Kjær til Palermo

Om FC Midtjylland og Black Wolves
simon99

Et navn at satse på

Indlæg af simon99 »

Ja i al beskedenhed må jeg lige påpege at 2*Simon indbringer i underkanten af 60 mio. kr. Det efterlader vist ikke megen tvivl om hvilket navn der skal satse på i fremtiden :P

pdole

Re: Et navn at satse på

Indlæg af pdole »

Har vi flere der hedder Simon på akademiet :)

Chap

Re: Kjær til Palermo

Indlæg af Chap »

Hvis han bliver solgt for 30 mio. er det alt for sygt! Så tager jeg sku atter en gang hatten af for JØ. Det er alt for vildt!

Bissen

Er det nu det rigtige tidspunkt?

Indlæg af Bissen »

Chap Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis han bliver solgt for 30 mio. er det alt for
> sygt! Så tager jeg sku atter en gang hatten af for
> JØ. Det er alt for vildt!

30 mill er vildt og vil dermed være det største salg vi har realiseret, men er det her virkelig det bedste tidspunkt?

Hvad sker der hvis vi venter til sommer med at sælge ham, hvor han har fået 5 SAS kampe mere?

Mit spørgsmål er med andre ord, hvorfor lave en ½ Agger, når vi kan vente ½-1 år og så lave en hel Agger?

Midt i al vores begejstring bør vi så ikke lige huske på at sælge på det bedst mulige tidspunkt? Er det nu?

Det tror jeg ikke...

Ravnen

Re: Er det nu det rigtige tidspunkt?

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror nu tidspunktet er fint, synes som andre herinde at Reid er bedre, jeg tror der er tale om "momentum" (hvis man må tale amerikansk valgkamp ind i det) her, hvor synergi effekten af at visse klubber har været interesseret presser prisen op.
Jeg synes ikke han har overvældet i Superligaen endnu, hvilken Winston Reid i høj grad har. Så 30 millioner så bukker jeg mig i støvet for Ørgaard :-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Bissen Skrev:
> 30 mill er vildt og vil dermed være det største
> salg vi har realiseret, men er det her virkelig
> det bedste tidspunkt?
>
> Hvad sker der hvis vi venter til sommer med at
> sælge ham, hvor han har fået 5 SAS kampe mere?
>
> Mit spørgsmål er med andre ord, hvorfor lave en ½
> Agger, når vi kan vente ½-1 år og så lave en hel
> Agger?
>
> Midt i al vores begejstring bør vi så ikke lige
> huske på at sælge på det bedst mulige tidspunkt?
> Er det nu?
>
> Det tror jeg ikke...

At vente med at sælge ham i troen på at tilbuddet er endnu bedre, synes jeg er totalt urealistisk og dumdristigt.

Husk på at for hvert år han bliver ældre, falder hans værdi. Jo yngre man er, jo mere er man værd, sådan er markedet i disse dage (meget generaliseret naturligvis)

Desuden, så vil jeg mene det er utopi at tro at det er realistisk for os endnu at score mere end 30 millioner for én spiller, uanset talent og alder, dertil er vores "status" stadig et niveau under FCK og BIF som kan tillade sig, og har råd til, at kræve mere for deres spillere.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Ørgaard tager imod tilbuddet prompte hvis der kommer 30 millioner på bordet, og 5 mindre kunne såmen nok også gøre det...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis vi kan hente 30 mio kr for en forsvarsspiller, så synes jeg så sandelig muligheden er åben for at vi kan hente mere engang i fremtiden, for en dygtig offensivspiller. Beløbene stiger jo som i og med at vi ikke SKAL sælge længere, og sammen med at vores ry som talentudviklere bliver konsolideret i Europa.

Kent

Indlæg af Kent »

Bissen Skrev:
> 30 mill er vildt og vil dermed være det største
> salg vi har realiseret, men er det her virkelig
> det bedste tidspunkt?

Hvis folk vil betale 30 mio for en af vores spillere, så er det ALTID det rigtige tidspunkt ;-)

Selv FCK sælger, når de kan få 40 mio for deres bedste forsvarsspiller. Vi sælger et 3. valg for 30.

Hvis det er den rigtige pris, så har vi ikke noget valg. Vi har altså ikke nogen varer på hylderne lige nu, der ikke kan købes for 30 mio. Forestil dig desuden hvad et sådan salg er værd i omtale og prestige for vores akademi. Mon ikke lige alle danske talenter tænker sig om en ekstra gang, når vi henvender os?

Så vidt jeg lige kan huske vil det her jo være det største salg nogensinde herhjemme af et talent. Generelt set er der ikke mange spillere, der er blevet solgt for over 25 mio fra den danske liga, og hvis vi ser på 18-årige med 5 kampe på bagen, så er det et salg i særklasse.

Men lad os nu se, om det passer eller om der er gået Peter Madsen/OB i den for DR.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
> Hvis vi kan hente 30 mio kr for en
> forsvarsspiller, så synes jeg så sandelig
> muligheden er åben for at vi kan hente mere engang
> i fremtiden, for en dygtig offensivspiller.
> Beløbene stiger jo som i og med at vi ikke SKAL
> sælge længere, og sammen med at vores ry som
> talentudviklere bliver konsolideret i Europa.

Jeg er helt enig, men netop derfor er det også vigtigt at vi "har noget at vise", så at sige, altså at vi rent faktisk er i stand til at udvikle talenter OG sende dem videre til realistiske priser (i modsætning til i brasilien hvor talenterne nok er større, men priserne jo også ligger i omegnen af 200 millioner)

Så ja, som du også nævner, så er det den slags handler som tiltrækker scouts fra storklubberne i Europa. Endnu en grund af mange til at man, i mine øjne, bør slå til hvis chancen byder sig!

foboldfreaken1001

Re: Dyreste spiller?

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Nu er jeg godt nok kommet i tvivl efter at have læst andres indlæg om sagen på andres forums. De påstår at de 30 mio. er inkl. løn til Simon? hvis det er rigtigt kan vi da ikke få de 30 mio. direkte ind på kontoen?

Kent

Indlæg af Kent »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Nu er jeg godt nok kommet i tvivl efter at have
> læst andres indlæg om sagen på andres forums. De
> påstår at de 30 mio. er inkl. løn til Simon? hvis
> det er rigtigt kan vi da ikke få de 30 mio.
> direkte ind på kontoen?

De andre ved jo lige så lidt som os. Indtil videre er alt jo spekulationer. Skal vi ikke vente med at finde ud af hvad prisen er, indtil han er solgt? Indtil videre er det jo udelukkende DR, der har bragt historien. De 30 mio kan være alt for meget og det kan være alt for lidt.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent Skrev:
> Men lad os nu se, om det passer eller om der er
> gået Peter Madsen/OB i den for DR.

Mon ikke FCM hurtigt kunne afkræfte historien hvis det var tilfældet. I sådanne tilfælde, hvor der ikke hverken vil be- eller afkræftes noget, er der som regel noget om snakken. Men om det så er de 30 mil vi snakker er selvfølgelig en anden sag.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Nu er jeg godt nok kommet i tvivl efter at have
> læst andres indlæg om sagen på andres forums. De
> påstår at de 30 mio. er inkl. løn til Simon? hvis
> det er rigtigt kan vi da ikke få de 30 mio.
> direkte ind på kontoen?

Ifølge DR's tekst-tv skal Palermo betale 30 mio. for Simon:
http://www.dr.dk/cgi-bin/fttv1.exe/215

Men vi er nok alle meget klogere engang i weekenden :-)

Simon

Re: Et navn at satse på

Indlæg af Simon »

Ørgaard du sender bare en PM hvis du mangler en kommende stjerne...:-)

Men gør det før Chelsea...;-)

Nicolai Kammersgaard

Re: Et navn at satse på OT

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Simon Skrev:
> Ørgaard du sender bare en PM hvis du mangler en
> kommende stjerne...:-)
>
> Men gør det før Chelsea...;-)

Du har nok større chancer hos Anders Bjerregaard. Bare flik en DVD sammen med dine bedste triks og mål og så sender AB dig sikkert et tilbud:)

Nicolai Kammersgaard

Besvar