FCM tester endnu en kroat

Om FC Midtjylland og Black Wolves

foboldfreaken1001

Ny tråd ?

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Tiesto Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://atvs.vg.no/player/index.php?id=15863
>
> Værsågod ..

Nu må det her snart til at stoppe. Den "artikel" der som du linker til er jeg meget sikker på at det er en and. Det kan godt ske at Chelsea bruger det til at finde spillere, men nu er det jo også Chelsea og det siger jo også en del. Man kan ikke sammenligne FM med virkeligheden.
De stats som er angivet er for det meste angivet af nogle som ikke har en skid forstand på fodbold og de enkelte spillere....

Hvis du/i vil foresætte og diskutere FM, vil Jeg gerne have at i starter en ny under Alt det andet, for det ødelægger denne tråd...

jakobV

Re: Ny tråd ?

Indlæg af jakobV »

foboldfreaken1001 Skrev:

> De stats som er angivet er for det meste angivet
> af nogle som ikke har en skid forstand på fodbold
> og de enkelte spillere....

Øhh nej? statsne bliver så vidt jeg ved lavet af nogen som har gode relationer til klubben eller en fan som ved meget om klubben. De ringer ikke en tilfældig københavner op og spørger om han vil lave FCM spillernes data, så ville spillet jo blive ødelagt.

Tror godt du kan regne med at de vælger nogen som har forstand på fodbold og den pågældende klub.

foboldfreaken1001

jakobV Skrev:
> foboldfreaken1001 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > De stats som er angivet er for det meste
> angivet
> > af nogle som ikke har en skid forstand på
> fodbold
> > og de enkelte spillere....
>
> Øhh nej? statsne bliver så vidt jeg ved lavet af
> nogen som har gode relationer til klubben eller en
> fan som ved meget om klubben. De ringer ikke en
> tilfældig københavner op og spørger om han vil
> lave FCM spillernes data, så ville spillet jo
> blive ødelagt.
>
> Tror godt du kan regne med at de vælger nogen som
> har forstand på fodbold og den pågældende klub.

Ja, i den danske liga og i de størrer europæiske gør de nok, men i Japan og sådan nogle steder tror jeg at det er noget helt andet...

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

foboldfreaken1001 Skrev:
>
> Ja, i den danske liga og i de størrer europæiske
> gør de nok, men i Japan og sådan nogle steder tror
> jeg at det er noget helt andet...

Hvorfor skulle det være anderledes?

jakobV

Indlæg af jakobV »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Ja, i den danske liga og i de størrer europæiske
> gør de nok, men i Japan og sådan nogle steder tror
> jeg at det er noget helt andet...

Japan er da ikke relevant når spilleren er kroat, og han spiller i en stor liga så mån ikke han er blevet bedømt af en der har forstand på hvad han sankker om? -.-

foboldfreaken1001

Casper Søe Skrev:
> foboldfreaken1001 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Ja, i den danske liga og i de størrer
> europæiske
> > gør de nok, men i Japan og sådan nogle steder
> tror
> > jeg at det er noget helt andet...
>
>
> Hvorfor skulle det være anderledes?

Fordi at de ikke kender så meget til fodbold, som vi gør i den vestlige, fodbold er også noget andet her end der..

Men lad os nu vende tilbage til TOPIC

foboldfreaken1001

JacobV, du fatter vist nada, vi taler ikke om ham den nye kroat, men om FM...

jakobV

Indlæg af jakobV »

Men diskussionen startede på hvorvidt man kunne bedømme KROATEN via hans points i FM, så derfor leder jeg den videre - skam ikke noget i vejen med mine fatteevne men der er noget i vejen med din evne til at se en sammenhæng.

JesperK

Re: FCM tester endnu en kroat

Indlæg af JesperK »

Med det kendskab jeg har til processen, er det nu en anelse mere nuanceret. Det kan lige så godt være en spiller i første eller sekunda truppen, der hjælper med stats osv - samtidig med, at alle spillere godkendes og sammenlignes med alle andre spillere i samme liga/land osv via. head- og co-researchers.
Ofte har det været nødvendigt at oppe stats, fordi den første subjektive vurdering har været for hård. Det handler om balance og kvalificerede bud.

Ind imellem kan spillets engine så spille ind og gøre det hele ret urealistisk alligevel, men jeg vil stadig holde på, at vurderingerne er ligeså gode som enhver anden scout med indblik i fodboldens facetter. En vurdering der så ofte er pålagt et filter i form af en eller flere ekstra vurderinger/justeringer.

Men stoler man udelukkende på alm. scouts? Ørgaard betaler for hans scouting, men han og andre vil nok også altid have en vurdering igennem egne øjne, for den kan jo være pyntet, opblæst eller endda nedspillet.

Det jeg egentlig siger er, at man bør tage det som en kvalificeret vurdering og trække nogle gran fra i salt - hvis man vil. Men jeg forstår ikke al den himlen op, blot fordi vurderingerne er en del af et spil.

Tiesto

Indlæg af Tiesto »

Tror faktisk også Kristijan Ipsa ville være et udemærket køb. - Vel og mærke hvis vi kan få ham "billigt".

Før han kom til cottbus spillede han fast i sin tidligere klub Varteks, som vel kan betegnes som en midter/øverste halvdel -klub i den bedste række i Kroatien.

Han er en udemærket header, højre benet (dog ikke en genial afslutter), 181 cm høj, scorede 3 mål i de to år han spille i Varteks.

Yderligere har han jo så også en del erfaring qua. hans u-landsholdskampe og hans ophold i Cottbus.

Altså er han efter min vurdering en spiller med masser af perspekiv. Ville nok heller ikke skade at han er kroat, mht. vores andet nyindkøb til forsvaret(Marcic)

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg holdt øje med ham til træning idag, og det var ikke det store han fik muliged for at vise. Mellem Ried og Kolja, gled han naturligt frem og tilbage i forhold til opspil og presspil, men et var småt med individuelle aktoner i de 15-20 min. de spillede to hld mod hinanden.

Skippels

Indlæg af Skippels »

Ud fra alt hvad jeg ved, er der ikke nogen deciderede fejlvurderinger inde på fm, de er til en hvis grad realistiske...du kan jo ikke direkte sammenligne fm med virkeligheden, men det giver et et lille hent og praj om, hvor gode spillerne er...

Og fm kan da godt bruges til at finde talenter i virkeligheden, det hele passer faktisk meget godt...du kan komme til at lære en del om fodbold ved at spille fm, det er der ikke nogen der kan sætte en finger på, selvom det selvfølgelig ikke er virkeligheden selv.

f.eks. var bojan som 16 årig i spillet meget god, og spillet forudsagde at han ville blive en stjerne, på et tidspunkt hvor mange i virkeligheden måske slet ikke kendte ham. og det er han jo blevet, må man sige...

foboldfreaken1001

Der er rigtig mange spillere der er MEGET overvuderet i FM.

Jeg sidder selv og spiller det så meget jeg kan, og jeg har tidligere oplevet mange gange, hvor jeg har undret mig over at de kan have de stats, når de ikker er så gode som i virkeligheden..

jakobV

Indlæg af jakobV »

Måske det er dig der undervurderer spillerne - for jeg har ikk oplevet det før, synes spillet er meget realistisk. Er egentlig meget enig med Skippels.

Besvar