FCM - Keflavik

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Skuney

Re: FCM - Keflavik Kom alle mand ind??

Indlæg af Skuney »

Jeg kom ind på stadion 10 min før kick off!! og der stod der stadig 2 laaanngee kø'er på langsiden!!
så spørgsmålet lyder, kom alle mand ind på stadion, eller blev der meldt udsolgt??

Bjerg90

Re: FCM - Keflavik - Skrækmodstandere?

Indlæg af Bjerg90 »

Som titlen på indlægget hentyder vil jeg gerne høre om skrækmodstandere til lodtrækningen i morgen.
Efter min mening er det vel Hammarby, MyPa og Minsk vi helst ikke skal trække!
- Hvordan ser i på det ?

Mose

Erik var dagens ringeste FCMer

Indlæg af Mose »

Det taktiske oplæg til kampen var i mine øjne helt forkert. Han vælger vores to største angribere i startformationen, og så ser det ud til, at spillerne ellers har fået at vide, at de skulle sende bolden op i hovedet af dem.

Det var ulideligt at se på!

Baba var netop en spiller, der skulle starte inde.

I søndags var Erik genial, fordi han bragte Thygesen ned på midtbanen, men idag var han ved at sælge hele butikken.

Xort

Re: FCM - Keflavik Kom alle mand ind??

Indlæg af Xort »

Tror jeg ikke... 20 min inde i kampen sagde de ihvertfald i højtallerne at der stadig var lange køer udenfor...

Kent

Re: Erik var dagens ringeste FCMer

Indlæg af Kent »

Det er jeg faktisk ikke enig med dig i.

Når man skal spille mod et hold, som man ved vil stå kompakt, er det efter min mening den bedste taktik at spille bolden hurtig rundt fra side til side, og skabe gennembrud på fløjen, hvor man så kan smide indlæg ind i feltet. Derfor er det godt med hovedsstødsstærke boksspillere på toppen.

Hvordan mener du ellers taktikken skal være? Dadu er mindst ligeså nærkampsstærk som Baba, samtidig med han kan holde på bolden, og vinde hovedstødsduellerne. Babas force ift Dadu er hurtighed, men mod et hold, der står kompakt, kan du ikke rigtig bruge det til noget. Se fx hvor lidt Chr. Olsen fik ud af det.

Jeg synes taktikken var fin nok. Vi skulle have hurtige folk på fløjen, og folk der kunne tage kampene i feltet på toppen. At den så ikke blev udført godt nok, er noget andet. Men jeg mener ikke det taktiske oplæg er forkert.

Hvad ville du have gjort i stedet?

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det taktiske oplæg til kampen var i mine øjne helt
> forkert. Han vælger vores to største angribere i
> startformationen, og så ser det ud til, at
> spillerne ellers har fået at vide, at de skulle
> sende bolden op i hovedet af dem.

Det var vel fornuftigt nok eftersom de spillede med alle mand på egen halvdel. Så er det jo ligesom lidt svært at spille meget anderledes.

> Det var ulideligt at se på!

Ja men det var ikke FCMs skyld. Det var islændingenes som smed sig og gjorde alt for at ødelægge vores spil. Det var ligesom at se VFF for et par år siden.

> Baba var netop en spiller, der skulle starte
> inde.

Jeg tror at Baba ville være blevet sat ud af spillet fysisk ligesom han blev da vi spillede mod FCK. Baba er god men han mangler stadigvæk noget og BIFs forsvar var sgu ringere end Keflaviks.
Babas store force er jo som kendt også skriver at løbe hurtigt og i dybden hvilket der ikke var mulighed for idag.

> I søndags var Erik genial, fordi han bragte
> Thygesen ned på midtbanen, men idag var han ved at
> sælge hele butikken.

Nej hvis Keflavik var gået videre så var det fordi angriberne ikke kunne scorer og ikke fordi at Erik havde Baba på bænken.
Iøvrigt scorede Dadu jo, så han gjorde det jo målmæssigt ligeså godt som Baba gjorde i søndags.

Nicolai Kammersgaard

nybo

Indlæg af nybo »

raska: 10 Fantastisk vigtig redning i slutningen af 1 halvleg, da troest klokker i det. + autoritet i den bagerste kæder (jeg hørte RÅBE og GUIDE sit forsvar idag)

Leon: 9 okay defensivt + rigtig god fremadrettet med gode indlæg og overlap

klimpl: 10 bund solid, gode indgreb og afleveringen, talte kun en fejl!

troest: 8 okay indsats. Dog lige ved at koste 2-0 målet da han hopper ind foran leon og alligevel misser hovedstødet og efterlader en angriber alene med raska

kolja: 7 okay defensiv, men simpelhen ikke god nok offensiv.

simon: 8 får at sparke den i nettet, men føj hvor han manglede ude på kanten for at brede spillet ud, ligesom han skulle have spillet leon oftere i stedet for at løbe ind i en mur af islændinge.

thygesen: 7-8 arbejder okay men vi manglede hans dýbdeløb idag, når islænidingen endelig var blevet lokket frem.

femi: 9 arbejde som altid godt fin spilfordeler og erobre. den dag han begynder at ramme og scorer mål bliver han rigtig mange penge værd.

madsen:7 arbejde da godt for det men meget lidt lykkes, hvilket måske er generelt for holdet, men højre(madsen + kolja) side var elendig 1 halvleg

frank:8 minus er at han brænder 3 større chancer i feltet, er dog godt med i kombinationerne fremme og arbejdede jernhårdt ved boldttab.

dadu: får som Smon P 8 fo trods alt at scorer, men var tung, kluntet og ikke videre tænkende når han kom først på en bold, han ramte ikke mange fcm spillere om det så er midtbanens skyld eller hans må i selv bedømme

speedy 7-8 var ikke med i meget
danny Uden for bedømmelse
Christofher poulsen Uden for bedømmelse

men videre er vi og vores comback vidner trods alt om stærk holdånd og mentalstyrke

din kommentar ?

Arff

Indlæg af Arff »

nybo Skrev:
> raska: 10 Fantastisk vigtig redning i slutningen
> af 1 halvleg, da troest klokker i det. + autoritet
> i den bagerste kæder (jeg hørte RÅBE og GUIDE sit
> forsvar idag)

Enig, Raksa bliver bedre og bedre, for hver kamp han spiller sammen med Klimpl.

> Leon: 9 okay defensivt + rigtig god fremadrettet
> med gode indlæg og overlap

Jeg synes hans indlæg var ret uskarpe i dag.

> klimpl: 10 bund solid, gode indgreb og
> afleveringen, talte kun en fejl!

Hvis Raska skal have 10, så skal Klimpl have 11.
Den mand satte jo ikke en fod forkert i dag. Samtidligt med det, viser han en masse gejst, bland andet ved at "ruske" helt vild i målet, da målmanden får bolden ud til hjørne spark.

> troest: 8 okay indsats. Dog lige ved at koste 2-0
> målet da han hopper ind foran leon og alligevel
> misser hovedstødet og efterlader en angriber alene
> med raska

Enig.

> kolja: 7 okay defensiv, men simpelhen ikke god nok
> offensiv.

Var ok de første 10 minutter, og så var det vist det der var at sige positivt.
Jeg vil give ham 6, maks. Nok også en grund til det er ham, man "ofre".

> simon: 8 får at sparke den i nettet, men føj hvor
> han manglede ude på kanten for at brede spillet
> ud, ligesom han skulle have spillet leon oftere i
> stedet for at løbe ind i en mur af islændinge.

Varmer bolden alt for meget.
Når man ved hvad han kan, synes jeg 8 er for meget. Jeg vil give 7

> thygesen: 7-8 arbejder okay men vi manglede hans
> dýbdeløb idag, når islænidingen endelig var blevet
> lokket frem.

Ret anonym i dag, i hvertfald i forhold til i søndags. 7

> femi: 9 arbejde som altid godt fin spilfordeler og
> erobre. den dag han begynder at ramme og scorer
> mål bliver han rigtig mange penge værd.

Han ligger på det samme høje niveau hver kamp. Tror desværre snart han er væk.

> madsen:7 arbejde da godt for det men meget lidt
> lykkes, hvilket måske er generelt for holdet, men
> højre(madsen + kolja) side var elendig 1 halvleg

Jeg synes Madsen gør det godt. Udfordrende i sit spil, hvert fald da han var på kanten. 8

> frank:8 minus er at han brænder 3 større chancer
> i feltet, er dog godt med i kombinationerne fremme
> og arbejdede jernhårdt ved boldttab.

Han burde have scoret, mindst et mål, på en god dag 2 eller 3.
Arbejder rigtig godt for holdet. Enig i 8

> dadu: får som Simon P 8 fo trods alt at scorer, men
> var tung, kluntet og ikke videre tænkende når han
> kom først på en bold, han ramte ikke mange fcm
> spillere om det så er midtbanens skyld eller hans
> må i selv bedømme

Han agressiv som bare pokker. Han arbejder godt for holdet. Scoret et mål. 8

Mose

Indlæg af Mose »

Hurtigt pasningsspil er vejen frem mod et sådant hold. Se hvordan de andre store hold ude i europa spiller mod undertippede modstandere. Der er ingen hold der blot server høje bolde frem i feltet, som vi gjorde i anden halvleg.

Du skriver om hurtigt kantspil, men det var jo ikke det vi så på banen. Vi så mange indlæg i 2 meters højde på den dårlige side af 11 meterpletten.

Ved at have Baba centralt sammen med Frank eller Dadu skaber vi flere alternativer til de høje bolde. Vi ender med at vinde kampen 2-1 på to mål efter nedfaldsbolde, så taktikken holdt, men kønt var det ikke.

Endelig synes jeg ikke vi skal bedømme C. Olsen for hårdt. Han kom ind som højrekant og med hans døde højreben var han ubrugelig på højrekanten.

Kent

Indlæg af Kent »

I første halvleg forsøgte vi hurigt pasningsspil, hvilket ikke lykkedes, primært fordi Keflavik havde succes med at gøre spilleområdet MEGET lille. Jeg sad ud for deres felt i 1. halvleg, og de startede presset med deres forreste folk lige før midterlinjen (på deres halvdel), mens deres bagkæde skubbede op til 5-10 meter ude foran deres felt. Det gjorde at der reelt kun var ca. 20 meter fra forreste til bagerste mand. På de 20 meter var der så 20 spillere, hvilket gjorde at spilleområdet var meget lille, og da vi samtidig ikke fik nok bredde på, så var det svært. Vi forsøgte masser af småt kombinationsspil, men det lykkedes simpelthen ikke, da rummene var for små (der var hele tiden 3-4 islændinge omkring spilsituationen)

I 2. halvleg spillede vi med flere lange bolden nede fra vores bagkæde, hvilket gjorde at vi fik flyttet deres bagkæde ned på kanten af deres eget felt (jeg stod ud for deres felt i 2. halvleg), og dermed fik gjort spilleområdet større, samtidig med at nedfaldsboldene så landede i feltet i stedet for 10 m ude foran. Dermed blev de en del farligere, hvilket også gav målene. Vi spillede dog stadig ikke bredt nok.

Så udgangspunktet var hurtigt kombinationsspil, men det lykkedes ikke (fordi Keflaviks taktik lykkedes bedre end vores - de var jo nok godt klar over hvad vi ville). Derefter skiftede vi over til at spille mere primitivt/direkte, hvilket også var det, som TT sagde i pausen.

Jeg mener ikke at Baba istedet for Frank/Dadu havde gjort nogen positiv forskel. Jeg mener ikke ikke at vi manglede dydbeløb eller hurtighed på toppen. Vi manglede bredde og fløjspil.

YahooSeeker [Bot]

Femis skudteknik ( OT)

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

HKP Skrev:
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------

> OT Hvornår får de endelig gjort noget ved Femi´s
> skudteknik??? Det er jo det eneste han mangler,
> men sådan som han skyder fra distancen, er en hån
> imod fodbolden!!

Ja, det er sgu bemærkelsesværdigt at en nærmest komplet midtbanegeneral som Femi tilsyneladende ikke har været på ” skudtræningskursus”. Han nærmest hammer bold flere meter over målet.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

nybo Skrev:
> raska: 10 Fantastisk vigtig redning i slutningen
> af 1 halvleg, da troest klokker i det. + autoritet
> i den bagerste kæder (jeg hørte RÅBE og GUIDE sit
> forsvar idag)
>
> Leon: 9 okay defensivt + rigtig god fremadrettet
> med gode indlæg og overlap
>
> klimpl: 10 bund solid, gode indgreb og
> afleveringen, talte kun en fejl!
>
> troest: 8 okay indsats. Dog lige ved at koste 2-0
> målet da han hopper ind foran leon og alligevel
> misser hovedstødet og efterlader en angriber alene
> med raska
>
> kolja: 7 okay defensiv, men simpelhen ikke god nok
> offensiv.
>
> simon: 8 får at sparke den i nettet, men føj hvor
> han manglede ude på kanten for at brede spillet
> ud, ligesom han skulle have spillet leon oftere i
> stedet for at løbe ind i en mur af islændinge.
>
> thygesen: 7-8 arbejder okay men vi manglede hans
> dýbdeløb idag, når islænidingen endelig var blevet
> lokket frem.
>
> femi: 9 arbejde som altid godt fin spilfordeler og
> erobre. den dag han begynder at ramme og scorer
> mål bliver han rigtig mange penge værd.
>
> madsen:7 arbejde da godt for det men meget lidt
> lykkes, hvilket måske er generelt for holdet, men
> højre(madsen + kolja) side var elendig 1 halvleg
>
> frank:8 minus er at han brænder 3 større chancer
> i feltet, er dog godt med i kombinationerne fremme
> og arbejdede jernhårdt ved boldttab.
>
> dadu: får som Smon P 8 fo trods alt at scorer, men
> var tung, kluntet og ikke videre tænkende når han
> kom først på en bold, han ramte ikke mange fcm
> spillere om det så er midtbanens skyld eller hans
> må i selv bedømme
>
> speedy 7-8 var ikke med i meget
> danny Uden for bedømmelse
> Christofher poulsen Uden for bedømmelse
>
> men videre er vi og vores comback vidner trods alt
> om stærk holdånd og mentalstyrke
>
> din kommentar ?

raska: 5 Igen holder Raska ikke nullet, selvom bolden bliver rettet af og går i mål. Han fumler og er stadig ret usikker i sine indgreb. De gange han er nævnt som en kommende klassemålmand, så må der være i forståelsen en ” underklassemålmand” – jeg kan ikke se andre måder han kan få klasse på. Jeg ville kvit og frit have byttet målmand med islændingne, men på den anden side, så kan jeg ikke komme på et hold i, fx den danske liga, som jeg ikke gerne ville bytte målmand med. Dog noterer jeg ham for en redning.

Leon: 6 han er bestået. Særlig havde han en god periode på ca. 30 min. hvor han var med i næsten alt opspil, men fald derefter en del i niveau.

klimpl: 10 han spillede med stor overblik, god timing og var meget sikker i sine indgreb. I det hele talt virkede hans indsats meget rutineret, derfor et 10-tal til ham.

troest: 6 spillede under middel og var langt fra så sikker, som jeg kender ham. Han var ret anonym gennem kampen. Selvom han havde nogle ok indgreb, så havde han også mindst en ret uheldig indgreb.

kolja: 6 Består. Ret anonym og syntes ikke han bidrager med ret meget i kampen fremad banen, selvom vi havde brug for det.

simon: 9 En af de mere positive oplevelser. Meget udfordrende og bidrog ekstrem meget til at få langt pres på islændingene. Ud over scoringen, havde han et knald hård spark fra distancen, som Dadu ikke er hurtig nok på. I det hele talt havde Islændinge store problemer med at styre Simon Poulsen.

thygesen: 7 stor skuffelse over en spiller som kan så meget. Han virkede ikke oppe i gear, og tingen ville ikke rigtig lykkes for ham. Han kæmpede ikke nær så meget som han plejer. Selvom han forsøgte, så blev han heller aldrig målfarlig.

femi: 7 jeg har aldrig set Femi spille så dårligt. Han er ikke først på alle 2. bolde. Han kontrollere ikke midtbanen med hård hånd. Han lader sig endda snigeløbe. Han kan ikke ramme målet. Han er en spiller, som har stor betydning for, hvordan vores spil forløber. Nå Femi spiller dårlig, så spiller hele holdet dårligt.

madsen:6 skabte stort set ingen ting. Var ikke målfarlig, og kom aldrig ind og drillede islændingen i deres forsvar. Alle de fikse tekniske finesser han er i besiddelse af, dem skjulte han så godt han kunne. Han viste ikke noget af den overblik og spilforståelse samt frækhed, som han normalt er kendetegnende for.

frank:7 Dårlig indsats. Den kølighed der normalt kendetegner ham var der slet ikke, i stedet virkede han næsten i panik. Han havde svært ved at holde på bolden. Komme frem til noget. Vandt ikke rigtig noget i hovedspillet – selvom han var meget tæt på 1 – 2 mål, hvis altså det ikke lige var 10 islændinge der står i vejen.

dadu: 03 han er elendig. Hvis det ikke var for det afgørende mål, så bidrog han kun i kampen med, at tabe bolden så islændingen kunne slå kontra. Han var hele tiden bagefter sin modstander. Han snublede rundt som om han troede det var en cirkusforestilling. Han jeg bare ikke holde ud at se mere på ham.

speedy: 5 total anonym. Han bidrog ikke med noget da han kom på banen. Han viste intet.

danny 7: spillede ok uden at imponere. Hans indlæg var stadig giftige, men ikke så giftige som de plejer. Stadig lidt for smådoven uden at kæmpe.

Christofher poulsen 7: dejlig fighter indstilling som ikke går af banen for at sætte sig igen. Han spillede ok, men var heller ikke særlig god i han korte optræden.

Peter Ross

Hvad mener Madsen ?

Indlæg af Peter Ross »

"- Jeg synes ikke umiddelbart, at vi undervurderede Keflavik, men de viste sig i hvert fald at være et bedre hold, end vi havde regnet med."

http://www.bold.dk/nyt/?vis=71787

Modsiger han ikke sig selv ret kraftigt ? Vi undervurderede dem ikke, men de var bedre end vi troede... Jeg er forvirret...

Peter Ross

felisan

Karakterer til Raska, Jessen og Dadu ramt helt ved siden af

Indlæg af felisan »

jeg gider normalt ike skrive, for at diskutere en karakter op eller ned, men jeg synes dog at dine karakterer til Raska, Jessen og Dadu er helt forkerte.

Raska laver en klasseredning i første halvleg og snupper ellers det han skal, Leon spiller fantastisk i en lang periode igår, og Dadu fighter forbilledligt ligesom han er en stor og stærk spilstation oppe foran.

i mine øjne bør karaktererne være:
Raska 8
Leon 9
Dadu 7

men ellers er det nu meget sjovt at se hvor forskelligt man oplever kampene :O)

Martin

Indlæg af Martin »

topscore Skrev:
> raska: 5 Igen holder Raska ikke nullet, selvom
> bolden bliver rettet af og går i mål. Han fumler
> og er stadig ret usikker i sine indgreb. De gange
> han er nævnt som en kommende klassemålmand, så må
> der være i forståelsen en ” underklassemålmand” –
> jeg kan ikke se andre måder han kan få klasse på.
> Jeg ville kvit og frit have byttet målmand med
> islændingne, men på den anden side, så kan jeg
> ikke komme på et hold i, fx den danske liga, som
> jeg ikke gerne ville bytte målmand med. Dog
> noterer jeg ham for en redning.

Du må have et stort had til Raska, ellers forstår jeg det ikke, hvor den karakter kommer fra, han redder os faktisk et pr. gange - og ved målet er han altså helt chanceløs - i min verden har Raska overrasket positivt i dette efteråret iforhold til foråret...
8-9 ville jeg give ham

> Leon: 6 han er bestået. Særlig havde han en god
> periode på ca. 30 min. hvor han var med i næsten
> alt opspil, men fald derefter en del i niveau.
8
Han kommer da gang på gang, at Simon P så ikke forstår at udnytte det er jo ikke hans skyld, og der er vel også en grund til, at han har slået CP af...

> klimpl: 10 han spillede med stor overblik, god
> timing og var meget sikker i sine indgreb. I det
> hele talt virkede hans indsats meget rutineret,
> derfor et 10-tal til ham.
Enig

> troest: 6 spillede under middel og var langt fra
> så sikker, som jeg kender ham. Han var ret anonym
> gennem kampen. Selvom han havde nogle ok indgreb,
> så havde han også mindst en ret uheldig indgreb.
Enig - ikke den bedste kamp

> kolja: 6 Består. Ret anonym og syntes ikke han
> bidrager med ret meget i kampen fremad banen,
> selvom vi havde brug for det.
Enig

> simon: 9 En af de mere positive oplevelser. Meget
> udfordrende og bidrog ekstrem meget til at få
> langt pres på islændingene. Ud over scoringen,
> havde han et knald hård spark fra distancen, som
> Dadu ikke er hurtig nok på. I det hele talt havde
> Islændinge store problemer med at styre Simon
> Poulsen.
7 - gang på gang dribler han ind i den islanske mur - og han fattede slet ikke at benytte Jessens løbevilje... Han får kun et syv tal fordi han scorede herfra...

> thygesen: 7 stor skuffelse over en spiller som kan
> så meget. Han virkede ikke oppe i gear, og tingen
> ville ikke rigtig lykkes for ham. Han kæmpede ikke
> nær så meget som han plejer. Selvom han forsøgte,
> så blev han heller aldrig målfarlig.
7-8

> femi: 7 jeg har aldrig set Femi spille så dårligt.
> Han er ikke først på alle 2. bolde. Han
> kontrollere ikke midtbanen med hård hånd. Han
> lader sig endda snigeløbe. Han kan ikke ramme
> målet. Han er en spiller, som har stor betydning
> for, hvordan vores spil forløber. Nå Femi spiller
> dårlig, så spiller hele holdet dårligt.
7-8

> madsen:6 skabte stort set ingen ting. Var ikke
> målfarlig, og kom aldrig ind og drillede
> islændingen i deres forsvar. Alle de fikse
> tekniske finesser han er i besiddelse af, dem
> skjulte han så godt han kunne. Han viste ikke
> noget af den overblik og spilforståelse samt
> frækhed, som han normalt er kendetegnende for.
Spiller blev generelt ikke bredt ud igår, og så spillede han også back i store dele af kampen, men ellers synes jeg han gjorde det ok - 7

> frank:7 Dårlig indsats. Den kølighed der normalt
> kendetegner ham var der slet ikke, i stedet
> virkede han næsten i panik. Han havde svært ved at
> holde på bolden. Komme frem til noget. Vandt ikke
> rigtig noget i hovedspillet – selvom han var meget
> tæt på 1 – 2 mål, hvis altså det ikke lige var 10
> islændinge der står i vejen.
7 - det knep lidt med timingen igår...

> dadu: 03 han er elendig. Hvis det ikke var for det
> afgørende mål, så bidrog han kun i kampen med, at
> tabe bolden så islændingen kunne slå kontra. Han
> var hele tiden bagefter sin modstander. Han
> snublede rundt som om han troede det var en
> cirkusforestilling. Han jeg bare ikke holde ud at
> se mere på ham.
7 - kæmpede røven ud af bukserne, men derudover er jeg bestemt enig i, at han virker meget tung - jeg ved ikke helt om han nogensinde kommer i FCM - jeg tvivler lidt - men han scorede på Island - og han scorede igår, så et udemærket snit må man sige...

> speedy: 5 total anonym. Han bidrog ikke med noget
> da han kom på banen. Han viste intet.
6 - han havde det meget svært, men hans force er jo hans hurtighed, og det kunne man ikke rigtig udnytte nu hvor de stod med 10 traktorer foran målet konstant - eller den sidste Islænding lagde på græsset i smerte...

> danny 7: spillede ok uden at imponere. Hans indlæg
> var stadig giftige, men ikke så giftige som de
> plejer. Stadig lidt for smådoven uden at kæmpe.
7 enig

> Christofher poulsen 7: dejlig fighter indstilling
> som ikke går af banen for at sætte sig igen. Han
> spillede ok, men var heller ikke særlig god i han
> korte optræden.
Enig - viste energi

Dommeren synes jeg var meget af meget ringe standart igår - flere gange blev der dømt underlige frispark - og det, at han slet ikke gjorde det mindste for at bremse deres generelle langsomlighed, eller for den sags skyld smerte der gang på gang kom frem gjorde, at jeg mistede respekten total for ham...

Besvar