FCM vs Sønderjyske
-
Sir Lago
Re: ??? er 4 pladsen på vej væk
JesperFCM Skrev:
-------------------------------------------------------
> 4. pladsen er ikke væk hvis vi vinder 5 af disse
> kampe (4 er sikkert nok)
>
> FC Nordsjælland Vs. FC Midtjylland TVIVLER PÅ VI FÅR POINT HER
> AC Horsens Vs. FC Midtjylland HER HAVDE VI PROBLEMER SELV UNDER ER.
> FC Midtjylland Vs. AaB DE ER OGSÅ SKIDT KØRENDE, SÅ MÅSKE...
> Esbjerg fB Vs. FC Midtjylland HVORNÅR HAR VI SIDST VUNDET HER?
> FC Midtjylland Vs. OB TOPKAMP HVOR MOTIVATIONEN KAN GØRE DET.
> Brøndby IF Vs. FC Midtjylland 0 POINT HER...
>
> Men når vi ikke kan klare SønderjyskE såe....
Så jeg tror vi napper en 5 plads. Randers de kan måske hente os.
> 4. pladsen er ikke væk hvis vi vinder 5 af disse
> kampe (4 er sikkert nok)
>
> FC Nordsjælland Vs. FC Midtjylland TVIVLER PÅ VI FÅR POINT HER
> AC Horsens Vs. FC Midtjylland HER HAVDE VI PROBLEMER SELV UNDER ER.
> FC Midtjylland Vs. AaB DE ER OGSÅ SKIDT KØRENDE, SÅ MÅSKE...
> Esbjerg fB Vs. FC Midtjylland HVORNÅR HAR VI SIDST VUNDET HER?
> FC Midtjylland Vs. OB TOPKAMP HVOR MOTIVATIONEN KAN GØRE DET.
> Brøndby IF Vs. FC Midtjylland 0 POINT HER...
>
> Men når vi ikke kan klare SønderjyskE såe....
Så jeg tror vi napper en 5 plads. Randers de kan måske hente os.
-
JesperFCM
"Skal vi slutteligt lige sætte spørgsmålstegn ved, om et straffespark ved 2-2 kunnet have givet os et bedre resultat?"
Ja men hvem skulle have sparket den ind - ingen gad jo i dag:-)
Ja men hvem skulle have sparket den ind - ingen gad jo i dag:-)
-
Vinding
Brøndbys nedtur
Da Brøndby var nede for nogle år siden lignede deres situation meget vores i dag. De solgte en masse profiler uden de blev erstattet. Det samme har vi gjort i denne sæson.
En af de andre store fejl under Brøndbys nedtur var at holdet ikke fungerede som et hold. Det samme er helt klart også vores store problem.
En træner fyring er det eneste vej ud af denne krise som jeg ser det i øjeblikket.
Vinding
En af de andre store fejl under Brøndbys nedtur var at holdet ikke fungerede som et hold. Det samme er helt klart også vores store problem.
En træner fyring er det eneste vej ud af denne krise som jeg ser det i øjeblikket.
Vinding
-
mousebreaker
Sir Lago Skrev:
> Jeg mener kun vi mangler 2-3 spillere for at have
> truppen til DM. Men vores træner trio er slet ikke
> klar til at kunne tage opgaven.
Det håber jeg da du har ret i, men tror desværre at det er naivt. Kan ikke se at en spiller i hver kæde er nok til at komme med den stabilitet og farlighed der kræves. Kan dog godt se at hvis pengepungen virkelig kommer frem og køber rigtig stærkt ind så er det muligt. Men det skal være store profiler og trods en nogenlunde økonomi er jeg ikke sikker på at der er nok.
> Når man ikke på HJEMMEBANE kan styre spillet mod
> et 1 divisionshold... Så er der sgu noget galt!!!
Selvflg 100 prc enig - nu begynder hjemmebanen at krakelere. Det skulle jo gerne blive ved med at være i hovederne på modstanderne at her skal de være heldige for at få noget med hjem. Men det er vist for sent nu....
> Hvad er forskellen på vores hold sidste år frem
> for nu? Foruden ER og Femi?
Jeg synes at truppen er noget svagere end de tre foran liggende holds. På trods af udmeldinger om den stærkeste FCM-trup ever. Derfor er det svært at komme i top 3. Det er ikke det der pisser mig af (at vi ikke er i top 3), men derimod den tilsyneladende planløshed som ser ud til at præge billedet. Som Søren Berg sagde efter Randers kampen. "vi vidste at de kun kan spille på een måde i øjeblikket - det var nemt at lukke ned og så gik det planmæssigt derfra" - ikke ordret på nogen måde men essensen er. Alt dette er trænernes ansvar og derfor må mit svar være: TT og Co
> Jeg mener kun vi mangler 2-3 spillere for at have
> truppen til DM. Men vores træner trio er slet ikke
> klar til at kunne tage opgaven.
Det håber jeg da du har ret i, men tror desværre at det er naivt. Kan ikke se at en spiller i hver kæde er nok til at komme med den stabilitet og farlighed der kræves. Kan dog godt se at hvis pengepungen virkelig kommer frem og køber rigtig stærkt ind så er det muligt. Men det skal være store profiler og trods en nogenlunde økonomi er jeg ikke sikker på at der er nok.
> Når man ikke på HJEMMEBANE kan styre spillet mod
> et 1 divisionshold... Så er der sgu noget galt!!!
Selvflg 100 prc enig - nu begynder hjemmebanen at krakelere. Det skulle jo gerne blive ved med at være i hovederne på modstanderne at her skal de være heldige for at få noget med hjem. Men det er vist for sent nu....
> Hvad er forskellen på vores hold sidste år frem
> for nu? Foruden ER og Femi?
Jeg synes at truppen er noget svagere end de tre foran liggende holds. På trods af udmeldinger om den stærkeste FCM-trup ever. Derfor er det svært at komme i top 3. Det er ikke det der pisser mig af (at vi ikke er i top 3), men derimod den tilsyneladende planløshed som ser ud til at præge billedet. Som Søren Berg sagde efter Randers kampen. "vi vidste at de kun kan spille på een måde i øjeblikket - det var nemt at lukke ned og så gik det planmæssigt derfra" - ikke ordret på nogen måde men essensen er. Alt dette er trænernes ansvar og derfor må mit svar være: TT og Co
-
Sir Lago
mousebreaker Skrev:
> Sir Lago Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg mener kun vi mangler 2-3 spillere for at
> have
> > truppen til DM. Men vores træner trio er slet
> ikke
> > klar til at kunne tage opgaven.
>
> Det håber jeg da du har ret i, men tror desværre
> at det er naivt. Kan ikke se at en spiller i hver
> kæde er nok til at komme med den stabilitet og
> farlighed der kræves. Kan dog godt se at hvis
> pengepungen virkelig kommer frem og køber rigtig
> stærkt ind så er det muligt. Men det skal være
> store profiler og trods en nogenlunde økonomi er
> jeg ikke sikker på at der er nok.
>
Jeg mener at vi skal have en klasse angriber. Virkelig klasse. En der har vist sit værd på minimum Sas liga niveau, og gerne en der har erfaring.
Midtbanen mangler i mine øjne erfaring. Vi har klassespillere på sigt i Salami(Utroligt ukoncentreret, udiciplineret og skidt indsats i dag.) Florescu har klassen til at blive en virkelig profil i ligaen. Men vi mangler erfaringen lige nu.
Vores forsvar har erfaringen i Califf, men det er somomhan ikkerigtigt kommer i omdrejninger i denne sæson. Og Ried har jo klassen, det ved vi ( bare ikke i dag)
> > Når man ikke på HJEMMEBANE kan styre spillet
> mod
> > et 1 divisionshold... Så er der sgu noget
> galt!!!
>
> Selvflg 100 prc enig - nu begynder hjemmebanen at
> krakelere. Det skulle jo gerne blive ved med at
> være i hovederne på modstanderne at her skal de
> være heldige for at få noget med hjem. Men det er
> vist for sent nu....
>
>
> > Hvad er forskellen på vores hold sidste år frem
> > for nu? Foruden ER og Femi?
>
> Jeg synes at truppen er noget svagere end de tre
> foran liggende holds. På trods af udmeldinger om
> den stærkeste FCM-trup ever. Derfor er det svært
> at komme i top 3. Det er ikke det der pisser mig
> af (at vi ikke er i top 3), men derimod den
> tilsyneladende planløshed som ser ud til at præge
> billedet. Som Søren Berg sagde efter Randers
> kampen. "vi vidste at de kun kan spille på een
> måde i øjeblikket - det var nemt at lukke ned og
> så gik det planmæssigt derfra" - ikke ordret på
> nogen måde men essensen er. Alt dette er trænernes
> ansvar og derfor må mit svar være: TT og Co
Vores hold er slet ikke godt nok til top 3, og planen har jeg også svært ved at se. Søren Berg har jo ret.. Og det kunne Broe jo også se...
> Sir Lago Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg mener kun vi mangler 2-3 spillere for at
> have
> > truppen til DM. Men vores træner trio er slet
> ikke
> > klar til at kunne tage opgaven.
>
> Det håber jeg da du har ret i, men tror desværre
> at det er naivt. Kan ikke se at en spiller i hver
> kæde er nok til at komme med den stabilitet og
> farlighed der kræves. Kan dog godt se at hvis
> pengepungen virkelig kommer frem og køber rigtig
> stærkt ind så er det muligt. Men det skal være
> store profiler og trods en nogenlunde økonomi er
> jeg ikke sikker på at der er nok.
>
Jeg mener at vi skal have en klasse angriber. Virkelig klasse. En der har vist sit værd på minimum Sas liga niveau, og gerne en der har erfaring.
Midtbanen mangler i mine øjne erfaring. Vi har klassespillere på sigt i Salami(Utroligt ukoncentreret, udiciplineret og skidt indsats i dag.) Florescu har klassen til at blive en virkelig profil i ligaen. Men vi mangler erfaringen lige nu.
Vores forsvar har erfaringen i Califf, men det er somomhan ikkerigtigt kommer i omdrejninger i denne sæson. Og Ried har jo klassen, det ved vi ( bare ikke i dag)
> > Når man ikke på HJEMMEBANE kan styre spillet
> mod
> > et 1 divisionshold... Så er der sgu noget
> galt!!!
>
> Selvflg 100 prc enig - nu begynder hjemmebanen at
> krakelere. Det skulle jo gerne blive ved med at
> være i hovederne på modstanderne at her skal de
> være heldige for at få noget med hjem. Men det er
> vist for sent nu....
>
>
> > Hvad er forskellen på vores hold sidste år frem
> > for nu? Foruden ER og Femi?
>
> Jeg synes at truppen er noget svagere end de tre
> foran liggende holds. På trods af udmeldinger om
> den stærkeste FCM-trup ever. Derfor er det svært
> at komme i top 3. Det er ikke det der pisser mig
> af (at vi ikke er i top 3), men derimod den
> tilsyneladende planløshed som ser ud til at præge
> billedet. Som Søren Berg sagde efter Randers
> kampen. "vi vidste at de kun kan spille på een
> måde i øjeblikket - det var nemt at lukke ned og
> så gik det planmæssigt derfra" - ikke ordret på
> nogen måde men essensen er. Alt dette er trænernes
> ansvar og derfor må mit svar være: TT og Co
Vores hold er slet ikke godt nok til top 3, og planen har jeg også svært ved at se. Søren Berg har jo ret.. Og det kunne Broe jo også se...
-
Cortez
Total apati
Jeg føler ingenting.... er total følelsesløs - kan ikke mærke, at jeg kniber mig selv i armen. Jeg drømmer!
Føj, for den lede... drømte at Sønderjyske scorede 4 mål imod os på SAS Arena.
Heldigvis er det kun en drøm - ellers havde den sprotslige ledelse i FCM nok været nødt til at reagere, for vi har sandt for dyden ikke spillet overbevisende længe. Men i dag mod Sønderjyske, sprudler spillerne af spillelyst og giver de lyseblå en fodboldlektion, der viser, hvem der er tophold og hvem der er bundhold.
Glæder mig til at se, hvad kampen endte, når jeg vågner...
/Cortez
Føj, for den lede... drømte at Sønderjyske scorede 4 mål imod os på SAS Arena.
Heldigvis er det kun en drøm - ellers havde den sprotslige ledelse i FCM nok været nødt til at reagere, for vi har sandt for dyden ikke spillet overbevisende længe. Men i dag mod Sønderjyske, sprudler spillerne af spillelyst og giver de lyseblå en fodboldlektion, der viser, hvem der er tophold og hvem der er bundhold.
Glæder mig til at se, hvad kampen endte, når jeg vågner...
/Cortez
-
Chap
Re: Brøndbys nedtur
Hvis du mener, at vores krise skyldes salg af spillere osv., så er det vel sportsdirektøren, der skal fyres og ikke træneren :S ?
-
Lars
Lav standard
Defensivt spillede vi simpelthen ikke godt nok i dag. Vi har i periode godt opspil, men har også på det område alt for mange udfald. Det er for let købt at udnævne en enkelt syndebuk, eller at give forsvaret skylden for dette nederlag. SønderjyskE var effektive på deres chancer og forsvaret har brug for noget bedre opbakning når holdet har smidt bolden væk og SønderjyskE stormer frem i en kontra.
Holdet virkede især i første halveg ikke tilstrækkeligt motiveret og som at have undervurderet modstanderen.
Man bliver næppe verdensmestre af at have spillet en enkelt god halveg. Der ligger nok et arbejde i at få arbejdet med at man altså ikke har vundet nogen kamp før kampen er spillet i SAS Ligaen, det hænder godt nok i 1.Division i øjeblikket, efter Køge og FC Amager har "foldet", der er der ikke nogen der har i SAS Ligaen, så lad os nu se et FCM hold der er 100% investeret i at vinde den kamp de er med i, når vi på søndag tager til Farum for at støtte holdet i at hente 3 point og komme videre efter dagens blamage.
Ud over det er det Michael Johansen og co præsterer i dag også helt forfærdeligt. Det virkede som om der var en standard for os og en helt anden for SønderjyskE i dag. Farlige Frank bliver helt klart holdt godt og grundigt fast i straffesparksfeltet i sekvensen før SønderjyskE scorer til 2-3, det er jo helt absurd at manden åbenbart ikke kan få dømt et straffe til Frank Kristensen, når er denne klarer situation og en situation i første halveg hvor der med klar tydlighed bliver begået straffespark, taget den linie dommeren vælger ved at dømme straffe mod Christopher Poulsen i første halveg.
Man ser også SønderjyskE få lov til at slippe for gule kort hvor de har begået voldsomme frispark mod vores spillere, hvorimod reaktionen kom promte fra dommeren når en FCM spiller begik et hårdt frispark.
Hvis det her er standarden, kan der snildt rende en Hoyzer-klon eller to rundt i SAS Ligaen, det er ikke svært at se at der er gode muligheder for at få indflydelse på en kamps resultat.
Holdet virkede især i første halveg ikke tilstrækkeligt motiveret og som at have undervurderet modstanderen.
Man bliver næppe verdensmestre af at have spillet en enkelt god halveg. Der ligger nok et arbejde i at få arbejdet med at man altså ikke har vundet nogen kamp før kampen er spillet i SAS Ligaen, det hænder godt nok i 1.Division i øjeblikket, efter Køge og FC Amager har "foldet", der er der ikke nogen der har i SAS Ligaen, så lad os nu se et FCM hold der er 100% investeret i at vinde den kamp de er med i, når vi på søndag tager til Farum for at støtte holdet i at hente 3 point og komme videre efter dagens blamage.
Ud over det er det Michael Johansen og co præsterer i dag også helt forfærdeligt. Det virkede som om der var en standard for os og en helt anden for SønderjyskE i dag. Farlige Frank bliver helt klart holdt godt og grundigt fast i straffesparksfeltet i sekvensen før SønderjyskE scorer til 2-3, det er jo helt absurd at manden åbenbart ikke kan få dømt et straffe til Frank Kristensen, når er denne klarer situation og en situation i første halveg hvor der med klar tydlighed bliver begået straffespark, taget den linie dommeren vælger ved at dømme straffe mod Christopher Poulsen i første halveg.
Man ser også SønderjyskE få lov til at slippe for gule kort hvor de har begået voldsomme frispark mod vores spillere, hvorimod reaktionen kom promte fra dommeren når en FCM spiller begik et hårdt frispark.
Hvis det her er standarden, kan der snildt rende en Hoyzer-klon eller to rundt i SAS Ligaen, det er ikke svært at se at der er gode muligheder for at få indflydelse på en kamps resultat.
-
mikmak12
Fcm-Sdj
hold kæft en gang tandløs alibi fodbold, nu må der ske noget drastisk i trænertruppen og spillertruppen hvis vi ikke skal være helt til grin. Vi ender som forårets dårligst hold efter Vejle og ja Sønderjyske og hvor bære det lige hen imod næste sæson, ja hvis det her forsætter bliver vi i nedryknigsfarer næste sæson.
Karakter til alle spiller er dumpet med 03 til alle spillerer og træner.
Karakter til alle spiller er dumpet med 03 til alle spillerer og træner.
-
dalle
Re: Total apati
Cortez Skrev:
> Jeg føler ingenting.... er total følelsesløs - kan
> ikke mærke, at jeg kniber mig selv i armen. Jeg
> drømmer!
>
> Føj, for den lede... drømte at Sønderjyske scorede
> 4 mål imod os på SAS Arena.
>
> Heldigvis er det kun en drøm - ellers havde den
> sprotslige ledelse i FCM nok været nødt til at
> reagere, for vi har sandt for dyden ikke spillet
> overbevisende længe. Men i dag mod Sønderjyske,
> sprudler spillerne af spillelyst og giver de
> lyseblå en fodboldlektion, der viser, hvem der er
> tophold og hvem der er bundhold.
>
> Glæder mig til at se, hvad kampen endte, når jeg
> vågner...
>
> /Cortez
er fuldstændig enig. jeg fatter ikke at jeg ikke er møg hamrende sur men istedet kigger på hvad spillere vi har og hvordan dommeren præstrede.
Bliver spændene at om der kommer til at ske noget på bagrund af det her.
> Jeg føler ingenting.... er total følelsesløs - kan
> ikke mærke, at jeg kniber mig selv i armen. Jeg
> drømmer!
>
> Føj, for den lede... drømte at Sønderjyske scorede
> 4 mål imod os på SAS Arena.
>
> Heldigvis er det kun en drøm - ellers havde den
> sprotslige ledelse i FCM nok været nødt til at
> reagere, for vi har sandt for dyden ikke spillet
> overbevisende længe. Men i dag mod Sønderjyske,
> sprudler spillerne af spillelyst og giver de
> lyseblå en fodboldlektion, der viser, hvem der er
> tophold og hvem der er bundhold.
>
> Glæder mig til at se, hvad kampen endte, når jeg
> vågner...
>
> /Cortez
er fuldstændig enig. jeg fatter ikke at jeg ikke er møg hamrende sur men istedet kigger på hvad spillere vi har og hvordan dommeren præstrede.
Bliver spændene at om der kommer til at ske noget på bagrund af det her.
-
Sir Lago
Re: Total apati
Der er indkaldt til møde i morgen... Så måske der bliver talt med store bogstaver!
-
Vinding
Re: Brøndbys nedtur
Vi har mistet profiler ja, men det ændre ikke at vi ikke spiller sammen som et hold.
Vinding
Vinding
-
BW - 665
Evaluering
Ak ja, det var dog en jammerlig indsats - en kulmination på den seneste tids dårlige spil, og jeg gider ærligtalt ikke kaste mig ud i hverken karaktergivning eller evaluering af selve kampen, det er tydeligt for enhver at det var kummerligt over hele linien idag, inklusivt på trænerbænken.
Synes dog alligevel lige jeg vil prøve at nuancere alle de højtråbende pessimisters kritik en smule ved at udpege et par problemer:
Manglende koncept: Hvad er det vi vil når vi er på bolden? Der mangler idé og system i vores opspil, det virker som om man slår hele konceptet op på at enkelte spillere kan skabe det uventede, når altså de lange bolde op imod Frank ikke virker.
Manglende løbevillighed: Ikke et generelt problem hvad jeg umiddelbart kan vurdere, men idag var det en kæmpe mangel, der kommer hverken nok dybe løb, nok indløb i feltet eller gode nok returløb fra midtbanespillerne. Der har også været andre kampe hvor det var en mangelvare, men ikke så markant som idag.
Forsvaret: For søren hvor det sejler idag, igen idag, og jeg mener det må være tid til at Ipsa overtager Califfs plads for en stund, og så må vi have en anden løsning på den højreback - Jessen eller Juelsgaard er mit umiddelbare bud. Derudover skal der arbejdes med noget organisatorisk og aftaler, håber TT har de nødvendige trænerkundskaber...
Presspillet: Vores livline som vi altid har kunnet regne med, fungerer heller ikke optimalt for tiden. Lige præcis på det punkt er jeg dog fortrøsningsfuld når Florescu kommer i omdrejninger igen, Afriyie kommer tilbage på backen og spillerne restituerer lidt efter det hårde kampprogram, og der forhåbentligt kommer styr på forsvaret så de ikke er så lette at spille bagom og dermed ud af presset.
Kollektiv gejst ikke eksisterende: Ja overskriften siger vel det hele... AaB er et eksempel på hvordan en trup som efter min mening ikke engang var i top-4 formåede at vinde DM på gejst og vilje, og vi taber til dårligere hold gang på gang pga. en mangel på kollektiv insats og gejst - den moral vi har hylet på det seneste, er stadig skabt på individuelle præstationer som skaber tingene, ikke kollektive trods-reaktioner eller sammenhold og viljestyrke.
Jeg er også bekymret for om TT kan håndtere den opgave som nu ligger foran os, synes i hvert fald han skal have sæsonen ud, men hans hoved er afgjort på blokken...
Synes dog alligevel lige jeg vil prøve at nuancere alle de højtråbende pessimisters kritik en smule ved at udpege et par problemer:
Manglende koncept: Hvad er det vi vil når vi er på bolden? Der mangler idé og system i vores opspil, det virker som om man slår hele konceptet op på at enkelte spillere kan skabe det uventede, når altså de lange bolde op imod Frank ikke virker.
Manglende løbevillighed: Ikke et generelt problem hvad jeg umiddelbart kan vurdere, men idag var det en kæmpe mangel, der kommer hverken nok dybe løb, nok indløb i feltet eller gode nok returløb fra midtbanespillerne. Der har også været andre kampe hvor det var en mangelvare, men ikke så markant som idag.
Forsvaret: For søren hvor det sejler idag, igen idag, og jeg mener det må være tid til at Ipsa overtager Califfs plads for en stund, og så må vi have en anden løsning på den højreback - Jessen eller Juelsgaard er mit umiddelbare bud. Derudover skal der arbejdes med noget organisatorisk og aftaler, håber TT har de nødvendige trænerkundskaber...
Presspillet: Vores livline som vi altid har kunnet regne med, fungerer heller ikke optimalt for tiden. Lige præcis på det punkt er jeg dog fortrøsningsfuld når Florescu kommer i omdrejninger igen, Afriyie kommer tilbage på backen og spillerne restituerer lidt efter det hårde kampprogram, og der forhåbentligt kommer styr på forsvaret så de ikke er så lette at spille bagom og dermed ud af presset.
Kollektiv gejst ikke eksisterende: Ja overskriften siger vel det hele... AaB er et eksempel på hvordan en trup som efter min mening ikke engang var i top-4 formåede at vinde DM på gejst og vilje, og vi taber til dårligere hold gang på gang pga. en mangel på kollektiv insats og gejst - den moral vi har hylet på det seneste, er stadig skabt på individuelle præstationer som skaber tingene, ikke kollektive trods-reaktioner eller sammenhold og viljestyrke.
Jeg er også bekymret for om TT kan håndtere den opgave som nu ligger foran os, synes i hvert fald han skal have sæsonen ud, men hans hoved er afgjort på blokken...
-
The FCM FAN
Hvorfor ?
Troede sådan nogle kampe, var kampe Bundhold nogle gange spillede, men På Sas Arena tidligere kaldet "Fortet", lukker 4 mål ind taber med 2, til et hold der næsten allerede er rykket ned, et hold der har spiller materiale der på en god dag svarer til vores bænk/reserve spillere ? Nej Nej Nej