Træningskamp FCM - HB Køge
Re: Træningskamp FCM - HB Køge
Godt at se, at den gode stemning er tilbage på ulvegraven!
På baggrund af resultatet af kampen mod HB Køge - som jeg ikke så - vil jeg gerne konkludere at jeg frygter for de næste 8 sæsoner og klubbens eksistens. Ud fra sæsonens første træningskamp kan der overhovedet ingen tvivl være om at vi slet ikke har nivauet til superliga-bold. Det er derfor hævet ud over enhver tvivl, at vi rykker ned sammen med GF (der jo tabte til et DS-hold i deres første træningskamp), hvilket vil give en negativ spiral for klub, sponsorerer fans og ikke mindst vores afrikanske spilleres muskelfibre. Tak for 10 gode år til FCM - trist at det ikke kunne vare ved.
RIP.
På baggrund af resultatet af kampen mod HB Køge - som jeg ikke så - vil jeg gerne konkludere at jeg frygter for de næste 8 sæsoner og klubbens eksistens. Ud fra sæsonens første træningskamp kan der overhovedet ingen tvivl være om at vi slet ikke har nivauet til superliga-bold. Det er derfor hævet ud over enhver tvivl, at vi rykker ned sammen med GF (der jo tabte til et DS-hold i deres første træningskamp), hvilket vil give en negativ spiral for klub, sponsorerer fans og ikke mindst vores afrikanske spilleres muskelfibre. Tak for 10 gode år til FCM - trist at det ikke kunne vare ved.
RIP.
Ja, jeg vil også benytte lejligheden til at male fanden på væggen og sige, at vi stensikkert rykker ned i år efter dette chocknederlag til HB Køge. Jeg så godt nok heller ikke kampen, men det er en katastrofe at tabe denne vigtige kamp, specielt foran så mange tilskuere i Sdr. Omme. Pinligt pinligt.
ta det nu roligt venner, vi tabte og igen laver vi mange personlige fejl, men flere indikator spiller ind vi ligger i en hård opstart med fokus på fysik og konitions træning og HB har haft en kort pause efter ders afslutning og tydeligt at de var mere friske og hurtige i bold og tanke. Jeg synes det er tåbelig kommentarer i fyrer af især når man ikke har set kampen, ja vi skal op i gear og udrydde børnehave fejlene men vi skal nok komme i top 6 i år.
Haha, ja jeg så godtnok heller ikke kampen, men nu skal vi have ny træner, det her er en skandale (særligt da jeg har mistet håneretten overfor hustruen som jo er inkarneret Herfølge fan....
) 
Ravnen skrev:Haha, ja jeg så godtnok heller ikke kampen, men nu skal vi have ny træner, det her er en skandale (særligt da jeg har mistet håneretten overfor hustruen som jo er inkarneret Herfølge fan....)
Hvad har TT at gøre med at du ik kan styre konen?
Hvem andre af vores angribere har klassen til at være på et tophold? Selv om jeg er enig i at Jude ikke burde være blandt et 14 bedste på et tophold, så er der vel ingen tvivl om at han var sidste sæsons næstbedste angriber og rent faktisk holdt sig et rigtigt godt målsnit i forhold til den tid han fik på banen. Har svært ved at få øje på hvem der ellers var næstbedst efter Farlige?Cortez skrev:Ang. Jude, så kan den knægt jo ikke score fra 3 meter i et tomt mål! Jeg synes, han er uendelig ringe og ikke værdig til en "topklub".
At han, som du skriver, så åbenbart er en af de få, der kan være sin indsats bekendt igår, siger vel mere om bundniveauet for resten af holdet end om Judes - eller hvordan?
/Cortez
Og ja, resten af spillerne var elendige, måske bortset nogle okay gennembrud af Siv og energisk arbejde af Thyge (ikke at han fik meget ud af det, men han kæmpede for det. Dog ligger han stadig for langt tilbage når han spiller hængende angriber og Frank bliver alt for isoleret med ham ved sin side). Det ændrer dog ikke ved at Jude og Fagerberg rent faktisk var de to spillere som kom ind og gjorde en forskel det sidste stykke tid og var arkitekterne bag det meste i det kvarter hvor vi spillede godt og fik lagt noget tryk. Syntes faktisk også Jude fungerede rigtigt godt på kanten, hvilket var lidt overraskende for mig, da jeg ikke syntes han har fungeret der før..
Næh, han har ikke tilset Salami og Baba, men mon ikke han har en del forstand på hvordan sådan noget muskel-halløj fungerer og ligeledes ved hvilken betydning kost og velfærd har for udviklingen af disse muskler? Og det er vel ikke så svært at forestille sig hvor dårlig en kost Salami har fået i sin opvækst i slummen omkring Lagos? Vi snakker trods alt ikke en lægmand som har gættet her, men en fagmand som arbejder med muskler i det daglige og som er kommet med et særdeles kvalificeret og erfaringsbaseret bud på hvorfor både Salami og Baba ustandseligt lider af muskelskader, noget som i den grad hæmmer deres udviklingnielsen skrev:
Du må da gerne tro hvad en fys har sagt til dig, men nu er der jo tale om en fys som aldrig har tilset de spillere du omtaler, og det kan man jo nok ikke ligefrem lave en diagnose udfra vel !
Så tro hvad du vil, helt fint med mig, men lad værd med at skrive det som om det er fakta. Det er det eneste jeg ber om, folk kunne jo tro det var korrekt ved en fejl.
Indtil jeg hører en anden og bedre begrundet forklaring, så vælger jeg at tro han har ret.
Dramaqueen.Kent skrev:Godt at se, at den gode stemning er tilbage på ulvegraven!
RIP.
Du kan grine alt det af det du vil, men det ændrer dog ikke ved hvor uendelig skidt det så ud og det gør det ikke ligefrem bedre at Thomasberg tidligere forklarede hvor fokuseret de her træningskampe ville være og at der ikke ville være tid til eksperimenter. Fakta er, at kampen var en totalt spildt lejlighed, fordi spillerne laver individuelle og kollektive fejl som endda er sjældne i serie 6 og måske ikke lige havde lyst til at løbe de ekstra meter. Og hvis de absolut intet betyder, hvorfor så spille dem? Sjovt nok betyder de aldrig noget når man taber træningskampe.
Tror ikke det var for sjovt at Siv, efter han var udskiftet og gik over for at varme ned, forklarede Albæk hvor pinligt ringe indsatsen var, er ret sikker på han mente det.
Og så er det naturligvis fuldstændig ligegyldigt, at man allerede inden kampen sagde at man nok kom med ret tunge ben grundet det nuværende fokus på fysisk træning.Hausser skrev:Du kan grine alt det af det du vil, men det ændrer dog ikke ved hvor uendelig skidt det så ud og det gør det ikke ligefrem bedre at Thomasberg tidligere forklarede hvor fokuseret de her træningskampe ville være og at der ikke ville være tid til eksperimenter.
Hvorfor var det spildt lejlighed? Det lyder da netop som om, der var masser af lære. Fx lyder det til, at der var problemer med den nye zoneopdækning på dødbolde. Det syntes jeg da personligt er ganske glimrende at man får rettet de værste begyndervanskeligheder ved, inden sæsonen starter.Hausser skrev:Fakta er, at kampen var en totalt spildt lejlighed, fordi spillerne laver individuelle og kollektive fejl som endda er sjældne i serie 6 og måske ikke lige havde lyst til at løbe de ekstra meter. Og hvis de absolut intet betyder, hvorfor så spille dem?
Ligeledes lyder det til at de spillere, der kom ind fra bænken, fx Fagerberg og Jude ydede en god indsats og gjorde en forskel. Det synes jeg også er en væsentlig ting at tage med. Især Fagerberg som jo har været et stykke fra truppen i slutningen af foråret.
Mon ikke også trænerne har fået et rimelig godt indtryk af hvor de enkelte spillere er i deres form, og hvad der skal arbejdes med de næste 14 dage? Det tror jeg. Så det kan godt være, at det var spildt lejlighed for dig, men det er nok heller ikke for din skyld at FCM spiller træningskampe.
Resultatet betyder aldrig noget i træningskampe - ligemeget om vi vinder eller taber. Rent faktisk vil jeg næsten hellere tabe end vinde træningskampe, da læringsmulighederne ofte er større i nederlag end sejre. Ikke at jeg taler for at tabe alle træningskampe med vilje, da der også er noget selvtillidsmæssigt involvereret, men om vi vinder eller ej, er en meget lav prioritet for mig.Hausser skrev:Sjovt nok betyder de aldrig noget når man taber træningskampe.
Ligefrem begynde at afskrive sæsonen udfra den første træningskamp, synes jeg i den grad er latterligt. Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.
Nu vil jeg ikke lægge hovedet på blokken, men mon ikke også at HB Køge havde ganske tunge ben op til den her kamp? Det er jo et velkendt fænomen, at oprykkerne halter kraftigt på den fysiske del i forhold til de andre superligaklubber og optakten går utvivlsomt med før fysisk træning for at prøve at udligne den forskel. Husker Carsten Broe sidste år havde lagt rigtigt meget vægt på den fysiske træning i SønderjyskEs optakt for at de kunne stå imod på det område og mon ikke de andre oprykkere tænker i samme bane? Tvivler meget på FCM havde tungere ben end HB Køge.Kent skrev: Og så er det naturligvis fuldstændig ligegyldigt, at man allerede inden kampen sagde at man nok kom med ret tunge ben grundet det nuværende fokus på fysisk træning.
Vi sutter på dødbolde,Jude og Fagerberg kunne som de eneste gøre en forskel mod HB Køge og startopstillingen er i dårlig form. Må sige jeg ikke er imponeret af kampens udbytte.Kent skrev: Hvorfor var det spildt lejlighed? Det lyder da netop som om, der var masser af lære. Fx lyder det til, at der var problemer med den nye zoneopdækning på dødbolde. Det syntes jeg da personligt er ganske glimrende at man får rettet de værste begyndervanskeligheder ved, inden sæsonen starter.
Ligeledes lyder det til at de spillere, der kom ind fra bænken, fx Fagerberg og Jude ydede en god indsats og gjorde en forskel. Det synes jeg også er en væsentlig ting at tage med. Især Fagerberg som jo har været et stykke fra truppen i slutningen af foråret.
Mon ikke også trænerne har fået et rimelig godt indtryk af hvor de enkelte spillere er i deres form, og hvad der skal arbejdes med de næste 14 dage? Det tror jeg. Så det kan godt være, at det var spildt lejlighed for dig, men det er nok heller ikke for din skyld at FCM spiller træningskampe. .
Tværtimod mener jeg vi spildte en lejlighed til at spille holdet og systemet endnu bedre sammen og få testet nogle af de initiativer mod kompakte modstandere som vi skal være bedre til i den kommende sæson, såfremt vi vil gøre os forhåbninger om en topplacering, dem så vi ingen af. Vi så dog noget til det utroligt lave bundniveau som til stadighed præger holdet og som er en af de allerstørste hudler i jagten på succes.
TT har selv forklaret at vi ikke vil eksperimentere i den korte opstart, fordi holdet skal i gear igen, men det er vel nærmest lige før at så dårlige indsatser tvinger manden til at eksperimentere. Der var ihvertfald ingen i starteren som gav et positivt svar på noget som helst.
Desuden så fik vi ikke ligefrem lukket munden på de kritikere, både blandt vores egne spillere og pressen, som mener at holdet ikke p.t. er til en topplacering og trænger til både rutine og klasse. Ville være et godt signal at sende, men tror helt ærligt ikke at hverken Kolja eller Borring blev overbevist.
Vi lærte jo ikke noget i går som vi ikke allerede vidste. Dødbolde kan vi ikke dække op imod, det gør ondt på os når vores forsvar skal løbe med modstanderne, vi har meget svært ved at skabe fodboldkampe, kan ikke dirke kompakte modstandere op, forsvarsspillet er katastrofalt og bundniveauet er selvudstillende. Med andre ord, lige så forudsigeligt som en Steven Seagal-film.Kent skrev: Resultatet betyder aldrig noget i træningskampe - ligemeget om vi vinder eller taber. Rent faktisk vil jeg næsten hellere tabe end vinde træningskampe, da læringsmulighederne ofte er større i nederlag end sejre. Ikke at jeg taler for at tabe alle træningskampe med vilje, da der også er noget selvtillidsmæssigt involvereret, men om vi vinder eller ej, er en meget lav prioritet for mig.
Ligefrem begynde at afskrive sæsonen udfra den første træningskamp, synes jeg i den grad er latterligt. Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.
Som om resultatet da er underordnet i træningskampe, så handler det altså også om at få nogle ting til at glide og nogle andre til at fungere, intet af det formåede vi. Det var vel nærmest en "tilbage til bøgerne" for TT og co..
Og der er da ingen der afskriver en sæson på baggrund af en træningskamp, men derfor er det vel berettiget at være irriteret over så lidt som man fik ud af den..
Jeg må tilstå, at jeg er helt enig med Kent.
I foråret var jeg enig i en del af din kritik Hausser, en del af den var i mine øjne også berettiget, men nu synes jeg efterhånden din kritik og evindelige negativt er ved at være triviel og belastende (og dit argument om, at du egentlig er jordens største optimist holder altså kun i din egen verden).
Jeg kunne forstå dig, hvis vi netop havde tabt de tre første kampe i ligaen, men vi har spillet sæsonen's første træningskamp! Prøv da lige at være realistisk og se lidt mere nuanceret på tingene. Træningskampe et til for at gøre holdet klar til turneringen, så fordi vi taber sæsonens første kamp til HB Køge, har jeg ingen grund til ikke at tro på succes i turneringen.
Hvis vi nu slår AGF 4-0 i næste træningskamp, så får de vel også en på frakken, fordi det er på en billig baggrund, da AGF har tabt til et danmarksseriehold, eller hvad?
Som Kent så rigtig skriver, kan vi bruge kampen til en masse ting, og ikke som du skriver, kun til ting man vidste i forvejen.
Jeg synes det er helt iorden, at forholde sig kritisk, og som sagt synes jeg en del af dine tidligere indlæg har været meget saglige og berettiget, men det at glasset altid er halv tomt for dig og ikke halv fuldt, er altså lidt trættende i længden.
Det er nogle gange svært at forstå, hvordan du kan holde med en klub, hvor ledelsen er dårlig og kun kan finde ud af at tjene penge via spillersalg, hvor Ørgaard køber konsekvent forkert ind og ikke får slusset de "dårlige" spiller ud, hvor træneren helt klart disponerer forkert og hvor spillerne konsekvent ikke gider spille fodbold.
Jeg skriver kun dette i håb (ikke tro), om at du bare vil overveje, at tælle til ti, inden du poster din ensidige kritik på dette forum, ikke andet.
Og bare rolig, du skal nok få sidste ord. Jeg har ingen intentioner om at debattere dette i 50 indlæg, der alligevel ender med at du får det sidste ord.
I foråret var jeg enig i en del af din kritik Hausser, en del af den var i mine øjne også berettiget, men nu synes jeg efterhånden din kritik og evindelige negativt er ved at være triviel og belastende (og dit argument om, at du egentlig er jordens største optimist holder altså kun i din egen verden).
Jeg kunne forstå dig, hvis vi netop havde tabt de tre første kampe i ligaen, men vi har spillet sæsonen's første træningskamp! Prøv da lige at være realistisk og se lidt mere nuanceret på tingene. Træningskampe et til for at gøre holdet klar til turneringen, så fordi vi taber sæsonens første kamp til HB Køge, har jeg ingen grund til ikke at tro på succes i turneringen.
Hvis vi nu slår AGF 4-0 i næste træningskamp, så får de vel også en på frakken, fordi det er på en billig baggrund, da AGF har tabt til et danmarksseriehold, eller hvad?
Som Kent så rigtig skriver, kan vi bruge kampen til en masse ting, og ikke som du skriver, kun til ting man vidste i forvejen.
Jeg synes det er helt iorden, at forholde sig kritisk, og som sagt synes jeg en del af dine tidligere indlæg har været meget saglige og berettiget, men det at glasset altid er halv tomt for dig og ikke halv fuldt, er altså lidt trættende i længden.
Det er nogle gange svært at forstå, hvordan du kan holde med en klub, hvor ledelsen er dårlig og kun kan finde ud af at tjene penge via spillersalg, hvor Ørgaard køber konsekvent forkert ind og ikke får slusset de "dårlige" spiller ud, hvor træneren helt klart disponerer forkert og hvor spillerne konsekvent ikke gider spille fodbold.
Jeg skriver kun dette i håb (ikke tro), om at du bare vil overveje, at tælle til ti, inden du poster din ensidige kritik på dette forum, ikke andet.
Og bare rolig, du skal nok få sidste ord. Jeg har ingen intentioner om at debattere dette i 50 indlæg, der alligevel ender med at du får det sidste ord.
/Bobby
Som sådan er resultaterne ikke vigtige i en træningskamp, men det er da bare en smule foruroligende, at vi endnu ikke kan få spillet til at køre. Det vi har kunnet tage med fra denne kamp er, at vi ikke er blevet en skid bedre i forhold til sidste sæson. At vi inden kampen melder ud, at dette er en vigtig kamp, og at vi rent faktisk tænker på resultatet, forstærker kun skuffelsen.
TT og Glen har ikke lært meget andet end det allerede familiære faktum, nemlig at at vi slet ikke kan få spillet til at køre. Som en opstart til en ny og forhåbentligt bedre sæson, er det vel væsentligt, at drengene bliver overbevist om, at de rent faktisk har noget at komme med. Træningskampene udsender vel også en form for signal til de andre klubber om, hvorledes vi kommer til at klare os i den nye sæson. Og indtil videre (godt nok kun ud fra én kamp) har vi udelukkende vist, at vi stadig ikke kan få spillet til at fungere. At et par udskiftere kommer ind og gør et godt stykke arbejde, er naturligvis en anelse beroligende, men ændrer dog ikke meget på heldhedsopfattelsen.
Resultaterne i sig selv er ikke vigtige som sådan, men den spillemæssige kvalitet, holdånden, gejsten og viljen i kampene er i dén grad betydningsfulde, således at vi kan gøre os nogle små forhåbninger om, at vi ikke har i sinde at fortsætte i samme spor.
Men lad os nu se, der er trods alt 2 uger og en bunke træningskampe til opstart.
TT og Glen har ikke lært meget andet end det allerede familiære faktum, nemlig at at vi slet ikke kan få spillet til at køre. Som en opstart til en ny og forhåbentligt bedre sæson, er det vel væsentligt, at drengene bliver overbevist om, at de rent faktisk har noget at komme med. Træningskampene udsender vel også en form for signal til de andre klubber om, hvorledes vi kommer til at klare os i den nye sæson. Og indtil videre (godt nok kun ud fra én kamp) har vi udelukkende vist, at vi stadig ikke kan få spillet til at fungere. At et par udskiftere kommer ind og gør et godt stykke arbejde, er naturligvis en anelse beroligende, men ændrer dog ikke meget på heldhedsopfattelsen.
Resultaterne i sig selv er ikke vigtige som sådan, men den spillemæssige kvalitet, holdånden, gejsten og viljen i kampene er i dén grad betydningsfulde, således at vi kan gøre os nogle små forhåbninger om, at vi ikke har i sinde at fortsætte i samme spor.
Men lad os nu se, der er trods alt 2 uger og en bunke træningskampe til opstart.
Jeg tror godt man kan forestille sig at HB Køge, med nyt navn og deres første optræden i deres nye spillertrøje, måske lige havde lidt mere at spille for, det var utroligt vigtigt for dem at sende et signal at den nye klub er bæredygtig. De har også været væk fra det gode selskab i superligaen, og alle er nok mega spændte på den sæson som starter. Samtidig er to spillertruppe blevet slået sammen, og der skal kæmpes for pladserne.
Samtidig er Herfølge holdet som danner basis, altså et rigtig godt hold, med vægt på ordet "Hold". Det er ikke som Vejle en masse flegmatiske individer som bare hver især skulle promovere sig selv, Auri har skabt en stærk holdånd ud fra en basis af spillere som ikke er de store individualister (nåja der er lige Emmanuel Ake Richard Muttendango/Ali Akida eller hvad han hedder pt
)
Omvendt, så var det vel for FCM en total ligegyldig kamp, hvis vigtigste element var at få nogle spilleminutter i de sommertrætte ben.
Jeg tror der var stor forskel på indstillingen. Det er selvfølgelig ikke godt nok, men hellere tage de lærepenge i en træningskamp end en kamp på point. For hvad er det nu man siger om en dårlig generalprøve
Samtidig er Herfølge holdet som danner basis, altså et rigtig godt hold, med vægt på ordet "Hold". Det er ikke som Vejle en masse flegmatiske individer som bare hver især skulle promovere sig selv, Auri har skabt en stærk holdånd ud fra en basis af spillere som ikke er de store individualister (nåja der er lige Emmanuel Ake Richard Muttendango/Ali Akida eller hvad han hedder pt
Omvendt, så var det vel for FCM en total ligegyldig kamp, hvis vigtigste element var at få nogle spilleminutter i de sommertrætte ben.
Jeg tror der var stor forskel på indstillingen. Det er selvfølgelig ikke godt nok, men hellere tage de lærepenge i en træningskamp end en kamp på point. For hvad er det nu man siger om en dårlig generalprøve
Bobby skrev:Jeg må tilstå, at jeg er helt enig med Kent.
Et godt råd!!
Bare spring indlægene fra visse debatører over når du læser på Ulvegraven. Jeg har som dig også fundet ud af hvilke debatører, jeg syntes bidrager med noget nuanceret. Resten (det er ganske få) springer jeg simpelthen over.
Mit humør er blevet bedre efter denne beslutning, da det ikke er til at holde ud altid at læse negative indlæg.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Det er meget belejliget at levere en personlig svada og så i øvrigt forklare at man ikke har nogen hensigt om at svare vedkommende. Hurra for det, go debatstilBobby skrev:Jeg må tilstå, at jeg er helt enig med Kent.
Jeg beskriver, så vidt vides som den eneste her i tråden, hvad der de facto skete i kampen og jeg tvivler på at du vil få andre forklaringer fra andre personer der så kampen. Ved Hekler var dernede, prøv at spørg ham hvordan han mener FCM spillede og hvad vi fik ud af kampen?
Jeg forstår simpelthen ikke det behov for at sugarcoate en indsats som Sivebæk selv kaldte pinligt ringe, hvad skulle formålet med det være? Det jeg har skrevet om kampen, er faktuelt korrekt og leveret så objektivt som sådan en kamp nu engang kan formidles. Vil folk da hellere ha jeg skrev noget usandt og kaldte nederlaget for ufortjent og tyveri og forklarede om alle de positive facetter der var i spillet? Sover man bedre om natten med den form for virkelighedsflugt?
Der bliver rost når der er noget at rose, f.eks for Jude og Fagerbergs indskiftninger og der bliver kritiseret når der er noget at kritisere, f.eks forsvarsspillet og de mange personlige fejl vi begik i kampen. Kan ikke se det er så svært at forstå.
Træningskampe er til for at sammenspille holdet, få konceptet til at fungere og få løst velkendte problemer og man har jo selv udtalt at der ikke skulle være tid til for meget lal i de kampe, da man vil være klar fra start i sæsonen. absolut intet af det, fik vi ud af træningskampen. Jeg tvivler helt oprigtigt på at TT og co. har sagt - godt, den her kamp fik vi en masse ud af. Jeg har ingenlunde sagt, at vi sæsonen bliver elendig pga den her kamp, slet ikke, men derfor er det helt berettiget at ærge sig over en spildt lejlighed og elendigt spil, ligesom jeg er helt sikker på TT gør det!
og angående det meget negativitet, så henviser jeg igen til den romerske filosof Seneca (den yngre). Når jeg bliver irriteret over så dårlig en indsats mod HB Køge, så skyldes det faktisk en forventning om at vi kan gøre det bedre end det vi gjorde og forventede du ikke det, så er det imo dig der er negativ og en pessimist.