Daugaard vil hjem

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Shadrak

Re: Daugaard til VFF? o.t.

Indlæg af Shadrak »

Ikke fordi jeg gider at blande mig synderligt, da transfervinduet jo er lukket, men har nogen set Daugaard spille det seneste år? Hvis ikke, hvordan kan man så udtale sig om hans styrke i forhold til Kolja på nuværende tidspunkt? Jeg er meget enig med Mikkelsen, hvorfor hente en spiller, som godt kunne være dyr lønmæssigt, når vi har en dygtig højreback, som for to uger siden fuldstændig pakkede DK's landsholdsfløj Jesper Grønkjær ind, vi har ikke stået mere sikkert i hele forsvarskæden i meget lang tid end vi gør lige nu, det syntes jeg taler for sig selv...

Kent

Indlæg af Kent »

Shadrak Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ikke fordi jeg gider at blande mig synderligt, da
> transfervinduet jo er lukket,

Daugaard fik sin kontrakt ophævet, og er dermed klubløs og kan derfor skifte klub uden for transfervinduet.

> men har nogen set
> Daugaard spille det seneste år? Hvis ikke, hvordan
> kan man så udtale sig om hans styrke i forhold til
> Kolja på nuværende tidspunkt?

Nu er det et svar på mit indlæg, og der står der tydeligt, at det er en Daugaard i form jeg udtaler mig om.

> Jeg er meget enig
> med Mikkelsen, hvorfor hente en spiller, som godt
> kunne være dyr lønmæssigt

Igen, så står der i hvert fald i mine indlæg, at det er betinget af at han er billig.

>, når vi har en dygtig
> højreback, som for to uger siden fuldstændig
> pakkede DK's landsholdsfløj Jesper Grønkjær ind,
> vi har ikke stået mere sikkert i hele
> forsvarskæden i meget lang tid end vi gør lige nu,
> det syntes jeg taler for sig selv...

Men har du overhovedet ikke forstået, at problemet ikke er Kolja? Problemet er, at vi ikke har noget fornuftigt alternativ, når/hvis Kolja er skadet eller i karantæne. Derfor er det fuldstændig ligegyldigt hvad Kolja har gjort eller ikke gjort. Ligemeget hvor meget han har pakket Grønkjær ind, så spiller han altså ikke, når han har karantæne eller er skadet (som han måske er idag). Det drejer sig om bredden i truppen, ikke start-11. At Daugaard så vil skabe en hel del kamp om pladsen, og bestemt presse Kolja skulle bare gøre alle bedre.

Arff

Indlæg af Arff »

Mose Skrev:
> Daugaard er i mine øjne ikke bedre end Kolja.

Daugaard er i mine øjne meget bedre i offensiven - bedre end Kolja nogensinde bliver.
Daugaard er også hurtigere end Kolja, hvilket også må være en fordel for ham.

> Pasningsspillet er Koljas svaghed men her var
> Daugaard altså heller ingen perle.

Kolja er den dårligeste i hele vores trup, hvad angår pasningsspillet, og der mener jeg Daugaard er en del bedre.

- Men så husk lige på, at det ikke engang er sikkert at FCM er interesseret i at hente Rasmus Daugaard til klubben. Ikke tage glæderne eller sorgerne på forhånd ;)

Shadrak

Indlæg af Shadrak »

Jeg var ikke klar over, at Daugaard ligefrem var blevet løst fra hans kontrakt, det var min fejl.

Jeg kan godt følge dig så langt, som til at sige, at det vil være godt med ekstra konkurrence på pladsen, men spørgsmålet er om en 30-årig, som engang spillede en-to gode sæsoner for os er det rigtige valg, men der er selvfølgelig ikke ret mange muligheder, jeg syntes man skal passe på med, hvor lang kontrakt man evt. skulle skrive med ham, jeg ser langt hellere, at vi i vinterpausen køber en ung dygtig højreback, som vi har råd til i stedet for at bruge penge på løn til Daugaard, så må Leon trænes lidt ekstra i højresiden.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

kent skrev:

> Men har du overhovedet ikke forstået, at problemet
> ikke er Kolja? Problemet er, at vi ikke har noget
> fornuftigt alternativ, når/hvis Kolja er skadet
> eller i karantæne. Derfor er det fuldstændig
> ligegyldigt hvad Kolja har gjort eller ikke gjort.
> Ligemeget hvor meget han har pakket Grønkjær ind,
> så spiller han altså ikke, når han har karantæne
> eller er skadet (som han måske er idag). Det
> drejer sig om bredden i truppen, ikke start-11. At
> Daugaard så vil skabe en hel del kamp om pladsen,
> og bestemt presse Kolja skulle bare gøre alle
> bedre.

jeg tror ærligt talt at du ikke helt har forstået problemet med kolja. jeg, og mange andre herinde på ulvegraven, ser kolja som en for svingende spiller. nogle gange går han ud og laver en pragtfuld præstation, som mod fck, og andre gange laver han ikke andet end problemer i midtjylland forsvaret. jeg håber midtjylland anskaffer sig en stabil forsvarsspiller, som kan have et regelmessigt højt niveau. og det er i hvert fald et krav at man skal have det, hvis man regner med at have guld til 2011, og ellers være fortsat sikker top-3 hold. vågn dog op man. vi har brug for en rutineret højreback.

men jeg vil nu mene at daugaard ikke er løsningen. han fik jo ikke ophævet sin kontrakt pga. han var for god til klubben? nej det var fordi han lønmessigt var for krævene i forhold til hans niveau.

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er enig med dig i, at det optimale var at finde en ung talentfuld højreback, der i løbet af et par sæsoner kunne udvikle sig til en top3 spiller. Den mulighed har vi så forpasset i dette transfervindue, og så må vi se på den udfordring vi står over for.

Vi har et meget vigtigt efterår, hvor fx en kvalifikation til gruppespillet vil betyde et sted mellem 10-30 mio ekstra til klubben, samtidig med at gerne skulle holde os i toppen af ligaen. Så spørgsmålet er, om vi har lyst til at tage den chance det er, at spille med kun 1 højre back i truppen.

Det mener jeg ikke vi har, og ser derfor Daugaard som en god signing, der løser vores problem på kort sigt - naturligvis ikke for enhver pris, og han skal heller ikke have en 3-4 årig kontrakt.

Som jeg ser det, så er vi den sportsligt mest interessante klub for Daugaard. Hverken FCK, OB eller AaB mangler en højre back, så hvis han vil spille på et tophold og i Europa, så er det os han skal vælge. Alternativet er dårligere klubber, hvor der måske er mere spilletid, men også mindre at spille om. I sidste ende tror jeg faktisk det handler om, hvorvidt vi vil have ham. Ud fra hans tidligere udtalelser tror jeg gerne han vil til FCM, så hvis vi er interesserede, så tror jeg vi er hans førstevalg - og man kan blive enige om lønnen og kontrakten er en anden ting.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Det er da vist dig der ikke forstår:

Lige NU (altså lige nu og resten af efteråret her i dette år, 2007) har vi ikke en erstatning for Kolja. Daugaard ville kunne gå ind og være backup, uagtet hvor mange fine talenter og klassespillere der findes i DK. Dem kan vi nemlig ikke skrive kontrakt med lige nu.

Lund

Gaston

Indlæg af Gaston »

Ønsket om en ung højreback med potentiale er fint nok. Men FCM ville nok have handlet hvis en sådan fandtes, og hvis den pågældende back havde mod på et skifte. Men når det nu ikke er sket, så må man vel gå ud fra at der ikke er nogen der netop passer på den profil. Ergo vil en Daugaard, hvis han kan finde sit gamle niveau, være et glimrende alternativ til Kolja.

Kent

Daugaard vælger mellem jysk eller sjællandsk klub

Indlæg af Kent »

Mulighederne er åbenbart i øjeblikket snævret ned til 2 - én jysk og én sjællandsk.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=73300

Viborg og Lyngby er nok gode bud, og eftersom der ikke rigtig har været noget fremme om, at vi er interesserede, ja så er det nok ikke os.

Bobby

Re: Daugaard vælger mellem jysk eller sjællandsk klub

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mulighederne er åbenbart i øjeblikket snævret ned
> til 2 - én jysk og én sjællandsk.
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=73300
>
> Viborg og Lyngby er nok gode bud, og eftersom der
> ikke rigtig har været noget fremme om, at vi er
> interesserede, ja så er det nok ikke os.

Korrekt. Det blev Lyngby. Foruftigt valg for ham. Spændende hold og stort set sikker på spilletid.

Held og Lykke Daugaard!

Besvar