Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
-
Jakob Jensen
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis de ikke regner med salg så er der nogen der
> skal fyres med mindre de regner med et solidt
> underskud på budgettet.
Det burde da netop være omvendt. At hvis man regner spillersalg ind i regnskabet som jer, så presser det økonomien i tilfælde af, at der ikke bliver solgt nogen.
I Odense regnes spillersalg ikke ind i budgettet for kommende år. Spillersalg er en bonus, og derfor er budgettet lagt efter, at det skal kunne løbe rundt uden spillersalg.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
> Hvis de ikke regner med salg så er der nogen der
> skal fyres med mindre de regner med et solidt
> underskud på budgettet.
Det burde da netop være omvendt. At hvis man regner spillersalg ind i regnskabet som jer, så presser det økonomien i tilfælde af, at der ikke bliver solgt nogen.
I Odense regnes spillersalg ikke ind i budgettet for kommende år. Spillersalg er en bonus, og derfor er budgettet lagt efter, at det skal kunne løbe rundt uden spillersalg.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
Jakob Jensen Skrev:
> Thomas Christensen har meldt ud, at der er op mod
> 20 mio kroner, til den helt rette spiller. Dvs.
> hvis en Jon Dahl el. stod og tilbød sig, så har vi
> den slags penge
Men vi kan godt blive enig i det i så fald vil være en investering, ikke udtryk for der er den slags penge i driftsbudgettet, ikke?
Iøvrigt, så er det jo ikke nødvendigvis sådan at konstruktionen i fussionen har til hensigt at hente penge over i fodbolden. Sådan som jeg husker det ved sammenlægningen så blev der lagt vægt på at det ikke var et partnerskab af den slags. Nok et tydeligt vip med en vognstang til investorene.
> den slags penge
Men vi kan godt blive enig i det i så fald vil være en investering, ikke udtryk for der er den slags penge i driftsbudgettet, ikke?
Iøvrigt, så er det jo ikke nødvendigvis sådan at konstruktionen i fussionen har til hensigt at hente penge over i fodbolden. Sådan som jeg husker det ved sammenlægningen så blev der lagt vægt på at det ikke var et partnerskab af den slags. Nok et tydeligt vip med en vognstang til investorene.
-
YahooSeeker [Bot]
Jakob Jensen Skrev:
> I Odense regnes spillersalg ikke ind i budgettet
> for kommende år. Spillersalg er en bonus, og
> derfor er budgettet lagt efter, at det skal kunne
> løbe rundt uden spillersalg.
Hvad har de budgetteret med?
Hvad har de budgetteret med?
-
Pacman
Jakob Jensen Skrev:
> Det burde da netop være omvendt. At hvis man
> regner spillersalg ind i regnskabet som jer, så
> presser det økonomien i tilfælde af, at der ikke
> bliver solgt nogen.
>
>
> Venlig hilsen
> Jakob Jensen
Mente sku nok at jeg havde læst noget om at spillersalg ikke var indlægt i budgettet. Så er jeg sku fri for at lede efter det.
> Det burde da netop være omvendt. At hvis man
> regner spillersalg ind i regnskabet som jer, så
> presser det økonomien i tilfælde af, at der ikke
> bliver solgt nogen.
>
>
> Venlig hilsen
> Jakob Jensen
Mente sku nok at jeg havde læst noget om at spillersalg ikke var indlægt i budgettet. Så er jeg sku fri for at lede efter det.
-
Jakob Jensen
De budgetter med sponsorpenge, TV penge, placeringspenge (4 plads) og grunden 4. pladsen, så er RL penge vel også med. Den stil, de "sikre" penge. Man meldte ud for flere år siden, at man ville gå væk fra at budgetter med spillersalg, da det flere gange havde vist sig skidt.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
> den slags penge
Jeg har set sådanne udtalelser inde på OBs forum, og moret mig meget over dem. Det er simpelthen idioti
Eftersom Stuttgart har meldt ud, at Jon Dahl kan afhentes ved kasse 1, så kan det lokale serie 4 hold sådan set hente ham. Problemet er ikke så meget købsprisen, men årslønnen på anslået 37 mio. Så for jeres 20 mio, kan I ca. få lov at leje JDT i 6 mdr
Men fint nok, at I mener I i princippet kunne hente ham....
> den slags penge
Jeg har set sådanne udtalelser inde på OBs forum, og moret mig meget over dem. Det er simpelthen idioti
Eftersom Stuttgart har meldt ud, at Jon Dahl kan afhentes ved kasse 1, så kan det lokale serie 4 hold sådan set hente ham. Problemet er ikke så meget købsprisen, men årslønnen på anslået 37 mio. Så for jeres 20 mio, kan I ca. få lov at leje JDT i 6 mdr
Men fint nok, at I mener I i princippet kunne hente ham....
-
Jakob Jensen
Hekler Skrev:
> Men vi kan godt blive enig i det i så fald vil
> være en investering, ikke udtryk for der er den
> slags penge i driftsbudgettet, ikke?
Det er ikke penge som er lagt til side nej. Det skyldes nok nærmere egenkapitalen, og investorene bagved. Dog er beløbet fra offentliggørelsen af fussionen og til nu steget fra 10 mio til 20 mio. Så der er nok lidt penge, som er frigjort pga det seneste års resultater og salg.
> Iøvrigt, så er det jo ikke nødvendigvis sådan at
> konstruktionen i fussionen har til hensigt at
> hente penge over i fodbolden. Sådan som jeg husker
> det ved sammenlægningen så blev der lagt vægt på
> at det ikke var et partnerskab af den slags. Nok
> et tydeligt vip med en vognstang til investorene.
Fuldstændig korrekt. Vi kan ikke være sikre på, at penge som koncernen tjener vil blive brugt på spillere. Men heldigvis er det fodbold folk, som nu sidder som øverste direktører i OS&E og investorene bagved, er meget bidte af fodbolden. Så på den måde lider vi nok ingen last.
Selvom det ikke kunne ses, så bidrog alle dele af koncernen positivt til sidste års regnskab.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
> Men vi kan godt blive enig i det i så fald vil
> være en investering, ikke udtryk for der er den
> slags penge i driftsbudgettet, ikke?
Det er ikke penge som er lagt til side nej. Det skyldes nok nærmere egenkapitalen, og investorene bagved. Dog er beløbet fra offentliggørelsen af fussionen og til nu steget fra 10 mio til 20 mio. Så der er nok lidt penge, som er frigjort pga det seneste års resultater og salg.
> Iøvrigt, så er det jo ikke nødvendigvis sådan at
> konstruktionen i fussionen har til hensigt at
> hente penge over i fodbolden. Sådan som jeg husker
> det ved sammenlægningen så blev der lagt vægt på
> at det ikke var et partnerskab af den slags. Nok
> et tydeligt vip med en vognstang til investorene.
Fuldstændig korrekt. Vi kan ikke være sikre på, at penge som koncernen tjener vil blive brugt på spillere. Men heldigvis er det fodbold folk, som nu sidder som øverste direktører i OS&E og investorene bagved, er meget bidte af fodbolden. Så på den måde lider vi nok ingen last.
Selvom det ikke kunne ses, så bidrog alle dele af koncernen positivt til sidste års regnskab.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
YahooSeeker [Bot]
-
Jakob Jensen
Jeg forstår ikke helt hvorfor du altid er efter OB, og det skal vi heller ikke diskutere her.
Jon bliver nævnt, fordi det er et glimrende eksempel på, hvilken kvalitet vi nok skal op i, for at bruge den slags penge. Vi smider ikke 20 mio efter en Ailton el. Tag det dog for det eksempel det er, istedet for at tolke det på alle mulige andre måder.
Hvis vi skal bevæge os ind på din linie, så så er det også nævnt, at Stutgart sågar nok vil betale en stor del af hans løn, bare de kommer af med ham. Men uanset om de så betalte 20 mio om året, og Jon så ville gå ned i løn. Så er spilleren nok urealistisk for alle andre klubber end FCK (hvor han også kun kan komme på tale, ved løn nedgang).
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Jon bliver nævnt, fordi det er et glimrende eksempel på, hvilken kvalitet vi nok skal op i, for at bruge den slags penge. Vi smider ikke 20 mio efter en Ailton el. Tag det dog for det eksempel det er, istedet for at tolke det på alle mulige andre måder.
Hvis vi skal bevæge os ind på din linie, så så er det også nævnt, at Stutgart sågar nok vil betale en stor del af hans løn, bare de kommer af med ham. Men uanset om de så betalte 20 mio om året, og Jon så ville gå ned i løn. Så er spilleren nok urealistisk for alle andre klubber end FCK (hvor han også kun kan komme på tale, ved løn nedgang).
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
YahooSeeker [Bot]
Jakob Jensen Skrev:
> Jeg forstår ikke helt hvorfor du altid er efter
> OB, og det skal vi heller ikke diskutere her.
Kent er efter alt og alle det er det han er til for
> Jon bliver nævnt, fordi det er et glimrende
> eksempel på, hvilken kvalitet vi nok skal op i,
> for at bruge den slags penge. Vi smider ikke 20
> mio efter en Ailton el. Tag det dog for det
> eksempel det er, istedet for at tolke det på alle
> mulige andre måder.
Det er jo ikke helt nemt at vide hvad intentionen er hvis der tales i dårlige lignelser.
> Jeg forstår ikke helt hvorfor du altid er efter
> OB, og det skal vi heller ikke diskutere her.
Kent er efter alt og alle det er det han er til for
> mulige andre måder.
Det er jo ikke helt nemt at vide hvad intentionen er hvis der tales i dårlige lignelser.
-
Jakob Jensen
Du tænker på den budgetterede omsætning / indtægt set over hele året?
Det kan jeg faktisk ikke nævne noget nærmere, for efter fussionen med OCC og opkøbet af JVB, opførelsen af Multiarenaen, og de meget fremskredne forhandlinger om Koncerthuset, så ved jeg faktisk ikke hvordan de har budgetteret.
Jeg ved kun, at de til efteråret for en afklaring omkring, hvem der vinder licitationen til opførelse og driften af det nye Musik/Koncerthus tæt ved banegården. Et projekt til omkring 500 mio kroner og at når man kender status på dette, så begynder man at se på mulighederne for Stadion.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Det kan jeg faktisk ikke nævne noget nærmere, for efter fussionen med OCC og opkøbet af JVB, opførelsen af Multiarenaen, og de meget fremskredne forhandlinger om Koncerthuset, så ved jeg faktisk ikke hvordan de har budgetteret.
Jeg ved kun, at de til efteråret for en afklaring omkring, hvem der vinder licitationen til opførelse og driften af det nye Musik/Koncerthus tæt ved banegården. Et projekt til omkring 500 mio kroner og at når man kender status på dette, så begynder man at se på mulighederne for Stadion.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
> mulige andre måder.
Jon er netop OVERHOVEDET IKKE ET GODT EKSEMPEL på hvilken kvalitet, I kan hente for 20 mio. Han er billig at købe, fordi der medfølger en enorm lønudgift. I er ikke i nærheden af at kunne hente spillere, af Jon Dahls kaliber. Det er der ingen danske klubber der er.
For jeres 20 mio ville I kunne få en Kristian Bak eller Mikkel Thygesen eller Morten Nordstrand. Hvis I har sat næsen op efter forstærkninger i JDT-klassen, så bliver i godt nok skuffede - der er en grund til at jeres "nyeste" forstærkning er en spiller, der er kommet i overskud i 2. bundesliga og ikke i Milan.
> mulige andre måder.
Jon er netop OVERHOVEDET IKKE ET GODT EKSEMPEL på hvilken kvalitet, I kan hente for 20 mio. Han er billig at købe, fordi der medfølger en enorm lønudgift. I er ikke i nærheden af at kunne hente spillere, af Jon Dahls kaliber. Det er der ingen danske klubber der er.
For jeres 20 mio ville I kunne få en Kristian Bak eller Mikkel Thygesen eller Morten Nordstrand. Hvis I har sat næsen op efter forstærkninger i JDT-klassen, så bliver i godt nok skuffede - der er en grund til at jeres "nyeste" forstærkning er en spiller, der er kommet i overskud i 2. bundesliga og ikke i Milan.
-
YahooSeeker [Bot]
Jakob Jensen Skrev:
> Du tænker på den budgetterede omsætning / indtægt
> set over hele året?
Nej det budgetterede resultat-
> Det kan jeg faktisk ikke nævne noget nærmere, for
> efter fussionen med OCC og opkøbet af JVB,
> opførelsen af Multiarenaen, og de meget
> fremskredne forhandlinger om Koncerthuset, så ved
> jeg faktisk ikke hvordan de har budgetteret.
Hver gang de laver en aftale der har indflydelse på det forventede resultat er de forpligtede til at fortælle børsen det. Og der skal de komme med et nyt forventet resultat.
> Du tænker på den budgetterede omsætning / indtægt
> set over hele året?
Nej det budgetterede resultat-
> Det kan jeg faktisk ikke nævne noget nærmere, for
> efter fussionen med OCC og opkøbet af JVB,
> opførelsen af Multiarenaen, og de meget
> fremskredne forhandlinger om Koncerthuset, så ved
> jeg faktisk ikke hvordan de har budgetteret.
Hver gang de laver en aftale der har indflydelse på det forventede resultat er de forpligtede til at fortælle børsen det. Og der skal de komme med et nyt forventet resultat.
-
Jakob Jensen
Du læser jo overhovedet ikke hvad jeg skriver Kent.
Siger ikke vi kan hente ham, siger det er den kvalitet vi skal op i. Jon, Grønkjær ol. Spillere som ikke bare gør en forskel på banen, men og trækker en masse andet med sig (bl.a. PR).
Vi har ikke sat næsen op efter Jon, han bliver nævnt som et eksempel. Det vil være fuldstændig meningsløst, at smide 20 mio efter Thygesen, Bak, Sørensen eller Nordstrand. Alene fordi de højeste sandsynligt ikke ville kunne tjene pengene tilbage i omtale eller senere salg.
Var det 10 mio i ville sælge Dennis for eller en anden spiller af den kaliber, så ved jeg at OB også var klar, da der så var perspektiver i handlen.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Siger ikke vi kan hente ham, siger det er den kvalitet vi skal op i. Jon, Grønkjær ol. Spillere som ikke bare gør en forskel på banen, men og trækker en masse andet med sig (bl.a. PR).
Vi har ikke sat næsen op efter Jon, han bliver nævnt som et eksempel. Det vil være fuldstændig meningsløst, at smide 20 mio efter Thygesen, Bak, Sørensen eller Nordstrand. Alene fordi de højeste sandsynligt ikke ville kunne tjene pengene tilbage i omtale eller senere salg.
Var det 10 mio i ville sælge Dennis for eller en anden spiller af den kaliber, så ved jeg at OB også var klar, da der så var perspektiver i handlen.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Hekler Skrev:
> Hver gang de laver en aftale der har indflydelse
> på det forventede resultat er de forpligtede til
> at fortælle børsen det. Og der skal de komme med
> et nyt forventet resultat.
OS&E er så vidt jeg ved ikke børsnoteret.
Men det kan tilføjes at det har været umanerligt svært for OB at drive en forretning, og over de sidste 3-4 sæsoner har de tabt omkring 15 mio (bl.a pga Midtfyn). Sidste år - lige inden fusionen til OS&E - blev der tilført 10 mio, for at sikre egenkapitalen, så man stadig kunne skrive kontrakt.
> Hver gang de laver en aftale der har indflydelse
> på det forventede resultat er de forpligtede til
> at fortælle børsen det. Og der skal de komme med
> et nyt forventet resultat.
OS&E er så vidt jeg ved ikke børsnoteret.
Men det kan tilføjes at det har været umanerligt svært for OB at drive en forretning, og over de sidste 3-4 sæsoner har de tabt omkring 15 mio (bl.a pga Midtfyn). Sidste år - lige inden fusionen til OS&E - blev der tilført 10 mio, for at sikre egenkapitalen, så man stadig kunne skrive kontrakt.