så skal vi virkelig få udnyttet at vi står med gode kort på hjemmebane i den sidste kamp!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kan se at BT mener Mikkel Andersen var for langt ude af målet.

Jeg mener stadig at en klassemålmand tager den

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Må nok ærligt erkende at jeg ikke havde nogle forventninger til vores hold idag og jeg blev heller ikke overrasket desværre. Vores offensiv har længe været tandløs og til tider ikke eksisterende og det var den også idag. Vi kan intet ud over dødbolde som heller ikke går så godt som sidste sæson. Vi forspilder en gigantisk chance mod et lang fra imponerende hold og tilfører et unødigt pres på os selv, ved at lukke Legia ind i kampen. Men selvom Legia ikke var specielt gode, var de alligevel lige en tand bedre end os i perioder og det er skuffende, at vi ikke kan hive os selv mere op, når modstanden ikke var speciel stærk og der var/er så meget at spille om. Det havde måske endog været nemmere at hente point i den her kamp end det bliver hjemme mod Brugge, så vi skal hæve niveauet gevaldigt. Der er flere spillere som ikke leverer specielt godt idag, men Sisto ligner godt nok ikke meget andet end en seriespiller uden tro på egne evner. Det kan godt gå hen og blive en særdeles trist afslutning på en ellers flot efterårs sæson, med det niveau vi ligger for dagen.

Og som Acebone er inde på, så et stort tak til Napoli for en hjælpene hånd.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg vil nu heller ikke sige det er Andersens mål, det var djælvme godt scoret, af en ret fornuftig angriber i øvrigt.
Og der kunne godt bare have været et lille bitte straffe til Erik da han bliver hevet ned.

Er enig med 974. Vi er seedet fra pot 4 og har klart den billigeste trup, så vi 'burde' være underdogs i alle kampene.
Men det var da ærgerligt når nu vi nu har vidst vi godt kunne og djævlens de har fået ny træner. Hvis nu 'bare' vi havde spillet hele kampen som de første 15 min af 2. halveg.
Núvel.

Lad os tæve FCK og trække mindst en uafgjort over Brügge på hjemmebane og feste indtil fastelavn (eller i hvert fald forårs sæsonen) :)

974

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:Kan se at BT mener Mikkel Andersen var for langt ude af målet.

Jeg mener stadig at en klassemålmand tager den
Til gengæld gav de så en af de få højeste karakterer til Royer (7) og mellemkarakter til Olsson (4), begge som du dumpede :-)

Men altså der sidder jo bare eller anden skribent og gør sig sine egne subjektive vurderinger på lige fod med alle os andre, så tænker da ikke at man så bare skal tage det for troende :-)

synes at deres mål skyldes at Kian ikke er hård nok i hans opdækning

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:Heh, må indrømme jeg faktisk sidder lidt med den modsatte oplevelse. Kvaliteten er der, men indsatsen mangler. Savner lidt nogle løb og nogle der spiller sig fri, samt at vi hurtig bliver i undertal i begge ender.
Jeg er enig i at vi mangler løb uden bold. Vel at mærke de RIGTIGE løb. Jeg har det sådan lidt at boldholder forventer at holdkammeraterne tager andre løb end det de gør. Det er det jeg mener med at løber rundt som hovedløse kyllinger. Da Mabil kommer til baglinien og smækker en fin hård yderside indover - der er der ikke nogen af de to spillere i feltet der søger ind mod mål. De står på deres flade konvolutter og forventer at bolden skal komme til dem. Den slags er der for meget af. Jeg er helt sikker på at hvis du bagefter en kamp som denne kigger antal løbede meter så er de der hvor de skal være. De har bare taget alle de "forkerte" af slagsen - mangler kvalitet/plan i deres løb uden bold. De har reageret og stort set ikke ageret. Det har været galt meget længe imo

At du siger at du mener kvaliteten er der - beklager, men det kan jeg simpelthen ikke se. Hvor finder du noget der bare minder om kvalitet frem ad banen. Svia giver noget kvalitet bagude det vil jeg medgive. Sparv ligeså. Men Kian er faldet meget i niveau - i hvert fald når man kigger på hans afleveringer frem i banen og nu har der også været nogle kampe med tvivlsomme defensive aktioner. Vores "offensiv" eller hvad man nu skal kalde det, er ikke værd at skrive hjem om.

Iøvrigt - den helflugter som Mabil sender langt langt over. Får de ikke at vide til træning at det er bedre at sætte en inderside på den slags fremfor at smadre til den med vristen. Det er jo håbløst. Noget Sisto også godt måtte lære. Præcision er ofte bedre end fart.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Fuldstændig enig i betragtningen omkring manglende løb. Det har altid været vores problem. Der er ingen offensive planer eller løbemønstre. Det hele er lagt op på at individualisterne laver noget genialt.

Men tror faktisk Thorup har fokus på det og at det bliver et fokuspunkt efter vinterferien.

/Cortez

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes heller ikke vi spiller den bedste kamp i går, og der er flere der gør sig negativt bemærket.

Men vi kommer vel derned for at forsvare et resultat, og det var meget tæt på at det lykkes.
Som jeg husker det har de 1 stor chance hvor Nikolic (vist nok hans navn) rammer bolden meget skidt, og så scorer de på hvad der næppe
kan kaldes en reel chance.
Og selvfølgelig kommer vi under pres på udebane, mod et hold som lige nu har medgang i ligaen, men jeg synes egentlig fint vi modstod det.
Det virker lidt som om vi regner med, at vi skal komme til Polen og dominere kampen.

positivt:
Olsson - kæmper og tager ansvar og har et virkelig godt blik for sine medspillere
Svia - manglede bare lige en scoring fra ham
Paul - en suværen targetman men skal måske øve afslutninger
Rømer - mangler stadig lidt før han er virkelig god, men jeg tror han er på vej.
Mabil (mine forventninger til ham er ikke store) - kom forbi sin modstander flere gange og et godt indlæg.

Negativt:
Duncan - synd han blev skadet, og så tror jeg bare ikke det passer til hans spillestil med alle de lange bolde der bliver spillet frem
Kian - synes egentlig han forsvarede godt, men stop nu med alle de lange bolde fremad banen.
Royer - der skal ske et eller andet her. Måske BS kan tage fat i ham. Jeg tro stadig på at Royer er en gevinst
Sisto - en rusketur med BS må være på sin plads

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er BS ikke ude igen? Men kan godt være Rene (mentaltræneren) skal have fat i dem, Sisto er jo ikke bare pludselig blevet dårlig.
Hans overbelastning af coren hjælper ham naturligvis ikke. Lad os håbe han kan få styr på det over vinteren.

Er enig at det godt kunne lyde som om folk lidt undervurdere gårsdagens modstander.

Olsson, det er vel mest når det bliver fysisk han kommer i problemer, lidt ala Duelund. Lige nogle få flere kilo på knægtene. Så kan det blive rigtigt godt :)

Besvar